Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Ο νόμος του Marcus… 4/2/2006 7:06 μμ

O Gronholm είναι ο ταχύτερος οδηγός στο χιόνι, και με το Focus φέτος είχε τη δυνατότητα να το αποδείξει.
Με τις συνθήκες να είναι κλασσικά «σουηδικές» σήμερα στο Hagfors, ο Marcus Gronholm έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλo στις χιονισμένες και παγωμένες ειδικές. Χωρίς το άγχος-μειονέκτημα να ανοίγει το δρόμο για τους υπολοίπους οδηγούς, έβαλε βαθιά το πόδι στο πάτωμα και οδηγώντας flat out κέρδισε τις 5 από τις επτά σημερινές ειδικές. Με αυτόν τον τρόπο, ο Φιλανδός αύξησε τη διαφορά του από τον δεύτερο Sebastien Loeb στα 25 δλ., και πλέον το μόνο που έχει να κάνει στις έξι αυριανές ειδικές είναι να ταξιδέψει –χωρίς λάθη- προς την ράμπα του τερματισμού. Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, δεν έκανε και σήμερα το παραμικρό λάθος, ενώ το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετώπισε ήταν στην εκκίνηση της 12ης, όταν και έσβησε ο κινητήρας του Focus, με αποτέλεσμα να χάσει περίπου 5 δλ. μέχρι να επανεκκινήσει. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Φιλανδός είναι απόλυτα ευχαριστημένος με το αυτοκίνητο, ενώ μετά από κάποιες αλλαγές που έγιναν στο στήσιμο του Focus, το χαρακτήρισε τέλειο! Με τόση αυτοπεποίθηση και σιγουριά πίσω από το τιμόνι του Focus, και σε συνδυασμό με την διαφορά του από τον Loeb, δύσκολα ο Marcus θα χάσει τη νίκη.

Πιέζει στο όριο ο Loeb, αλλά -όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος- είναι αδύνατο να πιάσει τον Gronholm.
O Sebastien Loeb είναι ο μοναδικός οδηγός που ακολουθεί το ρυθμό του Gronholm. Ο Γάλλος δεν έχει σταματήσει να πιέζει στο όριο, χωρίς όμως να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Κατάφερε να κερδίσει δύο ειδικές διαδρομές, δεν αντιμετώπισε κανένα ουσιαστικό πρόβλημα, αλλά η ουσία είναι ότι δεν κατάφερε να μειώσει τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο Gronholm. Μάλιστα, όπως και ο ίδιος ιπποτικά παραδέχθηκε, πάει όσο πιο γρήγορα μπορεί, αλλά ο Φιλανδός είναι ταχύτερος. Όπως φαίνεται, ο γάλλος βρήκε φέτος τον μεγάλο του αντίπαλο. Κάπου εδώ, να σημειώσουμε ότι ο τρίτος της παρέας των κορυφαίων, ο Petter Solberg, ταλαιπωρήθηκε και σήμερα από προβλήματα αξιοπιστίας στο νέο Subaru Impreza WRC ’06. Αυτή τη φορά, ήταν το κιβώτιο που κόλλησε και ο Νορβηγός έμεινε μόνο με τέταρτη σχέση στο κιβώτιο, χωρίς ευτυχώς να αναγκαστεί να εγκαταλείψει, ενώ στη συνέχεια ήταν λάθος οι ρυθμίσεις των διαφορικών, με αποτέλεσμα να χάσει κι άλλο χρόνο. Πολλά τα προβλήματα για τον Νορβηγό, αλλά και την ιαπωνική ομάδα, τα οποία μέχρι το Μεξικό θα πρέπει να αντιμετωπιστούν, αν δεν θέλουν αμφότεροι να μείνουν εκτός διεκδίκησης στόχων.

Τα δύο Lancer των Carlsson και Galli έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον όλων, με τη διαφορά μεταξύ τους για τη μάχη της τρίτης θέσης, να είναι 0,3 δλ.!
Από εκεί και πέρα, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα επάνω στα δύο Mitsubishi Lancer που ακολουθούν στην τρίτη και τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης. Καταρχήν, αξίζει να τονίσουμε την ταχύτητα και την αξιοπιστία των ιαπωνικών αυτοκινήτων, χωρίς να γνωρίζουμε τι θα μπορούσαν να κάνουν αν η συμμετοχή ήταν πλήρως εργοστασιακή. Κρίμα! Η σπουδαία μάχη, λοιπόν, γίνεται ανάμεσα στους Daniel Carlsson και Giggi Galli, οι οποίοι μετά από 13 ε.δ., επί δύο ημέρες στα βουνά της Σουηδίας, χωρίζοντας μόλις από 0,3 δλ.! Απίστευτο. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις και των δύο, με τον Σουηδό να υποστηρίζει ότι σε περίπτωση που κερδίσει ο Galli θα του βγάλω το καπέλο, αφού δεν μπορώ να πάω ταχύτερα, και τον Ιταλό σε ερώτηση δημοσιογράφου να προτείνει να αλλάξουν ρόλους, αν νομίζει ότι μπορεί να πάει εκείνος ταχύτερα! Και για τους δύο, ουσιαστικά ο αγώνας ξεκινάει και πάλι από την αρχή αύριο.

O Mattias Ekstrom αποδεικνύει για ακόμα μια φορά το πολύπλευρο ταλέντο του. Η μάχη του με τον Tuohino για την πέμπτη θέση είναι συγκλονιστική με την μεταξύ τους διαφορά να είναι μόλις ένα εκατοστό του δλ.!
Πιο πίσω, στην πέμπτη θέση της γενικής, φιγουράρει ο Mattias Ekstrom με το Skoda Fabia WRC της Red Bull. O Σουηδός, απέδειξε ότι κατέχει και την ικανότητα των οδηγών αγώνων Ράλλυ, και έκανε και σήμερα πολύ καλούς χρόνους, αν και στην αρχή της ημέρας αντιμετώπισε κάποια προβλήματα με τα ηλεκτρικά. Έκτος, είναι ο μέχρι πέρσι εργοστασιακός οδηγός της Skoda, Janne Tuohino, με την ιδιωτική Xsara της PH-Sport. O νεαρός Φιλανδός έκανε εξαιρετικούς χρόνους σήμερα, ανέβηκε ψηλά στην κατάταξη, ενώ έχασε την πέμπτη θέση προς το τέλος της ημέρας, προδομένος από την επιλογή των ελαστικών του. Μάλιστα η διαφορά του από τον Ekstrom αγγίζει το 1 εκατοστό του δευτερολέπτου! Ακόμα μία σπουδαία μάχη. Την βαθμολούμενη οκτάδα, συμπληρώνουν οι Kristian Sohlberg και Thomas Radstrom, αμφότεροι με ιδιωτικά Subaru Impreza WRC του 2005. Ο πρώτος έκανε χρόνους πεντάδας, ενώ ο δεύτερος σήμερα έδειξε να βρίσκει τον εαυτό του μετά από αρκετό καιρό αγωνιστικής απραξίας. Σημειώστε, ότι ο Manfend Stohl εγκατέλειψε μετά από έξοδο στην 11η ε.δ., την ώρα που λίγο νωρίτερα ο Henning Solberg είχε βγει στο ίδιο σημείο, καταφέρνοντας όμως να επανέλθει στο δρόμο και να ολοκληρώσει την ειδική.

Άνετα ο Per Gunnar Andersson οδηγεί τον αγώνα στο JWRC.
Στο JWRC, o Per Gunnar Andersson εκμεταλλευόμενος την γνώση του δρόμου, τις δυνατότητες του Swift, αλλά και την εμπειρία του, αύξησε τη διαφορά του από τους αντιπάλους του και πλέον οδεύει προς την πρώτη του νίκη τη φετινή σεζόν. Το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετώπισε σήμερα ο Σουηδός οδηγός, ήταν με τα φρένα του Swift, το οποίο όμως δεν του κόστισε σε χρόνο. Δεύτερος είναι ο πρωτοεμφανιζόμενος Patrick Sandel με Renault Clio S1600, με τη διαφορά μεταξύ τους να αγγίζει τα 42 δλ. Τρίτος, περίπου 1,5 λεπτό πιο πίσω είναι ο Urmo Aava με ακόμα ένα Suzuki Swift, με τρία λεπτά διαφορά από τον τέταρτο Martin Prokop. Γεγονός που φανερώνει ότι δύσκολα θα αλλάξει η κατάταξη στην κατηγορία των Νέων.

Κάτι που ισχύει και για τον αγώνα σε επίπεδο γενικής. Δύσκολα θα χάσει ο «ψηλός» τον αγώνα, αν δεν κάνει λάθος. Έτσι, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνεται στη μάχη των Carlsson και Galli, οι οποίοι επιθυμούν διακαώς μία θέση στο βάθρο. Αύριο απομένουν έξι ειδικές για να λύσουν ολοκληρωτικά τις διαφορές τους._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στο επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ: www.wrc.com
Gronholm και Focus WRC είναι ο συνδυασμός του αγώνα...