Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

Το μέλλον της HRT 14/12/2010 11:35 μμ

Με λιγότερες από 90 ημέρες να απομένουν για την πρεμιέρα της σεζόν του 2011 στο Μπαχρέιν, λίγα είναι γνωστά για τα μελλοντικά σχέδια της HRT.

O διευθυντής της ισπανικής ομάδας, Colin Kolles δήλωσε: «Τα πράγματα είναι πολύ πιο φυσιολογικά απ’ όσο φαίνονται απ΄έξω. Θα έχουμε μονοθέσιο, το οποίο κατασκευάζουμε αυτή τη στιγμή».

Ο ιδιοκτήτης της Hispania Racing Team, Jose Ramon Carabante, δήλωσε: «Θα είμαστε στο Μπαχρέιν και θα επιστρέψουμε στα τεστ Φεβρουαρίου στη Βαλένθια».

Πρόσφατα, εμφανίστηκαν φήμες στον ισπανικό Τύπο ότι η ομάδα διατίθεται προς πώληση, ωστόσο ο 58χρονος Carabante διέψευσε τις φήμες αυτές. Εντούτοις, ο Ισπανός παραδέχθηκε: «Διαπραγματευόμαστε με πιθανούς επενδυτές και σπόνσορες. Αλλά ποτέ δε σκέφτηκα να πουλήσω την ομάδα. Πάντα θα έχω τουλάχιστον το 51%».

Ο Carabante έχει δηλώσει ότι για το 2011 η HRT θα έχει budget 40 εκατομμυρίων ευρώ. Ψάχνει επίσης για οδηγούς οι οποίοι θα μπορούν να φέρουν σπόνσορες διατεθειμένους να συμβάλλουν 8 εκατομμύρια δολάρια στο budget της (έκαστος). Υπάρχουν φήμες ότι χάρη στον καινούργιο σύμβουλο της ομάδας, Juan Villalonga, η HRT ίσως καταφέρει να εξασφαλίσει για σπόνσορα μια ισπανική πολυεθνική , ίσως το γίγαντα τηλεπικοινωνιών Telefonica. Ο Villalonga ήταν CEO στην Telefonica μέχρι το 2005.

Ο Carabante σχολιάζει: «Δε μπορώ να σας πω με ποιον διαπραγματευόμαστε. Όλοι γνωρίζουν όμως τις μεγαλύτερες ισπανικές εταιρίες. Εάν κάποιος θέλει να αγοράσει το 10, το 15 ή το 25% της ομάδας, τότε δε θα είχα πρόβλημα. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται αλλά είναι αργές, ενώ η Formula 1 είναι πολύ γρήγορη επιχείρηση».

Η HRT χρησιμοποίησε φέτος το μονοθέσιο που σχεδίασε και κατασκεύασε η ιταλική Dallara, με την οποία η ομάδα έχει τερματίσει τη συνεργασία της το Μάιο. Από τον Ιούνιο, η ισπανική ομάδα βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις με την Toyota για να της κατασκευάσει το μονοθέσιο του 2011, αλλά λόγω καθυστερήσεων πληρωμών, η ιαπωνική εταιρία διέκοψε οποιαδήποτε επαφή.

Ο Carabante δήλωσε ότι «το μονοθέσιο του 2011 θα κατασκευαστεί στη Μ. Βρετανία και τη Γερμανία». Οι εγκαταστάσεις του Kolles στη Γερμανία, τις οποίες χρησιμοποιούσε φέτος η HRT δεν είναι κατάλληλες για να κατασκευαστεί μονοθέσιο της F1. Eίναι σίγουρο ότι η ισπανική ομάδα θα χρειαστεί εξωτερικό συνεργάτη για να κάνει το μονοθέσιό της να πληροί τους κανονισμούς του 2011. Ωστόσο, η HRT δε διαθέτει τα λεπτομερή σχέδια του μονοθεσίου της Dallara για να βασιστεί επάνω τους και να εξελίξει το μονοθέσιο, καθώς η ιταλική εταιρία δεν της τα παραχώρησε ποτέ. O τεχνικός σύμβουλος της HRT, Geoff Willis, εξήγησε ότι η ομάδα έχει την επιλογή να ξεκινήσει από το μηδέν, μελετώντας το μονοθέσιο για να φτιάξει τα ακριβή σχέδιά του. Αλλά αυτή η διαδικασία είναι ιδιαίτερα ακριβή και απαιτεί αρκετές εβδομάδες.

Το μόνο που έχει σίγουρο για το 2011 η HRT είναι ο κινητήρας της Cosoworth και η μετάδοση της Williams. Άρα θα πρέπει να προσαρμόσει το μονοθέσιό της στο καινούργιο κιβώτιο και τους καινούργιους κανονισμούς. Το γεγονός ότι ο Carabante ανέφερε ότι το μονοθέσιο κατασκευάζεται στη Γερμανία και τη Μ. Βρετανία, έκανε κάποιους να συνδέσουν το όνομα της HRT με την Formtech Composites.

H Formtech δημιουργήθηκε από τις στάχτες της Super Aguri, όταν Franz Hilmer αγόρασε ό,τι είχε απομείνει από την ιαπωνική ομάδα. Λειτουργεί από τις πρώην εγκαταστάσεις της Super Aguri στο Leafield της Αγγλίας και κατέχει τα πνευματικά δικαιώματα του μονοθεσίου της ιαπωνικής ομάδας (του 2006) και της Arrows (του 2002). Με τεχνικό διευθυντή τον Mark Preston (πρώην Arrows, McLaren και Super Aguri) η Formtech, παρέχει συνθετικά υλικά σε άλλες ομάδες της Formula 1, όπως η Renault, η Force India, η Toro Rosso και η Lotus.

H Formtech εξέλιξε ένα μονοθέσιο για τους κανονισμούς του 2010 βασισμένο στη Super Aguri του 2006 (η οποία ήταν βασισμένη στην Arrows του 2002), την FV10. Η Virgin χρησιμοποίησε το συγκεκριμένο μονοθέσιο (με κινητήρες Cosworth) για να προσφέρει χιλιόμετρα δοκιμών οι δοκιμαστές της Virgin, Andy Soucek και Luiz Razia. O Preston δήλωσε ότι η Formtech θα μπορούσε να αποτελέσει την ιδανική λύση για την HRT.

O Pedro de la Rosa, που φαινόταν πριν από λίγο καιρό ως πολύ πιθανός οδηγός της HRT για το 2011, ξεκαθάρισε ότι δεν έχει προσωπικούς σπόνσορες και δεν έχει επικοινωνήσει με την ομάδα τον τελευταίο καιρό. Την ίδια στιγμή, ο 23χρονος Ιταλός Davide Valsecchi, ο οποίος εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του τον Kolles στο τεστ νέων οδηγών στο Αμπού Ντάμπι, ίσως καταφέρει να συγκεντρώσει σπόνσορες για να εξασφαλίσει το ένα εκ των δυο αγωνιστικών cockpit της HRT.

O Kolles όμως ανέφερε ότι οι κανονισμοί επιτρέπουν στην ομάδα να μην αποκαλύψει την ταυτότητα των οδηγών της μέχρι τρεις μέρες πριν τον πρώτο αγώνα της σεζόν και ίσως η ισπανική ομάδα χρησιμοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος αυτής της προθεσμίας, προσπαθώντας να εξασφαλίσει την καλύτερη συμφωνία...
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr