Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

H καινούρια Ferrari έκανε το ντεμπούτο της! 18/1/2006 5:34 πμ

Michael Schumacher, Ferrari 2006
Εκ πρώτης όψεως, αίσθηση προκαλεί η τοποθέτηση των καθρεφτών στην καινούρια Ferrari
Τη Δευτέρα το πρωί, στις 9:24 ώρα Ιταλίας, η καινούρια Ferrari (της οποίας την ονομασία δε γνωρίζουμε ακόμα καθώς μερίδα του ιταλικού Τύπου ισχυρίζεται ότι θα ονομαστεί F248 ενώ πολλοί την έχουν βαφτίσει ήδη F2006) έκανε το ντεμπούτο της στην ιδιωτική πίστα του Fiorano, στο Maranello, δίπλα από το εργοστάσιο της ομάδας. Ο Michael Schumacher βρισκόταν στο τιμόνι του καινούριου μονοθεσίου (το οποίο τέθηκε σε λειτουργία –στατικό- για πρώτη φορά την περασμένη Πέμπτη) που φορούσε ενδιάμεσα ελαστικά κατά τους πρώτους γύρους λόγω της πολύ χαμηλής θερμοκρασίας που επικρατούσε στο οδόστρωμα (0 βαθμοί Κελσίου). Ο Γερμανός κατάφερε να συμπληρώσει 51 γύρους πριν να θέσει εκτός μάχης τον καινούριο οκτακύλινδρο κινητήρα της Scuderia ένα πρόβλημα στο σύστημα τροφοδοσίας. O ταχύτερος χρόνος του ήταν το 59.569, μακριά φυσικά από το ρεκόρ της πίστας που έχει σημειώσει ο ίδιος με μια F2004 (55.999).

To καινούριο μονοθέσιο εμφανίστηκε χωρίς λογότυπα χορηγών, με μια (καινούρια) μαύρη πίσω αεροτομή, σπάζοντας την παράδοση της ομάδας τα τελευταία χρόνια που τη θέλει να παρουσιάζει το καινούριο μονοθέσιό της πολύ αργά. Ωστόσο η παράδοση που δεν έσπασε ήταν η διατήρηση αρκετών στοιχείων από το περσινό μοντέλο. Η εμπρός αεροτομή και το σύμπλεγμα των barge boards παραμένουν (προς το παρόν) τα ίδια αν και είναι λογικό να αναμένουμε την παρουσίαση νέων εκδόσεων των εξαρτημάτων αυτών πριν την έναρξη της σεζόν. Το πάχος του ρύγχους (κατά τον κατακόρυφο άξονα) έχει μειωθεί ενώ το σασί είναι πιο ψηλό στο σημείο όπου το συναντούν τα ψαλίδια τις εμπρός ανάρτησης, οι ενώσεις των οποίων είναι ενισχυμένες. Επίσης, οι γραμμές του ρύγχους στο εμπρός μέρος έχουν απαλυνθεί. Η Ferrari εξακολουθεί με το καινούριο της μονοθέσιο να πορεύεται στο δρόμο της μονοκάρινης λύσης για τη στήριξη του κάτω τριγώνου της εμπρός ανάρτησης για μια ακόμη σεζόν.
Michael Schumacher, Ferrari 2006
To κάλυμμα του κινητήρα είναι πλέον μικρότερο (λόγω του μικρότερου αεραγωγού κινητήρα) ενώ οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων μοιάζουν με αυτές τις περίνής Sauber. Επίσης, οι ακμές του ρύγχους έχουν στρογγυλεφθεί
Οι μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις του καινούριου μονοθεσίου με τον πρόγονό του εντοπίζονται στο κεντρικό τμήμα του, αρχής γενομένης από τους καθρέφτες οι οποίοι (ως μέρος μιας ανέκδοτης λύσης) έχουν τοποθετηθεί στα άκρα των καλυμμάτων των ψυγείων, έτσι ώστε να επηρεάζουν όσο το δυνατό λιγότερο τη ροή του αέρα που κατευθύνεται προς την πίσω αεροτομή. Τα ψυγεία είναι μικρότερα (απόρροια της ελαττωμένης ανάγκης του καινούριου κινητήρα για απαγωγή θερμότητας και των δυο λιγότερων σωλήνων των εξατμίσεων) και οι εισαγωγές αέρα αυτών θυμίζουν λίγο τη λύση της περσινής Sauber στο συγκεκριμένο τομέα. Τα καλύμματα των ψυγείων εξοικονομούν ακόμη περισσότερο χώρο στο πίσω μέρος με την πιο χαμηλή (και στενή) γραμμή που ακολουθούν. Τα πτερύγια και οι μικρές αεροτομές που «ντύνουν» τα καλύμματα των ψυγείων είναι τα ίδια με τα αντίστοιχα της F2005 όπως και το πτερύγιο πλάτους 1 μέτρου που ενώνεται με το τέλος του καλύμματος του κινητήρα επάνω από τον πίσω άξονα. Αντίθετα, εντελώς καινούρια είναι η πίσω αεροτομή, της οποίας το κεντρικό πτερύγιο είναι κοίλο με μεγαλύτερη χορδή στο κέντρο απ’ ότι στα άκρα του. Αυτό συνοδεύεται από πλευρικά τοιχώματα τα οποία είναι σκαλωτά στο επάνω πίσω μέρος τους και εμφανίζουν (τις συνηθισμένες πλέον για την πλειονότητα των ομάδων) οπές στο επάνω εμπρός μέρος τους έτσι ώστε να μειώνονται οι στροβιλισμοί στην ευαίσθητη αυτή περιοχή. Τέλος, υπάρχουν δυο επιπλέον λεπτά κάθετα στηρίγματα κάτω από το κεντρικό πτερύγιο τα οποία απουσίαζαν από την F2005.

Παράλληλα, σε δηλώσεις του, ο διευθυντής της Ferrari, Jean Todt, δήλωσε ότι ο Πρωταθλητής των MotoGP, Valentino Rossi θα κάνει και άλλες δοκιμές με την ομάδα. Ο ίδιος ο αναβάτης όταν ρωτήθηκε επί του θέματος αρχικά δεν αρνήθηκε την πιθανότητα να κάνει και άλλες δοκιμές με τη Ferrari, ωστόσο αργότερα επιβεβαίωσε ότι οι δοκιμές θα γίνουν τους επόμενους μήνες αλλά ακόμη δεν έχει οριστεί το πρόγραμμά τους. Ο Todt δήλωσε ότι θα εξαρτηθεί από τον ίδιο τον Rossi αν θα κάνει τη μετάβαση από τους δυο τροχούς στη Formula 1 με τη Scuderia το 2007.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Michael Schumacher, Ferrari 2006
Εντελώς καινούρια η πίσω αεροτομή, με κοίλο κεντρικό πτερύγιο το οποίο παρουσιάζει και δυο λεπτά υποστηρίγματα στο κέντρο του και πλευρικά τοιχώματα κεκλιμένα προς το εσωτερικό στο εμπρός τους μέρος
Michael Schumacher, Ferrari 2006
Michael Schumacher, Ferrari 2006
Μονοκάρινη λύση για τη στήριξη του κάτω τριγώνου της εμπρός ανάρτησης επέλεξε και για το 2006 η Ferrari