 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kazaz: H M2 είναι ο σωστός δρόμος |
5/1/2006 6:37 μμ
|
|
|
|
 |
Συμπαθής με μεγάλη αγάπη για τους αγώνες Ράλλυ ο Ercan Kazaz. |
|
Στη χώρα μας βρέθηκε πριν από λίγες μέρες ο Ercan Kazaz, ιδιοκτήτης της ομάδας Atolye Kazaz. Την τελευταία, τη γνωρίσαμε μέσω του Άρη Βωβού και του «ΕΛ-ΕΜ», με της οποίας το Impreza WRC ’05 συμμετείχε με επιτυχία ο έλληνας πολυπρωταθλητής και ο πολύπειρος συνοδηγός του στα Ράλλυ Τουρκίας και Ακρόπολις, αλλά και στο Παλάδιο. Με δύο Impreza στις τάξεις της, η ομάδα του Ercan Kazaz θα λάβει μέρος σε έξι αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με τον Kristian Sohlberg στο τιμόνι, ενώ στα Τουρκίας και Ακρόπολις, θα τον πλαισιώσει ο Άρης Βωβός. Με την ευκαιρία της παρουσίας του στην Ελλάδα, αλλά και χάρη στον καλό μας φίλο «ΕΛ-ΕΜ», καταφέραμε να συναντηθούμε μαζί του και να μιλήσουμε περί Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
H Atolye Kazaz ετοιμάζεται για την πρόκληση του 2006 με τον Sohlberg.
«Το 2006 έχουν αλλάξει πολλά στην ομάδα μας. Θα κάνουμε έξι αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με ένα αυτοκίνητο για τον Kristian Sohlberg. Από εκεί και πέρα είμαστε σε συζητήσεις με διάφορους οδηγούς, και θα δούμε τι θα μπορεί να γίνει. Βέβαια, αυτό δεν είναι εύκολο, αφού θα χρειαστεί να πληρώσει κάποιος για τις υπηρεσίες μας».
O χάρτης των ιδιωτικών ομάδων αλλάζει στην αγορά το 2006;
«Το γεγονός ότι βγήκαν πολλά Peugeot 307 σε πολύ καλές τιμές στην αγορά, άλλαξε το χάρτη των ιδιωτικών συμμετοχών. Φυσικά είναι ένα αυτοκίνητο WRC, αλλά σύντομα όλοι θα δουν ότι η απόδοση είναι που μετράει. Είναι δυσκολοδήγητο, αφού ακόμα και ο Marucs δεν μπορούσε να το οδηγήσει. Μετά από κάποιους αγώνες ο χάρτης θα αλλάξει πάλι. Δεν υπάρχει υποστήριξη και εξέλιξη για το 307, μόνο ανταλλακτικά, τα οποία και κάποια στιγμή θα αλλάξουν».
 |
Ο Ercan Kazaz ήταν Πρωταθλητής Τουρκίας το 1999 και το 2002, ενώ το 1999 αναδείχθηκε και Πρωταθλητής Βαλκανίων. Το 2005 ήταν Πρωταθλητής στην χώρα του στην κατηγορία S1600. |
|
Τα Impreza WRC του 2005 που χρησιμοποιείται εσείς, θα έχουν;
«Η Prodrive έχει δύο τμήματα, ένα για την ομάδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, αλλά και ένα για το τμήμα πωλήσεων, που πρέπει να πουλήσει αυτά τα αυτοκίνητα. Μάλιστα, τα εξελίσσει από τον Δεκέμβριο μέχρι και τώρα, για πελάτες της εταιρίας. Και μην ξεχνάμε ότι είναι αυτοκίνητα με ενεργά διαφορικά. Και με έναν καλό οδηγό μπορούν να κάνουν τη διαφορά».
Θέλατε και εσείς να δηλωθείτε ως Μ2 κατασκευαστής;
«Είναι αλήθεια ότι προσπαθήσαμε να δηλωθούμε ως Μ2. Είχαμε έναν μεγάλο χορηγό, αλλά δυστυχώς αυτό δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ και αποφασίσαμε να το βάλουμε στα άμεσα σχέδια μας για το 2007. Πιστεύω ότι η Μ2 είναι κάτι καλό, ειδικά αν δούμε τις συμμετοχές του Μόντε Κάρλο, με 24 WRC στη λίστα των συμμετοχών. Αυτό σημαίνει ότι κάτι πηγαίνει καλά και προς την σωστή κατεύθυνση. Θεωρώ ότι τα επόμενα δύο-τρία χρόνια, θα ανήκουν στις ιδιωτικές ομάδες. Αν το δει κανείς από αυτή τη πλευρά, η Μ2 θα είναι εκεί και θα είναι χρήσιμη. Φέτος είναι ένα μεταβατικό στάδιο, θα υπάρξουν προβλήματα, αλλά πιστεύω ότι θα δουλέψει ακόμα καλύτερα».
Γιατί ένας κατασκευαστής να δηλωθεί Μ1 και όχι Μ2;
«Καταρχήν, η M2 για να υπάρξει πρέπει να υφίσταται εργοστασιακή υποστήριξη. Υπάρχουν πολλοί καλοί οδηγοί, οι οποίοι δεν έχουν αυτοκίνητο. Και εγώ θα μπορούσα να φιλοξενήσω έναν οδηγό, σούπερ-σταρ, για έναν αγώνα, αλλά μόνο για μία φορά. Στη συνέχεια δεν θα είχα τη δυνατότητα να το κάνω. Πάντα χρειάζεται ένα πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ενώ η Μ2 θα δίνει τη δυνατότητα σε οδηγούς που δεν μπορούν να βρουν μπάκετ. Παράλληλα, εμείς με την τεχνική υποστήριξη των εργοστασίων, θα προσπαθούμε να φτάσουμε ψηλά και να κάνουμε το ακατόρθωτο. Ξέρουμε ότι θα είναι αδύνατο να τους συναγωνιστούμε. Από εκεί και πέρα, η δημοσιότητα και η τηλεοπτική κάλυψη, θα βοηθήσουν και τις ομάδες σαν εμάς. Από την στιγμή που θα είμαστε Μ2 κατασκευαστές, θα έχουμε και την κάλυψη, θα μπορούμε να πάρουμε μερίδιο και να βρούμε χορηγούς».
Τι έφταιξε και άλλαξε άρδην το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα;
«Κοιτάξτε, είναι δύσκολο, αλλά ας τα πάρουμε αναλυτικά. Η Peugeot ήταν λογικό ότι θα αποχωρήσει από την στιγμή που το group PSA είχε δύο εταιρίες. Το έκαναν για να αποδείξουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν, και από εκεί πέρα είδαν ότι δεν αξίζει να υποστηρίζουν δύο ομάδες. Η Mitsubishi αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Από την στιγμή που η GM αποχώρησε και έμειναν πάλι μόνοι τους, χάνουν λεφτά και είναι λογικό να σταματήσουν όλες τις δραστηριότητες τους και να ανασυνταχθούν από την αρχή. Αγωνιστικά, μπορεί να πήγαιναν καλά, αλλά αυτό πρέπει να το αποδείξεις και στο διοικητικό συμβούλιο. Εμείς το ξέραμε, αλλά αυτοί όχι. Όσον αφορά την Skoda ήταν παραδοσιακή ομάδα, αλλά ποτέ δεν είχε αποτελέσματα. Προσπάθησαν, έφτασαν κοντά, αλλά δεν κατάφεραν να ανταποδώσουν την επένδυση».
 |
Η εκτίμηση που τρέφει για τους Άρη Βωβό και "ΕΛ-ΕΜ" είναι απεριόριστη. |
|
Πόσο ανταγωνιστικά θα είναι τα αυτοκίνητα του 2005, έναντι αυτών του 2006;
«Τα αυτοκίνητα προδιαγραφών του 2006 δεν ξέρουμε πόσο γρήγορα είναι και θα δούμε στις ειδικές, αν είναι ταχύτερα. Στους αγώνες Ράλλυ, η μεγάλη ευκολία με τα ενεργά διαφορικά, ήταν η ρύθμιση τους ανά πάσα στιγμή. Τώρα, θα υπάρχει μία μόνο ρύθμιση. Βέβαια, η τεχνολογία αυτή ήταν τεράστια επένδυση και κόστιζε πολύ, αλλά θεωρώ ότι έπρεπε να καταργηθούν. Φέτος, σε καθαρούς δρόμους, και ειδικά στο χώμα, πιστεύω ότι καλοί ιδιώτες με ενεργά διαφορικά στα αυτοκίνητα θα μπορούν να κάνουν εντυπωσιακούς χρόνους. Και αυτό θα συμβεί και θα το δούμε πολλές φορές φέτος. Βέβαια, αν δει κανείς τις εργοστασιακές ομάδες έχουν συγκεντρώσει τους καλύτερους οδηγούς και θα είναι δύσκολο να χάσουν. Πάντως για πρώτη φορά, οι ιδιώτες θα είναι κοντά στους εργοστασιακούς οδηγούς και θα είναι άκρως ενδιαφέρον Πρωτάθλημα. Θα βοηθήσει το θεσμό, αφού θα υπάρχει μεγαλύτερος συναγωνισμός, ενώ θα γίνουν γνωστά και νέα ονόματα του χώρου. Είμαστε στο σωστό δρόμο».
Ποιες άλλες δραστηριότητες θα έχει η Atolye Kazaz;
«Εκτός από το WRC, θα έχουμε και ένα S1600 για τον Jan Molder, o οποίος θα ακολουθήσει το JWRC. Το αυτοκίνητο; Μετά από συμφωνία με την M-Sport, θα είναι ένα Fiesta S1600. Ξέρουμε ότι δεν έχει αποδειχθεί μέχρι τώρα το καλύτερο, αλλά πιστεύω ότι θα αλλάξει αυτό. Το αυτοκίνητο εξελίσσεται. Έχει ομολογκαριστεί μία έκδοση για το 2006, ενώ θα έχουμε και την υποστήριξη της M-Sport. Για μένα είναι μεγάλη πρόκληση και θεωρώ ότι μας ανοίγει νέους ορίζοντες. Έχουμε προγραμματίσει μία μεγάλη σειρά δοκιμών και θεωρώ ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε».
H παρουσία των Βωβού-«ΕΛ-ΕΜ» πως σας βοήθησε;
«Με τη βοήθεια του Άρη Βωβού και του Λώρη γίναμε πιο γνωστοί. Μας πήραν από το «κελί μας» -αφού μέχρι πιο πριν κάναμε πολλά πράγματα στην Τουρκία- και μας έβαλαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και τώρα προσπαθούμε να γίνουμε μεγάλη ομάδα. Μας εμπιστεύτηκαν στους αγώνες στην Τουρκία και στο Ακρόπολις, και ο κόσμος άρχισε να μας αντιμετωπίζει διαφορετικά. Μέχρι τότε χτυπάγαμε πόρτες, ενώ τώρα έρχονται σε εμάς. Αυτό δεν το ξεχνάω ποτέ, και είμαι πολύ χαρούμενος που η συνεργασία μας θα συνεχιστεί και θα γίνει ακόμα μεγαλύτερη».
Ποιος είναι ο στόχος σας;
«Θέλουμε να γίνουμε μία ισχυρή ομάδα, να έχουμε στενή συνεργασία με τους κατασκευαστές, χωρίς όμως ποτέ να αφήσουμε τους τουρκικούς αγώνες Ράλλυ. Αισθάνομαι ότι έχω μία αποστολή και πρέπει να την εκπληρώσω».
Σε προσωπικό επίπεδο, σκοπεύετε να πραγματοποιήσετε κάποιον αγώνα;
«Ελπίζω κάποια στιγμή να κάνω και εγώ κάποιους αγώνες, αλλά αυτό αποτελεί δεύτερη προτεραιότητα. Πιθανότατα αν τα καταφέρουμε, θα το κάνουμε με το Fiesta. Έχουμε αρκετές επιλογές ακόμα, και θα δούμε τι θα γίνει. Απλά, αυτή τη στιγμή πρέπει να βρίσκομαι σε κάθε εκδήλωση που κάνει η ομάδα μου και θέλω να είμαι κοντά της όσο το δυνατό περισσότερο»._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|