Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

Ενιαίοι κινητήρες από το 2010…; 17/10/2008 6:02 μμ

Ο πρόεδρος της FIA έκανε μερικές δραστικές προτάσεις για τη μείωση του κόστους συμμετοχής στη Formula 1 πρόσφατα, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η χρήση πανομοιότυπων για όλους εξαρτημάτων.

Μήλο της έριδος αυτή τη στιγμή αποτελεί η πρόταση να χρησιμοποιούν όλες οι ομάδες τον ίδιο κινητήρα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει πολλούς Κατασκευαστές να αποχωρήσουν από τη Formula 1…

Στις προτάσεις του Mosley, συμπεριλαμβάνεται η χρήση ενός ενιαίου κινητήρα από το 2010 έως και το 2012, όπου θα υπάρξει σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς που αφορούν τις κινητήριες μονάδες.

Η FIA ανακοίνωσε σήμερα ότι άνοιξε το πλαίσιο κατάθεσης προσφορών για τον ορισμό του κατασκευαστή των ενιαίων κινητήρων και μεταδόσεων για την τριετία 2010-2012!

Ο εξωτερικός προμηθευτής κινητήρων και μεταδόσεων που θα οριστεί από τη FIA, είτε θα παρέχει στις ομάδες τους κινητήρες έτοιμους για λειτουργία, ή θα παραχωρεί σε αυτές λεπτομερή σχέδια, έτσι ώστε να μπορούν να κατασκευάσουν το δικό τους κινητήρα σύμφωνα με τις προκαθορισμένες προδιαγραφές.

Για όσες ομάδες επιλέξουν να κατασκευάσουν μόνες τους τον ενιαίο κινητήρα, ο προμηθευτής που θα επιλεγεί, θα κληθεί να διασφαλίσει ότι όλα τα εξαρτήματα και οι κινητήρες έχουν κατασκευαστεί σύμφωνα με τις προκαθορισμένες προδιαγραφές και ότι οι επιδόσεις τους βρίσκονται εντός του επιτρεπτού εύρους…

Η απόφαση αυτή βρήκε υποστήριξη και από τον Bernie Ecclestone, ο οποίος πιστεύει ότι με αυτό τον τρόπο το κόστος συμμετοχής των ομάδων θα κατέβει δραματικά.

Οι ομάδες είχαν συμφωνήσει στη χρήση ενιαίων εξαρτημάτων, με μερικές από αυτές να υποστηρίζουν την χρήση ενιαίων συστημάτων πέδησης ή κιβωτίων. Εντός των προτάσεων της FIA, συμπεριλαμβάνονται ενιαία πατώματα (με τους διαχύτες), αναρτήσεις και ζάντες καθώς και τρόπους μείωσης του κόστους των αγωνιστικών Σαββατοκύριακων, μέσω του περιορισμού των εργασιών που θα επιτρέπεται να διεξάγονται στα μονοθέσια.

Η FIA προσπαθεί να κάνει την Formula 1 τόσο «φτηνή», έτσι ώστε οι ομάδες να έχουν τη δυνατότητα να επιβιώσουν οικονομικά με κάτι παραπάνω από τα έσοδα που λαμβάνουν από τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ!

Πολλοί εκπρόσωποι Κατασκευαστών έχουν προειδοποιήσει με δηλώσεις τους τις επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει αυτή η απόφαση, οδηγώντας τους να αποχωρήσουν από τη Formula 1, καθώς για αυτούς, η κατασκευή του δικού τους κινητήρα είναι υψίστης σημασίας.

Η απόφαση της FIA, την οποία πολλοί είχαν εκλάβει ως απλή απειλή της Διεθνούς Ομοσπνδίας για να επιταχύνει τις διαδικασίες μείωσης του κόστους, ανακοινώθηκε λίγες ημέρες πριν τη συνάντηση του Mosley με την FOTA, τον σύνδεσμο των ομάδων.

Κάποιοι πιστεύουν ότι σε αυτή τη συνάντηση θα καθοριστεί πόσα από τα εξαρτήματα του κινητήρα θα είναι ίδια για όλους, ζήτημα το οποίο αναμένεται να καθορίσει και αν οι Κατασκευαστές θα παραμείνουν στη Formula 1.

Για το πιο άμεσο μέλλον, όπως έχει ήδη αναφερθεί, η FIA ανήγγειλε ότι θα υπάρξει ισοστάθμιση της απόδοσης των κινητήρων, αν και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί περαιτέρω λεπτομέρειες επί του θέματος. Δυο από τους κατασκευαστές κινητήρων που επωφελήθηκαν του παγώματος εξέλιξης, πραγματοποιώντας βελτιώσεις οι οποίες έκαναν πιο φτηνή την κατασκευή του V8 και βελτίωναν την αξιοπιστία του, αλλά και την ίδια στιγμή και τις επιδόσεις του, η Mercedes και η BMW, αντεπιτέθηκαν σε αυτή την απόφαση. Ο πρόεδρος της McLaren (που χρησιμοποιεί κινητήρες Mercedes), Ron Dennis, δήλωσε ότι ούτως ή άλλως, η παρουσίαση του KERS το 2009 θα επιφέρει διαφορές επιδόσεων μεταξύ των κινητήρων και πιστεύει ότι τα μέτρα που θα επιτρέψουν σε μερικούς να βελτιώσουν την απόδοση των κινητήρων τους θα πρέπει να είναι τα ίδια για όλους τους συμμετέχοντες. Στο τελευταίο επιχείρημα συμφώνησε και ο αγωνιστικός διευθυντής της BMW, Mario Theissen. Ο Γερμανός πιστεύει ότι τα μέτρα ισοστάθμισης που θα ληφθούν για το 2009 θα πρέπει πρώτα να συζητηθούν πολύ προσεκτικά από το τεχνικό επιτελείο της FOTA.

Σε ότι αφορά μελλοντικούς κανονισμούς, εξετάζεται το ενδεχόμενο να απονέμεται ένας βαθμός στον κάτοχο του ταχύτερου χρόνου στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, καθώς επίσης και η επέκταση του κύκλου ζωής των κινητήρων σε τρία αγωνιστικά Σαββατοκύριακα από το 2009. Αυτές είναι μερικές από τις προτάσεις που θα προωθηθούν για ψηφοφορία στην επιτροπή της FOTA, η οποία αποτελείται από τους διευθυντές των ομάδων και εφόσον 7 από τους 10 τις εγκρίνουν, αυτές στη συνέχεια θα προωθηθούν στη FIA για τελική έγκριση. Αν και σε πολλές άλλες κατηγορίες ο poleman ανταμείβεται με βαθμό, στη Formula 1 δεν έχει συμβεί ποτέ κάτι ανάλογο, με μόνη εξαίρεση το βαθμό που λάμβαναν οι οδηγοί στα πρώτα 10 χρόνια ύπαρξης του πρωταθλήματος (1950-1959) όπου οι οδηγοί που είχαν σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα ανταμείβονταν με ένα βαθμό. Μια άλλη πρόταση που συζητήθηκε είναι ο περαιτέρω περιορισμός των δοκιμών εξέλιξης. Φέτος, αποφασίστηκε εντός της σεζόν αυτές να διεξάγονται με ένα μονοθέσιο για κάθε ομάδα και ανώτερη καλυπτόμενη απόσταση τα 30.000 χλμ. Για το 2009, εξετάζεται το ενδεχόμενο μείωσης του αριθμού αυτού στα 20.000 χλμ, ενώ οι ομάδες θα έχουν και 4 επιπλέον ημέρες το χρόνο για να αξιολογούν νεαρούς οδηγούς. Παράλληλα, ενδέχεται οι οδηγοί να είναι υποχρεωμένοι να δίνουν το παρών στο pit lane τις Παρασκευές για να υπογράφουν αυτόγραφα στους θεατές και να δημιουργηθεί ένας ειδικός χώρος όπου οδηγοί και επικεφαλείς ομάδων θα καλούνται να μιλήσουν στις τηλεοπτικές κάμερες κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών και τον αγώνα, έπειτα από τον αποκλεισμό τους από τη διαδικασία στην πρώτη περίπτωση ή την εγκατάλειψή τους στη δεύτερη.

Περαιτέρω συζητήσεις γίνονται για να αποφασιστεί αν θα δημοσιοποιούνται τα φορτία καυσίμου είτε την Παρασκευή ή το Σάββατο έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές, έτσι ώστε οι θεατές να μπορούν να κατανοούν καλύτερα το σπορ. Επίσης, εξετάζεται το ενδεχόμενο μείωσης της συνολικής απόστασης των αγώνων σε 250 χιλιόμετρα (από τα 305) και τα 90 λεπτά διάρκειας (από τα 120).

Επίσης, συζητήθηκε το ενδεχόμενο απαγόρευσης των ανεφοδιασμών, για λόγους ασφάλειας αλλά και για τη δημιουργία περισσότερων μονομαχιών στην πίστα, αλλά εντέλει απορρίφθηκε.

Παράλληλα, οι οδηγοί κάνουν εκκλήσεις για την αλλαγή του συστήματος αγωνοδικών, ιδιαίτερα έπειτα από τις αντιφατικές ποινές που επιβλήθηκαν στην Ιαπωνία. Αρκετοί οδηγοί πιστεύουν ότι θα ήταν καλή ιδέα η πρόσληψη παλαίμαχων συναδέλφων τους για να βοηθούν τους αγωνοδίκες στις αποφάσεις τους, καθώς αυτοί που ορίζονται να λάβουν τις κρίσιμες αποφάσεις στους αγώνες, στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων δεν έχουν οδηγήσει ποτέ ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο…

Στην επικαιρότητα που αφορά τη FIA, o αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας στον τομέα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Marco Piccinini θα αφήσει το πόστο του. O Iταλός θα αποχωρήσει από τη θέση του για να επικεντρωθεί σε άλλες επαγγελματικές υποχρεώσεις. Η παραίτησή του θα γίνει επίσημη στη Γενική Συνέλευση της FIA, στις 7 Νοεμβρίου, όπου θα εκλεγεί ο διάδοχός του.

Eπίσης, ο Alan Donnelly, o επίσημος εκπρόσωπος του προέδρου της FIA κλήθηκε να διασφαλίσει ότι η DMSB, η αγωνιστική αρχή της Γερμανίας, είναι εντελώς ανεξάρτητη από την ADAC και η ικανή να διαχειριστεί τις αγωνιστικές δραστηριότητες της χώρας.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr