H καινούρια Red Bull έκανε το ντεμπούτο της στο Silverstone!
15/12/2005 11:29 μμ
O Coulthard... έδωσε φτερά στην καινούρια RB2 σήμερα, στην πίστα του Silverstone
Σήμερα (μια μέρα πριν την ημερομηνία που είχε ανακοινωθεί), ο David Coulthard έκανε το πρώτο shakedown του καινούριου μονοθέσιου της Red Bull, την RB2 με τον V8 κινητήρα της Ferrari, στην πίστα του Silverstone. Αυτό είναι το πρώτο ουσιαστικά μονοθέσιο το οποίο σχεδιάζει και κατασκευάζει η ομάδα, καθώς η φετινή RB1 ήταν απλώς μια προσαρμογή της Jaguar R5 του 2004 στους κανονισμούς του 2005. To τεχνικό επιτελείο που δημιούργησε την RB2 λειτούργησε υπό τις υποδείξεις του Mark Smith, πρώην σχεδιαστή της Renault. Ο Coulthard έκανε περιορισμένο αριθμό γύρων στη βρετανική πίστα έτσι ώστε η ομάδα να κάνει διάφορους ελέγχους στη λειτουργία των συστημάτων του καινούριου μονοθεσίου. Αυτή ήταν και η πρώτη φορά που «πάτησε πόδι» στην πίστα προϊόν της συνεργασίας Red Bull και Ferrari.
O Coulthard δήλωσε: «Το να δοκιμάσω το καινούριο μονοθέσιο σήμερα ήταν βαρυσήμαντο γεγονός. Ο κινητήρας κατέφθασε από την Ιταλία, μετά τα πάντα κατασκευάστηκαν γύρω του και αυτή ήταν η στιγμή που όλα τα πρόσφατα δημιουργημένα εξαρτήματα συναρμολογήθηκαν. Οι γραμμές του καινούριου μονοθεσίου φαίνονται σα να έχουν εμπνευστεί από τα Formula Unas (σ.σ.: τα κορίτσια που προσκαλεί στα paddock του κάθε Grand Prix η ομάδα), είναι ένα πολύ σέξι πράγμα. Όσον αφορά την εμπειρία οδήγησής του, το μονοθέσιο απέδωσε όπως αναμενόταν στην πίστα και ανυπομονώ να γράψω τα πρώτα πραγματικά χιλιόμετρα με αυτό αύριο και την επόμενη χρονιά για να διαπιστώσω τι μπορεί να κάνει. Όταν οδηγείς ένα καινούριο μονοθέσιο έχεις ένα καινούριο παιχνίδι να παίξεις, οπότε το παλιό χάνει πολύ γρήγορα το ενδιαφέρον του! Η δοκιμή ενός καινούριου μονοθεσίου μπορεί να αποβεί εκνευριστική μερικές φορές καθώς ανακαλύπτεις αν οι καινούριοι σχεδιασμοί μπορούν να αντέξουν εκτενείς κραδασμούς και θερμότητα. Ωστόσο, όταν όλα λειτουργούν σωστά, είναι μια απίστευτη επιβράβευση, οπότε θα είναι ωραία να οδηγήσω ξανά το μονοθέσιο αύριο. Θα πρέπει να είναι μια πολύ περήφανη στιγμή για όλους στην ομάδα, καθώς όλοι έχουν διαδραματίσει ένα ρόλο στη δημιουργία του αυτού του μονοθεσίου».
Ο Coulthard θα ολοκληρώσει αύριο στο Silverstone το πρώτο τεστ της RB2 και οι τεχνικές λεπτομέρειές της θα δημοσιευθούν στην επίσημη παρουσίασή της στο Μπαχρέιν στις 9 Μαρτίου 2006.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Σχεδόν... ανύπαρκτα τα ψυγεία της RB2! Οι διαστάσεις των ψυκτικών μαζών μειώθηκαν σημαντικά, απόρροια της ελαττωμένης απαγωγής θερμότητας που χρίζουν οι καινούριοι V8. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που περιμένουμε να δούμε στην πλειονότητα των καινούριων μονοθεσίων. Το πάτωμα επίσης είναι χαρακτηριστικό καθώς προεξέχει αρκετά από τα καλύμματα των ψυγείων. Προφανείς οι μειωμένες διαστάσεις του καλύμματος του κινητήρα (συνέπεια του μικρότερου όγκου του ίδιου του κινητήρα), ενώ οι αεροτομές που φέρει η RB2 είναι αυτές τις RB1. (Σ.σ.: οι αεροτομές είναι εξαρτήματα τα οποία οι ομάδες προτιμούν να διατηρούν κρυφά όσο το δυνατό περισσότερο, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις κατασκευάζονται λίγο καιρό πριν το πρώτο Grand Prix της σεζόν. Σημειώνεται εδώ ότι οι αεροτομές διαφοροποιούνται κατά τη διάρκεια της σεζόν για να προσαρμόζεται η αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου στις απαιτήσεις της εκάστοτε πίστας). Αντίθετα, καινούρια είναι τα barge boards, τα οποία θυμίζουν λίγο (στην οριζόντια επιφάνειά τους) τη μονή έκδοση αυτών που χρησιμοποιούσε φέτος η Ferrari, ενώ σε σύγκριση με τα φετινά της Red Bull έχει αφαιρεθεί ένα κομμάτι τους στο εμπρός επάνω τμήμα
Εντυπωσιάζει ο τρόπος με τον οποίο το αμάξωμα "αγκαλιάζει" τις εξατμίσεις... (Διακριτές κάτω από το χέρι του μηχανικού που βρίσκεται στα αριστερά). Αν και οι περιορισμένες φωτογραφίες δεν αποκαλύπτουν το σχεδιασμό της εμπρός ανάρτησης, το κεκλιμένο εμπρός ψαλίδι του κάτω τριγώνου της (σε αντίθεση με το ευθύγραμμο της μονοκάρινης RB1) γεννά υποψίες για τον τρόπο στήριξής της. Υπάρχει περίπτωση είτε να είναι δικάρινη, είτε να ακολυθεί το σχεδιασμό που υιοθέτησαν οι McLaren MP4-20 και η Toyota TF105B και TF106 (το πιο πιθανό), στις οποίες το συγκεκριμένο ψαλίδι στηρίζεται κατευθείαν στο σασί (χωρίς αυτό να είναι προεκταμένο στα σημεία ένωσης όπως συμβαίνει στη δικάρινη κατασκευή)