Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

H καινούρια Renault έκανε το ντεμπούτο της! 10/1/2006 6:46 μμ

Giancarlo Fisichella, Renault R26
Σήμερα, στην πρώτη ημέρα χειμερινών δοκιμών για το 2006, έκανε το ντεμπούτο του στην πίστα της Jerez το καινούριο μονοθέσιο της Renault, η R26, με τον καινούριο γαλλικό V8 κινητήρα, RS26. H Πρωταθλήτρια ομάδα έγινε έτσι η τρίτη κατά σειρά που κατέβασε στην πίστα το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνίζεται του χρόνου. Το πρώτο σασί της R26 το οποίο κατασκεύασε η ομάδα και ταξίδεψε μέχρι την Ισπανία θα βρίσκεται σήμερα και αύριο στα χέρια του Giancarlo Fisichella ενώ τις επόμενες δυο μέρες θα το οδηγεί ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Fernanado Alonso.

H R26 είναι μια λογική –και μετρημένη αεροδυναμικά- εξέλιξη της περσινής R25. Στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου δεν παρατηρούνται ιδιαίτερες αλλαγές (εξακολουθεί να χρησιμοποιείται η τριγωνική κατασκευή για τη στήριξη του κάτω τριγώνου της εμπρός ανάρτησης) εκτός από τα barge boards τα οποία στο εμπρός επάνω μέρος τους έχουν επεκταθεί κατ’ ελάχιστο. Οι μεγαλύτερες (εξωτερικές) αλλαγές παρατηρούνται στα καλύμματα των ψυγείων, τα οποία είναι λιγότερο πλατιά. Η εισαγωγή αέρα των ψυγείων έχει διαφοροποιηθεί αισθητά από πέρυσι, καθώς η Renault υιοθέτησε το σχεδιασμό που παρουσίαζε πέρυσι η McLaren στο συγκεκριμένο τομέα, με την οπή της εισαγωγής αέρα να έχει σχήμα Ρ και το κάλυμμα να κλίνει ακόμη περισσότερο προς το εσωτερικό του μονοθεσίου στο κάτω μέρος του. Επίσης, το πάνω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων δεν είναι πια διάτρητο (λόγω της ελαττωμένης ανάγκης απαγωγής θερμότητας που παρουσιάζει ο καινούριος V8) όπως ήταν στην R25. Η εξάλειψη των διάτρητων αυτών καλυμμάτων προσφέρει στην R26 καλύτερη αεροδυναμική απόδοση σε αυτή την περιοχή καθώς δε θα υπάρχουν παρεμβολές από τον καυτό (και στροβιλώδη) αέρα που εξάγουν τα ψυγεία.
Giancarlo Fisichella, Renault R26
H εισαγωγή αέρα των ψυγείων (σχήματος Ρ) μοιάζει με τον περσινό σχεδιασμό της McLaren στο συγκεκριμένο τομέα. Τα καλύμματα των ψυγείων όπως και αυτό του κινητήρα είναι μικρότερα. Διακρίνεται και το ανυψωμένο στο κεντρικό του τμήμα πτερύγιο της πίσω αεροτομής καθώς και το στήριγμά του

Όσον αφορά το κάλυμμα του κινητήρα και αυτό παρουσιάζει μειωμένες διαστάσεις λόγω της εξοικονόμησης χώρου από τον καινούριο κινητήρα της Renault ο οποίος εκτός από μικρότερος σε μήκος (κατά 90-100 χιλιοστά λόγω της έλλειψης δυο κυλίνδρων) είναι μικρότερος και σε ύψος λόγω της αυξημένης περιεχόμενης γωνίας V (από τις 72 στις 90 μοίρες, ως ορίζουν οι καινούριοι κανονισμοί). Επίσης, σχήμα έχει αλλάξει και ο αεραγωγός του κινητήρα ο οποίος είναι πλέον πιο τριγωνικός. Οι απολήξεις των εξατμίσεων έχουν τοποθετηθεί λίγο πιο μπροστά απ’ ότι στην R25, ενώ τα πτερύγια και οι μικρές αεροτομές εμπρός από τα ψυγεία έχουν διατηρηθεί απαράλλακτα. Μεγάλη διαφορά υπάρχει στη γεωμετρία της πίσω ανάρτησης, με τα ψαλίδια να επεκτείνονται περισσότερο προς τα εμπρός.
Giancarlo Fisichella, Renault R26
Στην R26 απουσιάζουν τα διάτρητα καλύμματα ψυγείων που χαρακτήριζαν την R25, ενώ παρατηρείται και η πιο προωθημένη τοποθέτηση των απολήξεων των εξατμίσεων καθώς και μερικών ψαλιδιών της πίσω ανάρτησης

Αίσθηση προκαλεί πάντως, η καινούρια πίσω αεροτομή που εμφανίστηκε στην R26. Το κεντρικό πτερύγιο αυτής είναι κοίλο, ωστόσο αντίθετα με την πλειονότητα αυτών που είδαμε το 2005 (τα οποία βυθίζονταν στο κέντρο και ανυψώνονταν στα άκρα) η κοιλότητα είναι ανοδική στο κεντρικό τμήμα της αεροτομής! Επίσης υπάρχει στο κέντρο του πτερυγίου αυτού και ένα πολύ λεπτό κάθετο στήριγμα το οποίο καταλήγει στο χείλος πρόσπτωσης. To πτερύγιο είναι σχεδόν ανεξάρτητο από τα πλευρικά τοιχώματα της αεροτομής όπως συνέβαινε και με τις περισσότερες πίσω αεροτομές που παρουσίασε πέρυσι η Renault με τις καθιερωμένες πλέον οπές στο επάνω εμπρός μέρος των πλευρικών τοιχωμάτων οι οποίες στοχεύουν στη μείωση των στροβιλισμών στην περιοχή αυτή.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Giancarlo Fisichella, Renault R26
H ανυψωμένη στο κέντρο της πίσω αεροτομή, οι προωθημένες απολήξεις των εξατμίσεων και τα προωθημένα ψαλίδια τις πίσω ανάρτησης
Giancarlo Fisichella, Renault R26
Προστέθηκε ένα επιπλέον τμήμα στο εμπρός επάνω μέρος των barge boards