 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Με μια ματιά… |
1/2/2006 2:51 μμ
|
|
|
|
Συναρπαστικός, θεαματικός και αναμφισβήτητα πολύ γρήγορος, είναι μερικές από τις λέξεις που χαρακτηρίζουν το Ράλλυ Σουηδίας. Ο μοναδικός αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος που διεξάγεται σε χιονισμένες επιφάνειες, βρίσκεται προ των πυλών και αποτελεί έναν από τους αγαπημένους οδηγών και θεατών. Οι πρώτοι απολαμβάνουν την πλαγιολίσθηση στο χιόνι από μέσα, και οι δεύτεροι από έξω στις ειδικές διαδρομές. Εν έτη 2006, παρά τα όσα ειπώθηκαν και ακούστηκαν κατά καιρούς, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έχει το ίδιο, αν και όχι μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οι περισσότεροι από τους πρωταγωνιστές του θεσμού είναι και πάλι εδώ, ενώ το επίπεδο του συναγωνισμού είναι το ίδιο υψηλό με τα προηγούμενα χρόνια.
Φυσικά, όπως αναμένεται οι Sebastien Loeb, Marcus Gronholm και Petter Solberg θα έχουν το δικό τους αγώνα και θα παλέψουν για τη νίκη στις απαιτητικές και ιδιαίτερες ειδικές της Σουηδίας. Και οι τρεις τους έχουν κερδίσει τον αγώνα στο παρελθόν, με τον γάλλο δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να είναι ο μοναδικός μη-Σκανδιναβός οδηγός που τα έχει καταφέρει. Παραδοσιακά, λοιπόν, ο αγώνας είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των Σκανδιναβών, οι οποίοι έχουν και σαφές προβάδισμα. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία στον αγώνα, είναι οι συνθήκες που θα επικρατήσουν, αφού τα τελευταία χρόνια, η μειωμένη χιονόπτωση έκανε πολύ δύσκολο το έργο των ομάδων. Βλέπετε, στον συγκεκριμένο αγώνα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν λάστιχα με καρφιά, με αποτέλεσμα η οδήγηση στο χιόνι να μην διαφέρει κατά πολύ από αυτή στο χώμα. Στην περίπτωση, όμως, που δεν υπάρχει χιόνι, το χώμα στις ειδικές καταστρέφει τα καρφιά, με αποτέλεσμα η πρόσφυση να είναι ιδιαίτερα μειωμένη. Σε γενικότερες γραμμές, η διατήρηση των ελαστικών και των «καρφιών στη θέση τους» αποτελεί μείζον θέμα για τους κορυφαίους οδηγούς. Πάντως, τα τελευταία νέα αναφέρουν ότι στις ειδικές γύρω από την περιοχή του Karlstadt και του Hagfors, έχουν άφθονο χιόνι κάτι που σημαίνει ότι το θέαμα είναι εξασφαλισμένο, ενώ οι οδηγοί θα ανησυχούν λιγότερο για τα καρφιά. Η «παράσταση» αρχίζει την Πέμπτη με το καθιερωμένο skahedown και την εθιμοτυπική τελετή εκκίνησης._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 67
Eργοστασιακοί Oδηγοί: 12
Οδηγοί FIA 2: 10
Oδηγοί JWRC: 14
ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
Σε σχέση με το 2005, ο αγώνας είναι μικρότερος σε συνολικά χιλιόμετρα. Η μείωση των συνολικών χιλιομέτρων, επιτεύχθηκε με την αλλαγή του επικέντρου του αγώνα, αφού πλέον τα αυτοκίνητα δεν θα διανυκτερεύουν στο Karlstadt, αλλά στην πόλη του Hagfors. Στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της πόλης, όπου τα τελευταία χρόνια φιλοξενείται το ένα και μοναδικό service park του αγώνα, θα γίνεται και το νυχτερινό parc ferme. Τέλος, για πρώτη φορά στον αγώνα θα προσμετρούν τα αυτοκίνητα του Πρωταθλήματος Νέων, ή αλλιώς JWRC.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ: 1.441,16 χλμ.
Αριθμός ε.δ.: 19
Συνολικά χλμ ε.δ.: 349,02 χλμ.
Μεγαλύτερη ε.δ.: 39,95 χλμ. (ε.δ. 5/12)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 332μέτρα (ε.δ. 9)
Οδόστρωμα: Χιόνι, πάγος
Service Park: Ένα, αεροδρόμιο Hagfors
Πανηγυρική εκκίνηση: Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 19:00 μμ
Τερματισμός: Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 15:02
Σούπερ Ειδική: Hagfors Sprint (6/13)
Περιορισμός κινητήρα και αμαξώματος: Ακριβώς τα ίδια με Μόντε Κάρλο (Το σύστημα μετάδοσης που θα χρησιμοποιήσουν στη Σουηδία δεν είναι ζευγάρι με κάποιο άλλο αγώνα).
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2005 - Petter Solberg-Phil Mills, Subaru Impreza WRC (111.31 χλμ.)
2004 - Sebastien Loeb-Daniel Elena, Citroen Xsara WRC
(114.83 χλμ.)
2003 - Marcus Gronholm-Timo Rautiainen, Peugeot 206WRC
(110.24 χλμ.)
2002 - Marcus Gronholm-Timo Rautiainen, Peugeot 206WRC
(114.83 χλμ.)
2001 - Harri Rovanpera-Risto Pietilainen, Peugeot 206WRC
(110.10 χλμ.)
2000 - Marcus Gronholm-Timo Rautiainen, Peugeot 206WRC
(112.61 χλμ.)
1999 - Tommi Makinen-Risto Mannisenmaki, Mitsubishi Lancer Evo
(109.85 χλμ.)
1998 - Tommi Makinen-Risto Mannisenmaki, Mitsubishi Lancer Evo
(107.49 χλμ.)
1997 - Kenneth Eriksson-Staffan Parmander, Subaru Impreza WRC
(106.52 χλμ.)
ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Kronos Total Citroen WRC (M1)
Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, η Kronos θα ετοιμάσει τρία αυτοκίνητα, για τους Loeb, Pons και Sordo. O γάλλος, δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, είναι και ο μοναδικός μη-Σκανδιναβός οδηγός που έχει ελπίδες για τη νίκη, όντας και ο μοναδικός που το έχει καταφέρει το 2004. H Xsara του 2006 μοιάζει το ίδιο ανταγωνιστική με πέρσι, και αν κρίνουμε από τις επιδόσεις και τη διάθεση του γάλλου στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, δεν είναι απίθανο να επαναλάβει την επιτυχία του. Ο Xavier Pons, από τη μεριά του, θα λάβει μέρος για πρώτη φορά στη Σουηδία με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, και ένας τερματισμός στους βαθμούς θα είναι ένα άκρως ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Αντίθετα, ο Daniel Sordo, που στον πρώτο αγώνα της χρονιάς εντυπωσίασε στην παρθενική του εμφάνιση με WRC, το μόνο που μπορεί να αποκομίσει από την συμμετοχή του στην Σουηδία είναι σημαντικές εμπειρίες.
< BP-Ford World Rally Team (M1)
Με δύο Σκανδιναβούς οδηγούς στις τάξεις της, η Ford επιθυμεί να διπλασιάσει τις επιτυχίες της μετά από αυτή στο Μόντε Κάρλο. Οι Marcus Gronholm και Mikko Hirvonen αποτελούν το βαρύ πυροβολικό και αμφότεροι είναι ικανοί για το καλύτερο στις παγωμένες ειδικές της Σουηδίας. Ο νικητής του Μόντε, έχει κερδίσει τρεις φορές στο παρελθόν τον συγκεκριμένο αγώνα, και η ταχύτητα του νέου Focus του δίνει σημαντικό προβάδισμα έναντι των αντιπάλων του, χαρίζοντας του ουσιαστικά τον τίτλο του φαβορί. Ο Hirvonen από την πλευρά του, σίγουρα αισθάνεται καλύτερα στο χιόνι παρά στις μικτές συνθήκες του Μόντε, και αν δεν αντιμετωπίσει προβλήματα ανάλογα με αυτά της πρεμιέρας, είναι ικανός για μία θέση στο βάθρο.
<Subaru World Rally Team (M1)
Αυτή τη φορά, η Prodrive θα έχει δύο αυτοκίνητα στην Σουηδία, αντί τριών που είχε στο Μόντε Κάρλο. Ο Petter Solberg θα είναι –φυσικά- το Νο1 της ομάδας, ενώ το δεύτερο Impreza προδιαγραφών 2006, θα οδηγήσει ο Chris Atkinson. O νεαρός Αυστραλός οδηγός, που συμμετέχει για δεύτερη φορά στον αγώνα, θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με αυτοκίνητο προδιαφραφών 2006, αφού στο Μόντε εμφανίστηκε με Impreza ’05 και τρία ενεργά διαφορικά. Ο Solberg μετά από την πολύ κακή εμφάνιση στο πριγκιπάτο, ετοιμάζεται να πάρει το αίμα του πίσω σε έναν από τους αγαπημένους του αγώνες. Αν το Impreza είναι τελικά τόσο ισχυρό όσο οι βρετανοί υποστηρίζουν, τότε ο Νορβηγός μπορεί να επαναλάβει την περσινή του επιτυχία.
<OMV Peugeot Norway (Μ2)
Για δεύτερη συνεχόμενη φορά, η OMV θα συμμετάσχει με δύο 307 WRC σε αγώνα του WRC. O Manfernd Stohl, θα λάβει μέρος και σε αυτόν τον αγώνα, αφού ως γνωστόν το πρόγραμμα του συμπεριλαμβάνει και τους 16 γύρους του θεσμού, χωρίς όμως οι προσδοκίες να είναι ανάλογες με αυτές στο Μόντε. Η τελευταία φορά που ο Αυστριακός έλαβε μέρος στη Σουηδία, ήταν πριν από δύο χρόνια, όταν και με Lancer EVO VII, είχε εγκαταλείψει μετά από έξοδο στο shakedown! O Henning Solberg στο τιμόνι του δεύτερου 307, έχει καλή παράδοση στον αγώνα, και τηρουμένων των αναλογιών, μπορεί να σημειώσει ένα καλό αποτέλεσμα.
<Stobart VK M-Sport Ford Rally Team
Τρία Focus WRC προδιαγραφών 2005 θα λάβουν μέρος στον αγώνα, πάντα στα χρώματα της ομάδας του Eddie Stobart. Ο Matthew Wilson, θα είναι και πάλι στο πρώτο Focus της ομάδας, στην πρώτη του συμμετοχή και(!) στο Ράλλυ Σουηδίας. Ο νεαρός Βρετανός, πήρε μία πρώτη γεύση από ανάλογες επιφάνειες, αφού συμμετείχε στο Ράλλυ Arctic στις αρχές του έτους. Το δεύτερο Focus θα οδηγήσει ο Kosti Katajamaki. Ο πρωταθλητής Φιλανδίας το 2005, θα αλλάξει για τον συγκεκριμένο –και άλλους τέσσερις αγώνες- το 206 WRC με το οποίο κατέκτησε τον τίτλο στην χώρα του, και έχει σημαντικές ελπίδες διάκρισης σε επιφάνειες που γνωρίζει αρκετά καλά. Κάτι, όμως, που δεν ισχύει και για το τρίτο Focus της ομάδας, το οποίο δεν είναι δηλωμένο για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τον Αργεντίνο Luiz Perez Companc στα πηδάλια.
<Red Bull Skoda Team
Δεύτερη συνεχόμενη εμφάνιση για την ομάδα του Baumschlager και του Armin Schwarz. Όπως και στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, το πρώτο Fabia θα οδηγήσει ο Αυστριακός Andreas Aigner, στην πρώτη του συμμετοχή στον συγκεκριμένο αγώνα. Ο 22χρονος νικητής του διαγωνισμού της Red Bull, έχει μοναδικό στόχο την αποκόμιση εμπειριών, και θα είναι απόλυτα ευχαριστημένος με έναν τερματισμό. Το δεύτερο Fabia -σημειώστε ότι και τα δύο είναι προδιαγραφών 2005 με τρία ενεργά διαφορικά- θα οδηγήσει ο Mattias Ekstrom. Όπως και πέρσι, ο πρωταθλητής του DTM το 2004, θα αλλάξει για λίγο χώρο και επιφάνειες, έχοντας αυτή τη φορά υψηλότερες προσδοκίες από ότι πέρσι. Ρεαλιστικά, με τόσους σπεσιαλίστες του είδους στον αγώνα, ένας τερματισμός στους βαθμούς θα είναι μεγάλη επιτυχία.
<ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ JWRC
Πρώτος αγώνας της χρονιάς για το Πρωτάθλημα Νέων, με πολλές καινοτομίες. Πρώτη και κυριότερη, είναι ότι μπορούν να βαθμολογηθούν και αυτοκίνητα εκτός αυτών προδιαγραφών S1600. Ακόμα, για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί το Rookie Challenge, ενώ παρθενική θα είναι και η παρουσία του συστήματος με τους συμμετέχοντες κάθε τοπικής οργάνωσης. Από φέτος, κάθε οργάνωση του αγώνα, θα μπορεί να δηλώνει δύο οδηγούς για την κατηγορία Παραγωγής ή το JWRC, οι οποίοι θα έχουν δικαίωμα να βαθμολογηθούν μόνο στον συγκεκριμένο αγώνα. Στην Σουηδία, οι δύο επίλεκτοι είναι οι Peter Zachrisson με Suzuki Ignis, και Johan Karlsson με 206 RC. Σε επίπεδο Πρωταθλήματος, μπορεί οι Chris Meeke και Dani Sordo να μην ξεκινούν στον αγώνα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το ενδιαφέρον θα είναι μειωμένο. Μία «ντουζίνα» Suzuki, θα δώσουν στις σουηδικές ειδικές μεγάλη μάχη, με τον τοπικό Per Gunnar Andersson να αποτελεί το φαβορί, αφού ουσιαστικά παίζει στην έδρα του. Από εκεί και πέρα, οι Urmo Aava και Guy Wilks, όλοι με Swift S1600, θα παίξουν το ρόλο τους.
<ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Στον πίνακα των συμμετοχών, ξεχωρίζουν ακόμα μία σειρά από σημαντικά ονόματα, τα οποία κατάφεραν να εξασφαλίσουν χορηγία και αυτοκίνητο, για να λάβουν μέρος με η σειρά τους στον αγώνα. Ο Giggi Galli, θα συμμετάσχει για δεύτερη συνεχόμενη φορά με το Lancer WRC ’05 υπό τη φροντίδα της ιταλικής Ralliart, ελπίζοντας να έχει καλύτερη τύχη από ότι στο Μόντε. Ο ομόσταυλος του πέρσι στην ομάδα, Harri Rovanpera, δεν θα λάβει μέρος στον αγώνα, αλλά αντί αυτού θα δούμε τον Janne Tuohino –εργοστασιακό οδηγό της Skoda πέρσι- με τον Risto Pietilainen (συνοδηγό του Rovanpera) στο δεξί του μπάκετ. Ακόμα, ενδιαφέρον έχει η επανεμφάνιση του Thomas Radstrom στο θεσμό, μετά από το 2002, με ένα Impreza WRC ’05 της Olsberg. Ακόμα, στο πίνακα συμμετοχών ξεχωρίζουν οι συμμετοχές των Kristian Sohlebrg με ακόμα ένα Impreza του 2005, του Jan Kopecky με Skoda Fabia ’05, αλλά και τους Thomas Schie με Focus του 2003.
Επίσημο site του αγώνα: www.swedishrally.com
E-mail: mailbox@swedishrally.com
Press Office E-mail: accreditation@swedishrally.com,
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
|
|
|
 |
Με στόχο να επαναλάβει τη περσινή του νίκη ξεκινάει ο Petter Solberg. |
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|