 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jerez: O Barrichello κάνει εντυπωσιακή επανεμφάνιση! |
13/1/2006 2:17 πμ
|
|
|
|
 |
O Barrichello είχε χθες την πρώτη του επαφή με μονοθέσιο της καινούριας του ομάδας |
|
Ο Βραζιλιάνος, στην επιστροφή του στις πίστες μετά από 2 μήνες έγραψε τον πρώτο χρόνο της τρίτης ημέρας δοκιμών ωστόσο… δεν κατετάγη πρώτος! Ο de la Rosa είχε κάνει τον ίδιο χρόνο πιο νωρίς και έτσι το όνομά του φιγουράρει και πάλι στην κορυφή των χρόνων. Υπενθυμίζουμε ωστόσο ότι και οι δυο πιλότοι οδηγούσαν μονοθέσια με δεκακύλινδρους κινητήρες.
Ο Barrichello ξεκίνησε την ημέρα του με την περσινή 007 και το δεκακύλινδρο κινητήρα εν μέρει για να τη συγκρίνει με τη Ferrari που οδηγούσε όλη τη σεζόν του 2005 και εν μέρει για να τελειοποιήσει τη θέση οδήγησης μέσα στο cockpit. O Βραζιλιάνος εργάστηκε πάνω στο στήσιμο της 007 πριν περάσει αργά το απόγευμα πίσω από το τιμόνι της υβριδικής 078. Με το οκτακύλινδρο μονοθέσιο κατάφερε να συμπληρώσει μόλις 8 γύρους λόγω των συχνών διακοπών αλλά θα συνεχίσει τις δοκιμές με αυτό, σήμερα. Ο Βραζιλιάνος μετά το τέλος της ημέρας φαινόταν κουρασμένος, ως αποτέλεσμα της δίμηνης απουσίας του από τις πίστες. Ο Davidson συνέχισε κανονικά το πρόγραμμα αξιολόγησης ελαστικών της Michelin.
Kαι η McLaren επικεντρώθηκε στην αξιολόγηση ελαστικών της Michelin (με δεκακύλινδρα μονοθέσια) με τον Gary Paffett να πλαισιώνει τον de la Rosa, του οποίου ο κινητήρας παρέδωσε το πνεύμα μισή ώρα πριν το τέλος της ημέρας.
Τον ταχύτερο χρόνο από τα οκτακύλινδρα μονοθέσια έγραψε και πάλι η Ferrari ωστόσο αυτή τη φορά στο τιμόνι της F2004 δε βρισκόταν ο Michael Schumacher. Ο δοκιμαστής της Scuderia, Marc Gene οδήγησε και τα δυο μονοθέσια της ομάδας (F2004 V8, F2005 V10) διαγράφοντας τους μισούς από τους συνολικούς του γύρους με το καθένα από αυτά. Η Ferrari ολοκλήρωσε το πρόγραμμά της για αυτή την εβδομάδα, και ανακοίνωσε ότι θα κάνει την επίσημη παρουσίαση του καινούριου μονοθεσίου της (μερίδα του Τύπου ισχυρίζεται ότι αυτό θα ονομαστεί F248) στις 24 Ιανουαρίου στην ιδιωτική πίστα του Mugello, ωστόσο αυτό θα κάνει το ντεμπούτο του στην πίστα πολύ νωρίτερα, ίσως τη Δευτέρα! Το καινούριο μονοθέσιο της Scuderia θα κάνει δοκιμές στη Vallelunga τη δεύτερη εβδομάδα του Φεβρουαρίου. Μετά την κατασκευή δυο σασί η ομάδα θα συνεχίσει το πρόγραμμα δοκιμών της στην πίστα της Βαρκελώνης πριν ταξιδέψει για το Μπαχρέιν όπου θα διεξαχθεί η πρεμιέρα του Πρωταθλήματος στις 12 Μαρτίου.
 |
O Alonso στην πρώτη του επαφή με το καινούριο μονοθέσιο της Renault |
|
Άλλος ένας άνθρωπος που τράβηξε τα βλέμματα ήταν φυσικά και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Fernando Alonso, στην πρώτη του επαφή με την καινούρια Renault R26 και τον οκτακύλινδρο κινητήρα της ομάδας. Ωστόσο ο Ισπανός δεν ξεκίνησε ευχάριστα την ημέρα του καθώς ένας μυϊκός πόνος τον απέτρεψε από το να οδηγήσει το πρωί το μονοθέσιο. Έπειτα από την περίθαλψη που έλαβε, ο Alonso ήταν σε θέση να οδηγήσει το μεσημέρι (μέχρι τότε ο Fisichella είχε αναλάβει τον έλεγχο συστημάτων στην R26) συμπληρώνοντας 72 γύρους, χωρίς προβλήματα. Ο Ισπανός δήλωσε ότι το καινούριο μονοθέσιο διατηρεί τη φιλικότητα προς τον οδηγό που χαρακτήριζε την περσινή R25 και ότι αν και υπάρχει ακόμη αρκετή δουλειά στον εξελικτικό τομέα, η σταθερότητα και η αξιοπιστία είναι ενθαρρυντικά σημάδια. Ο Fisichella διενέργησε αξιολόγηση ελαστικών της Michelin με την R25.
Τον πέμπτο χρόνο έγραψε ο Mark Webber με τη Williams. Η ομάδα εργαζόταν πάνω στο στήσιμο του μονοθεσίου και την αξιολόγηση της αεροδυναμικής. Ο Nico Rosberg αντιμετώπισε και πάλι προβλήματα με το κιβώτιό του…
 |
H Toyota θα αλλάξει εντελώς την αεροδυναμική "ένδυση" της TF106 μέχρι το Grand Prix του Μπαχρέιν |
|
Ο δοκιμαστής της Toyota, Ricardo Zonta, βρέθηκε πίσω από τον Αυστραλό και δήλωσε ικανοποιημένος από την αξιοπιστία του κινητήρα της ομάδας. Ο Βραζιλιάνος πλαισιώθηκε από το Jarno Trulli και οι δυο τους εργάστηκαν πάνω σε διάφορα στησίματα του μονοθεσίου και είχαν μερικές εξόδους κυρίως λόγω ξαφνικών ανέμων που άρχισαν να φυσούν το απόγευμα στην ισπανική πίστα. Ο Ιταλός δήλωσε ότι η TF106 είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση μηχανικά, αναμένοντας τις αεροδυναμικές αλλαγές οι οποίες θα εμφανιστούν στα τελευταία τεστ του Φεβρουαρίου. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Mike Gascoyne δήλωσε ότι η ομάδα προσπαθεί να μάθει ακόμη όσα περισσότερα μπορεί για την απόδοση των ελαστικών της Bridgestone, ενώ έχει βρει συγκεκριμένους τομείς στους οποίους θα εστιαστεί στην εξέλιξη. Ο Βρετανός δήλωσε επίσης ότι η αεροδυναμικές αλλαγές που θα υποστεί η TF106 πριν το Grand Prix του Μπαχρέιν θα περιλαμβάνουν καινούρια: εμπρός και πίσω αεροτομή και πλευρικά τοιχώματα, καλύμματα εμπρός και πίσω φρένων, εκτροπείς αέρα, καλύμματα ψυγείων, διαχύτη, αμάξωμα στα πλαϊνά, αναρτήσεις, κ.α. Η ομάδα ολοκλήρωσε τις δοκιμές για αυτή τη βδομάδα και θα τις ξεκινήσει πάλι την επόμενη βδομάδα, μετά την παρουσίαση του μονοθεσίου της στη Γαλλία, το Σάββατο.
Ο Nick Heidfeld με την υβριδική BMW Sauber διενέργησε αξιολόγηση διαφορετικών γομών ελαστικών της Michelin.
 |
Μια έξοδος του Christian Klien |
|
Η ημέρα δεν πήγε όπως θα ήθελε ο Franz Tost, αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia Toro Rosso και αυτό διότι χάθηκε μια ώρα λόγω μιας αναγκαστικής αλλαγής τρόμπας καυσίμου. Ωστόσο ο Αμερικανός Scott Speed κατάφερε να συμπληρώσει 64 γύρους με την περσινή Red Bull και τον μειωμένης ισχύος 10κύλινδρο κινητήρα της Cosworth.
H Red Bull ήταν και πάλι στο τέλος του πίνακα των χρόνων με την καινούρια RB2 η οποία παρά το γεγονός ότι κάλυψε τα περισσότερα χιλιόμετρα μέσα σε μια μέρα (περίπου 200) από την ημέρα δημιουργίας της, αντιμετώπισε και πάλι προβλήματα με το σύστημα λίπανσης της μετάδοσης. Ο Christian Klien ο οποίος ανέλαβε από τον Coulthard επικεντρώθηκε στο στήσιμο του καινούριου μονοθεσίου.
Στο μέτωπο των ελαστικών τώρα, φαίνεται ότι τα Bridgestone έχουν εκπληκτική απόδοση στον πρώτο γύρο και έπειτα εμφανίζουν σημαντική πτώση στην απόδοσή τους, ενώ η Michelin μοιάζει να παλεύει με την απόδοση σε ένα γύρο. Ίσως να ποντάρει στην πιο ομοιόμορφη απόδοση σε μεγαλύτερο αριθμό γύρων…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez, 12/1 | A/A | Οδηγός | Μονοθέσιο | Ελαστικά | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι | 1 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 - Mercedes V10 | Michelin | 1:16.732 | | 65 | 2 | Rubens Barrichello | BAR 007 - Honda V10, Honda 078 - V8 | Michelin | 1:16.732 | 0.000 | 51 | 3 | Marc Gene | Ferrari F2004M - V8, F2005 - V10 | Bridgestone | 1:18.566 | 1.834 | 95 | 4 | Fernando Alonso | Renault R26 - V8 | Michelin | 1:18.706 | 1.974 | 72 | 5 | Mark Webber | Williams FW27C - Cosworth V8 | Bridgestone | 1:18.838 | 2.106 | 40 | 6 | Ricardo Zonta | Toyota TF106 - V8 | Bridgestone | 1:18.916 | 2.184 | 89 | 7 | Nico Rosberg | Williams FW27C - Cosworth V8 | Bridgestone | 1:19.048 | 2.316 | 49 | 8 | Anthony Davidson | Honda 078 - V8 | Michelin | 1:19.084 | 2.352 | 106 | 9 | Jarno Trulli | Toyota TF106 - V8 | Bridgestone | 1:19.164 | 2.432 | 97 | 10 | Giancarlo Fisichella | Renault R26 - V8, R25 - V10 | Michelin | 1:19.462 | 2.730 | 78 | 11 | Gary Paffett | McLaren MP4-20 - Mercedes V10 | Michelin | 1:19.606 | 2.874 | 87 | 12 | Nick Heidfeld | BMW Sauber C24B - V8 | Michelin | 1:20.148 | 3.416 | 79 | 13 | Scott Speed | Toro Rosso RB1 - Cosworth V10 | Michelin | 1:21.035 | 4.303 | 64 | 14 | Christian Klien | Red Bull RB2 - Ferrari V8 | Michelin | 1:21.469 | 4.737 | 44 |
| |
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|