Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Jerez: Montagny (V10) και Karthikeyan (V8) οι ταχύτεροι! 15/12/2005 12:02 μμ

Franck Montagny, Renault
Και πάλι ταχύτερες οι Renault, ωστόσο αυτός που τράβηξε τα βλέμματα...
Δεύτερη ημέρα της δεύτερης εβδομάδας δοκιμών στη Jerez χθες με επτά ομάδες και 13 οδηγούς παρώντες. Η ημέρα ήταν γεμάτη με κόκκινες σημαίες (11 φορές διεκόπη η δραστηριότητα στην πίστα) ενώ οι ομάδες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις προσπάθειές τους νωρίτερα από το σύνηθες αφού το απόγευμα άρχισε να βρέχει.

Ταχύτερος όλων ήταν ο απερχόμενος δοκιμαστής της Renault Franck Montagny, καθώς η ομάδα συνεχίζει να χρησιμοποιεί το περσινό της μονοθέσιο και V10 κινητήρες περιορισμένης ισχύος και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι τις 10 Ιανουαρίου, όταν δηλαδή θα κάνει το ντεμπούτο της στην πίστα η R26 του 2006. Ο Γάλλος διενέργησε δοκιμές ελαστικών, ενώ ο αντικαταστάτης του, Heikki Kovalainen δοκίμαζε διαφορετικές εξελίξεις αναρτήσεων. Οι δυο οδηγοί της Renault συμπλήρωσαν τους περισσότερους γύρους από όλους τους υπόλοιπους παρευρισκόμενους πιλότους.

Narain Karthikeyan, Williams-Cosworth
...ήταν ο Narain Karthikeyan, o ταχύτερος εξ αυτών που οδηγούσαν οκτακύλινδρα μονοθέσια στη δεύτερη εμφάνισή του με τη Williams
Τη δεύτερη θέση στους χρόνους κατέλαβε μια Williams-Cosworth την οποία οδηγούσε ο υποψήφιος για τη θέση του δοκιμαστή της ομάδας, Narain Karthikeyan. O Ινδός κλήθηκε και πάλι από την ομάδα να κάνει δοκιμές μετά την επιτυχή εμφάνισή του την προηγούμενη Τετάρτη. Έτσι και χθες ο Karthikeyan εντυπωσίασε, όντας ο ταχύτερος εκ των πιλότων που οδηγούσαν οκτακύλινδρα μονοθέσια και περίπου ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον πρώτο πιλότο της ομάδας, Mark Webber. Ωστόσο, ο Αυστραλός αντιμετώπισε προβλήματα με το καινούριο κιβώτιο της Williams και δήλωσε ότι η ομάδα χρειάζεται κι άλλο χρόνο στην πίστα για να λύσει τα προβλήματα νεότητας κινητήρα και κιβωτίου που αντιμετωπίζει.

Η Ferrari συνέχισε τις δοκιμές ελαστικών της Bridgestone με το Felipe Massa να οδηγεί μια F2005 με κινητήρα V10 περιορισμένης ισχύος. Σήμερα θα το Βραζιλιάνο θα πλαισιώσει ο Michael Schmacher στην πρώτη του εμφάνιση σε χειμερινές δοκιμές Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου από το 1998!

Η Toyota είχε στη διάθεσή της τρεις οδηγούς χθες, με το Ricardo Zonta να είναι ο ταχύτερος από αυτούς. Ο Βραζιλιάνος δοκιμαστής της ομάδας διενέργησε δοκιμές ελαστικών αλλά δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το πρόγραμμά του λόγω του αυξημένου αριθμού διακοπών και της απογευματινής βροχής. Ο Zonta δήλωσε ότι η ομάδα έχει βρει την κατάλληλη κατεύθυνση στην οποία θα πορευτεί με τα ελαστικά της και πιστεύει πως υπάρχει πρόοδος σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα αν και τα προβλήματα graining (δημιουργίας φουσκαλών στο
Montoya (McLaren), Perera (Toyota), Heidfeld (BMW Sauber)
πέλμα του ελαστικού οι οποίες επηρεάζουν την απόδοσή του και φυσικά αυξάνουν το βαθμό φθοράς) στον πίσω άξονα παραμένουν… Την άλλη TF106 μοιράστηκε το Γαλλικό δίδυμο των Franck Perera και Olivier Panis (ο οποίος επέστρεψε στις πίστες μετά την ασθένειά του). Ο βετεράνος ανέλαβε από το… νεανία το απόγευμα, ωστόσο λόγω των συνθηκών (πολύ χαμηλές θερμοκρασίες το πρωί, βροχή το απόγευμα) κανείς από τους δυο δεν κατάφερε να συμπληρώσει αρκετούς γύρους και κατέληξαν στην ουρά της κατάταξης.

Η McLaren συνέχισε το πρόγραμμα δοκιμών του καινούριου κινητήρα της Mercedes και των ελαστικών της Michelin με τους Montoya και de la Rosa. O Κολομβιανός αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα με το λογισμικό της MP4-20B (προκαλώντας μια κόκκινη σημαία) το οποίο ωστόσο οι μηχανικοί του δεν είχαν πρόβλημα να αντιμετωπίσουν. Πέραν των δραστηριοτήτων της στην πίστα, η ομάδα είχε να γιορτάσει την υπογραφή συμφωνίας με τη Vodafone, η οποία θα γίνει ο βασικό χορηγός της ομάδας από το 2007. Η συμφωνία λέγεται ότι θα επανεξεταστεί το 2011 ενώ η ετήσια συνεισφορά της εταιρίας κινητής τηλεφωνίας στο budget της ομάδας εκτιμάται στα 50 εκατομμύρια δολάρια. Επίσης ανακοινώθηκε ότι στις χειμερινές δοκιμές του νέου έτους η McLaren θα βάψει τα μονοθέσιά της πορτοκαλί (το παραδοσιακό αγωνιστικό χρώμα της Νέας Ζηλανδίας, γενέτειρα του ιδρυτή της ομάδας Bruce McLaren) με το οποίο αγωνιζόταν από το 1966 ως το 1971. Το Φεβρουάριο θα αποκαλυφθεί ο χρωματισμός με τον οποίο θα αγωνιστεί η ομάδα την ερχόμενη σεζόν (χωρίς βασικό σπόνσορα), ενώ το 2007 η McLaren θα επιστρέψει, μετά από μια δεκαετία, στα κόκκινα (λόγω της Vodafone).

Nick Heidfeld, BMW Sauber
H ΒΜW Sauber ανακοίνωσε σήμερα ακόμη ένα σπόνσορα για την ερχόμενη σεζόν
O Anthony Davidson εργάστηκε πάνω στο στήσιμο του υβριδικού σασί της Honda, ενώ ο Adam Carroll μετά την εξοικείωσή του με την 078 έκανε δοκιμές πάνω στην αεροδυναμική του, για να περάσει στο στήσιμο του καινούριου κινητήρα το απόγευμα.

Ο Nick Heidfeld ήταν ο μοναδικός οδηγός στην πίστα για την ομάδα της BMW Sauber (η οποία έχει κατασκευάσει μόνο ένα υβριδικό σασί για να στεγάσει τον καινούριο βαυαρικό κινητήρα μέχρι την παρουσίαση του καινούριου της μονοθεσίου στις 16 Ιανουαρίου). Ο Γερμανός έκανε δοκιμές ελαστικών της Bridgestone και διεξήγαγε ελέγχους στα συστήματα απαγωγής θερμότητας. Η BMW Sauber επιβεβαίωσε επίσης όπως είχαμε αναφέρει χθες ότι ένας από τους βασικούς σπόνσορές της θα είναι η Intel, η οποία παρά τις εκτενείς διαπραγματεύσεις δεν κατάφερε να έρθει σε συμφωνία με την ομάδα της McLaren. H εταιρία Η/Υ θα αποτελέσει επίσης και τεχνολογικό συνεργάτη της νεοσύστατης ομάδας παρέχοντάς της εξειδικευμένο εξοπλισμό.

  
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez, 14/12
A/AΟδηγόςΜονοθέσιοΕλαστικάΧρόνοςΔιαφοράΓύροι
1Franck MontagnyRenault R25 V10Michelin1:18.804 97
2Narain KarthikeyanWilliams FW27C - Cosworth V8Bridgestone1:19.1710.36737
3Felipe MassaFerrari F2005 V10Bridgestone1:19.2640.46068
4Ricardo ZontaToyota TF106 V8Bridgestone1:19.5210.71775
5Heikki KovalainenRenault R25 V10Michelin1:19.6260.822104
6Mark WebberWilliams FW27C - Cosworth V8Bridgestone1:20.1051.30146
7Anthony DavidsonHonda 078 V8Michelin1:20.1331.32993
8Juan Pablo MontoyaMcLaren MP420B - Mercedes V8Michelin1:20.2161.41239
9Nick HeidfeldBMW Sauber C24B V8Michelin1:20.3251.52175
10Pedro de la RosaMcLaren MP420B - Mercedes V8Michelin1:20.8852.08184
11Adam CarrollHonda 078 V8Michelin1:21.5552.75185
12Franck PereraToyota TF106 V8Bridgestone1:21.5562.75218
13Olivier PanisToyota TF106 V8Bridgestone1:21.6782.87414
  

Πέραν των δοκιμών, η MF1 (Midland) ανακοίνωσε την υπογραφή τριετούς συμφωνίας τεχνικής συνεργασίας με την εταιρία WEIGL η οποία ειδικεύεται στο σχεδιασμό, την κατασκευή και τη δοκιμή μεταδόσεων. Η WEIGL θα συνεργαστεί με το τεχνικό προσωπικό της ομάδας για την πραγματοποίηση του νέου 7τάχυτου κιβωτίου της MF1 το οποίο θα εμφανιστεί στο μονοθέσιο του 2007.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ο παντεπόπτης οφθαλμός της χρονομέτρησης...