H καινούρια McLaren έκανε το ντεμπούτο της! |
23/1/2006 9:15 μμ
|
|
|
|
 |
Μια από τις πρώτες φωτογραφίες του καινούριου μονοθεσίου της McLaren |
|
Σήμερα έκανε το ντεμπούτο της στην πίστα της Βαρκελώνης η καινούρια McLaren MP4-21. Η εμφανέστερη διαφορά του καινούριου μονοθεσίου με την περσινή MP4-20 αφορά το ρύγχος το οποίο είναι σχεδόν ίδιο με αυτό της MP4-19 του 2004. Το μόνο που αλλάζει από το ρύγχος του 2004 είναι ο τρόπος στήριξης της (ανυψωμένης από τότε κατά 5 εκατοστά) εμπρός αεροτομής (η οποία -προς το παρόν- αποτελεί την τελευταία έκδοση του 2005) καθώς οι κοιλότητα των δυο στηριγμάτων έχει μεγαλώσει κατά πολύ… Το «καινούριο» ρύγχος είναι πολύ πιο λεπτό από το περσινό και το εμπρός του μέρος βυθίζεται με μεγάλη γωνία κλίσης. Ο σχεδιασμός της εμπρός ανάρτησης παραμένει ο ίδιος (απλά τα πάνω ψαλίδια δεν απαιτούν προεξοχές στο σασί), με τα κάτω ψαλίδια να έχουν μεγάλη (ανοδική) κλίση και να καταλήγουν (όπως και πέρυσι) κατευθείαν στο σασί. Ίδιο είναι και το σύνολο εκτροπέων αέρα (οι οποίοι ενώνονται με το σασί στο πάνω μέρος τους σε μια προσπάθεια να απομονώσουν τον αέρα σε αυτή την περιοχή) και barge boards. Οι αεροτομές, οι εκτροπείς αέρα και τα barge boards είναι πολύ πιθανό πάντως να αλλάξουν μορφή μέχρι το Grand Prix του Μπαχρέιν που ανοίγει τη φετινή σεζόν.
 |
Οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων έχουν μικρότερο μέγεθος και ύψος, ωστόσο είναι τοποθετημένες πιο ψηλά από πέρυσι. Το κάτω μέρος τους κλίνει πιο πολύ προς το εσωτερικό του μονοθεσίου |
|
Τα ρηξικέλευθα ψυγεία της MP4-20 έχουν διατηρήσει τη μορφή που είχαν με το κάτω μέρος τους ωστόσο να είναι ακόμη πιο στενό, να κλίνει δηλαδή περισσότερο προς το εσωτερικό του μονοθεσίου απ’ ότι πέρυσι. Επίσης, στο σύνολό τους είναι πιο χαμηλά, ενώ η (μικρότερη) εισαγωγή αέρα για τα ψυγεία είναι τοποθετημένη λίγο πιο ψηλά. Τα «κερατάκια» στα πλαϊνά του αεραγωγού του κινητήρα (τα οποία διορθώνουν τη ροή του αέρα που κατευθύνεται προς την πίσω αεροτομή) έχουν διατηρηθεί, ενώ σημαντική είναι η εξοικονόμηση χώρου στο αμάξωμα που καλύπτει τον ίδιο τον αεραγωγό. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα και οι καμινάδες στα ψυγεία έχουν παραμείνει τα ίδια, με μόνη εξαίρεση το πτερύγιο επάνω από τον πίσω άξονα, το οποίο πλέον δεν είναι ευθύγραμμο, αλλά έχει σχήμα βέλους (με πολύ μικρή ωστόσο κλίση) το οποίο δείχνει προς τα εμπρός, μεγαλύτερο πλάτος και ανασηκώνεται (ελάχιστα) στο εμπρός του μέρος. Η πίσω αεροτομή είναι πανομοιότυπη με αυτήν που είδαμε στα τελευταία Grand Prix της περσινής σεζόν (αν και είναι πολύ πιθανό σύντομα και αυτή να αλλάξει μορφή). Η μόνη διαφορά σε αυτό τον τομέα εντοπίζεται στο διαφορετικό σχεδιασμό της «ουράς» (η κατασκευή απόσβεσης συγκρούσεων που βρίσκεται πίσω από το κιβώτιο -πάνω από το διαχύτη- και στηρίζει το κατώτερο πτερύγιο της πίσω αεροτομής) του καινούριου μονοθεσίου, η οποία βάσει των κανονισμών πρέπει να αντέχει σε 50% μεγαλύτερο φορτίο απ' ότι πέρυσι.
Η MP4-21 είναι μια φυσική εξέλιξη ενός άρτια σχεδιασμένου (αεροδυναμικά) μονοθεσίου, αν και πολλοί μπορεί να πουν ότι πρόκειται για την MP4-20 με το ρύγχος της MP4-19. To πορτοκαλί χρώμα με το οποίο έκανε το ντεμπούτο της η MP4-21 ίσως να σημαίνει ότι θα δούμε τη McLaren να αγωνίζεται με αυτά τα χρώματα (ελλείψεως βασικού χορηγού) ωστόσο τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη… Ο Juan Pablo Montoya θα οδηγήσει το καινούριο μονοθέσιο αύριο και μεθαύριο και θα το παραδώσει στον Kimi Raikkonen για την Πέμπτη και την Παρασκευή. Το δεύτερο σασί της MP4-21 αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στην πίστα της Valencia μέσα στη δεύτερη εβδομάδα του Φεβρουαρίου.
Η MP4-21 αποτελείται από 11.500 εξαρτήματα, 90% των οποίων είναι εντελώς καινούρια.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά McLaren MP4-21 | Σασί | Καλούπι ανθρακονημάτων/αλουμινίου, honeycomb συνθετικών υλικών που εμπεριέχει τη μετωπική και τις πλευρικές κατασκευές απόσβεσης συγκρούσεων. Εμπεριέχει ενσωματωμένη κυψέλη καυσίμου ασφαλείας | Εμπρός ανάρτηση | Ενσωματομένο στο σασί σύστημα ράβδων στρέψης/αμορτισέρ που ενεργοποιείται από ωστήρες με διπλά ψαλίδια | Πίσω ανάρτηση | Ενσωματομένο στο σασί σύστημα ράβδων στρέψης/αμορτισέρ που ενεργοποιείται από ωστήρες με διπλά ψαλίδια | Αμορτισέρ | McLaren | Ηλεκτρονικά | Ηλεκτρονικά Συστήματα McLaren μονάδες ελέγχου που εμπεριέχουν τα ηλεκτρονικά για το σασί, τον κινητήρα και την καταγραφή δεδομένων. Τα Ηλεκτρονικά Συστήματα McLaren παρέχουν επίσης την ηλεκτρονική οθόνη του τιμονιού, τον εναλλακτή ρεύματος, αισθητήρες, αναλυτές δεδομένων και συστήματα τηλεμετρίας | Κατασκευή αμαξώματος | Κατασκευή: Μονοκόμματο κάλυμμα κινητήρα και ψυγείων. Ξεχωριστό τμήμα πατώματος, ρύγχος με ενσωματωμένη την εμπρός αεροτομή | Ελαστικά | Michelin | Ασύρματοι | Kenwood | Ζάντες | Enkei | Μπαταρίες | GS Yuasa Corporation | Τιμόνι | McLaren, υποβοηθούμενο | Όργανα | Ηλεκτρονικά Συστήματα McLaren | Συγκολλήσεις | Henkel Technologies | Κινητήρας | Τύπος | Mercedes-Benz FO 108S | Κύλινδροι | 8 | Καύσιμα | Αμόλυβδη Mobil 1 | Λιπαντικά | Mobil One | Βάρος | 95 κιλά | Μετάδοση | Κιβώτιο | 7 ταχυτήτων + όπισθεν | Ημιαυτόματο | Ναι | Ημιαξόνια | McLaren | Συμπλέκτης | Χειροκίνητος |
|
 |
Διαφορετική είναι η κατασκευή απόσβεσης συγκρούσεων (η ουρά του μονοθεσίου) όπως και το πτερύγιο επάνω από τον πίσω άξονα |
|
|
 |
To ρύγχος της καινούριας McLaren είναι σχεδόν ίδιο με αυτό που προήλθε από την αποτυχημένη MP4-18 (που θα έκανε το ντεμπούτο της το 2003) και διατηρήθηκε στην MP4-19 του 2004. Στη φωτογραφία διακρίνονται και οι εκτροπείς αέρα οι οποίοι ενώνονται με το σασί |
|
|
|
|