Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

GP Βελγίου: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής 28/8/2009 5:58 μμ

Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Jarno Trulli (Toyota)
Mark Webber (Red Bull-Renault)
Romain Grosjean (Renault)
Jaime Alguersuari (Toro-Rosso-Ferrari)
Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)
Ο Lewis Hamilton, ήταν ο ταχύτερος οδηγός στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του Grand Prix Βελγίου, σημειώνοντας την καλύτερη απογευματινή επίδοση. Το πρωί, οι ομάδες δεν κατάφεραν να κάνουν κάτι αξιόλογο, καθώς η βροχή έκανε από νωρίς την εμφάνισή της, κάνοντας αδύνατη τη συλλογή δεδομένων.

Ο Jarno Trulli πρόλαβε να κάνει μερικούς γρήγορους γύρους στο στεγνό οδόστρωμα το πρωί για να καταταγεί πρώτος στην πρώτη περίοδο, στα 28 λεπτά που πέρασαν πριν η βροχή πλήξει την περιοχή και αυξήσει το ρυθμό των οδηγών κατά 15 δευτερόλεπτα. Ο Luca Badoer είχε μερικές εξόδους στο βρεγμένο οδόστρωμα, όπως και ο Heikki Kovalainen, ενώ η έξοδος του Sebastien Buemi από την πίστα προκάλεσε ζημιές στο ρύγχος της Toro Rosso.

Για αυτό (και το επόμενο) Grand Prix, σχεδόν όλες οι ομάδες διαθέτουν καινούργιες αεροτομές παραγωγής χαμηλών επιπέδων αρνητικής άντωσης. Με τον ήλιο να βγαίνει πίσω από τα αραιωμένα σύννεφα το απόγευμα, οι ομάδες προσπάθησαν να στριμώξουν ότι εργασίες είχαν προγραμματίσει για σήμερα στο μισό χρονικό περιθώριο. Οι εναλλαγές στην κατάταξη ήταν φρενήρης καθ' όλη τη διάρκεια της διαδικασίας και ιδίως στα τελευταία λεπτά της, όταν οι οδηγοί δοκίμαζαν τη μαλακή γόμα με ελαφρύ φορτίο καυσίμου.

Έπειτα από ένα εντυπωσιακό σερί γρήγορων γύρων, ο Lewis Hamilton κατάφερε να σημειώσει την ταχύτερη επίδοση της ημέρας. Η McLaren, παρά το γεγονός ότι έχει τη δυνατότητα να χρήσης της έκδοσης της MP4-24 με το μικρότερο μεταξόνιο, έχει προτιμήσει να υιοθετήσει την κλασική (μακρύτερη) έκδοση και για τους δυο οδηγούς της.

Ο Βρετανός πρωταθλητής κατάφερε να κινηθεί μόλις 16 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον Timo Glock ο οποίος διατηρούσε την πρωτοπορία για αρκετή ώρα στο τελευταίο κομμάτι της διαδικασίας. Ο μέσος όρος από τους δυο χρόνους των οδηγών της Toyota ήταν ο ταχύτερος από οποιαδήποτε ομάδα (ο Jarno Trulli κατετάγη 7ος) και μάλιστα οι οδηγοί της πρωταγωνίστησαν και στους γύρους με τα πιο σκληρά ελαστικά, αντί να κάνουν ένα πυροτέχνημα με τα μαλακά στα τελευταία λεπτά.

Ο Kimi Raikkonen σημείωσε τον τρίτο χρόνο της ημέρας σε μια πίστα που έχει κυριαρχήσει στο παρελθόν και αποτελεί μια από τις αγαπημένες του, αν και αναγκάστηκε να παρκάρει τη Ferrari του στην άκρη της πίστας πριν τη λήξη της διαδικασίας, λόγω τεχνικού πρωταθλήματος.

Στην 4η θέση κατετάγη ο Mark Webber, ο οποίος εχθές έγινε 33 χρονών. Ο Αυστραλός κατείχε τον ταχύτερο χρόνο για αρκετή ώρα στο μέσο της διαδικασίας και έδειξε ότι η Red Bull είναι ανταγωνιστική, όπως αναμενόταν εδώ. Ωστόσο, ο Webber πιστεύει ότι οι πίστες που απομένουν για να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα, (όπως η Σιγκαπούρη και το Αμπού Ντάμπι) ευνοούν περισσότερο την Brawn, οπότε θα είναι δύσκολο για τη Red Bull να την απειλήσει στο πρωτάθλημα. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Sebastian Vettel, έχοντας για τους επόμενους έξι αγώνες δυο χρησιμοποιημένους κινητήρες (οι οποίοι προορίζονται για τις Παρασκευές) και δυο καινούργιους, προσπάθησε να περιορίσει όσο το δυνατό περισσότερο τους γύρους που διέγραψε, τακτική που θα ακολουθήσει σε όλη την υπόλοιπη σεζόν, για να αποφύγει τη χρήση 9ης μονάδας, που τιμωρείται με 10 θέσεις στη σειρά εκκίνησης εκείνου του αγώνα. Σύμφωνα με τον αγωνιστικό διευθυντή της Red Bull, Christian Horner, η αστοχία του κινητήρα του Γερμανού στον αγώνα της Βαλένθια οφειλόταν σε ανθρώπινο λάθος των ανθρώπων της Renault.

Mεγάλη έκπληξη αποτέλεσε ο χρόνος του Romain Grosjean ο οποίος κατετάγη 5ος, έπειτα από έναν γρήγορο γύρο με τα μαλακά ελαστικά στα τελευταία λεπτά, αφότου είχε περάσει την πλειονότητα της διαδικασίας στις τελευταίες θέσεις. Mάλιστα, ο Γάλλος ήταν μόλις ένα δέκατο πιο αργός από τον Hamilton, κάτι αξιοσημείωτο δεδομένου ότι ένα γύρος στο Spa-Francorchamps διαρκεί όσο ενάμισης σε μια μέση πίστα. Το γεγονός αυτό δείχνει και πόσο κοντά βρίσκονται οι ομάδες μεταξύ τους. Αντίθετα, ο Fernando Alonso που ήταν επικεφαλής στα αρχικά στάδια, έμεινε στην 14η θέση. Ο Ισπανός δήλωσε ότι θα είναι πολύ δύσκολο για την ομάδα του, που έχει ήδη αρχίσει να επικεντρώνεται στο 2010, να κατακτήσει νίκη στους τελευταίους αγώνες της σεζόν, όπως είχε κάνει πέρυσι.

Έκπληξη αποτέλεσε και η 6η επίδοση που σημείωσε ο Giancarlo Fisichella στα τελευταία λεπτά. Την καλή εμφάνιση των Force India πιστοποίησε και η 13η θέση του Adrian Sutil. O Robert Kubica αποτέλεσε ακόμα μια έκπληξη στην κατάταξη, καθώς ο Πολωνός βρισκόταν στις πρώτες θέσεις καθ' όλη τη διάρκεια του 90λέπτου, παρά τα συνεχή παράπονα στον ασύρματό του όσον αφορά τη συμπεριφορά της BMW Sauber.

Εντούτοις, τη μεγαλύτερη έκπληξη όλων έκανε ο Jaime Alguersuari. Mπορεί η 9η θέση που κατέλαβε στην τελική κατάταξη να μη φαίνεται εντυπωσιακή, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπ' όψη το γεγονός ότι σημειώθηκε με σκληρή γόμα ελαστικών, καθώς ο 19χρονος Ισπανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την τελευταία γρήγορη προσπάθειά του, λόγω αστοχίας του κινητήρα της Ferrari στην πλάτη του. Ο Alguersuari, που διανύει το τρίτο αγωνιστικό σαββατοκύριακο της καριέρας του στη Formula 1, ήταν ταχύτερος του Sebastien Buemi (11oς), με τις Toro Rosso να δείχνουν αρκετά γρήγορες σε αυτή την πίστα.

Οι Williams απογοήτευσαν με τους χρόνους τους, αφού ο Kazuki Nakajima ήταν μόλις 15ος και ο Nico Rosberg προτελευταίος. Ωστόσο ακόμα πιο απογοητευτικές ήταν οι Brawn, που περιορίστηκαν στη 17η και 18η θέση αντίστοιχα, παρά το γεγονός ότι η θερμοκρασία του οδοστρώματος το απόγευμα ήταν στους 32 βαθμούς και δε θα έπρεπε λογικά να αντιμετωπίζουν προβλήματα ανάπτυξης της ιδανικής θερμοκρασίας στα ελαστικά. Επίσης, η χάραξη της πίστας, με μερικά πολύ ισχυρά φρεναρίσματα και παρατεταμένες καμπές υψηλής ταχύτητας διέλευσης αναπτύσσουν υψηλότερες θερμοκρασίες στα ελαστικά. Ο Jenson Button είχε δηλώσει εχθές ότι οι αυτές οι ελεύθερες δοκιμές είναι κρίσιμες για την ομάδα, για να διαπιστωθεί αν πραγματικά έχουν επιλύσει τα προβλήματα λειτουργίας των ελαστικών τους που είχαν πλήξει τις επιδόσεις τους στους προηγούμενους αγώνες.

Εξίσου απογοητευτικός ήταν για μια ακόμη φορά ο Luca Badoer, τελευταίος, και 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον προπορευόμενό του (Rosberg) και 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Raikkonen. Με αυτό το ρυθμό, ο Ιταλός είναι σχεδόν σίγουρο ότι δε θα αγωνιστεί στην Ιταλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα στο γκαράζ της Ferrari, βρισκόταν ο προπορευόμενος αυτή τη στιγμή το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula 3, 20χρονος Γάλλος Jules Bianchi, με τον μάνατζέρ του, Nicolas Todt και συνομιλούσε με τον αρχιμηχανικό του Felipe Massa (και τώρα του Badoer), Rob Smedley...
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

GP Βελγίου: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής
A/ANoΟδηγόςΟμάδα-ΚινητήραςΧρόνοςΔιαφοράΜΩΤΓύροι
Πρωινή περίοδος
19Jarno TrulliToyota1:49.675 229,90113
222Jenson ButtonBrawn-Mercedes1:50.2830.608228,63418
37Fernando AlonsoRenault1:50.3680.693228,45813
412Sebastien BuemiToro Rosso-Ferrari1:51.0451.370227,06520
511Jaime AlguersuariToro Rosso-Ferrari1:51.5291.854226,07924
623Rubens BarrichelloBrawn-Mercedes1:52.3212.646224,48518
74Kimi RaikkonenFerrari1:52.9303.255223,27516
82Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:53.3833.708222,38311
95Robert KubicaBMW Sauber1:53.6503.975221,86012
103Luca BadoerFerrari1:55.0685.393219,12620
1121Giancarlo FisichellaForce India-Mercedes2:03.97214.297203,38811
1216Nico RosbergWilliams-Toyota2:04.50514.830202,51713
138Romain GrosjeanRenault2:05.51315.838200,89113
146Nick HeidfeldBMW Sauber2:05.61415.939200,72914
1517Kazuki NakajimaWilliams-Toyota2:05.70516.030200,58415
1620Adrian SutilForce India-Mercedes2:05.83916.164200,37010
1714Mark WebberRed Bull-Renault2:06.18116.506199,8276
1810Timo GlockToyota2:06.33116.656199,59015
1915Sebastian VettelRed Bull-Renaultχωρίς χρόνο  1
201Lewis HamiltonMcLaren-Mercedesχωρίς χρόνο  4
Aπογευματινή περίοδος
11Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:47.201 235,20729
210Timo GlockToyota1:47.2170.016235,17229
34Kimi RaikkonenFerrari1:47.2850.084235,02326
414Mark WebberRed Bull-Renault1:47.3290.128234,92631
58Romain GrosjeanRenault1:47.3330.132234,91734
621Giancarlo FisichellaForce India-Mercedes1:47.5060.305234,53927
79Jarno TrulliToyota1:47.5590.358234,42433
85Robert KubicaBMW Sauber1:47.5780.377234,38233
911Jaime AlguersuariToro Rosso-Ferrari1:47.5790.378234,38036
1015Sebastian VettelRed Bull-Renault1:47.6020.401234,33025
1112Sebastien BuemiToro Rosso-Ferrari1:47.7020.501234,11338
122Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:47.7430.542234,02433
1320Adrian SutilForce India-Mercedes1:47.7900.589233,92229
147Fernando AlonsoRenault1:47.8620.661233,76530
1517Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:47.9610.760233,55132
166Nick HeidfeldBMW Sauber1:48.0170.816233,43030
1722Jenson ButtonBrawn-Mercedes1:48.1250.924233,19734
1823Rubens BarrichelloBrawn-Mercedes1:48.1300.929233,18637
1916Nico RosbergWilliams-Toyota1:48.3601.159232,69129
203Luca BadoerFerrari1:49.2112.010230,87830