Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Jerez, ημέρα 2η: Ο de la Rosa στην κορυφή 12/1/2006 4:13 μμ

Pedro de la Rosa, McLaren MP4-20
H ΜcLaren θα αναγκαστεί να διεξάγει τις δοκιμές της μέχρι την εμφάνιση του καινούριου της μονοθεσίου της με δεκακύλινδρους κινητήρες της Mercedes
Δεύτερη ημέρα δοκιμών για το 2006 στη Jerez εχθές. Παρούσες ήταν όλες οι ομάδες πλην της MF1 και της Super Aguri φυσικά… Την προσοχή τράβηξε ο προσωρινός χρωματισμός της BMW Sauber και της McLaren καθώς και ο Alex Wurz στην πρώτη του επαφή με την καινούρια του ομάδα, τη Williams. Καθώς η θερμοκρασία ανέβηκε λίγο, υπήρξε αισθητή μείωση στους χρόνους.

Ταχύτερος όλων ήταν ο δοκιμαστής της McLaren, Pedro de la Rosa. Ωστόσο, η ομάδα του Woking εμφανίστηκε στην ισπανική πίστα με δυο περσινές MP4-20 και δεκακύλινδρους κινητήρες μειωμένης ισχύος. Οι φήμες θέλουν την Mercedes, μετά τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετώπισε ο V8 με το υβριδικό μονοθέσιο, να σχεδιάζει από την αρχή τον καινούριο κινητήρα, ωστόσο η επίσημη εκδοχή της ομάδας είναι ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα να συνεχίσει τις δοκιμές με τον Mercedes F108S καθώς αυτός είχε διαφορετικά σημεία στήριξης στο υβριδικό μονοθέσιο απ’ ότι αυτά που θα έχει στην καινούρια MP4-21. Οι κινητήρες που έχουν κατασκευαστεί με τα παλιά σημεία στήριξης έχουν τελειώσει και κατά συνέπεια, καθώς η McLaren έχει επικεντρωθεί στο καινούριο της μονοθέσιο, δεν πρόκειται να δούμε τον οκτακύλινδρο κινητήρα της Mercedes μέχρι να κάνει την εμφάνισή του το καινούριο μονοθέσιο. Η McLaren κάλυψε το Δεκέμβριο με τον οκτακύλινδρο κινητήρα της πάνω από 6.000 χιλιόμετρα.

Τον de la Rosa πλαισίωσε για πρώτη φορά μετά την ανακοίνωση ότι θα αποτελέσει επίσημο δοκιμαστή της ομάδας, ο Gary Paffett. Και οι δυο δοκιμαστές επικεντρώθηκαν στην αξιολόγηση ελαστικών της Michelin και μόνο ο de la Rosa αντιμετώπισε ένα μικρό πρόβλημα με το λογισμικό του μονοθεσίου του στον πρώτο του γύρο, το οποίο επιλύθηκε άμεσα και η ημέρα για την ομάδα συνεχίστηκε χωρίς προβλήματα.

Michael Schumacher, Ferrari F2004M
O Μ. Schumacher έγινε ο πρώτος οδηγός που κατέβηκε κάτω από το 1:18 με οκτακύλινδρο κινητήρα στην πίστα της Jerez
Το δεύτερο χρόνο έγραψε ο Michael Schumacher πίσω από το τιμόνι μιας Ferrari F2004M με V8 κινητήρα και έγινε ο πρώτος οδηγός ο οποίος κατεβαίνει κάτω από το 1:18 στη Jerez. Έτσι ο Γερμανός συνέχισε τις εντυπωσιακές του εμφανίσεις στην ισπανική πίστα, όντας πάνω από μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον επόμενο οδηγό με οκτακύλινδρο κινητήρα, τον Zonta. To Schumacher (ο οποίος συνέχισε να εργάζεται πάνω στην εξέλιξη του κινητήρα) πλαισίωσε και πάλι ο δοκιμαστής Luca Badoer με μια F2005 με κινητήρα V10 συνεχίζοντας την αξιολόγηση ελαστικών της Bridgestone και αεροδυναμικών εξαρτήματων. Σήμερα, ο Marc Gene θα αναλάβει τα ηνία, οδηγώντας και τα δυο μονοθέσια. Η Ferrari εν μέσω φωνών που τη θέλουν να δοκιμάζει ακόμη με το μονοθέσιο του 2004 διότι προτίθεται να βασιστεί πάνω σε αυτό το μονοθέσιο για την εξέλιξη της F2006 καθώς πέραν του γεγονότος ότι η F2004 ήταν κατασκευασμένη να χρησιμοποιεί ελαστικά βραχείας ζωής, η F2005 δεν αποδείχθηκε επιτυχημένο μονοθέσιο ανακοίνωσε μέσω μιας εκπροσώπου Τύπου ότι ο λόγος για τον οποίο έχει τοποθετηθεί ο καινούριος V8 της ομάδας στην F2004M είναι επειδή δε χωρούσε στο πίσω μέρος της F2005…

Ralf Schumacher, Toyota TF106
Η Toyota για μια ακόμη φορά ήταν ανάμεσα στους πρωτοπόρους, με το δοκιμαστή της Ricardo Zonta να σημειώνει τον τρίτο χρόνο. Ο Βραζιλιάνος επικεντρώθηκε στην αξιολόγηση σκελετών και γομών των ελαστικών της Bridgestone (αντιμετωπίζοντας κάποια προβλήματα με τα ηλεκτρονικά) και σχολίασε ότι τα καινούρια μονοθέσια φθείρουν τα ελαστικά τους με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι τα δεκακύλινδρα, καθώς τα χρησιμοποιούν περισσότερο στην είσοδο των στροφών και όχι στην έξοδο αυτών. Η δεύτερη TF06 άλλαξε χέρια μεταξύ των δυο επίσημων οδηγών της ομάδας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο Ralf Schumacher συνέχισε να εργάζεται πάνω στο στήσιμο του μονοθεσίου αλλά και τα ελαστικά της Bridgestone. Ωστόσο λόγω λάθος στησίματος –όπως δήλωσε ο ίδιος-, το πίσω μέρος του μονοθεσίου του ήταν νευρικό κατά το φρενάρισμα, γεγονός που τον έκανε να έχει μια έξοδο στην πρώτη στροφή κατά την τελευταία είσοδό του στην πίστα. Δεν προκλήθηκαν ζημιές στο μονοθέσιο, αλλά το γεγονός ότι έπρεπε να καθαριστεί από τα χαλίκια της αμμοπαγίδας τα οποία… συνέλεξε σήμαινε ότι ο Jarno Trulli δεν είχε τη δυνατότητα να συμπληρώσει πάνω από 18 γύρους… Ο Ιταλός στη σύντομη επαφή του με το μονοθέσιο μετά από λίγο καιρό δήλωσε ότι του φάνηκε πως υπάρχουν βελτιώσεις στο κιβώτιο.

Επίσης, η Toyota ανακοίνωσε τους έξι οδηγούς που θα λάβουν μέρος φέτος στο πρόγραμμα εξέλιξης νέων οδηγών που διατηρεί η ομάδα. Πρώτο μέλος είναι ο 21χρονος Γάλλος Franck Perera o οποίος φέτος θα αγωνίζεται στο GP2. Θα τον πλαισιώσουν οι αγωνιζόμενοι φέτος στη Formula 3 Euro Series Ιάπωνες Kohei Hirate (19 χρονών), Kamui Kobayashi (19 χρονών) και Kazuki Nakajima (20 χρονών, γιος του παλαίμαχου πιλότου της Formula 1, Satoru Nakajima). Νέα μέλη του προγράμματος είναι ο Ολλανδός Henkie Waldschmidt και ο Βρετανός Martin Plowman οι οποίοι θα αγωνιστούν φέτος στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Formula Renault καθώς και το Eurocup της ίδιας κατηγορίας.

Τον τέταρτο χρόνο σημείωσε ο Fernando Alonso και πάλι ωστόσο με μια δεκακύλινδρη περσινή Renault R25. O Ισπανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα οδηγήσει για πρώτη φορά σήμερα το καινούριο μονοθέσιο της ομάδας. Ο Alonso εργάστηκε επάνω στην αξιολόγηση ελαστικών της Michelin, ενώ ο Giancarlo Fisichella κατάφερε να καλύψει άλλα 300 χιλιόμετρα με την καινούρια R26 και δήλωσε ενθουσιασμένος από τη σταθερότητα στους χρόνους της. Σήμερα ο Fisichella θα οδηγήσει την R25 καθώς ακυρώθηκε η συμμετοχή του δοκιμαστή της ομάδας, Heikki Kovalainen σε αυτό το τεστ στη Jerez. O Φινλανδός θα επιστρέψει στην ισπανική πίστα την επόμενη βδομάδα.

Nick Heidfeld, BMW Sauber C24B
H Sauber επέλεξε να εμφανιστεί στη Jerez με ένα ολόλευκο υβριδικό μονοθέσιο
Η BMW Sauber με το Nick Heidfeld σημείωσε τον πέμπτο χρόνο, με το Γερμανό οδηγό να επικεντρώνεται στον έλεγχο διάφορων συστημάτων και στησιμάτων πριν περάσει στην αξιολόγηση ελαστικών της Michelin και ενός καινούριου συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. Η ομάδα, λίγες μέρες πριν την επίσημη παρουσίαση του καινούριου της μονοθεσίου, αποφάσισε να βάψει την υβριδική Sauber C24B ολόλευκη, χωρίς λογότυπα χορηγών, μονάχα με το σηματάκι της BMW στο ρύγχος. Επίσης η ομάδα ανακοίνωσε ότι θα έχει έναν ακόμη σπόνσορα φέτος, τη γερμανική εταιρία κινητής τηλεφωνίας Ο2.

Τον 8ο χρόνο σημείωσε ο Nico Rosberg με τη Williams. O Γερμανός πρόλαβε να εργαστεί επάνω στο στήσιμο της υβριδικής FW27C και την αξιολόγηση ελαστικών της Bridgestone πριν πληγεί από προβλήματα στο κιβώτιο τα οποία προκλήθηκαν από ένα εξάρτημα το οποίο είχε κάνει πολλά χιλιόμετρα. H Williams απ’ ότι φαίνεται πειραματίζεται και αυτή με την τεχνολογία seamless (η οποία μειώμενη την απώλεια στροφών του κινητήρα στις αλλαγές σχέσεων) στο καινούριο κιβώτιό της. Ο Rosberg πλαισιώθηκε από τον Alex Wurz για πρώτη φορά μετά την ανακοίνωση ότι ο Αυστριακός θα αποτελέσει φέτος το δοκιμαστή της ομάδας. Ο Wurz διενέργησε ελέγχους συστημάτων πριν επικεντρωθεί στο στήσιμο του μονοθεσίου. Η ομάδα ανακοίνωσε επίσης ότι ο τημ μάνατζέρ της από το 1994, Dickie Stanford, θα παραδώσει το πόστο του στον τημ μάνατζερ του τμήματος δοκιμών εξέλιξης, Tim Newton.

Alex Wurz, Williams FW27C - Cosworth
O Wurz έκανε χθες το ντεμπούτο του με τη Williams φορώντας ένα άσπρο κράνος
Ένατος κατετάγη ο Anthony Davidson στην πρώτη του εμφάνιση μετά την ανακοίνωση ότι θα εξακολουθήσει και το 2006 να αποτελεί τον τρίτο οδηγό της ομάδας της Honda. O 26χρονος Βρετανός επικεντρώθηκε στο στήσιμο του υβριδικού μονοθεσίου και την αξιολόγηση ελαστικών της Michelin. O Davidson πλαισιώθηκε από το συμπατριώτη του, James Rossiter ο οποίος ξεκίνησε την ημέρα του με ελέγχους συστημάτων για να περάσει στην αξιολόγηση της αεροδυναμικής του εμπρός μέρους καθώς και ελαστικών της Michelin. Σήμερα, ο Rubens Barrichello θα κάνει την πρώτη εμφάνισή του με την ομάδα της Honda πίσω από το τιμόνι μιας περσινής 007.

Το 14ο χρόνο σημείωσε ο Vitantonio Liuzzi με την Toro Rosso η οποία εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το περσινό μονοθέσιο της Red Bull (την RB1) μέχρι να ετοιμάσει το δικό της το οποίο αναμένεται να κάνει την πρώτη του εμφάνιση στις πίστες το Φεβρουάριο και σύμφωνα με φήμες, δεν πρόκειται να μοιάζει ούτε στην περσινή Minardi, ούτε στην περσινή Red Bull… Ο Ιταλός δοκίμασε τρεις τύπου δίσκων φρένων και θα αντικατασταθεί σήμερα από τον team-mate του, Scott Speed.

Τελευταία στους χρόνους ήταν και πάλι η Red Bull με το καινούριο της μονοθέσιο, την RB2, τον V8 κινητήρα της Ferrari και τον David Coulthard στο τιμόνι. Ο Σκοτσέζος δεν κατάφερε να διαγράψει όσους γύρους θα ήθελε, καθώς το πρωί η ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει τον κινητήρα του, ενώ προέκυψαν και μερικά άλλα προβλήματα… Ο Christian Klien θα οδηγεί σήμερα την RB2 η οποία αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι έχει διαφορετικό μεταξόνιο από την RB1. O μικρότερος κινητήρας προσφέρει τη δυνατότητα να μειωθεί το μεταξόνιο των μονοθεσίων, ωστόσο η Red Bull αντιστάθμισε το μικρότερο πίσω μέρος με την τοποθέτηση των εμπρός τροχών λίγο πιο μπροστά με σκοπό μια πιο κεντρική κατανομή βαρών και κατά συνέπεια ένα καλύτερα ζυγισμένο μονοθέσιο.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

  
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez, 11/1
Α/ΑΟδηγόςΜονοθέσιοΕλαστικάΧρόνοςΔιαφοράΓύροι
1Pedro de la RosaMcLaren MP4-20 - Mercedes V10Michelin1:16.509 86
2Michael SchumacherFerrari F2004M - V8Bridgestone1:17.9701.46153
3Ricardo ZontaToyota TF106 - V8Bridgestone1:18.5412.03271
4Fernando AlonsoRenault R25 - V10Michelin1:18.6972.098104
5Nick HeidfeldBMW Sauber C24B - V8Michelin1:18.8172.30856
6Giancarlo FisichellaRenault R26 - V8Michelin1:19.1182.60965
7Ralf SchumacherToyota TF106 - V8Bridgestone1:19.1892.68035
8Nico RosbergWilliams FW27C - Cosworth V8Bridgestone1:19.3942.88550
9Anthony DavidsonHonda 078 - V8Michelin1:19.4272.918112
10Luca BadoerFerrari F2005 - V10Bridgestone1:19.7743.26594
11James RossiterHonda 078 - V8Michelin1:19.8913.382104
12Jarno TrulliToyota TF106 - V8Bridgestone1:19.9753.46618
13Gary PaffettMcLaren MP4-20 - Mercedes V10Michelin1:20.1363.62781
14Vitantonio LiuzziToro Rosso RB1 - Cosworth V10Michelin1:20.2163.70790
15Alex WurzWilliams FW27C - Cosworth V8Bridgestone1:20.7494.24031
16David CoulthardRed Bull RB2 - Ferrari V8Michelin1:21.1984.68931
  
Adrian Newey, Red Bull
O Adrian Newey βρισκόταν στα pits της Red Bull στη Jerez