 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Οι ομάδες του GPMA δήλωσαν συμμετοχή στο Πρωτάθλημα του 2008! |
27/3/2006 6:15 μμ
|
|
|
|
Σήμερα, o GPMA, ο σύνδεσμος δηλαδή των πέντε Κατασκευαστών που συμμετέχουν στη Formula 1, ανακοίνωσε ότι όλες οι ομάδες-μέλη του (Renault, McLaren-Mercedes, Toyota, Honda, BMW Sauber) κατέθεσαν αίτηση συμμετοχής στη FIA για το Πρωτάθλημα του 2008! Εδώ και 2 χρόνια, οι ομάδες αυτές απειλούσαν ότι θα δημιουργήσουν ένα αντίπαλο προς τη Formula 1 Πρωτάθλημα αν δεν απολάμβαναν μεγαλύτερο μέρος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Formula 1 και αν δεν υπήρχε μεγαλύτερη διαφάνεια στις τάξεις του κυβερνώντος σώματος του σπορ, της FIA. Η απειλή αυτή, η οποία χρησιμοποιήθηκε περισσότερο ως διαπραγματευτικό όπλο, φαίνεται να έχει απομακρυνθεί πλέον από τον ορίζοντα της Formula 1…
Η FIA έχει δώσει περιθώριο στις ομάδες την εβδομάδα μεταξύ 24ης και 31ης Μαρτίου για να καταθέσουν τις αιτήσεις συμμετοχής στο Πρωτάθλημα του 2008. Όποιες ομάδες δεν έχουν δηλώσει εμπρόθεσμα την επιθυμία τους να συμμετέχουν στη μεθεπόμενη σεζόν θα είναι δυνατό να υποβάλουν ανάλογη αίτηση εκπρόθεσμα, χωρίς ωστόσο το δικαίωμα να συμμετοχής στις συζητήσεις που θα διεξαχθούν μαζί με τη FIA μέχρι τις 30 Ιουνίου για την οριστικοποίηση των κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ από το 2008. Κατά συνέπεια, την προηγούμενη βδομάδα McLaren, Toyota, Honda και BMW Sauber κατέθεσαν αίτηση συμμετοχής στο Πρωτάθλημα του 2008, ακολουθούμενες από τη Renault, η οποία το έπραξε νωρίτερα σήμερα.
Μεγάλο εμπόδιο για την κίνηση αυτή των 5 ομάδων, αποτελούσε ο όρος που αναφέρεται στους αγωνιστικούς κανονισμούς που εκδόθηκαν την προηγούμενη βδομάδα και ήθελε τις ομάδες να παραδίδουν μέχρι την 1η Ιουνίου του τρέχοντος έτους το σχεδιασμό του κινητήρα με τον οποίο θα αγωνίζονταν κατά τις σεζόν 2008 μέχρι 2010. Ο κανονισμός αυτός ήταν και το θέμα της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στο Maranello της Ιταλίας, όπου στεγάζεται το εργοστάσιο της Ferrari, την περασμένη Παρασκευή και στην οποία ήταν παρόντες εκπρόσωποι της FIA, της Ferrari, της Renault και της Cosworth. Συγκεκριμένα, στις συνομιλίες αυτές έλαβαν μέρος: από τη FIA οι Max Mosley (πρόεδρος), Charlie Whiting (τεχνικός έφορος) και Peter Wright (σύμβουλος), από τη Ferrari οι Jean Todt (διευθυντής), Ross Brawn (αγωνιστικός διευθυντής), Paolo Martinelli και Gilles Simon (υπεύθυνοι του τεχνικού τμήματος κινητήρων), από τη Renault οι Flavio Briatore (αγωνιστικός διευθυντής), Pat Symonds (διευθυντής μηχανολογίας) και Rob White (τεχνικός διευθυντής τμήματος κινητήρων) καθώς και δυο εκπρόσωποι της Cosowrth, της εταιρίας που παρέχει κινητήρες στη Williams και την Toro Rosso. Σε αυτή τη συνάντηση αποφασίστηκε το πενταετές «πάγωμα» του σχεδιασμού των κινητήρων (2008-2012, όταν δηλαδή θα λήξει και η καινούρια Συνθήκη Ομονοίας…) με τους ακόλουθους ωστόσο όρους:
1) Κάθε χρόνο θα μπορούν να πραγματοποιηθούν διαφοροποιήσεις στον κινητήρα. Αναλυτικές λεπτομέρειες αυτών θα παραδίδονται στη FIA από τις ομάδες πριν την 1η Ιανουαρίου του έτους κατά το οποίο θα χρησιμοποιείται ο αναβαθμισμένος κινητήρας και μια πλήρης μονάδα αυτού θα παραδίδεται στο κυβερνών σώμα πριν την 1η Φεβρουαρίου του έτους αυτού.
2) Οι τομείς του κινητήρα στους οποίους θα επιτρέπονται αλλαγές κάθε χρόνο είναι:
-άνοιγμα βαλβίδων εξαγωγής
-σχήμα θαλάμων καύσης
-μέγεθος, σχήμα και γωνία βαλβίδων
-δακτύλιοι εμβόλων (το βάρος των εμβόλων θα πρέπει να παραμένει το ίδιο, όπως και η θέση των δακτυλίων και το ύψος της συμπίεσης)
-ο σχεδιασμός των εκκεντροφόρων και η κινηματική της ενεργοποίησης των βαλβίδων
-αυλοί εισαγωγής
-μπεκ ψεκασμού (όχι το σύστημα ενεργοποίησης ψεκασμού)
-μπουζί
-αλλαγές στις κυλινδροκεφαλές οι οποίες περιορίζονται σε αυτές που συνεπάγονται από τα παραπάνω
3) Οι αλλαγές που θα επιτρέπονται στον κινητήρα μετά την παράδοση του σχεδιασμού του (ανεξάρτητα από τις ετήσιες αναβαθμίσεις του) θα πρέπει να είναι δίκαιες και θα περιορίζονται σε αυτές που η FIA πιστεύει ότι πραγματοποιούνται για τη μείωση του κόστους ή την αξιοπιστία. Δε θα επιτρέπεται καμία διαφοροποίηση η οποία κατά τη γνώμη της FIA μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της απόδοσης. Αυτές οι αλλαγές θα εκδοθούν από τη FIA.
4) Για το 2007, οι ομάδες που έχουν δηλώσει συμμετοχή στο Πρωτάθλημα του 2008, θα προσπαθήσουν να εξασφαλίσουν αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς του 2007 έτσι ώστε να ενσωματωθούν οι κανονισμοί «παγώματος» της εξέλιξης των κινητήρων που αναφέρονται στους αγωνιστικούς κανονισμούς του 2008 συμπεριλαμβανόμενου και του περιορισμού της ταχύτητας των κινητήρων.
Μια «λεπτομέρεια» που θα πρέπει να σημειωθεί εδώ, είναι ότι πουθενά μέσα στους αγωνιστικούς κανονισμούς του 2008, δε γίνεται μνεία για ενιαία Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου των κινητήρων για όλες τις ομάδες, κάτι που υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα έπρεπε να αναφέρεται, καθώς αναφέρονται η διάρκεια ζωής των κινητήρων και των κιβωτίων, καθώς και η υποχρεωτική χρήση ελαστικών ενός κατασκευαστή. Μένει να δούμε αν η FIA εντέλει θα προχωρήσει στην επιβολή ενιαίας ΗΜΕ του κινητήρα, ένα σημείο στο οποίο οι Κατασκευαστές διαφωνούσαν σθεναρά μέχρι πρότινος…
Εάν η επιβολή αυτή δεν πραγματοποιηθεί εντέλει, τότε θα πρόκειται για μια σεβαστή νίκη των Κατασκευαστών επί της FIA, καθώς αυτό ήταν ένα από τα σημαντικότερα σημεία διαφωνιών, μαζί με το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων, το οποίο ωστόσο όπως αναφέρθηκε παραπάνω, τροποποιήθηκε με τη συναίνεση και μιας εκ των ομάδων του GPMA (της Renault) η οποία πιστεύεται ότι πρότεινε την ιδέα αυτή εξαρχής! Η συμβολή αυτή της Renault στη διαμόρφωση των κανονισμών μας κάνει να υποθέσουμε ότι η ομάδα προτίθεται να δεσμευθεί για την επόμενη 7ετία στη Formula 1. Άλλες νίκες του GPMA αφορούν τη δρομολόγηση των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς, οι οποίες θα αποφασίζονται από την πλειοψηφία του Τεχνικού Γκρουπ (το οποίο αποτελείται από τους τεχνικούς διευθυντές των ομάδων) στα συμβούλια του οποίου θα παρίσταται και ένας τεχνικός έφορος της FIA, o οποίος θα καλείται να δίνει την ψήφο του μονάχα σε περίπτωση ισοψηφίας των υπόλοιπων μελών. Οι προτάσεις του Τεχνικού Γκρουπ, καθώς και του Αγωνιστικού Γκρουπ που θα αποτελείται και πάλι από εκπροσώπους της κάθε ομάδας και θα ασχολείται με τους αγωνιστικούς κανονισμούς, θα προωθούνται στην Επιτροπή της Formula 1. Αυτό θα διαφέρει σημαντικά στη σύστασή του, αφού πλέον θα το απαρτίζουν έξι εκπρόσωποι των ομάδων (αντί ενός από κάθε ομάδα), πέντε εκπρόσωποι των διοργανωτών των αγώνων (αντί των σημερινών οκτώ) και έναν εκπρόσωπο από τον κάτοχο των τηλεοπτικών δικαιωμάτων και τη FIA. Στην Επιτροπή, δε θα έχουν πλέον φωνή οι σπόνσορες, οι κατασκευαστές κινητήρων και ελαστικών, ενώ ο εκπρόσωπος της FIA θα καλείται να ψηφίσει μονάχα εάν προκύψει ισοψηφία μεταξύ των άλλων μελών. Επίσης, η Επιτροπή της Formula 1 δε θα έχει το δικαίωμα να διαφοροποιήσει τις προωθούμενες σε αυτή προτάσεις του Τεχνικού ή του Αγωνιστικού Γκρουπ. Εν συνεχεία οι εγκεκριμένες προτάσεις θα προωθούνται στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού όπου θα επικυρώνονται. Ωστόσο, τα θέματα ασφάλειας θα διαχειρίζονται με άλλες διαδικασίες.
Όσον αφορά τα οικονομικά ζητήματα, θα πρέπει σχεδόν σίγουρα να αναμένουμε την προσυπογραφή από τις ομάδες του GPMA της καινούριας (άγραφης ακόμη…) Συνθήκης Ομονοίας, η οποία θα ισχύσει από το 2008 έως το 2012, κατά το τριήμερο του Αυστραλιανού Grand Prix, αφού ήδη, δυο… κεφάλια του Συνδέσμου έχουν δηλώσει ότι οι όροι που προσφέρει η CVC και ο Bernie Ecclestone είναι ευνοϊκοί για τις ομάδες.
Εδώ, θα πρέπει να σημειωθεί, ότι αν και όλες οι φετινές ομάδες του grid έχουν (ή θα το κάνουν μέχρι το τέλος του μήνα) δηλώσει συμμετοχή για το Πρωτάθλημα του 2008, δεν υποχρεούνται να συμμετέχουν σε αυτό, διότι δεν είναι υποχρεωμένες να παραμείνουν στη Formula 1 μέχρι τότε, αν και κατά πάσα πιθανότητα θα το πράξουν.
 |
Είναι πολύ πιθανό να δούμε την επιστροφή του Richards ή του Irvine στη Formula 1 ως ομαδάρχη! |
|
Τέλος, πηγές αναφέρουν ότι οι αιτήσεις συμμετοχής στο Πρωτάθλημα του 2008 ξεπέρασαν τις προσδοκίες και είναι πολύ πιθανό η FIA να δέχθηκε ανάλογα έγγραφα και από ομάδες που δε συμμετέχουν αυτή τη στιγμή στη Formula 1. Τα ονόματα που ακούγονται περισσότερο ως πιθανοί υποψήφιοι είναι η Prodrive του David Richards, πρώην αγωνιστικού διευθυντή της Benetton και της BAR (η οποία μάλιστα ανακοίνωσε τα σχέδια κατασκευής εργοστασίου προδιαγραφών Formula 1 στο Warwickshire της Αγγλίας), η Penske ομάδα με παρελθόν στη Formula 1 (δεκαετία ’70) και στιβαρό παρόν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και αυτό του Eddie Irvine, πρώην πιλότου της Formula 1 (δεύτερος στο Πρωτάθλημα του 1999 με τη Ferrari) ο οποίος πιστεύεται ότι έχει βρει οικονομικό υποστηρικτή στο πρόσωπο του Ρώσου τραπεζίτη Roustam Tariko. Γεγονός είναι πάντως ότι αν περισσότερες από μια ομάδες έχουν δηλώσει την επιθυμία τους να εισέλθουν στη Formula 1 το 2008, θα υπάρξει μονάχα ένας νικητής, καθώς -προς το παρόν- το ανώτατο όριο συμμετεχόντων ομάδων είναι δώδεκα…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|