Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Με μια ματιά… 17/1/2006 12:22 πμ

Aυλαία για το WRC στο καζίνο του Μόντε Κάρλο. Με άλλα λόγια η έναρξη της χρονιάς για το 2006...
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, κατά πολλούς η πιο συναρπαστική μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ξεκινάει το Σαββατοκύριακο στο κοσμοπολίτικο Μόντε Κάρλο. Το 2006, είναι η χρονιά που έχει διχάσει αρκετούς από τους φίλους του WRC, σχετικά με το επίπεδο του Πρωταθλήματος και το θέαμα που θα παρακολουθήσουμε στις ειδικές. Η αποχώρηση τεσσάρων ομάδων από το θεσμό, αρχικά πάγωσε τους εμπλεκόμενους, και όχι μόνο. Όμως, η απόφαση της Citroen να επιστρέψει το 2007 και η σύσταση της κατηγορίας Μ2, στην οποία τέσσερις ομάδες (μαζί και η Citroen, που με τον μανδύα της Kronos Racing θα είναι κατασκευαστής Μ1), με αποτέλεσμα να «χρυσωθεί» κατά κάποιο τρόπο το χάπι. Έτσι, με κίνητρα στις ιδιωτικές ομάδες οι διεκδικητές του τίτλου των κατασκευαστών έγιναν και πάλι έξι. Ένα έξυπνο και αποτελεσματικό τρικ.

Από εκεί και πέρα, οι διεκδικητές του τίτλου για ακόμα μία χρονιά θα είναι –λογικά- οι ίδιοι. Ο Sebastien Loeb, o Marcus Gronholm και ο Petter Solberg θα είναι και φέτος οι διεκδικητές του τίτλου, αφού κανείς από τους υπόλοιπους δεν μοιάζει ικανός για το κάτι παραπάνω. Το μεγάλο ερωτηματικό της χρονιάς, είναι αν ο γάλλος δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, θα καταφέρει με μία ιδιωτική ομάδα όπως η Βελγική Kronos, να είναι το ίδιο ανταγωνιστικός όσο τα προηγούμενα χρόνια. Αν τα καταφέρει και φέτος, τότε αναμφισβήτητα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ θα έχει μπροστά του ένα φαινόμενο που δεν έχει ξανασυναντήσει. Ο Gronholm από την πλευρά του, έχει τα περισσότερα πλεονεκτήματα. Ισχυρή ομάδα, με μεγάλο προϋπολογισμό και αυτοκίνητο ταχύ και αξιόπιστο. Αν ακόμα διαθέτει την ταχύτητα που τον διέκρινε τα προηγούμενα χρόνια, ο Φιλανδός ίσως και να είναι το μεγάλο φαβορί για τον τίτλο. Ο Solberg, είναι και αυτός με τη σειρά του ερωτηματικό. Τα λάθη πρέπει να εκλείψουν και απομένει να δούμε αν το Impreza του 2006 είναι ταχύ και αξιόπιστο.

Από εκεί και πέρα, ισχυροί ιδιώτες, οι οποίοι έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητα με ενεργά διαφορικά, μπορούν να κάνουν τη διαφορά, αλλά όχι σε επίπεδο γενικής. Εντυπωσιακούς χρόνους σίγουρα θα δούμε, αν και η συνέχεια σε έναν αγώνα είναι αυτή που κρίνουν μία επίδοση. Οι αλλαγές, λοιπόν, σε τεχνικό και όχι μόνο επίπεδο, είναι πολλές και τις έχουμε κατά καιρούς αναλύσει. Τώρα, αυτό που απομένει να δούμε είναι τι θα γίνει στην πράξη, στις ειδικές διαδρομές γύρω από το Πριγκιπάτο. Το rally.gr θα είναι εκεί και θα σας μεταδώσει όλα τα γεγονότα. Μείνετε συντονισμένοι._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Oι διαδοχικές φουρκέτες είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του αγώνα στο Πριγκιπάτο.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 53
Eργοστασιακοί Oδηγοί: 12
Οδηγοί FIA 2: 7
Oδηγοί Πρωταθλήματος Παραγωγής: 6

TI ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
Για πρώτη φορά, στον αγώνα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα λάβουν μέρος τα αυτοκίνητα της κατηγορία Παραγωγής. Παρόλα αυτά, οι συμμετοχές περιορίστηκαν μόλις στις έξι. Νέα ειδική θα είναι η Col de la Couillole, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά μετά από το 1997. Ακόμα, η Pierlas Ilonse, θα έχει ανάποδη κατεύθυνση από ότι το 2005. Ακόμα, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι συμμετοχές είναι σε σχέση με πέρσι κατά 50% αυξημένες.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ: 1.336,84 χλμ.
Αριθμός ε.δ.: 18
Συνολικά χλμ ε.δ.: 366,39 χλμ.
Μεγαλύτερη ε.δ.: 31,25 χλμ. (ε.δ. 12/15/18)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 1.678 μέτρα (1/4 Col de la Couilllole)
Οδόστρωμα: Άσφαλτος
Service Park: Ένα, Λιμάνι Μονακό
Πανηγυρική εκκίνηση: Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 18:30 μμ
Σούπερ Ειδική: Καμία
Περιορισμός Κινητήρων: Ο ίδιος θα χρησιμοποιηθεί και σε Σουηδία

Η περιοχή γύρω από το Μόντε Κάρλο είναι αναμφισβήτητα υπέροχη...
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2005 - Sebastien Loeb/Daniel Elena, Citroen Xsara WRC
(83.70 χλμ.)
2004 - Sebastien Loeb/Daniel Elena, Citroen Xsara WRC
(81.33 χλμ.)
2003 - Sebastien Loeb/Daniel Elena, Citroen Xsara WRC
(85.35 χλμ.)
2002 - Tommi Makinen/Kaj Lindstrom, Subaru Impreza WRC
(88.37 χλμ.)
2001 - Tommi Makinen/Risto Mannisenmaki, Mitsubishi
Lancer Evolution (76.77 χλμ.)
2000 - Tommi Makinen/Risto Mannisenmaki, Mitsubishi
Lancer Evolution (86.80 χλμ.)
1999 - Tommi Makinen/Risto Mannisenmaki, Mitsubishi
Lancer Evolution (80.42 χλμ.)
1998 - Carlos Sainz /Luis Moya, Toyota Corolla WRC
(80.42 χλμ.)
1997 - Piero Liatti/Fabrizia Pons, Subaru Impreza WRC
(89.50 χλμ.)

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

KRONOS TOTAL CITROEN WORLD RALLYE TEAM (M1)
Δύο αυτοκίνητα θα είναι δηλωμένα για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με την Κronos να ετοιμάζει δύο αυτοκίνητα για τους Sebastien Loeb και Χavier Pons. Το αυτοκίνητο του πρώτου θα έχει μόνο μεσαίο ενεργό διαφορικό, σε αντίθεση με του ισπανού που θα είναι προδιαγραφών 2005. Ανάλογο αυτοκίνητο θα έχει και ο περσινός Πρωταθλητής JWRC, Daniel Sordo με την υποστήριξη της ισπανικής ομοσπονδίας αυτοκινήτου.



BP FORD WORLD RALLY TEAM (M1)
Νέο αυτοκίνητο, νέοι οδηγοί, ισχυρό budget και αναμφισβητήτα τα πάντα είναι με το μέρος της Ford. H ομάδα του Malcolm Wilson έχει τα πάντα με το μέρος της. Ο Marcus Gronholm είναι το νούμερο ένα στην ομάδα και σε συνδυασμό με την παρουσία του Mikko Hirvonen που εντυπωσίασε το 2005 με τις επιδόσεις του σε όποιον αγώνα συμμετείχε. Με αυτό το δίδυμο οδηγών, αποτελούν φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου των κατασκευαστών, αν και στο Μόντε Κάρλο, κανείς από τους δύο δεν έχει την καλύτερη παράδοση.



SUBARU WORLD RALLY TEAM (M1)
O Petter Solberg και ο Stephane Sarrazin θα αποτελέσουν το δίδυμο της ομάδας στον πρώτο αγώνα της χρονιάς. O Νορβηγός γνωρίζει πολύ καλά ότι το Μόντε είναι ένας από τους αγώνες που σε καμία περίπτωση που δεν του ταιριάζουν και μία θέση στο βάθρο θα είναι επιτυχία για τον ίδιο. Από την άλλη πλευρά, ο Sarrazin, θα λάβει μέρος μόνο στους ασφάλτινους αγώνες της φετινής σεζόν, και αναμφισβήτητα θα αισθάνεται μεγαλύτερη πίεση, αφού θα πρέπει να αποδείξει ότι αξίζει το κάτι παραπάνω. Πάντως, οι μικτές συνθήκες του Μόντε δεν τον ευνοούν. Ακόμα ένα Impreza, αλλά προδιαγραφών 2005, θα έχει η Subaru –με την επωνυμία της αντιπροσωπείας της Αυστραλίας- για τον Chrios Atkinson, ο οποίος θα είναι ο δεύτερος οδηγός της ομάδας στους υπόλοιπους αγώνες.

OMV PEUGEOT NORWAY (M2)
H αυστριακή ομάδα, με το νορβηγικό όνομα, της οποία έχει την ευθύνη ο γαλλικός οίκος Bozian, θα έχει δύο 307 για τους Manfrend Stohl και Henning Solberg. Ο πρώτος, θα λάβει μέρος και στους 16 αγώνες του θεσμού, σε αντίθεση με τον δεύτερο, που θα αγωνιστεί σε 12. Στο Μόντε, κανείς από τους δύο δεν θα αισθάνεται σαν το «σπίτι του», και ο τερματισμός στους βαθμούς θα αποτελέσει μεγάλη επιτυχία για την νεοσύστατη ομάδα. Πάντως, και οι δύο έχουν τη δυνατότητα να διακριθούν στους χωμάτινους αγώνες, επιφάνειες που τους ταιριάζουν.

STOBART VK M-SPORT FORD RALLY TEAM (M2)
Ο Βρετανός μεταφορέας, Paul Stobbart, μετά από το άνοιγμα στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Ράλλυ, επιχειρεί με την βοήθεια της M-Sport να διακριθεί και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Με δύο Ford Focus RS WRC προδιαγραφών 2005, με τρία ενεργά διαφορικά, η βρετανική ομάδα θα έχει σαν πρώτο οδηγό τον Matthew Wilson, γιο του Malcolm, επικεφαλής της M-Sport. Ο 19χρονος οδηγός, θα συμμετάσχει και στους 16 αγώνες του θεσμού, ενώ ανάλογα με την περίσταση, διαφορετικός θα είναι ο οδηγός της ομάδας στο δεύτερο αυτοκίνητο. Στο Μόντε, δίπλα στον Wilson θα είναι ο Βέλγος μετρ της ασφάλτου, Pieter Tsjosen, ο οποίος έχει την ανάλογη εμπειρία από επιφάνειες, όπως στο Μόντε.

RED BULL SKODA TEAM (M2)
Δύο διαφορετικά Skoda Fabia WRC EVO 2 θα έχει η ομάδα της Red Bull στον αγώνα του Μόντε Κάρλο. Ο αυστριακός Andreas Aigner, θα αποτελέσει το νούμερο 1 της ομάδας του αυστριακού Baumshlager, και θα λάβει μέρος σε 10 αγώνες του WRC, όντας απόφοιτος της Red Bull Jr. Team. Στο τιμόνι του δεύτερου Fabia, θα εναλλάσσονται διάφοροι οδηγοί, με τον Gilles Panizzi να είναι αυτός που θα πάρει την σκυτάλη για το Ράλλυ του Μόντε Κάρλο. Ο γάλλος μετρ της ασφάλτου, θα οδηγήσει ένα Fabia προδιαγραφών 2006, με ενεργό μόνο το μεσαίο διαφορικό, και σίγουρα ελπίζει σε μία καλή επίδοση, η οποία θα του εξασφαλίσει ένα μπάκετ και για τους επόμενους αγώνες του θεσμού.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Μαζί με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, σε επίπεδο γενικής, αυλαία στο Μόντε Κάρλο έχουμε και για την κατηγορία Παραγωγής. Όπως είπαμε και πιο πάνω, για πρώτη φορά ο θεσμός θα αποτελέσει μέρος του Μόντε Κάρλο, αν και οι αγωνιζόμενοι δεν έδωσαν βροντερό παρών, αφού μόλις έξι από τους συμμετέχοντες στο θεσμό, θα εκκινήσουν στον αγώνα. Έτσι, στη ράμπα θα βρεθούν μόλις τέσσερα Mitsubishi και δύο Subaru. O David Higgins θα οδηγήσει ένα από τα Mitsubishi, την ώρα που στο Μόντε θα φτάσει κατευθείαν από την έρημο του Ντακάρ, ο Πρωταθλητής Ασίας-Ειρηνικού, Nasser Al Attiyah. Παρών, και ο Fumio Nutahara, με ακόμα ένα Lancer EVO, αλλά ένατης γενιάς, αλλά όχι και ο Πρωταθλητής στην κατηγορία την περσινή χρονιά, Toshihiro Arai.

Επίσημο site του αγώνα: www.acm.mc
E-mail: info@acm.mc
Press Office E-mail: media@acm.mc
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Θα επαναλάβει άραγε την επιτυχία του ο περσινός νικητής του αγώνα, Sebastien Loeb;