Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Jerez: Πρώτη ημέρα δοκιμών για το 2006 11/1/2006 2:56 μμ

Michael Schumacher, Ferrari
O Schumacher ήταν πάνω από ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος από όλους τους υπόλοιπους οδηγούς, αλλά είχε και μια έξοδο...
Πρώτη ημέρα δοκιμών για το 2006 χθες και πάλι στην πίστα της Jerez, με τρία μονοθέσια του 2006 (Toyota TF106, Red Bull RB2 – Ferrari, Renault R26) να βρίσκονται για πρώτη φορά μαζί στην πίστα. Φυσικά τα βλέμματα τράβηξε η καινούρια Renault R26 η οποία βρισκόταν στα χέρια του Giancarlo Fisichella και εθεάθη γα πρώτη φορά από το ευρύ κοινό.

Πρώτος ήταν ο Michael Schumacher με μια Ferrari F2004M με τον οκτακύλινδρο κινητήρα της Scuderia, σημειώνοντας χρόνο πολύ κοντά στο 1:18 και αφήνοντας πίσω του όλους τους υπόλοιπους οδηγούς με διαφορά πάνω από ενός δευτερολέπτου… Ωστόσο ο Michael είχε και μια έξοδο από την πίστα προς το τέλος της ημέρας… Ο Γερμανός επικεντρώθηκε στην εξέλιξη του καινούριου κινητήρα της ομάδας, ενώ ο δοκιμαστής της Ferrari, Luca Badoer (5ος χρόνος), επικεντρώθηκε στην αξιολόγηση ελαστικών της Bridgestone με μια Ferrari F2005 με κινητήρα V10 μειωμένης ισχύος. Η Ferrari στις μέχρι τώρα δοκιμές έχει παρουσιάσει (στην F2005 πάντοτε) ένα διαφορετικό σχήμα αμαξώματος εμπρός από τον οδηγό (περισσότερο ανασηκωμένο) και καλύμματα φρένων τα οποία εσωκλείουν και το δίσκο, όπως αυτά που παρουσίασε στους τελευταίους περσινούς αγώνες η Williams.

Ricardo Zonta, Toyota TF106
O Zonta μετά την έξοδό του
Η Toyota με τους Ricardo Zonta και Ralf Schumacher κατέλαβε τις θέσεις 2 και 3. Ο Βραζιλιάνος δοκιμαστής επικεντρώθηκε στο στήσιμο του μονοθεσίου και τη ρύθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων πριν περάσει το απόγευμα στην αξιολόγηση ελαστικών της Bridgestone η οποία είχε φέρει στην Ισπανία καινούριους τύπους κατασκευής σκελετών. Ο Zonta είχε μια έξοδο λίγο μετά την έναρξη της απογευματινής περιόδου στη στροφή 8, προκαλώντας μια κόκκινη σημαία. Οι μηχανικοί της ομάδας προσπαθούν να ανακλύψουν τις διαφορετικές απαιτήσεις που έχουν τα ιαπωνικά ελαστικά από το στήσιμο του μονοθεσίου. Επάνω σε αυτό τον τομέα εργάστηκε χθες ο Ralf Schumacher, του οποίου το μονοθέσιο αντιμετώπισε και κάποιο πρόβλημα με τις καλωδιώσεις προς το τέλος της ημέρας, επιφέροντας άλλη μια κόκκινη σημαία. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η TF106 έχει ακόμη μικρότερο σε διαστάσεις κιβώτιο ταχυτήτων από την TF105 ενώ μεγάλες αλλαγές έχουν γίνει στην πίσω ανάρτηση. Λόγω της επιλογής της να αγωνιστεί με ελαστικά της Brisgestone, η Toyota αποφάσισε να υιοθετήσει έναν πιο συντηρητικό σχεδιασμό στην πίσω ανάρτηση και από τις διαμήκεις στρεπτικές δοκούς με περιστροφικά αμορτισέρ, πήγε στις κάθετες στρεπτικές δοκούς με γραμμικά αμορτισέρ τα οποία εξέχουν από το αμάξωμα.

Giancarlo Fisichella, Renault R26
Ο Fisichella με την καινούρια Renault R26
Τον τέταρτο χρόνο σημείωσε ο Fernando Alonso, ο οποίος ωστόσο οδηγούσε μια δεκακύλινδρη περσινή R25 μειωμένης ισχύος, εργαζόμενος κυρίως στην εξέλιξη του συστήματος πέδησης. Τα βλέμματα πάντως συγκέντρωσε ο Fisichella καθώς είχε στα χέρια του το καινούριο μονοθέσιο της ομάδας, την R26, με τον οκτακύλινδρο γαλλικό κινητήρα RS26. Η ομάδα μετά την πραγματοποίηση των αρχικών ελέγχων στο πρώτο shakedown του μονοθεσίου ξεκίνησε να αυξάνει τη διάρκεια των εξόδων στην πίστα για να καλύψει όσο το δυνατό περισσότερα χιλιόμετρα με την R26. O καινούριος κινητήρας διένυσε 200 χιλιόμετρα χωρίς να παρουσιάσει προβλήματα, αν και παρουσιάστηκαν μερικά –μικρά- στο σύνολο του μονοθεσίου, τα οποία χαρακτηρίστηκαν αναμενόμενα από την ομάδα, λόγω της νεότητάς του. Ο Fisichella δήλωσε ότι η πρώτη του επαφή με το καινούριο μονοθέσιο ήταν πολλά υποσχόμενη, καθώς αισθάνθηκε άνετα μαζί του αμέσως, ωστόσο η ομάδα του έχει απαγορέψει να εκφράσει ελεύθερα τη γνώμη του για αυτό μέχρι την επίσημη παρουσίασή του στις 31/1. Ο τεχνικός υπεύθυνος για το σασί, Bob Bell δήλωσε ότι ο Fisichella ανέφερε στους μηχανικούς του ότι η R26 συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο που συμπεριφερόταν η R25, κάτι το οποίο ήταν προβλεπόμενο από την ομάδα και αποτελούσε το στόχο της, καθώς το καινούριο μονοθέσιο δε διαφοροποιείται δραματικά από το παλιό.

David Coulthard, Red Bull RB2 - Ferrari
Εμφανείς (στο λογότυπο στης Red Bull στο πλαϊνό του καλύμματος των ψυγείων, κάτω από τις καμινάδες) οι οπές οι οποίες ανοίχθηκαν προσωρινά(;) στην RB2 από τους μηχανικούς της ομάδας για να διευκολυνθεί η απαγωγή θερμότητας
Τελευταίος, 1,5 σχεδόν δευτερόλεπτο πίσω από τον Fisichella, βρέθηκε ο David Coulthard στο πρώτο πραγματικό τεστ της καινούριας Red Bull RB2 με τον οκτακύλινδρο κινητήρα της Ferrari. Ένα πρόβλημα ηλεκτρικών νωρίς στην ημέρα ανάγκασε το Σκοτσέζο n να περιμένει στα pits τους μηχανικούς του να επισκευάσουν τη βλάβη, ενώ ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Mark Smith δήλωσε ότι τα προβλήματα απαγωγής θερμότητας που παρουσιάστηκαν στο πρώτο shakedown του μονοθεσίου στο Silverstone το Δεκέμβριο, παρά την προσωρινή λύση του ανοίγματος περισσότερων οπών στο αμάξωμα, δεν έχει ακόμη ξεπεραστεί. Αναμένονται νέα αεροδυναμικά εξαρτήματα να καταφθάσουν στην Ισπανία από το εργοστάσιο της ομάδας αυτή την εβδομάδα για να λυθεί το πρόβλημα. Στους μόλις 31 γύρους του Coulthard η ομάδα προσπάθησε να εξακριβώσει πως αντιδρά το μονοθέσιο στις αλλαγές στησίματος, και πως συνεργάζεται με τα νέας γενιάς (μικρότερης ζωής) ελαστικά, πέραν των υποχρεωτικών ελέγχων στη λειτουργία των συστημάτων του.

Red Bull RB2 - Ferrari
H εμπρός ανάρτηση της καινούριας Red Bull
Η καινούρια RB2 έχει επηρεαστεί (σχεδιαστικά) αρκετά από τη Ferrari όπως προδίδει το πλατύτερο και χαμηλότερο ρύγχος της καθώς και η γεωμετρία της εμπρός ανάρτησής της. Οι δυο μικρές προεξοχές στο σασί ενδιάμεσα των εμπρός τροχών που φιλοξενεί τα ζύγωθρα της εμπρός ανάρτησης και τα αμορτισέρ θυμίζει την περσινή Ferrari ενώ τα ωστήρια είναι ελαφρώς κεκλιμένα προς τα πίσω και ενώνονται με το σασί με μια λεπτή μεταλλική κεφαλή, ακριβώς όπως και στο ιταλικό μονοθέσιο. Οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων είναι τοποθετημένες ψηλότερα απ’ ότι στην RB1 για να δέχονται πιο καθαρό αέρα (με λιγότερους στροβιλισμούς) ενώ το κάτω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων κλίνει κατά πολύ προς το εσωτερικό του μονοθεσίου δημιουργώντας, σε συνδυασμό με το πάτωμα το οποίο έχει τις ίδιες διαστάσεις με το πάνω μέρος των καλυμμάτων αυτών, ένα κανάλι διοχέτευσης του αέρα που δε χρησιμοποιείται για την ψύξη του κινητήρα. Εντυπωσιακός είναι ο τρόπος με τον οποίο το αμάξωμα αγκαλιάζει τα περιεχόμενα μηχανικά μέρη, έτσι ώστε να παράγει όσο το δυνατό μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Οι καμινάδες είναι αρκετά μεγάλες, κοντά στον κινητήρα, αλλά έχουν διατηρηθεί χαμηλά για να μην παρεμβαίνουν στη ροή του αέρα που κατευθύνεται προς την πίσω αεροτομή.

Επίσης, στο δυναμικό της ομάδας εντάχθηκε χθες και ο απερχόμενος από τη McLaren τεχνικός διευθυντής, Adrian Newey. H πρώτη μέριμνα του Βρετανού θα είναι να γνωρίσει από κοντά την ομάδα και να παρατηρήσει το καινούριο της μονοθέσιο πριν προσπαθήσει να καταλάβει τον τρόπο διάρθρωσης και λειτουργίας του τεχνικού τμήματός της και να ενταχθεί σε αυτό. Τα αποτελέσματα της δουλειάς του Adrian Newey στη Red Bull θα φανούν, σύμφωνα με τον αγωνιστικό διευθυντής της, Christian Horner, στις εξελίξεις που θα παρουσιαστούν πάνω στην RB2 στο δεύτερο μισό της φετινής σεζόν.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

  
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez, 10/1
Α/ΑΟδηγόςΜονοθέσιοΕλαστικάΧρόνοςΔιαφοράΓύροι
1Michael SchumacherFerrari F2004M V8Bridgestone1:18.020 82
2Ricardo ZontaToyota TF106 V8Bridgestone1:19.3481.32866
3Ralf SchumacherToyota TF106 V8Bridgestone1:19.8661.84659
4Fernando AlonsoRenault R25 V10Michelin1:19.9291.84661
5Luca BadoerFerrari F2005 V10Michelin1:20.0912.07163
6Giancarlo FisichellaRenault R26 V8Michelin1:20.5552.53539
7David CoulthardRed Bull RB2 - Ferrari V8Michelin1:21.9863.96631
  

  
Πρόγραμμα δοκιμών Jerez, 11-14/1
ΟμάδαΤετάρτη 11/1Πέμπτη 12/1Παρασκευή 13/1 Σάββατο 14/1 (βρεγμένη πίστα)
RenaultFernando Alonso, Giancarlo FisichellaFernando Alonso, Giancarlo FisichellaFernando Alonso, Giancarlo Fisichella 
McLaren-MercedesPedro de la Rosa, Gary PaffettPedro de la Rosa, Gary PaffettPedro de la Rosa, Gary PaffettPedro de la Rosa, Gary Paffett
FerrariMichael Schumacher, Luca BadoerLuca Badoer, Marc Gene  
ToyotaRalf Schumacher, Ricardo Zonta, Jarno TrulliRicardo Zonta, Jarno Trulli  
WilliamsNico Rosberg, Alex WurzMark Webber, Nico RosbergMark Webber, Alex Wurz 
HondaAnthony Davidson, James RossiterAnthony Davidson, Rubens BarrichelloAnthony Davidson, Rubens BarrichelloRubens Barrichello
Red Bull-FerrariDavid CoulthardChristian KlienChristian KlienChristian Klien
BMW SauberNick HeidfeldNick HeidfeldNick Heidfeld 
Toro RossoVitantonio Liuzzi, Scott SpeedVitantonio Liuzzi, Scott Speed