 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Δοκιμές εξέλιξης στη Jerez: Επιστροφή στη δουλειά! |
14/12/2005 2:31 πμ
|
|
|
|
 |
O Massa οδηγούσε το μοναδικό 10κύλινδρο μονοθέσιο εχθές και φυσικά σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο |
|
Μετά τη διακοπή μιας ημέρας συνεχίστηκαν χθες οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στη Jerez. Τέσσερις ομάδες έδωσαν το παρών με έξι οδηγούς.
Ταχύτερος όλων ήταν ο Felipe Massa με μια Ferrari F2005, γεγονός που οφειλόταν ωστόσο στο ότι ο Βραζιλιάνος ήταν ο μοναδικός πιλότος στην πίστα της Ανδαλουσίας με κινητήρα V10 (περιορισμένης ισχύος). Μάλιστα, η ομάδα τοποθέτησε για πρώτη φορά το ειδικό έλασμα περιορισμού της ποσότητας αέρα που διοχετεύεται στον κινητήρα, η χρήση του οποίου είναι υποχρεωτική για τις ομάδες οι οποίες επέλεξαν του χρόνου να αγωνιστούν με V10 κινητήρες. Ο Massa διεξήγαγε δοκιμές ελαστικών της Bridgestone.
Ένα δευτερόλεπτο πίσω του βρέθηκε ο συμπατριώτης του, δοκιμαστής της Toyota, Ricardo Zonta. O Βραζιλιάνος έκανε δοκιμές πάνω σε διαφορετικές γόμες της Bridgestone, αλλά η κύρια αποστολή της ομάδας χθες ήταν να ανακαλύψει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί τα ελαστικά (αναφοράς) το μονοθέσιο με διαφορετικές κατανομές βαρών. Στην άλλη TF106 βρέθηκε ο 21χρονος Γάλλος Franck Perera (ο οποίος τα τελευταία δυο χρόνια αγωνίζεται στη Formula 3 Euroseries και του χρόνου θα αγωνίζεται στο GP2), μέλος του προγράμματος εξέλιξης νέων οδηγών της Toyota. Αυτό ήταν το δεύτερο πραγματικό τεστ του Γάλλου με την ομάδα, μετά από τη συμμετοχή του
 |
H δεύτερη έξοδος του νεαρού Franck Perera |
|
σε πέντε shakedown 50 χιλιομέτρων πριν από αγώνες μεταξύ του Ιουνίου και του Οκτωβρίου. Η ημέρα του Perera δεν ξεκίνησε ιδανικά καθώς στη στροφή 10, ο 21χρονος πάτησε λίγο παραπάνω το kerb, η Toyota περιστράφηκε γύρω από τον άξονά της και κατέληξε (με μικρή ορμή) στα προστατευτικά ελαστικά. Χρειάστηκαν δυο ώρες για να καταφέρουν οι μηχανικοί της ομάδας να επιδιορθώσουν τις ζημιές (αλλαγή πίσω αριστερής ανάρτησης και ρύγχους). Έτσι ο Perera συνέχισε κανονικά το πρόγραμμά του έχοντας ωστόσο άλλη μια έξοδο (χωρίς αυτή τη φορά να προκαλέσει ζημιές στο μονοθέσιο) στη στροφή 5. Το τεστ αυτό του Γάλλου έδωσε την ευκαιρία στον ίδιο να αποκτήσει λίγη περισσότερη εμπειρία (και να συμπληρώσει τα απαιτούμενα 300 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου Formula 1 για να αποκτήσει τη super license) και την ομάδα να αξιολογήσει τις πληροφορίες που δίνει ο νεαρός οδηγός όσον αφορά τη λειτουργία του μονοθεσίου.
 |
Η ΜΡ4-20Β του Paffett ακινητοποιείται λόγω μηχανικού προβλήματος |
|
Τον τρίτο χρόνο σημείωσε ο Gary Paffett με τη McLaren ο οποίος ξεκίνησε και αυτός την ημέρα του άσχημα καθώς στον αναγνωριστικό του γύρο, λίγο μετά τις 9 το πρωί και ενώ η θερμοκρασία του οδοστρώματος, αλλά και των ελαστικών του, ήταν εξαιρετικά χαμηλή είχε μια μικρή έξοδο χωρίς συνέπειες. Ο Βρετανός βρέθηκε 1 δέκατο εμπρός από τον επίσημο δοκιμαστή της ομάδας, Pedro de la Rosa. H ομάδα κάλυπτε μεγάλες αποστάσεις σε κάθε… εξόρμηση στην πίστα, για να εξετάσει την αξιοπιστία του καινούριου της κινητήρα και να διαπιστώσει τη συμπεριφορά των ελαστικών (αναφοράς) με τα νέα επίπεδα ιπποδύναμης. Ίσως αύριο να περάσει στη δοκιμή διαφορετικών γομών της Michelin. Κατά το απόγευμα, το μονοθέσιο του Paffett ακινητοποιήθηκε στην πίστα λόγω ενός μηχανικού προβλήματος.
Τέλος, η ομάδα της BMW Sauber είχε εμπιστευθεί αυτή τη φορά το –μοναδικό- υβριδικό της μονοθέσιο στα χέρια του Nick Heidfeld. O Γερμανός συνέχισε το πρόγραμμα δοκιμών του κινητήρα και των ελαστικών της Michelin, προκαλώντας δυο κόκκινες σημαίες.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez, 13/12 | Α/Α | Οδηγός | Μονοθέσιο | Ελαστικά | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι | 1 | Felipe Massa | Ferrari F2005 V10 | Bridgestone | 1:19.070 | | 91 | 2 | Ricardo Zonta | Toyota TF106 V8 | Bridgestone | 1:20.061 | 0.991 | 92 | 3 | Gary Paffett | McLaren MP4-20B - Mercedes V8 | Michelin | 1:20.226 | 1.196 | 66 | 4 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20B - Mercedes V8 | Michelin | 1:20.318 | 1.248 | 84 | 5 | Nick Heidfeld | BMW Sauber C24B V8 | Michelin | 1:20.794 | 1.724 | 85 | 6 | Franck Perera | Toyota TF106 V8 | Bridgestone | 1:21.337 | 2.267 | 60 |
| |
|
Πρόγραμμα δοκιμών επόμενων ημερών στη Jerez | Ομάδα | 14/12 | 15/12 | 16/12 | 17/12 (βρεγμένη πίστα) | Renault | Heikki Kovalainen, Franck Montagny | Heikki Kovalainen, Franck Montagny | Fernando Alonso, Franck Montagny | Franck Montagny | McLaren | Pedro de la Rosa, Juan Pablo Montoya | Pedro de la Rosa, Juan Pablo Montoya | | | Ferrari | Felipe Massa | Felipe Massa, Michael Schumacher | Michael Schumacher | | Toyota | Franck Perera, Ricardo Zonta | Ricardo Zonta, αναμένεται ανακοίνωση | | | Williams | Mark Webber, Narain Karthikeyan | Mark Webber, Nico Rosberg | Nico Rosberg, Narain Karthikeyan | | Honda | Anthony Davidson, αναμένεται ανακοίνωση | Adam Carroll, αναμένεται ανακοίνωση | Jenson Button, Adam Carroll | Jenson Button | BMW Sauber | Nick Heidfeld | Nick Heidfeld | | |
| |
 |
Ο μηχανικός της McLaren ψαχνει τα κατάλληλα ελαστικά... |
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|