Η ομάδα της Renault πραγματοποίησε την παρουσίαση της καινούριας R26, στο Μονακό την Τρίτη! Το www.rally.gr ήταν παρών και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις από την εκδήλωση.
Φυσικά, αφού η καινούρια R26 είχε ήδη αποκαλυφθεί στα μάτια όλων από τις 10 Ιανουαρίου στη Jerez, δεν αποτελούσε το επίκεντρο του ενδιαφέροντος την Τρίτη στο Μονακό. Όσοι ήταν παρόντες στην παρουσίαση προσπαθούσαν να ανακαλύψουν τι πραγματικά συμβαίνει στα ενδότερα μιας ομάδας, η οποία δυο μήνες μετά την κατάκτηση και των δυο Πρωταθλημάτων, έχασε τον πιλότο που κατέκτησε το ένα εξ αυτών για λογαριασμό της, εν μέσω φημών που τη θέλουν εκτός της Formula 1 μέσα στα επόμενα δυο χρόνια… Όπως είναι φυσικό, τα υψηλά στελέχη της ομάδας βρίσκονταν σε αυτή την εκδήλωση για να προωθήσουν την ευημερία της Πρωταθλήτριας ομάδας… Ωστόσο κάποιες λεπτομέρειες από τις δηλώσεις τους, ενωμένες μαζί μπορούν να δώσουν μια μικρή εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην ομάδα της Renault.
Οι στόχοι της Renault για το 2006 είναι αυτονόητοι, σε τέτοιο βαθμό που δε χρειάζεται σχεδόν καν να ειπωθούν: υπεράσπιση των τίτλων που κατακτήθηκαν το 2005. Για αυτό το λόγο, η πίεση –όπως σε κάθε ομάδα της Formula 1 και δη κορυφαία- είναι εξαιρετικά υψηλή. Η διαφορά ωστόσο με τις υπόλοιπες ομάδες είναι η άμεση «απειλή» του προέδρου της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Carlos Ghosn: η ομάδα πρέπει να φέρνει αποτελέσματα και
Πολλοί δημοσιογράφοι ασχολήθηκαν με την εκκεντρική περιβολή του Briatore. Αυτός απλώς τους περιέπαιζε...
να αυτοχρηματοδοτείται για να συνεχίσει να υπάρχει. Το πρώτο αναφέρθηκε στην παρουσίαση (μέσω μιας μαγνητοσκοπημένης συνέντευξης, καθώς δεν ήταν παρών) από τον Ghosn, ενώ το δεύτερο υπονοήθηκε στη στην αναφορά του για τα κέρδη των ομάδων υπό τους όρους της καινούριας Συνθήκης Ομονοίας… Για την αβεβαιότητα ως προς το μέλλον, ο αγωνιστικός διευθυντής της Renault προσπάθησε να καλύψει τα πράγματα δηλώνοντας ότι κανένας από τους Κατασκευαστές δε γνωρίζει αν θα συνεχίσει να αγωνίζεται στη Formula 1 πέραν του 2008, λόγω της καινούριας Συνθήκης Ομονοίας που θα ξεκινήσει να ισχύει τότε και λόγω των καινούριων κανονισμών που θέλει να θεσπίσει η FIA… Ωστόσο, ήδη αρκετές ομάδες Κατασκευαστών έχουν –με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο- δείξει μέσω των δεσμεύσεών τους ότι, αντίθετα με τη γραμμή που ακολουθούν επίσημα, έχουν ήδη θέσει τις βάσεις για να συνεχίσουν να αγωνίζονται και πέραν της προαναφερθείσας χρονολογίας. O πρόεδρος της ομάδας, Patrick Faure επιβεβαιώνει ότι η ομάδα θα συνεχίσει να βρίσκεται στο χάρτη της Formula 1. Αλλά η δήλωση αυτή έρχεται από τον Faure (πρόεδρος των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Renault από το 1986) την ίδια στιγμή με την επιβεβαίωση ότι θα παραιτηθεί από τη θέση του το καλοκαίρι… Παράλληλα, η Mild Seven επιβεβαίωσε και αυτή ότι θα αποχωρήσει (αναγκαστικά, λόγω της περιοριστικής καινούριας νομοθεσίας όσον αφορά τη διαφήμιση καπνοβιομηχανιών στις περισσότερες χώρες όπου διεξάγονται Grand Prix) στο τέλος της σεζόν και ο Faure παραδέχθηκε ότι θα είναι δύσκολο να αντικατασταθεί το (εκτιμώμενο στα 90 εκατομμύρια δολάρια) ποσό με το οποίο συμβάλει η εταιρία αυτή στο budget της Renault από ένα σπόνσορα και θα πρέπει να βρεθούν δυο ή τρεις αντικαταστάτες.
Πέραν αυτών των αβεβαιοτήτων, υπάρχει φυσικά και το θέμα του Alonso, ο οποίος θα αποτελεί οδηγό της McLaren το 2007. Το γεγονός αυτό ανακοινώθηκε αρκετά πρόωρα, τον περασμένο Δεκέμβριο, εξοργίζοντας τον Flavio Briatore ο οποίος είδε με την ανακοίνωση αυτή, τη διαφημιστική καμπάνια που σχεδίαζε να κάνει η Renault και θα βασιζόταν στις επιτυχίες της με τον Ισπανό οδηγό, μόλις δυο μήνες μετά την κατάκτηση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών να έχει… πετάξει από το παράθυρο. Το παρασκήνιο των συνθηκών που οδήγησαν τον Alonso σε αυτή την απόφαση φυσικά δεν αποκαλύφθηκε (ο Fernando είπε –έχοντας δίκιο- πως η παρουσίαση της Renault δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή για να συζητηθούν λεπτομέρειες για τη συμφωνία του με τη McLaren), προέκυψαν ωστόσο κάποιες ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις:
Ένα κομμάτι από το ύφασμα που κάλυπτε την R26 παρέμεινε επάνω της όταν υποχώρησε το (στο σχήμα του σήματος της εταιρίας) πάτωμα, αποτρέπωντας την πλήρη αποκάλυψή της (και παραλίγο να προκαλέσει ζημιές στο αμάξωμα). Οιωνός;
ο Ισπανός δήλωσε –φυσικά- (κάτι που εξέφρασαν και οι Briatore και Faure) ότι χρειαζόταν μια νέα πρόκληση, μετά από πέντε χρόνια με την ίδια ομάδα. Ωστόσο, είπε επίσης ότι ένας από τους λόγους ήταν το «μέλλον», χωρίς να επεξηγήσει τι ακριβώς σημαίνει αυτό. Διαβάζοντας ενδιάμεσα των γραμμών, κάτι τέτοιο σημαίνει ότι η Renault πιθανότατα δε μπορούσε να του εγγυηθεί ότι θα υπάρχει ομάδα στη Formula 1 με την οποία θα μπορεί να συνεχίσει την καριέρα του, αν και ο Faure δήλωσε ότι ο Alonso δε ρώτησε ποτέ αν η ομάδα θα συνεχίσει να υφίσταται στο μέλλον. Ο Alonso αποκάλυψε επίσης ότι η συνεργασία του με την εταιρία μάνατζμεντ του Flavio Briatore θα συνεχιστεί κανονικά, ενώ απέφυγε να απαντήσει στην ερώτηση πότε έμαθε ο Briatore για τη συμφωνία του με τη McLaren («αυτό είναι μεταξύ εμένα και του Flavio»). Ο ίδιος ο Briatore δήλωσε ότι δε γνώριζε τίποτα για τη συμφωνία, καθώς δεν έχει ενεργό ρόλο στην FBB (την εταιρία μάνατζμεντ που κατέχει) και ότι τις υποθέσεις αυτής τις διαχειρίζεται ο Bruno Michel… Ο Ιταλός δήλωσε επίσης ότι ο Alonso είναι 100% δεσμευμένος με τη Renault για το 2006 και δε θα πρέπει να υποτιμάμε τον επαγγελματισμό των ανθρώπων που δουλεύουν στη Formula 1, επειδή κάποιος οδηγός επιλέγει να αγωνιστεί με κάποια άλλη ομάδα στο μέλλον. Όσον αφορά τον αντικαταστάτη του Alonso ο Briatore δήλωσε ότι θέλει να μας εκπλήξει το 2007, όπως σκοπεύει να κάνει και το 2006. Η δήλωση αυτή… έπεσε στο πάτωμα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο ειπώθηκε από τον Flavio (μοχθηρό χαμόγελο…) μπορεί να πυροδοτήσει υποθέσεις που συνιστούν ότι η προσοχή της ομάδας φέτος, θα είναι στραμμένη προς τον Giancarlo Fisichella! Ο Ιταλός πιλότος δήλωσε –ξανά- αισιόδοξος ότι το αυξημένο budget της ομάδας φέτος, θα της επιτρέψει να δώσει την ίδια προσοχή και στα δυο μονοθέσιά της, ενώ πιστεύει ότι η R26 (αν και την έχει οδηγήσει ελάχιστα) ταιριάζει περισσότερο στο στυλ οδήγησής του από το περσινό μονοθέσιο. Ο Faure από την πλευρά του πιστεύει ότι ο Giancarlo θα έχει μια καλύτερη σεζόν από την περσινή, καθώς θα έχει ενσωματωθεί πλήρως στην ομάδα και γνωρίζει πλέον όλο το προσωπικό της. Φυσικά, η επίσημη γραμμή της ομάδας είναι ότι μεταχειρίζεται ισάξια και τους δυο οδηγούς της (το ίδιο ισχυριζόταν και πέρυσι). Είναι πλέον στα χέρια του Alonso να διαψεύσει με τις επιδόσεις του τις παραπάνω υποθέσεις;
Πέραν της κατάστασης στο εσωτερικό της ομάδας, θα πρέπει εδώ να επισημάνουμε την αγωνιστική της φόρμα, η οποία φαίνεται να είναι καλύτερη από ποτέ! Η Renault, η μόνη ομάδα που επέλεξε να μη δοκιμάσει μέχρι τον Ιανουάριο τον οκτακύλινδρο κινητήρα της στην πίστα, κατάφερε με το «καλημέρα» να παράγει ένα αξιόπιστο (και απ’ όσο δείχνει η ανάλυση των χρόνων των μέχρι τώρα χειμερινών δοκιμών) και ταχύ πακέτο μέσω των εξομοιωτών και των δυναμόμετρών της, κάτι που ουσιαστικά δεν κατάφερε καμία άλλη ομάδα! Παράλληλα με τον καινούριο κινητήρα, η Renault θα χρησιμοποιήσει φέτος ένα κιβώτιο επτά σχέσεων, κάτι αναγκαίο με τον καινούριο κινητήρα, στον οποίο απαιτείται λόγω της μειωμένης ροπής, οι στροφές να διατηρούνται όσο το δυνατό σε υψηλά επίπεδα. Ήδη πέρυσι, με το 6τάχυτο κιβώτιο και τον 10κύλινδρο κινητήρα η Το κιβώτιο αυτό είναι λίγο μακρύτερο από το περσινό, όχι όμως τόσο για να δικαιολογήσει τη μεγαλύτερη αλλαγή που έχουμε δει φέτος σε μεταξόνιο καινούριου μονοθεσίου το οποίο στην R26 σε σύγκριση με αυτό της R25, έχει αυξηθεί κατά 5 ολόκληρα εκατοστά! Σίγουρα, σημαντικό ρόλο σε αυτή την αλλαγή έχει διαδραματίσει και η διαφορετική κατανομή βαρών που έχει υιοθετηθεί. Ως αποτέλεσμα των μειωμένων αναγκών του καινούριου V8 σε ψύξη, τα ψυγεία έχουν μικρότερες διαστάσεις σε σύγκριση με πέρυσι, ωστόσο η ομάδα πρόσεξε να μην ρισκάρει πέραν του θεμιτού σε αυτό τον τομέα, ο οποίος είναι ένας από τους πιο επίφοβους και σημαντικούς όσον αφορά την απόδοση ενός μονοθεσίου. Η γενική φιλοσοφία της R26 είναι η διατήρηση (και εξέλιξη) όλων των θετικών στοιχείων που ανακήρυξαν νικήτρια την R25, χωρίς ρίσκα που θα έθεταν σε κίνδυνο την αξιοπιστία, ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της Renault πέρυσι.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault R26
Σασί
Καλούπι ανθρακονημάτων και αλουμινίου honeycomb συνθετικών υλικών monocoque,
Εμπρός ανάρτηση
Επάνω και κάτω ψαλίδια από ανθρακονήματα τα οποία ενεργοποιούν το σύστημα απόσβεσης κραδασμών (ενσωματομένο στο εμπρός μέρος του monocoque) μέσω ωστήρων. Οι ωστήρες συνδέονται με τις μονάδες στρεπτικών δοκών και αμορτισέρ
Πίσω ανάρτηση
Επάνω και κάτω ψαλίδια από ανθρακονήματα τα οποία ενεργοποιούν κάθετα τοποθετημένες στρεπτικές δοκούς και οριζόντια αμορτισέρ τοποθετημένα στο επάνω μέρος του καλύμματος του κιβωτίου
Μετάδοση
Κιβώτιο από τιτάνιο, επτά σχέσεων συν όπισθεν
Σύστημα καυσίμου
Ενισχυμένη με kevlar κυψέλη καυσίμου από λάστιχο της ATL
Σύστημα ψύξης
Ξεχωριστά ψυγεία νερού και λαδιού τοποθετημένα στα πλαϊνά του μονοθεσίου τα οποία ψύχονται χρησιμοποιώντας τη ροή αέρα που παράγεται από την προς τα εμπρός κίνηση του μονοθεσίου
Σϋστημα πέδησης
Δίσκοι και τακάκια από ανθρακονήματα (Hitco), δαγκάνες της AP Racing
Cockpit
Αφαιρούμενο κάθισμα οδηγού, κατασκευασμένο από ανατομικά διαμορφωμένα ανθρακονήματα με ζώνες έξι σημείων. Το τιμόνι φέρει μοχλούς για τις αλλαγές σχέσεων και το συμπλέκτη
Διαστάσεις μονοθεσίου
Εμπρός μετατρόχιο
1.450 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο
1.400 χιλιοστά
Μεταξόνιο
3.100 χιλιοστά
Συνολικό μήκος
4.800 χιλιοστά
Συνολικό ύψος
950 χιλιοστά
Συνολικό πλάτος
1.800 χιλιοστά
Βάρος
605 κιλά (με τον οδηγό, την κάμερα και έρμα)
Κινητήρας (RS26)
Χωρηστικότητα
2.400 κ. εκ.
Αρχιτεκτονική
V8 90 μοιρών
Βάρος
95 κιλά
Μπουζί
Champion
Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου
Magneti Marelli Step 11
Καύσιμα
Elf
Λάδια
Elf
Μπαταρία
Renault F1 Team
H αεροδυναμική του μονοθεσίου θα διαφοροποιηθεί μέχρι το Grand Prix του Μπαχρέιν
Οι απολήξεις των εξατμίσεων είναι προωθημένες σε σχέση με πέρυσι