Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Επίσημη παρουσίαση της MF1 M16 4/2/2006 6:54 πμ

Tiago  Monteiro, Alex Shnaider, Colin Kolles, Christijan Albers, Markus Winkelhock, Roman Rusinov, Giorgio Mondini, Adrian Sutil, MF1 M16
Το πρώτο ρώσικο μονοθέσιο Formula 1 (κατασκευασμένο ωστόσο στην Αγγλία) είναι πλέον γεγονός!
H ομάδα MF1 του γκρουπ Midland παρουσίασε σήμερα το πρώτο της μονοθέσιο, στην πίστα του Silverstone, όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της ομάδας. Η MF1 είναι η πρώτη ομάδα που θα αγωνιστεί στην ιστορία της Formula 1 υπό ρώσικη σημαία, μετά την περσινή αγορά της ομάδας του Eddie Jordan από τον Ρώσο επιχειρηματία Alex Shnaider.

Στόχος της επαναβαφτισμένης ομάδας είναι να βελτιώσει την περσινή 9η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και να ανταγωνιστεί ομάδες όπως είναι η BMW Sauber και η Red Bull. Για να υλοποιηθούν οι στόχοι αυτοί φυσικά, θα πρέπει η διοίκηση της ομάδας να επενδύσει περισσότερα χρήματα σε αυτήν. Πέρυσι, ίσως λόγο του γεγονότος ότι αυτή ονομαζόταν ακόμη Jordan, υπήρχε εμφανής έλλειψη επενδύσεων… Φέτος, η MF1 ισχυρίζεται ότι έχει διπλασιάσει το budget της. Φυσικά, στην επίσημη παρουσίαση τέθηκε λόγος για το αν ο Shnaider προτίθεται να παραμείνει στη Formula 1 καθώς κατά τη διάρκεια της περσινής σεζόν αναδύθηκαν πολυάριθμες φήμες ότι ο Ρώσος θέλει να πουλήσει την ομάδα. Ο Shnaider δήλωσε ότι δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση αν και παραδέχθηκε ότι ψάχνει για συνεταίρους.

MF1 M16 - Toyota
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαμόρφωση του πατώματος και των αεροδυναμικών βοηθημάτων της Μ16 εμπρός από τα ψυγεία
Με αφορμή την παρουσίαση, η ομάδα ανακοίνωσε τη σύναψη συνεργασίας με οκτώ (!) ακόμη σπόνσορες: την διαδικτυακή εταιρία Marhaba, τις εταιρίες επενδύσεων Clarington και Axzons, την εταιρία μάνατζμεντ Kick, την εταιρία λόττο Kicklotto, το διαδικτυακό τόπο F1Racing.com, την εταιρία ενδυμάτων Attolini και το ισοτονικό ποτό Rhino.

Πέραν των οικονομικών της, η ομάδα επισημοποίησε –επιτέλους- και τους οδηγούς της για το 2006 (αν και το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι τελείως άσχετο με τα οικονομικά της αφού όλοι οι οδηγοί της συνεισφέρουν στο budget της ομάδας). Tον Christijan Albers θα πλαισιώσει φέτος (στη δεύτερη χρονιά του με την ομάδα) ο… Tiago Monteiro! Φυσικά αυτό δεν αποτελεί είδηση, καθώς ο Πορτογάλος οδηγός είχε αποκαλύψει το γεγονός από τις αρχές Νοεμβρίου, όταν δηλαδή η MF1 αποφάσισε να αξιοποιήσει την επιλογή που αναγραφόταν στο συμβόλαιό του και να τον διατηρήσει για άλλο ένα χρόνο. Ωστόσο η ομάδα αρνιόταν να ανακοινώσει τη συμφωνία μέχρι σήμερα… Η δικαιολογία του Monteiro ήταν ότι εφόσον δεν επρόκειτο για καινούρια συμφωνία, αλλά για παράταση του ήδη υπάρχοντος συμβολαίου, η ομάδα δεν… αισθάνθηκε την ανάγκη να το ανακοινώσει επίσημα… Επίσης, ο Πορτογάλος οδηγός ανακοίνωσε ότι αλλάζει και εταιρία μάνατζμεντ. Από εδώ και στο εξής, την καριέρα του θα διαχειρίζεται η CSS Stellar Management, η εταιρία δηλαδή που έχει ιδρύσει ο Julian Jakobi και διαχειρίζεται επίσης την τύχη του Juan Pablo Montoya!
MF1 M16 - Toyota
Από τα βασικά χαρακτηριστικά του καινούριου μονοθεσίου είνια η εξοικονόμηση χώρου στο πίσω μέρος
Eκτός των δυο επίσημων οδηγών της, η MF1 ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τρεις ακόμη δοκιμαστές, πέραν του Markus Winkelhock. Έτσι, για τις εννιά από τις 19 αγωνιστικές Παρασκευές του 2006 το τρίτο μονοθέσιο θα οδηγεί ο 25χρονος (γεννημένος στην Ιταλία) Ελβετός Giorgio Mondini (Πρωταθλητής το 2004 στο Formula Renault V6 Eurocup) ο οποίος πήρε την πρώτη του γεύση από Formula 1 τον περασμένο Δεκέμβριο πίσω από το τιμόνι μιας Renault R25. Στο πρόγραμμα νέων οδηγών της ομάδας εντάχθηκε ο 22χρονος Γερμανός Adrian Sutil (δεύτερος πέρυσι στη Formula 3 EuroSeries) ο οποίος θα οδηγήσει και αυτός την M16 μερικές αγωνιστικές Παρασκευές. Στην ομάδα… δοκιμών της MF1 εντάχθηκε και ο 24χρονος Ρώσος Roman Rusinov, ο οποίος αγωνίστηκε πέρυσι στο FIA GT και το A1GP, ενώ δοκίμασε το περσινό μονοθέσιο της ομάδας το Δεκέμβριο στη Jerez. H MF1 δεν έκρυψε τη φιλοδοξία της να βάλει στο μέλλον έναν Ρώσο οδηγό στο grid της Formula 1, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στο παρελθόν. Ωστόσο ο Shnaider αναγνωρίζει ότι κάτι τέτοιο μπορεί να πάρει μερικά χρόνια, αλλά δεν έχει λόγους να πιστεύει ότι η χώρα του δεν παράγει ταλέντα… Και όχι μόνο οδηγικά ταλέντα αλλά και τεχνικά, καθώς ο Ρώσος επιχειρηματίας αποκάλυψε ότι η ομάδα του ψάχνει να προσλάβει Ρώσους αεροδυναμιστές και μηχανικούς.

MF1 M16 - Toyota
Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα, η MF1 σχεδιάζει τρεις με τέσσερις αναβαθμίσεις της Μ16 κατά τη διάρκεια της σεζόν, ενώ θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις και πριν το Μπαχρέιν. Η M16 παρουσιάζει ένα πλατύτερο, χαμηλότερο και πιο λεπτό (στον κατακόρυφο άξονα) ρύγχος από την EJ15, με την εμπρός αεροτομή να είναι προς το παρόν η περσινή. Τα εμπρός μπράτσα των κάτω ψαλιδιών της ανάρτησης να καταλήγουν κατευθείαν στο σασί και τα πίσω σε μια μικρή προεξοχή κάτω από το ρύγχος, έτσι όπως θα στηρίζονταν εάν είχε υιοθετηθεί η μονοκάρινη λύση. Τα μικρά πτερύγια τις άκρες του σασί επάνω από τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης έχουν διατηρηθεί. Οι εκτροπείς αέρα εμπρός από τα barge boards ενώνονται με το σασί στο πάνω μέρος τους, το μέγεθος της κάθετης επιφάνειάς τους είναι εξαιρετικά μεγάλο, ενώ ο σχεδιασμός τους είναι αρκετά περίπλοκος, παρουσιάζοντας μια κλίση προς το εξωτερικό στο πίσω μέρος τους καθώς και μια οριζόντια επιφάνεια. Την ίδια κλίση προς το εξωτερικό έχουν και τα εξαιρετικά χαμηλά barge boards. Το πάτωμα σε αυτό το τμήμα του μονοθεσίου έχει περίπλοκο σχεδιασμό για τη βέλτιστη διαμόρφωση της ροής του αέρα, ενώ οι προεξοχές αυτού κάτω από τις (μικρότερες και ψηλότερα τοποθετημένες από πέρυσι) εισαγωγές αέρα των ψυγείων είναι μικρότερες. Στο πλάι των εισαγωγών αέρα των ψυγείων παραμένουν οι μικρές αεροτομές των οποίων ο σχεδιασμός ωστόσο έχει διαφοροποιηθεί από πέρυσι, τόσο στο πλευρικό τοίχωμα το οποίο δεν είναι όσο ογκώδες ήταν πέρυσι, όσο και στο πολύ μικρό αλλά εξαιρετικά χοντρό πτερύγιο που παρουσιάζουν (αντί των περσινών διπλών πτερυγίων). Τα ψυγεία είναι μικρότερα σε διαστάσεις και δεν παρουσιάζουν το εξόγκωμα στο πίσω μέρος που είχε η EJ15. Οι καμινάδες είναι πιο μεγάλες πλέον, ωστόσο η διάταξή τους, όπως και των μικρών αεροτομών αλλά και του πτερυγίου που κατευθύνει τον αέρα επάνω από τα πίσω ελαστικά έχει μείνει απαράλλακτη. Μόνη αλλαγή σε αυτό τον τομέα είναι η προσθήκη ενός ακόμη πτερυγίου κάτω από το πτερύγιο που κατευθύνει τον αέρα πάνω από τους πίσω τροχούς, με την ίδια ανοδική κλίση. Το κάλυμμα του κινητήρα είναι καθαρά διαχωρισμένο μεταξύ της επιφάνειας πίσω από το airbox και το κομμάτι αμαξώματος που καλύπτει τον V8 της Toyota, ενώ η πίσω αεροτομή είναι εντελώς διαφορετική. Οι πλευρικές επιφάνειές της δεν έχουν το περσινό, στρογγυλεμένο σχήμα και παρουσιάζουν ένα κόψιμο στο πίσω επάνω μέρος τους, ενώ οι οπές για τη μείωση των στροβιλισμών στο εμπρός επάνω μέρος τους είναι μόνο δυο (αντί των περσινών τριών) και μικρότερες σε μήκος. Οι επιφάνειες των πλευρικών τοιχωμάτων της πίσω αεροτομής που δεν πλαισιώνουν τα πτερύγια αυτής κλίνουν προς το εσωτερικό (με στόχο τη μείωση της αντίστασης). Η πίσω αεροτομή παρουσιάζει δυο λεπτά στηρίγματα κάτω από το κεντρικό τμήμα των πτερυγίων, ενώ τα ίδια τα πτερύγια ανυψώνονται ελαφρώς στα άκρα τους. Επίσης, το κάτω πτερύγιο της κλίνει προς τα κάτω στα άκρα του. Οι απολήξεις των εξατμίσεων είναι αρκετά πιο μπροστά απ’ ότι ήταν στο υβριδικό μονοθέσιο και υπάρχουν διατρήσεις για τη βελτίωση της απαγωγής θερμότητας πίσω και μπροστά από αυτές. Το κεντρικό κανάλι του διαχύτη είναι λεπτότερο, ενώ πλέον τα ακρινά πλευρικά κανάλια του είναι φαρδύτερα από τα μεσαία και όχι το αντίθετο όπως συνέβαινε στις τελευταίες εκδόσεις της EJ15. Η εξοικονόμηση χώρου στο πίσω μέρος είναι σημαντικότατη, και συνολικά η M16 φαίνεται ένα ενδιαφέρον και παράξενο μονοθέσιο, το οποίο ωστόσο θα πρέπει να αποδείξει την αξία του στην πίστα…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

Τεχνικά χαρακτηριστικά MF1 M16
ΣασίMonocoque από ανθρακονήματα και συνθετικά υλικά
Εμπρός ανάρτησηΩστήρες από ανθρακονήματα που ενεργοποιούν ενσωματωμένα στο σασί γραμμικά αμορτισέρ και στρεπτικές ράβδους. Άνισου μήκους αεροδυναμικά ψαλίδια από ανθρακονήματα, εμπρός αντιστρεπιτκή δοκός καιχυτοί ορθοστάτες
Πίσω ανάρτησηΩστήρες από ανθρακονήματα που ενεργοποιούν τοποθετημένα πάνω στο κιβώτιο περιστροφικά αμορτισέρ και στρεπτικές ράβδους. Άνισου μήκους αεροδυναμικά ψαλίδια από ανθρακονήματα και χυτοί ορθοστάτες
ΜετάδοσηΣχεδιασμός: Midland MF1 Racing, 7 σχέσεων + όπισθεν με ηλεκτροϋδραυλική σειριακή αλλαγή σχέσεων
ΣυμπλέκτηςΣυμπλέκτης AP Racing με τριπλό πλατώ
ΖάντεςΣφυρηλατημένες ζάντες BBS κατασκευασμένες σύμφωνα με τις προδιαγραφές της MF1 Racing
Διαστάσεις μονοθεσίου
ΜεταξόνιοΠάνω από 3.000 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο1.480 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο1.418 χιλιοστά
Συνολικό μήκοςΠερίπου 5.000 χιλιοστά
Βάρος601 κιλά (με τον οδηγό)
Χωρητικότητα ρεζερβουάρΠάνω από 90 κιλά
Κινητήρας
ΟνομασίαToyota RVX-06
Αριθμός κυλίνδρων8
Χωρητικότητα2.398 κ. εκ.
ΙπποδύναμηΠάνω από 700 ίπποι
Σ.α.λ.Περίπου 20.000
Ενεργοποίηση βαλβίδωνΠνευματική
Ενεργοποίηση γκαζιούΥδραυλική
ΜπουζίDENSO

Colin Kolles, Markus Winkelhock, Roman Rusinov, Giorgio Mondini, Adrian Sutil
O διευθύνων σύμβουλος της MF1 με τους τέσσερις (!) δοκιμαστές της ομάδας: Winkelhock, Rusinov, Mondini και Sutil