 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Επίσημη παρουσίαση της Ferrari 248 F1 |
25/1/2006 5:41 μμ
|
|
|
|
H Ferrari παρουσίασε το καινούριο της μονοθέσιο χθες στην Ιταλία, σπάζοντας μερικές παραδόσεις που ακολουθούνταν από τη Scuderia τα τελευταία χρόνια… Πρώτα απ’ όλα η παρουσίαση έγινε στην πίστα του Mugello και όχι στο Maranelllo, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο της ομάδας. Δεύτερον, το όνομα του μονοθεσίου δεν ακολουθεί την ονομασία που ακολουθούταν από το 2001 με την F2001 (μέχρι πέρυσι με την F2005). Αντ’ αυτού το καινούριο μονοθέσιο ονομάζεται 248 F1, από τα στοιχεία του καινούριου κινητήρα: 2,4 λίτρα χωρητικότητα, 8 κύλινδροι.
Η ίδια η παρουσίαση δεν ήταν το ίδιο φαντασμαγορική με αυτές των προηγούμενων χρόνων, πιθανότατα λόγω των φτωχών αποτελεσμάτων της περσινής σεζόν, γεγονός που στέρησε από την ομάδα τους συνηθισμένους για αυτήν αριθμούς 1 και 2 από τα μονοθέσιά της, που φέρουν τώρα τους αριθμούς 5 (Michael Schumacher) και 6 (Felipe Massa), απόρροια της τρίτης θέσης στο περσινό Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
 |
Oι καθρέφτες έχουν μετατεθεί στα άκρα των καλυμμάτων των ψυγείων για να μην επηρεάζουν τη ροή αέρα προς την πίσω αεροτομή |
|
Περνώντας στο μονοθέσιο αυτό καθεαυτό, ο επικεφαλής πλέον του σχεδιασμού του, Aldo Costa, ανέφερε ότι πρόκειται για έναν εντελώς καινούριο σχεδιασμό (άσχετα αν οι γραμμές του δεν προδίδουν κάτι τέτοιο). Το κεντρικό μέρος του σασί είναι εντελώς καινούριο (σχεδιασμένο γύρω από τον μικρότερο οκτακύλινδρο κινητήρα) για να βελτιωθεί η κατανομή βαρών και να υπάρξει ένα πιο ελαφρύ αποτέλεσμα στο σύνολό του. Επίσης οι αναρτήσεις είναι ανασχεδιασμένες, ειδικά στο πίσω μέρος. Όσον αφορά τη στήριξη των κάτω ψαλιδιών της εμπρός ανάρτησης πάντως, η Ferrari ακολουθεί τη μονοκάρινη λύση που χρησιμοποιεί από το 1996.
O Costa δήλωσε επίσης ότι η αεροδυναμική του καινούριου μονοθεσίου είναι ακόμη προσωρινή και θα παραμείνει έτσι, μέχρι τον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν στις 12 Μαρτίου. Όπως είναι φυσικό (λόγω του καινούριου V8) η μετάδοση είναι καινούρια, όπως και το διαφορικό. Οι σχέσεις του κιβωτίου είναι κοντύτερες λόγω της μειωμένης ιπποδύναμης.
Περνώντας στο προσωπικό της ομάδας, από καιρό αναμενόταν ο αρχισχεδιαστής Rory Byrne να αποχωρήσει από την ομάδα το Φεβρουάριο. Για αυτό άλλωστε ανέλαβε την πλήρη ευθύνη του καινούριου μονοθεσίου ο Aldo Costa ο οποίος εργαζόταν στο πλευρό του Byrne από το 1997, όταν ο τελευταίος ήρθε στη Scuderia από τη Benetton μαζί με τον Ross Brawn. O 62χρονος Byrne σκεφτόταν να πάρει σύνταξη και να αποσυρθεί στη βίλα που έχει χτίσει στην Ταϊλάνδη. Ωστόσο ο ίδιος και ο Brawn επιβεβαίωσαν ότι ο Byrne θα διατηρήσει ένα συμβουλευτικό ρόλο για τα επόμενα δυο χρόνια στη Ferrari, τόσο στην ομάδα της Formula 1 όσο και για τα αυτοκίνητα δρόμου.
 |
Η αεροδυναμική της καινούριας Ferrari είναι προσωρινή |
|
Από την άλλη, ο τεχνικός διευθυντής Ross Brawn δήλωσε ότι θέλει να παραμείνει στη Ferrari και πέραν της λήξης του συμβολαίου του στο τέλος του τρέχοντος έτους. Ωστόσο ο ρόλος τον οποίο θα αναλάβει από το 2007 είναι ακόμη υπό συζήτηση όπως αποκάλυψε… Το γεγονός ότι και το συμβόλαιο του διευθυντή της Ferrari, Jean Todt λήγει στο τέλος του 2006, έχει πυροδοτήσει φήμες που θέλουν το Γάλλο να πηγαίνει στο τμήμα παραγωγής αυτοκινήτων δρόμου της Ferrari και τον Ross Brawn να αναλαμβάνει τη διεύθυνση της ομάδας. Ωστόσο τίποτα από αυτά δεν επιβεβαιώθηκε χθες…
Όσον αφορά τους οδηγούς, ο Michael Schumacher αρνήθηκε να επιβεβαιώσει ότι από την απόδοση της 248 θα εξαρτηθεί αν θα συνεχίσει την καριέρα του στη Formula 1, ενώ ο Felipe Massa δήλωσε αισιόδοξος ότι φέτος θα καταφέρει να τερματίσει στο βάθρο και να κατακτήσει την πρώτη του νίκη.
Η Ferrari επιβεβαίωσε επίσης ότι θα κάνει δοκιμές με το καινούριο μονοθέσιο στην πίστα της Βαρκελώνης την Πέμπτη και την Παρασκευή. Η ομάδα είχε προγραμματίσει να διεξάγει δοκιμές στο Mugello, ωστόσο το κρύο που θα επικρατήσει εκεί τις επόμενες ημέρες την ανάγκασε να αλλάξει τα σχέδιά της. Την επόμενη εβδομάδα η ομάδα δοκιμών θα μεταφερθεί στην πίστα της Valencia, ενώ τον επόμενο μήνα θα ταξιδέψει ξανά στο Μπαχρέιν για περαιτέρω δοκιμές.
Αξίζει επίσης να αναφερθούν μερικές από τις δηλώσεις του προέδρου της Ferrari, Luca di Montezemolo… Πρώτον ο Ιταλός δήλωσε ότι η Fiat (στην οποία ανήκει η Ferrari) δε δίνει ούτε ένα ευρώ στην ομάδα η οποία βασίζεται αποκλειστικά στα έσοδα της Ferrari. Έπειτα, ανέφερε ότι η Ferrari αποτελούσε πάντοτε πρωταγωνιστή στη Formula 1, από τον πρώτο αγώνα που προσμετρούσε στο Πρωτάθλημα του 1950 στο Silverstone, κάτι που… δεν ισχύει ακριβώς καθώς η Ferrari δε συμμετείχε σε εκείνο τον αγώνα, αφού δεν είχε προλάβει να προετοιμάσει τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες με τους οποίους θα αγωνιζόταν!...
Τέλος, την ημέρα πριν την παρουσίαση η ομάδα ανακοίνωσε και την προσθήκη ενός ακόμη λογότυπου σπόνσορα στο αμάξωμά της, της ιταλικής εταιρίας παραγωγής οινοπνευματωδών ποτών, Martini. H Martini με τη συμφωνία αυτή, κάνει την επιστροφή της στη Formula 1 μετά από 25 χρόνια (καθώς αποτελούσε βασικό σπόνσορα της Brabham από το 1975 έως το 1979 και της Lotus το 1979)!
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
|
τεχνικά χαρακτηριστικά Ferrari 248 F1 | Σασί | Κατασκευή ανθρακονημάτων και honeycomb συνθετικών υλικών | Μετάδοση | Κατά μήκος τοποθετημένο κιβώτιο Ferrari, περιορισμένης ολίσθησης διαφορικό | Κιβώτιο | Ημιαυτόματο σειριακό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο | Σχέσεις | 7 + όπισθεν | Φρένα | Αεριζώμενα δισκόφρενα ανθρακονημάτων | Αναρτήσεις | Ανεξάρτητη ανάρτηση, ωστήρες που ενεργοποιούν στρεπτικά ελατήρια εμπρός και πίσω | Διαστάσεις μονοθεσίου | Μήκος | 4545 χιλιοστά | Πλάτος | 1796 χιλιοστά | Ύψος | 959 χιλιοστά | Μεταξόνιο | 3050 χιλιοστά | Εμπρός μετατρόχιο | 1470 χιλιοστά | Πίσω μετατρόχιο | 1405 χιλιοστά | Βάρος | 600 με τον οδηγό, το νερό και τα λιπαντικά | Ζάντες | 13" (εμπρός και πίσω) | Κινητήρας | Τύπος | 056 | Κύλινδροι | 8 | Μπλοκ κυλίνδρων | Χυτό αλουμίνιο | Γωνία V | 90 μοίρες | Αριθμός βαλβίδων | 32 | Διανομή | Πνευματική | Χωρητικότητα | 2.398 κ. εκ. | Διάμετρος εμβόλων | 98 χιλιοστά | Βάρος | > 95 κιλά | Ψεκασμός | Ψηφιακός ηλεκτρονικός Magneti Marelli | Ανάφλεξη | Στατική ηλεκτρονική Magneti Marelli | Καύσιμα | Shell V-Power ULG 59 | Λιπαντικά | Shell SL-0932 |
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|