Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

Φέρινγκ στα μονοθέσια; 24/12/2010 4:34 πμ

Μια πιθαή μορφή που ενδέχεται να έχει το φέρινγκ των μονοθεσίων εμπρός από το κεφάλι του οδηγού.
Mε πολύ μεγάλη επιφυλακτικότητα παρουσιάζουμε την ακόλουθη είδηση, η οποία παρουσιάστηκε στον ιταλικό Τύπο και αφορά τη μορφή των μελλοντικών μονοθεσίων.

Η είδηση ότι τα μελλοντικά μονοθέσια ενδέχεται να φέρουν φέρινγκ που θα προστατεύει το κεφάλι του οδηγού παρουσιάστηκε στην ιστοσελίδα έγκυρου ιταλικού περιοδικού για τη Formula 1 (Autosprint), χωρίς ωστόσο να αναφέρονται βάσιμες πηγές.

Σύμφωνα με το ιταλικό άρθρο, η FIA μελετάει τρόπους με τους οποίους θα καταφέρει να προστατεύσει το κεφάλι των οδηγών, έπειτα από το ατύχημα του Felipe Massa στην Ουγγαρία πέρυσι, όπου ένα κομμάτι ελατηρίου από την Brawn του Rubens Barrichello χτύπησε τον Βραζιλιάνο οδηγό της Ferrari στο κεφάλι, αλλά και το θανατηφόρο ατύχημα του Henry Surtees στο Brands Hatch, σε αγώνα Formula 2, όταν to κράνος του χτυπήθηκε από αποκολλημένο τροχό άλλου μονοθεσίου. Έπειτα από αυτά τα ατυχήματα, ο Bernie Ecclestone είχε δηλώσει ότι ανατέθηκε στον πρώην επικεφαλής του ιατρικού προσωπικού της FIA στα Grand Prix, τον δρ. Sid Watkins να μελετήσει τρόπους για να περιοριστεί η έκθεση του κεφαλιού των οδηγών σε πιθανούς κινδύνους. Το ατύχημα των Vitantonio Liuzzi και Michael Schumacher στο Αμπού Ντάμπι, όπου η Force India «αναρριχήθηκε» επάνω στη Mercedes του Γερμανού επανέφερε το ζήτημα στο προσκήνιο.

Σύμφωνα με την αναφορά, η FIA μελετάει πολλές ιδέες, αλλά η πιο πιθανή να εφαρμοστεί είναι αυτή που παρουσιάζει με μια μονταρισμένη φωτογραφία το Autosprint, όπου η Ferrari του Fernando Alonso εμφανίζεται με ένα ογκώδες φέρινγκ εμπρός από το κεφάλι του οδηγού.

Πρόκειται για ένα φέρινγκ κατασκευασμένο από πλεξιγκλάς, το οποίο μπορεί να «αποκρούσει» έναν αποκολλημένο τροχό ή να αντέξει το βάρος ενός άλλου μονοθεσίου (τουλάχιστον 640 κιλά), χωρίς να παρεμποδίζει την ορατότητα του οδηγού. Στη μελέτη της λύσης αυτής θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη και οι αεροδυναμικές επιδράσεις που θα προκύψουν στη συμπεριφορά του αέρα που κατευθύνεται προς την πίσω αεροτομή και τον αεραγωγό του κινητήρα...
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr