Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

Επίσημη παρουσίαση της BMW Sauber F1.06! 18/1/2006 4:45 μμ

ΒMW Sauber F1.06
H νεοσύστατη ομάδα της BMW Sauber παρουσίασε στο φουτουριστικό Ciudad de las Artes y las Ciencias της Valencia στην Ισπανία, το καινούριο της μονοθέσιο, την F1.06 και το www.rally.gr έδωσε το παρών. Το βράδυ της Δευτέρας προηγήθηκε ένα είδος επίδειξης μόδας με χορευτικά νούμερα η οποία προωθούσε τη νέα σειρά ενδυμάτων της ομάδας, με φόντο το καλυμμένο με ένα άσπρο σεντόνι και κλεισμένο σε ένα «κλουβί» μονοθέσιο. Το επόμενο πρωί η BMW Sauber αποφάσισε να μην παρατείνει άλλο την αγωνία όλων και υπό τους ήχους της Carmina Burana του Carl Orff, η σκαλωτή κατασκευή που καταλάμβανε τη σκηνή χωρίστηκε στα δυο για να αποκαλύψει την καινούρια F1.06 η οποία ήταν βαμμένη λευκή, μπλε και κόκκινη, στα χρώματα δηλαδή που χρησιμοποιεί η εδώ και χρόνια BMW στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Καθώς μέχρι στιγμής δεν είχε διευκρινισθεί ποιος θα διοικεί εντέλει την ομάδα, ο Mario Theissen επιβεβαίωσε ότι θα εξακολουθήσει να διατηρεί το πόστο του διευθυντή του αγωνιστικού τμήματος της BMW (το οποίο φυσικά συμπεριλαμβάνει και την ομάδα της Formula 1) καθώς στην ομάδα δεν υπάρχουν τίτλοι όπως διευθυντής ομάδας, δήλωσε ο Theissen. Ο Peter Sauber, ο προκάτοχος του προαναφερθέντος, εξαλειμμένου πλέον πόστου, θα συνεχίσει όπως μας αποκάλυψε να εργάζεται για την ομάδα αν και δε θα συμμετέχει στις καθημερινές
Jacques Villeneuve, Mario Theissen, Nick Heidfeld, Willy Rampf, Robert Kubica
διαδικασίες. Το νέο γραφείο του Ελβετού θα απέχει 20 χιλιόμετρα από το εργοστάσιο της ομάδας και εκεί θα ασχολείται με υποθέσεις της Petronas και της Credit Suisse. Επίσης ο Theissen δήλωσε ότι το όνομα BMW Sauber, θα διατηρηθεί και πέραν του 2006, καταρρίπτοντας τις φήμες που το θέλουν να είναι προσωρινό… Ο Γερμανός ξεκαθάρισε επίσης ότι το πιθανότερο είναι η ομάδα να μην ανέβει στο βάθρο φέτος, πόσο μάλλον να διεκδικήσει νίκες, καθώς η αναρρίχηση από την περσινή 8η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει μέσα σε μια μέρα. Στο ερώτημα, πότε θα έρθει η πρώτη νίκη, ο Theissen δήλωσε ότι δε μπορεί να απαντήσει αυτή την απορία η οποία όπως είπε, αστειευόμενος, εκφράστηκε και από το Διοικητικό Συμβούλιο της BMW. Μέσα στα σχέδια της ομάδας είναι η επέκταση των εγκαταστάσεων στο Hinwill, η πρόσληψη 120 (50 εκ των οποίων προορίζονται για το αεροδυναμικό τμήμα) ατόμων (ήδη 50 άνθρωποι έχουν υπογράψει συμβόλαιο με την ομάδα) και η εκμετάλλευση της αεροδυναμικής σήραγγας 24 ώρες το εικοσιτετράωρο (από τις 16 που λειτουργεί σήμερα τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας και τις 8 που λειτουργούσε υπό τη διοίκηση του Peter Sauber). Επίσης συντάσσεται και μια ομάδα δοκιμών εξέλιξης –όπως διαθέτουν όλες οι μεγάλες ομάδες- η οποία θα αποτελεί ξεχωριστό τμήμα από αυτήν των αγώνων, που αναγκαστικά, μέχρι την πρεμιέρα της σεζόν θα ασχολείται με τις δοκιμές της ομάδας (κάθε βδομάδα μέχρι το Μπαχρέιν). Πάντως ο Theissen περιμένει ότι αυτή θα είναι μια χρονιά προσαρμογής για τη BMW Sauber μετά από την οποία τα πράγματα μέσα στην ομάδα θα καταλήξουν να είναι έτσι όπως έχει προσχεδιαστεί να γίνουν.

Nick Heidfeld, BMW Sauber F1.06
H τοποθέτηση των διατρήσεων στο επάνω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων έχει αλλάξει (έχουν μεταφερθεί προς τα πίσω και έχει αυξηθεί ο αριθμός τους) ενώ έχουν μειωθεί οι διαστάσεις του καλύμματος του κινητήρα από το οποίο απουσιάζει το επιπλέον πτερύγιο πίσω από το airbox
Όταν ρωτήθηκε αν θα υπάρξει συμφωνία μεταξύ των ομάδων και φέτος για τον περιορισμό των δοκιμών εξέλιξης, ο Mario Theissen απάντησε ότι υπάρχουν συζητήσεις για τον περιορισμό των χιλιομέτρων που θα επιτρέπεται να καλύψουν σε ιδιωτικές δοκιμές κατά τη διάρκεια της σεζόν οι ομάδες. Ο ίδιος πιστεύει ότι θα συμφωνηθεί ένα όριο χιλιομέτρων καθώς αισθάνεται και αυτός την ανάγκη να μειωθεί το κόστος. Ωστόσο αυτό, κατά την άποψή του, θα πρέπει να γίνει χωρίς ζημιωθεί η έρευνα στον τεχνολογικό τομέα. Η άποψη του Theissen είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει ακόμη πιο αυστηρός περιορισμός στις δοκιμές εξέλιξης των ομάδων καθώς οι αποστάσεις που διανύονται σε αυτές είναι τετραπλάσιες από τα καθαρά αγωνιστικά χιλιόμετρα, καθώς πιστεύει ότι τα χρήματα που ξοδεύονται θα πρέπει να ξοδεύονται εμπρός στα μάτια των θεατών και να συμβάλλουν στο θέαμα. Επίσης, ο Γερμανός ευελπιστεί ότι σύντομα θα υπάρξει πολιτική συμφωνία στη Formula 1.

Ο Γερμανός δήλωσε επίσης ότι αν και η ομάδα διαχωρίζεται μεταξύ των εγκαταστάσεών της στο Hinwill της Ελβετίας (τμήμα σασί και εξέλιξης) και του Μονάχου της Γερμανίας (τμήμα κινητήρων, μετάδοσης και ηλεκτρονικών) τα δυο αυτά εργοστάσια θα πρέπει να θεωρούνται απλώς δυο κομμάτια ενός ενιαίου συνόλου καθώς υπάρχουν άτομα π.χ. στο Hinwill που ασχολούνται με τον κινητήρα καθώς και άτομα στο Μόναχο που εργάζονται πάνω στο σασί. Ο Γερμανός επεσήμανε την ευκολία ανταλλαγής δεδομένων που υπάρχει μεταξύ των δυο εργοστασίων και την σημαντικότητα της αρμονικής διαχείρισής τους έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατό πιο αποτελεσματικά.

Σε ερώτησή μας, ο Theissen παραδέχθηκε ότι η αναδιοργάνωση της ομάδας επηρέασε κάπως την εξέλιξη του καινούριου μονοθεσίου, του οποίο ο σχεδιασμός είχε ξεκινήσει πριν αποφασισθεί η αγορά της ομάδας και η BMW συμβουλεύτηκε τους ανθρώπους στο Hinwil για να αποφασιστεί με ποιο τρόπο μπορεί να βελτιωθεί η εξέλιξή του. Η BMW συνέβαλε στο καινούριο εγχείρημα όσον αφορά την οικονομική υποστήριξη αλλά και την πρόσληψη νέων ατόμων καθώς και στην εξέλιξη της F1.06.

ΒMW Sauber F1.06
Εντελώς καινούρια η εμπρός αεροτομή, η οποία παρουσιάζει καθοδική καμπύλη στο κεντρικό μέρος των πτερυγίων, τα άκρα των οποίων υψώνονται ελαφρώς στα άκρα τους. Τα πλευρικά τοιχώματα έχουν παραμείνει τα ίδια (εκτός από το σκάψιμο στο κέντρο τους). Διαφαίνεται και η ανύψωση στο κάτω μέρος του (χαμηλότερου) ρύγχους μεταξύ των τροχών και της αεροτομής
Όσον αφορά τους οδηγούς, ο Nick Heidfeld δήλωσε ότι ανυπομονεί να επιστρέψει στη δράση καθώς έχασε τους τελευταίους πέντε αγώνες της περσινής σεζόν λόγω των ατυχημάτων του στις δοκιμές εξέλιξης της Monza τον Αύγουστο και στην Ελβετία με ποδήλατο. Ο Γερμανός δήλωσε επίσης ότι η τωρινή επαφή του με την BMW Sauber είναι πολύ διαφορετική και ξεχωριστή από αυτήν που είχε με τις προηγούμενες ομάδες του, καθώς είναι η πρώτη φορά μέσα στα τελευταία χρόνια που γνωρίζει ότι θα παραμείνει σε μια ομάδα πάνω από δυο χρόνια. Ο Heidfeld αποτελεί μια χρυσή λύση για την ομάδα καθώς γνωρίζει το προσωπικό της Sauber από τη θητεία του σε αυτή (2001-2003) αλλά και το προσωπικό της BMW από την περσινή σεζόν του στη Williams. Ο Jacques Villeneuve από την πλευρά του πιστεύει ότι η ομάδα έχει βελτιωθεί σε όλους τους τομείς και εκτιμά ότι πλέον, λόγω της οικονομικής υποστήριξης της BMW και του επιπλέον προσωπικού, δοκιμών και μελέτης στην αεροδυναμική σήραγγα που θα επιφέρει αυτή, το καινούριο μονοθέσιο θα βρίσκεται σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό από το περσινό. Και οι δυο οδηγοί ωστόσο απέφυγαν να κάνουν προβλέψεις για το 2006 καθώς όπως είπαν με τις χειμερινές δοκιμές που διεξάγονται αυτό τον καιρό (όπου συμμετέχουν παλιά, υβριδικά και καινούρια μονοθέσια και με V8 και με V10 κινητήρες) δεν υπάρχει η δυνατότητα να εξαχθεί κάποιο συμπέρασμα για τις δυνατότητες των ομάδων. Όταν ρωτήθηκαν για τις σχέσεις μεταξύ τους οι δυο οδηγοί σχολίασαν ότι είναι πολύ νωρίς για να φανεί κάτι καθώς γνωρίστηκαν μόλις… τη Δευτέρα! Παρών στην παρουσίαση ήταν φυσικά και ο Robert Kubica, ο Πολωνός δοκιμαστής της ομάδας (και Πρωταθλητής του World Series by Renault) ο οποίος επισήμανε την εξαιρετική ευκαιρία που του προσφέρθηκε μέσω του ρόλου αυτού να μάθει τον τρόπο που λειτουργεί η Formula 1 όχι μόνο στο επίπεδο του μονοθεσίου αλλά και στον τρόπο λειτουργίας της ίδιας της ομάδας και να εμπλουτίσει την εμπειρία του με τον μόνο τρόπο που μπορεί να γίνει αυτό: την εξάσκηση του ρόλου αυτού. Ο Kubica ελπίζει να κάνει φέτος αρκετά καλή δουλειά ώστε να δικαιολογήσει τη διατήρησή του από την ομάδα και στο μέλλον, ενώ ο Theissen περιμένει να δει αν ο Πολωνός θα καταφέρει να αποδείξει την αξία του και να διεκδικήσει ένα από τα αγωνιστικά cockpit στο μέλλον. Ο 53χρονος Γερμανός δήλωσε επίσης ότι η ομάδα θα μεταχειρίζεται ισότιμα και τους δυο οδηγούς της σα να ήταν και οι δυο το Νο 1.

ΒΜW Sauber F1.06
Δεν είχαν περάσει παρά μερικές ώρες από την παρουσίαση της F1.06 και ήδη στην πίστα της Valencia εμφανίστηκε η πρώτη εξέλιξη: αυτό το επιπρόσθετο πτερύγιο στο κάθε άκρο της εμπρός αεροτομής το οποίο μοιάζει με την ανάλογη λύση της Williams
Περνώντας ωστόσο και πάλι στον αληθινό πρωταγωνιστή της ημέρας που δεν ήταν άλλος από την F1.06, o τεχνικός διευθυντής της BMW Sauber, Willy Rampf δήλωσε ότι πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο εγχείρημα (του οποίου η μελέτη ξεκίνησε το Μάιο του 2005), κάτι εμφανές από την πρώτη ματιά! Η εμπρός αεροτομή παρουσιάζει κοίλωμα στο κεντρικό τμήμα των πτερυγίων της τα οποία ανυψώνονται στα άκρα τους. Το ρύγχος είναι χαμηλότερο ενώ ο σχεδιασμός στήριξης της εμπρός ανάρτησης προχωράει πέρα από την τακτική που εισήγαγε και ακολουθούσε την τελευταία περίπου πενταετία η Sauber. Έτσι, από τη δικάρινη λύση για τη στήριξη του κάτω τριγώνου της εμπρός ανάρτησης, η BMW Sauber προτίμησε να ακολουθήσει το παράδειγμα της McLaren (και της Toyota) στηρίζοντας όλα της τα ψαλίδια κατευθείαν στο σασί, με αποτέλεσμα αυτά να έχουν μεγάλη κλίση προς τα πάνω. Η αλλαγή αυτή έγινε για να βελτιωθεί η ροή αέρα κάτω από το μονοθέσιο και προς το διαχύτη. Για τον ίδιο λόγο υπάρχει και η ανοδική καμπύλη στο κάτω μέρος του ρύγχους λίγο πιο μπροστά από την ανάρτηση. To σασί είναι επίσης χαμηλότερο στο σημείο ένωσης με τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης, πράγμα που σημαίνει ότι τα πόδια του οδηγού βρίσκονται χαμηλότερα και κατά συνέπεια το κέντρο βάρους βρίσκεται ακόμη πιο χαμηλά. Τα barge boards ήταν αυτά της Sauber C24, ωστόσο οι εκτροπείς αέρα εμπρός από αυτά είναι καινούριοι και ενώνονται με το σασί στο πάνω μέρος τους. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ της βενζίνης έχει μειωθεί, όπως έχουν μειωθεί και οι διαστάσεις των ψυγείων, των καλυμμάτων τους και των εισαγωγών αέρα αυτών. Μικρότερος είναι και ο αεραγωγός του κινητήρα, ενώ το roll bar είναι ελαφρύτερο από αυτό της C24 παρά το γεγονός ότι έχει κατασκευαστεί για να ανθίσταται στα ίσης ισχύς crash tests που επιβάλει η FIA. Οι εξατμίσεις έχουν μετακινηθεί προς τα πίσω, έτσι ώστε η εξαγωγή των καυσαερίων να επηρεάζει όσο το δυνατό λιγότερο τη ροή αέρα (και κατά συνέπεια την απόδοση) της πίσω αεροτομής. Στην πίσω ανάρτηση, η διαφοροποιημένη κινηματική στόχευσε στην καλύτερη εκμετάλλευση των καινούριων ελαστικών της Michelin. Έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι το μεταξόνιο, παρά το μειωμένο κατά 10 εκατοστά περίπου μήκος του κινητήρα, έχει αυξηθεί κατά 10 χιλιοστά.

BMW Sauber F1.06
Oι διαστάσεις των εισαγωγών αέρα των ψυγείων έχουν μειωθεί
O καινούριος οκτακύλινδρος κινητήρας της BMW (P86) τέθηκε σε λειτουργία για πρώτη φορά στα δυναμόμετρα της εταιρίας στις 31 Μαΐου του 2005, όντας ήδη εντός του κατώτατου ορίου των 95 κιλών που επιβάλει η FIA. Μάλιστα στις δοκιμές αυτές, ο κινητήρας προκάλεσε ζημιές στα στηρίγματα του δυναμόμετρου λόγω των αυξημένων κραδασμών! Ο σχεδιασμός ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2004. Όταν ρωτήσαμε τον Mario Theissen για τα επίπεδα ιπποδύναμης που έχουν επιτευχθεί μέχρι στιγμής με την τελευταία αναβάθμιση του P86 (η οποία δεν πρόκειται να είναι η τελευταία μέχρι το Grand Prix του Μπαχρέιν) απέφυγε να μας απαντήσει λέγοντας ότι αναμένεται μια πτώση 20% στους καινούριους κινητήρες ενώ στην ερώτησή μας, πόσα χιλιόμετρα έχουν καλύψει μέχρι στιγμής με έναν κινητήρα και πάλι απέφυγε να απαντήσει, λέγοντας ότι η BMW βρίσκεται «πολύ κοντά στην επίτευξη των απαιτούμενων 1.500 χιλιομέτρων που διανύονται σε δυο αγωνιστικά Σαββατοκύριακα».

Το κιβώτιο έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί στο Hinwil (εκτός από τα γρανάζια των σχέσεων που κατασκευάστηκαν στο Μόναχο), ωστόσο φέτος είναι η τελευταία χρονιά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, αφού η μελέτη για την εξέλιξη σε αυτό τον τομέα έχει αναληφθεί από το Μόναχο. Ο Willy Rampf επιβεβαίωσε ότι η ομάδα σκέφτεται το ενδεχόμενο υιοθέτησης της τεχνολογίας seamless (ελαχιστοποίηση της απώλειας ισχύος και στροφών μεταξύ των αλλαγών σχέσεων) στο κιβώτιο αλλά δε θέλησε να αποκαλύψει αν η φετινή μονάδα παρουσιάζει την τεχνολογία αυτή.

ΒΜW Sauber F1.06 (φωτογραφία: Φ.Λ.)
Τα ψαλίδια του κάτω τριγώνου της εμπρός ανάρτησης συνδέονται πλέον κατευθείαν με το σασί, χωρίς αυτό να παρουσιάζει προεκτάσεις προς τα κάτω. Οι εκτροπείς αέρα συνδέονται με το σασί στο πάνω μέρος τους, σε μια προσπάθει να απομονώσουν τον αέρα σε αυτή την περιοχή.
Αμέσως μετά την παρουσίαση, η ομάδα της BMW Sauber μεταφέρθηκε στην πίστα Ricardo Tormo της Valencia για να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του καινούριου της μονοθεσίου. Ο Nick Heidfeld συμπλήρωσε 29 γύρους στην ισπανική πίστα, χωρίς να αντιμετωπίσει προβλήματα. Ο ταχύτερος χρόνος του ήταν στο 1:13.430 (πάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα πιο αργός από το ρεκόρ της πίστας η οποία ωστόσο δεν έχει χρησιμοποιηθεί ξανά για τη δοκιμή V8 κινητήρων). Ο Heidfeld δήλωσε ικανοποιημένος από το καινούριο μονοθέσιο και εκτιμά ότι έχει πολύ καλύτερη αεροδυναμική από τον πρόγονό του, παράγοντας πολύ μεγαλύτερες τιμές κάθετης δύναμης. Ο Villeneuve έκανε 50 γύρους με την υβριδική C24B (με ταχύτερο χρόνο 1:14.037) ωστόσο ο πρώτος εξ’ αυτών ήταν ο πιο απογοητευτικός καθώς χωρίς να έχει καν συμπληρώσει το 1/3 του μήκους της πίστας, το κιβώτιο της BMW Sauber κόλλησε στην πρώτη ταχύτητα και μέχρι ο Καναδός να επιστρέψει στα pits, ο κινητήρας της BMW υπερθερμάνθηκε. Ωστόσο οι μηχανικοί κατάφεραν να επιδιορθώσουν τη βλάβη. Η BMW Sauber θα συνεχίσει τις δοκιμές στην πίστα της Valencia μέχρι τις 19 του μηνός.

  
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW Sauber F1.06
Σασί:Μonocoque από ανθρακονήματα
Ανάρτηση:Άνω και κάτω ψαλίδια (εμπρός και πίσω), ελατήρια και αμορτισέρ στο σώμα του μονοθεσίου, ενεργοποιούμενα από ωστήρες (Sachs Race Engineering)
Φρένα:Δαγκάνες έξι εμβόλων (Brembo), τακάκια και δίσκοι από ανθρακονήματα (Brembo, Carbone Industrie)
Μετάδοση:Κατά μήκος τοποθετημένη μετάδοση 7 σχέσεων, συμπλέκτης από ανθρακονήματα (AP)
Ηλεκτρονικά σασί:Magneti Marelli
Τιμόνι:BMW Sauber F1 Team
Ελαστικά:Michelin
Ζάντες:ΟΖ
Διαστάσεις Μονοθεσίου
Μήκος:4.610 χιλιοστά
Πλάτος:1.800 χιλιοστά
Ύψος:1.000 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο:1.470 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο:1.410 χιλιοστά
Μεταξόνιο:3.110 χιλιοστά
Βάρος:600 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού, με άδειο ρεζερβουάρ αλλά έτοιμο να λειτουργήσει)
Τεχνικά κινητήρα ΒΜW P86
Τύπος:Ατμοσφαιρικός V8
Περιεχόμενη γωνία V:90 μοίρες
Χωρητικότητα:2.400 κ. εκ.
Βαλβίδες:4 ανά κύλινδρο
Ενεργοποίηση βαλβίδων:Πνευματική
Μπλοκ κινητήρα:Από αλουμίνιο
Κεφαλές κυλίνδρων:Από αλουμίνιο
Στροφαλοφόρος:Από ατσάλι
Διαχείριση κινητήρα:BMW
Βάρος:95 κιλά
  

-Περισσότερες από 200 κινητήριες μονάδες θα κατασκευαστούν για δοκιμές στο δυναμόμετρο, δοκιμές εξέλιξης και αγώνες.
-Ο BMW P86 αποτελείται από 1.105 διαφορετικά εξαρτήματα. Στο σύνολό του, αποτελείται από 5.000 κομμάτια, μόλις 200 λιγότερα από τον δεκακύλινδρο P84/5.
-1.329 σχέδια CAD είχαν ήδη παραχθεί πριν το πρώτο τεστ του Ρ86, στις 28 Νοεμβρίου 2005.
-Η μέγιστη επιτάχυνση των εμβόλων του P86 φτάνει τα 10.000g. Η μέγιστη ταχύτητα των εμβόλων είναι 40 μέτρα ανά δευτερόλεπτο –από 0-100 χ.α.ώ. σε 0,3 milliseconds. H μέση ταχύτητα των εμβόλων είναι περίπου 26 μέτρα ανά δευτερόλεπτο.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
ΒΜW Sauber F1.06
To μεγάλο πτερύγιο στο πλάι των ψυγείων είναι πλέον ευθύγραμμο μέχρι το πίσω μέρος του, όπου ανυψώνεται (αντί της καμπύλης που παρουσίαζε στο κέντρο του πέρυσι) ενώ η μικρή αερότομή δίπλα του έχει παραμείνει η ίδια. Απουσιάζουν οι καμινάδες του περσινού μονοθεσίου

Jacques Villeneuve, Nick Heidfeld, BMW Sauber F1.06