 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Seb out, Marcus in! |
20/1/2006 9:15 μμ
|
|
|
|
 |
Μπορεί να μην το περίμενε, αλλά ο Gronholm οδηγεί τον αγώνα και οδεύει προς την πρώτη του νίκη στην άσφαλτο! |
|
Μόνο επεισοδιακή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η πρώτη μέρα της αυλαίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ για το 2006. Ειδικές ακυρώθηκαν, χρόνοι-έκπληξη πραγματοποιήθηκαν και φαβορί τέθηκαν νωρίς εκτός μάχης. Ας τα πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Το χρόνιο πρόβλημα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, είναι οι στενοί δρόμοι και ο μεγάλος αριθμός των θεατών, οι οποίοι με κάθε μέσο προσπαθούν να φτάσουν στις ειδικές. Φέτος, αυτό στοίχισε σε πολύ μεγάλο βαθμό, και λίγο έλειψε να τινάξει τον αγώνα στον αγώνα, αφού για 40 πληρώματα δεν έγιναν οι τρεις πρώτες ειδικές του αγώνα, ενώ για 11 μόνο μία, η τρίτη του πρώτου loop. Βλέπετε, όταν τα αγωνιστικά ξεκίνησαν προς την 1η ε.δ. της ημέρας, μόλις 11 κατάφεραν να φτάσουν στην εκκίνηση της ειδικής, αφού τα υπόλοιπα μπλοκαρίστηκαν από τον κύριο όγκο των θεατών, αλλά και από ένα λεωφορείο, το οποίο έκανε την μετάβαση τους απροσπέλαστη. Έτσι, αποφασίστηκε τα 40 αυτά πληρώματα να γυρίσουν στο service park, και να περιμένουν τους 11 που πέρασαν, για να εκκινήσουν έχοντας πάρει εικονικό χρόνο για όλες τις ειδικές.
 |
Ξεκίνησε όπως περίμεναν όλοι ο Loeb, αλλά τελικά ένα λάθος τον οδήγησε εκτός δρόμου και πιθανότατα, αν δεν προλάβουν στην Kronos να επισκευάσουν εγκαίρως την Xsara, εκτός δρόμου. |
|
Οι τελευταίοι, ξεκίνησαν την πρώτη και την δεύτερη ειδική της ημέρας κανονικά, και έκαναν απλή, μόνο την τρίτη του πρώτου loop. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μπερδευτούν και οι χρόνοι, σχετικά με τις επιδόσεις, ενώ προκάλεσε τον εκνευρισμό πολλών οδηγών, όπως ο Marcus Gronholm, ο οποίος εξαιτίας της κίνησης στην 1η ειδική, δέχθηκε ποινή. Μάλιστα, επειδή δεν ήταν ο μόνος, η οργάνωση αφαίρεσε την ποινή από όποιο πλήρωμα τη δέχθηκε.
Στον αγωνιστικό τομέα, για ακόμα μία φορά οι μικτές συνθήκες του αγώνα έπαιξαν το ρόλο τους, όσον αφορά την επιλογή των ελαστικών. Ειδικά στην πρώτη ειδική της ημέρας, αλλά και την τελευταία, ο ρόλος του ήλιου ήταν δραματικός! Και εξηγούμαστε. Στην πρώτη ειδική, ο πάγος που υπήρχε σε σημεία με σκιά, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ακόμα ουσιαστικά δεν είχε βγει ο ήλιος, κατέστρεψε όσους οδηγούς χρησιμοποίησαν σλικ ελαστικά. Ανάμεσα σε αυτούς και ο Petter Solberg, που έχασε δύο λεπτά με το καλημέρα. Κάτι ανάλογο, συνέβη και στην τελευταία, αφού όταν εκκίνησαν τα περισσότερα πληρώματα ο ήλιος είχε δύσει, με αποτέλεσμα ο δρόμος να έχει παγώσει επικίνδυνα σε αρκετά σημεία, δημιουργώντας πρόβλημα σε όσους χρησιμοποίησαν και πάλι σλικ ελαστικά. Ευνοημένος της ημέρας;
 |
Πρώτη συμμετοχή για τον Atkinson στο Μόντε και δεύτερη θέση στο πρώτο σκέλος. Καθόλου ευκαταφρόνητο αποτέλεσμα… |
|
Ο Marcus Gronholm, που στο ντεμπούτο του με την Ford είχε και την τύχη με το μέρος του. Κάτι που τα προηγούμενα χρόνια του έλειψε σε πολύ μεγάλο βαθμό. Βλέπετε, εκτός από την σοφή επιλογή ελαστικών, αφού προτίμησε τα intermediate, είχε την απαιτούμενη ταχύτητα, ενώ απέφυγε και το λάθος που θα του στοίχιζε. Κάτι που δεν κατάφερε να κάνει ο Sebastien Loeb. Βέβαια, μπορεί να μην έμεινε ικανοποιημένος από τον τρόπο που οδήγησε, αλλά αυτό πλέον λίγη σημασία έχει.
Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, έμοιαζε άπιαστος στην αρχή του αγώνα, ειδικά σε όποια σημεία ο ίδιος ήθελε, έχοντας κάνει σε κάθε ειδική την σωστή επιλογή ελαστικών. Όμως, στην τελευταία ε.δ. του σκέλους, και ενώ προηγούταν με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον δεύτερο –εκείνη τη στιγμή- Gronholm, έκανε το λάθος και βγήκε από το δρόμο, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει την προσπάθεια του. Πάντως, στην Kronos προσπαθούν αυτή τη στιγμή να επισκευάσουν το αυτοκίνητο του γάλλου, μήπως και μπορέσει να ξεκινήσει και πάλι αύριο, υπό το καθεστώς superally. Σε αυτό το σημείο ο Gronholm πέρασε πρώτος, έχοντας πίσω του, πλέον τον Chris Atkinson! O νεαρός Αυστραλός, έχοντας την εμπειρία μίας χρονιάς σε όλους τους αγώνες του θεσμού, αν και πέρσι έκανε μόνο τις αναγνωρίσεις στο Μόντε, χρησιμοποίησε τα σωστά ελαστικά, ενώ εκμεταλλεύτηκε και τα ενεργά διαφορικά με τα οποία είναι εφοδιασμένο το Impreza του 2005, με το οποίο αγωνίζεται, για να τερματίσει στη δεύτερη μέρα του σκέλους.
 |
Τρίτος γενικής ο Gardemeister, θέλοντας προφανώς να δώσει κάποιες απαντήσεις στον Malcolm Wilson. |
|
Τρίτος στο επεισοδιακό πρώτο σκέλος, ολοκλήρωσε ο Toni Gardemeister με το ιδιωτικό 307 WRC της Astra Racing. Ο Φιλανδός, θέλει όσο τίποτα ένα καλό αποτέλεσμα στο Πριγκιπάτο, για να δώσει κάποιες απαντήσεις σε όσους δεν τον «προτίμησαν» τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε. Σίγουρα, η εμπειρία του από τον συγκεκριμένο αγώνα τον βοήθησε, ενώ δεν πρέπει να λησμονούμε ότι πέρσι τερμάτισε στο ίδιο αγώνα, στην δεύτερη θέση της γενικής. Τέταρτος, είναι ακόμα ένας εργοστασιακός οδηγός με «ιδιωτικό μανδύα», ο μετρ της ασφάλτου Gilles Panizzi. O γάλλος, ήταν εντυπωσιακός στο ντεμπούτο του με το Fabia, ενώ μέχρι την τελευταία ειδική, όπου αντιμετώπισε πρόβλημα με τα διαφορικά του αυτοκινήτου και δυσκολεύτηκε απίστευτα να το οδηγήσει, ήταν δεύτερος γενικής! Πάντως, σε όλη τη διάρκεια του πρώτου σκέλους, ο γάλλος μετρ, δυσκολεύτηκε σε μεγάλο βαθμό να συνηθίσει το νευρικό Fabia. Πέμπτος, είναι ο καλύτερος ιδιώτης το 2005, Manfrend Stohl, που με ακόμα ένα 307 WRC, αλλά της Bozian, συνεχίζει να κάνει το ίδιο αθόρυβα, αυτό που ξέρει καλύτερα από κανέναν. Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνει ακόμα ένα Fabia WRC, αυτό της First Motorsport, με τον Francois Duval στα πηδάλια. Ο Βέλγος έχει κάνει εξαιρετικούς χρόνους, κέρδισε μάλιστα και μία ειδική(!), ενώ θα ήταν ψηλότερα στην κατάταξη, αν είχε κάνει ταχύτερο χρόνο από τον Solberg στην δεύτερη ειδική της ημέρας. Βλέπετε, όσοι δεν εκκίνησαν πήραν το χρόνο του Νορβηγού, με αποτέλεσμα να κάνουν καλύτερο χρόνο από τον ίδιο.
 |
Μπορεί να «παλεύει» πίσω από το τιμόνι του Fabia, αλλά αυτό δεν έχει πτοήσει τον Panizzi, ο οποίος είναι 4ος γενικής. |
|
Στο στρατόπεδο της Subaru, επικρατεί προβληματισμός, αφού η κακή επιλογή ελαστικών, έθεσε νωρίς εκτός μάχης το βαρύ πυροβολικό της ομάδας, Petter Solberg. H κακή ημέρα για τον Νορβηγό, συνεχίστηκε στο τέλος της πρώτης ημέρας, αφού μετά την ολοκλήρωση της έκτης ειδικής του αγώνα, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από ψυγείο λαδιού, ενώ δεν θα συνεχίσει και την αυριανή μέρα. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το δέυτερο Subaru Impreza 2006, με τον Stephane Sarrazin, και αν είναι σίγουρο ότι θα ξεκινήσει αύριο, παραμένει άγνωστο αν θα τερματίσει. Την βαθμολογούμενη οκτάδα, συμπληρώνουν οι Daniel Sordo και Mikko Hirvonen, με τον πρώτο να κάνει το ντεμπούτο στο τιμόνι μίας Xsara WRC, και γενικότερα ενός αυτοκινήτου προδιαγραφών WRC, με μοναδικό πρόβλημα μία χτυπημένη ζάντα στην τελευταία ειδική, και τον δεύτερο να αντιμετωπίζει σε μεγάλο μέρος του σκέλους πρόβλημα με το κεντρικό διαφορικό, αλλά και το χειρόφρενο, με αποτέλεσμα στις περισσότερες στροφές να αναγκάζεται να κάνει μπρος-πίσω για να χωρέσει!
 |
Πρώτη θέση στην κατηγορία Παραγωγής για τον Fumio Nutahara, ο οποίος στοχεύει στην πρώτη του νίκη στο θεσμό. |
|
Στην κατηγορία Παραγωγής, το ενδιαφέρον περιορίζεται μόνο ανάμεσα σε έξι αυτοκίνητα, με τον Fumio Nutahara να οδηγεί τον αγώνα με το Mitsubishi Lancer EVO IX. Πίσω του, με διαφορά που αγγίζει τα 32 δλ., ακολουθεί ο Βούλγαρος Jasen Popov, με ακόμα ένα Lancer, άλλα όγδοης γενιάς. O τελευταίος, μάλιστα, έχασε την πρώτη θέση στην κατάταξη στην τελευταία ειδική, στην οποία υπήρχε και πάλι πάγος, συνθήκες στις οποίες δεν είναι συνηθισμένος. Πέντε δλ. πίσω του, ακολουθεί ο Nasser Al Attiyah με Impreza επίσης, αλλά τελευταίας γενιάς, με τα χαρακτηριστικά Ν12. Σημειώστε, ότι τα αυτοκίνητα Παραγωγής, συμμετείχαν μόλις σε τρεις ειδικές, αφού συμπεριλαμβάνονταν ανάμεσα στα 40 αυτοκίνητα που δεν κατάφεραν να κάνουν το πρώτο loop του αγώνα.
Έτσι, με τον Loeb εκτός μάχης, και τον Gronholm να έχει ένα σημαντικό προβάδισμα από τους αντιπάλους του, απομένει να δούμε τις δύο επόμενες μέρες, αν ο Φιλανδός θα καταφέρει να κερδίσει τον πρώτο ασφάλτινο αγώνα της καριέρας του! Η αυριανή ημέρα, συμπεριλαμβάνει –επίσης- έξι ειδικές, συνολικού μήκους 131,69 χλμ. Απομένει μόνο να δούμε, πόσες ειδικές θα πραγματοποιηθούν αύριο._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)
Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στο επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ: www.wrc.com
Δείτε το ωράριο, αλλά και τις συμμετοχές, στη σελίδα του αγώνα
|
|
|
 |
Ιδανικά δείχνει να συνδυάζεται η επίσημη πρώτο του Ford Focus WRC και του Marcus Gronholm! |
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|