 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Δοκιμές Jerez, ημέρα 3η: Ο M. Schumacher επέστρεψε! |
16/12/2005 3:17 πμ
|
|
|
|
 |
Ο Schumacher τερμάτισε τις διακοπές του νωρίτερα από το σύνηθες και μετέβη στη Jerez για να γίνει ο δεύτερος οδηγός (μετά το Villeneuve) που κατέβηκε κάτω από το φράγμα του 1:19 με οκτακύλινδρο κινητήρα στην πρώτη του επαφή με αυτόν |
|
Ο Michael Schumacher έκανε την επιστροφή του στις πίστες μετά το τέλος της σεζόν με εντυπωσιακό τρόπο, καθώς ήταν ο ταχύτερος στην πρώτη του κιόλας ημέρα δοκιμών με τη Ferrari F2004 και τον καινούριο V8 κινητήρα, παρά το γεγονός ότι στην πίστα γύριζαν και τρία μονοθέσια με 10κύλινδρους κινητήρες! Ο Schumacher έχει να συμμετάσχει σε χειμερινές δοκιμές Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου της Ferrari από το 1998! Ο ίδιος δήλωσε για το γεγονός αυτό ότι λόγω της «πολύ κακής χρονιάς» της Scuderia ένιωσε ότι θα πρέπει να οδηγήσει νωρίτερα από το σύνηθες το μονοθέσιο και να δει το επίπεδο του ανταγωνισμού για να διαπιστώσει τι εργασίες απαιτούνται να πραγματοποιηθούν από την ομάδα. «Η κατάσταση είναι διαφορετική από τις προηγούμενες χρονιές. Δεν ένιωθα ότι θα έπρεπε να έχω μακρές διακοπές, δεν υπήρχε λόγος να ξεκουραστώ. Τις προηγούμενες χρονιές απλά απέτρεψα τον εαυτό μου από το να γευτεί τη χαρά της οδήγησης από νωρίς» δήλωσε ο 36χρονος. Επίσης ο Michael αρνήθηκε ότι οι καινούριοι κανονισμοί όσον αφορά τα ελαστικά (από του χρόνου θα επιτρέπονται και πάλι οι αλλαγές ελαστικών) σημαίνουν ότι η Ferrari θα κατακτήσει το Πρωτάθλημα, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο το 1-1,5 δευτερόλεπτο που υπολειπόταν σε ρυθμό η F2005 «δεν είχε να κάνει με τα ελαστικά». Ο Γερμανός πάντως δεν ξεκίνησε την ημέρα του ευχάριστα καθώς στο 10ο γύρο της δεύτερης εισόδου του στην πίστα είχε μια έξοδο στη στροφή 2 και το μονοθέσιο του έμεινε ακινητοποιημένο στην αμμοπαγίδα, χωρίς ωστόσο να υποστεί ζημιές. Tον καλύτερο χρόνο μετά το Schumacher έγραψε ο team mate του, Felipe Massa, ο οποίος ολοκλήρωσε τις δοκιμές ελαστικών της Bridgestone με μια F2005 και το δεκακύλινδρο κινητήρα μειωμένης ισχύος.
 |
Οι δυο δοκιμαστές της Renault ήταν και πάλι οι πιο... σκληρά εργαζόμενοι οδηγοί της ημέρας |
|
Μόλις έξι χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από το Βραζιλιάνο βρέθηκε η πρώτη από τις δυο (φετινές 10κύλινδρες) Renault με τον Franck Montagny. O Γάλλος εργάστηκε πάνω στο στήσιμο της R25 πριν περάσει στην αξιολόγηση γομών της Michelin. O Montagny ακολουθήθηκε στους χρόνους από τον αντικαταστάτη του στη θέση του δοκιμαστή της γαλλικής ομάδας, Heikki Kovalainen, ο οποίος ξεκίνησε την ημέρα του αξιολογώντας διαφορετικές κατασκευές σκελετών των ελαστικών της Michelin για να εργαστεί εν συνεχεία και αυτός επάνω στο στήσιμο της R25. H Renault προετοιμάζεται για τη σημερινή άφιξη του Fernando Alonso στη Jerez, η οποία θα αποτελέσει την πρώτη επαφή του Ισπανού Παγκόμσιου Πρωταθλητή με το μονοθέσιο της ομάδας ύστερα από τη νίκη του στο Κινέζικο Grand Prix. O Alonso θα οδηγήσει την R25 για μια μόνο ημέρα, έτσι ώστε να προσαρμοστεί στα καινούρια επίπεδα ιπποδύναμης, τα οποία η ομάδα προσομοιώνει διακόπτοντας τη λειτουργία δυο κυλίνδρων στη φετινή της, 10κύλινδρη, κινητήρια μονάδα.
Πίσω από τις Ferrari και τις Renault ο Anthony Davidson παρέταξε την υβριδική Honda 078. O 26χρονος εργάστηκε πάνω στην αξιολόγηση γομών των ελαστικών της Michelin και πλαισιώθηκε και πάλι από τον Adam Carroll, o οποίος εργάστηκε πάνω στο στήσιμο της 078 και την αεροδυναμική της συμπεριφορά. Ο Davidson αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει ένα μαύρο κράνος καθώς το δικό του το είχε δανειστεί ο Carroll.
Ο δοκιμαστής της Toyota, Ricardo Zonta σημείωσε τον 6ο χρόνο της ημέρας (αν και ο ίδιος δήλωσε ότι στόχος της ομάδας δεν ήταν οι καλοί χρόνοι). Ο Βραζιλιάνος επικεντρώθηκε στην αξιολόγηση των ελαστικών της Bridgestone καθώς η ομάδα προσπαθεί να καταλάβει τον τρόπο λειτουργίας τους, πειραματιζόμενη με διαφορετικά στησίματα της TF106. O άλλος δοκιμαστής της ομάδας, Olivier Panis είχε την ευκαιρία να συμπληρώσει αρκετούς γύρους με το καινούριο μονοθέσιο και δήλωσε πως η βελτίωση στον καινούριο κινητήρα της ομάδας είναι αισθητή από την τελευταία φορά που τον οδήγησε. Οι μηχανικοί του τμήματος κινητήρων της Toyota συνέλεξαν τις απαραίτητες πληροφορίες για τη λειτουργία του RVX-06 έτσι ώστε να λάβουν τις τελικές τους αποφάσεις όσον αφορά εξαρτήματά του που απαιτούν περισσότερο χρόνο για να κατασκευαστούν. Αυτό ήταν το τελευταίο τεστ της ομάδας για το 2005.
Ο Juan Pablo Montoya ήταν ο ταχύτερος εκ των δυο πιλότων της McLaren, ωστόσο ο Κολομβιανός είχε και πάλι μια ταραχώδη ημέρα καθώς λίγο πριν τη λήξη της πρωινής περιόδου ο κινητήρας της Mercedes παρέδωσε το πνεύμα στην 8η στροφή, γεμίζοντας το σημείο εκείνο με λάδια, γεγονός που επηρέασε σημαντικά τους χρόνους όλων των οδηγών. Οι μηχανικοί της McLaren αντικατέστησαν το σπασμένο κινητήρα μέχρι τις 15:30 και ο Montoya συνέχισε κανονικά το πρόγραμμά του. Στο τελευταίο τεστ της McLaren για το 2005, η ομάδα επικεντρώθηκε στη μελέτη της λειτουργίας του καινούριου κινητήρα της Mercedes, την εξέλιξη του λογισμικού και φυσικά την αξιολόγηση των ελαστικών της Michelin.
 |
Ακόμη μια μέρα που η Williams θέλει να ξεχάσει... |
|
Άσχημη ημέρα αποδείχθηκε η χθεσινή για τις δυο Williams, καθώς κανείς από τους δυο οδηγούς της δεν κατάφερε να συμπληρώσει πολλούς γύρους ή να σημειώσει ικανοποιητικούς χρόνους… Ο Nico Rosberg προκάλεσε την πρώτη διακοπή της ημέρας όταν ο κινητήρας του παρέδωσε το πνεύμα, ενώ ο Mark Webber είχε μια έξοδο η οποία προκλήθηκε κατά πάσα πιθανότητα από πρόβλημα στο κιβώτιο…
Τέλος, και η BMW Sauber ολοκλήρωσε τις δοκιμές της για φέτος αλλά όχι με ευχάριστο τρόπο, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα με μια ελαττωματική εξάτμιση η οποία προκάλεσε εκτεταμένη υπερθέρμανση. Οι μηχανικοί της ομάδας δεν ήταν σε θέση να επιδιορθώσουν τη βλάβη και η ημέρα του Nick Ηeidfeld έληξε ύστερα από μόλις 38 γύρους, κατά τους οποίους ο Γερμανός διενέργησε δοκιμές στα συστήματα απαγωγής θερμότητας, ελέγχους στη λειτουργία του κινητήρα ενώ είχε μόλις ξεκινήσει την αξιολόγηση ελαστικών της Michelin όταν οι μηχανικοί ανίχνευσαν το πρόβλημα…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez, 15/12 | A/A | Οδηγός | Μονοθέσιο | Ελαστικά | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004M V8 | Bridgestone | 1:18.953 | | 67 | 2 | Felipe Massa | Ferrari F2005 V10 | Bridgestone | 1:19.060 | 0.107 | 97 | 3 | Franck Montagny | Renault R25 V10 | Michelin | 1:19.066 | 0.113 | 120 | 4 | Heikki Kovalainen | Renault R25 V10 | Michelin | 1:19.100 | 0.147 | 119 | 5 | Anthony Davidson | Honda 078 V8 | Michelin | 1:19.877 | 0.924 | 114 | 6 | Ricardo Zonta | Toyota TF106 V8 | Bridgestone | 1:20.035 | 1.082 | 106 | 7 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP420B - Mercedes V8 | Michelin | 1:20.168 | 1.215 | 48 | 8 | Adam Carroll | Honda 078 V8 | Michelin | 1:20.170 | 1.217 | 93 | 9 | Olivier Panis | Toyota TF106 V8 | Bridgestone | 1:20.342 | 1.389 | 93 | 10 | Pedro de la Rosa | McLaren MP420B - Mercedes V8 | Michelin | 1:20.492 | 1.539 | 117 | 11 | Nico Rosberg | Williams FW27C - Cosworth V8 | Bridgestone | 1:20.597 | 1.644 | 46 | 12 | Nick Heidfeld | BMW Sauber C24B V8 | Michelin | 1:20.700 | 1.747 | 38 | 13 | Mark Webber | Williams FW27C - Cosworth V8 | Bridgestone | 1:21.453 | 2.500 | 25 |
| |
 |
H έξοδος του Michael Schumacher... |
|
 |
...σε δυο καρέ |
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|