 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez ημέρα 1η |
8/12/2005 3:21 πμ
|
|
|
|
 |
Ο Μοntagny ήταν ο ταχύτερος άνθρωπος στην πίστα... |
|
Πρώτη ημέρα δοκιμών στη Jerez χθες και τα βλέμματα ήταν στραμμένα στη Williams την οποία οδηγούσε ο Narain Karthikeyan, στο πρώτο τεστ της MF1 (Midland), τον Ryan Briscoe και την πρώτη φορά που η Ferrari θα συναντούσε μονοθέσια άλλων ομάδων στην πίστα από τον Αύγουστο. Οκτώ ομάδες και 15 οδηγοί βρέθηκαν στην ισπανική πίστα, (απουσίαζε η BMW Sauber και η Toro Rosso) όπου επικρατούσε θερμοκρασία 15 περίπου βαθμών Κελσίου.
Ο απερχόμενος δοκιμαστής της Renault, Franck Montagny ήταν ο ταχύτερος όλων στο τιμόνι μιας φετινής Renault με περιορισμένης ισχύος V10 κινητήρα. Ο Γάλλος συνέχισε τη δουλειά που είχε γίνει στη Βαρκελώνη στο στήσιμο του μονοθεσίου γύρω από την εξομοιωμένη ισχύ ενός V8, ενώ το απόγευμα επικεντρώθηκε στην αξιολόγηση ελαστικών της Michelin και φρένων. Ο αντικαταστάτης του, Heikki Kovalainen έγραψε τον τρίτο χρόνο, εργαζόμενος πάνω στο set-up του μονοθεσίου και των αναρτήσεων.
 |
...και ο κινητήρας της Ferrari ο ταχύτερος V8 |
|
Η μεγαλύτερη είδηση ωστόσο ήταν το γεγονός ότι από τα μονοθέσια που έφεραν V8 κινητήρα, η Ferrari (F2004M) του Marc Gene ήταν το ταχύτερο, με διαφορά μισού δευτερολέπτου μάλιστα από το επόμενο οκτακύλινδρο μονοθέσιο. Ο Ισπανός διενεργούσε τεστ αξιοπιστίας για τον καινούριο V8, ενώ ο έτερος δοκιμαστής της ομάδας, Luca Badoer που αξιολογούσε ελαστικά της Bridgestone με ένα φετινό μονοθέσιο και περιορισμένης ισχύος V10, δεν είχε την ίδια τύχη καθώς μετά από 39 γύρους κατέρρευσε η εμπρός δεξιά ανάρτηση του μονοθεσίου του στην τελευταία φουρκέτα, στέλνοντάς τον στα προστατευτικά ελαστικά και τερματίζοντα πρόωρα την ημέρα του.
Το δεύτερο χρόνο των οκτακύλινδρων μονοθεσίων σημείωσε ο Anthony Davidson με ένα από τα δυο υβριδικά μονοθέσια που έφερε η Honda στην πίστα της Ανδαλουσίας. Στο τιμόνι της καινούριας 078 βρισκόταν ο James Rossiter. Και οι δυο οδηγοί το απόγευμα επικεντρώθηκαν στην εξέλιξη ελαστικών της Michelin ενώ το πρωί ο Davidson εργαζόταν πάνω στο στήσιμο του μονοθεσίου και του κινητήρα και ο Rossiter αξιολογούσε αεροδυναμικά εξαρτήματα μετά το shakedown του καινούριου σασί. Ο Jenson Button θα αντικαταστήσει σήμερα τον Davidson.
 |
O Karthikeyan εντυπωσίασε στην πρώτη του επαφή με τη Williams |
|
Τον πέμπτο συνολικά χρόνο και τρίτο των οκτακύλινδρων μονοθεσίων σημείωσε προς έκπληξη πολλών ο Narain Karthikeyan στην πρώτη του επαφή με την υβριδική Williams. Ο Ινδός βρέθηκε 3,5 δέκατα εμπρός από τον επίσημο πιλότο της ομάδας, Nico Rosberg, αλλά είχε και μια έξοδο χωρίς ωστόσο να προκαλέσει ζημιές στην FW27C. Ο Narain αφότου εξοικειώθηκε με το μονοθέσιο, πέρασε τη μέρα του καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις. Ο Rosberg κάλυπτε αποστάσεις με σταθεροποιημένες θερμοκρασίες στο μονοθέσιο και έκανε δοκιμές με διαφορετικά αεροδυναμικά και μηχανικά στησίματα.
Η McLaren συνέχισε την εξέλιξη του υβριδικού μονοθεσίου με τον V8 κινητήρα της Mercedes και την αξιολόγηση των ελαστικών της Michelin με τους Pedro de la Rosa και Gary Paffett στο τιμόνι. Τον Ισπανό θα αντικαταστήσει αύριο ο έτερος δοκιμαστής της ομάδας, Alex Wurz.
 |
Αν και καμία επιπλοκή από τον πρόσφατο τραυματισμό του Briscoe δεν εμφανίστηκε για να περιορίσει τα χιλιόμετρά του, ο κινητήρας της Toyota φρόντισε να το κάνει... |
|
Η Toyota ήταν παρούσα με τον Ralf Schumacher και τον Ryan Briscoe. O Αυστραλός κλήθηκε την τελευταία στιγμή να αντικαταστήσει τον άρρωστο Olivier Panis (οι γιατροί υποψιάζονται ότι υποφέρει από πέτρα στα νεφρά). Με αυτό τον τρόπο η ομάδα προσέφερε στον Briscoe την πρώτη του επαφή με μονοθέσιο (πέρα από μια μέρα δοκιμών με μια Formula 3) μετά την ανάρρωσή του από το ανατριχιαστικό ατύχημά του το Σεπτέμβριο, στον αγώνα του Σικάγο στο IRL. Ο Briscoe προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας όταν είχε ένα τετ-α-κε λόγω κρύων ελαστικών αλλά και την τελευταία, όταν στις 16:20 ο κινητήρας της Toyota παρέδωσε το πνεύμα. Το πρωί ο Briscoe έκανε μερικούς γύρους με ελαστικά αναφοράς για να εξοικειωθεί με την TF106 και ύστερα ξεκίνησε δουλειά πάνω στο στήσιμο του μονοθεσίου, τις πιέσεις και τις θερμοκρασίες των ελαστικών. Ο Schumacher, o οποίος δούλεψε και αυτός πάνω στο στήσιμο του μονοθεσίου, δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το πρόγραμμά του λόγω ενός μικρού τραυματισμού στη μέση. Η ομάδα επέλεξε να τον απαλλάξει από τα καθήκοντά του για να μην επιδεινώσει την κατάστασή του και έτσι ο Jarno Trulli κλήθηκε εσπευσμένα να τον αντικαταστήσει σήμερα.
Η Red Bull έδωσε το παρών με μόνο ένα μονοθέσιο και τον Christian Klien στο τιμόνι.
 |
H MF1 έκανε το ντεμπούτο της στην πίστα ως ομάδα, με τους καινούριους σπόνσορές της |
|
Τέλος, αυτή ήταν και η πρώτη εμφάνιση της MF1 υπό αυτή την ονομασία. Η ομάδα παρουσίασε τον καινούριο χρωματισμό των μονοθεσίων της, τα οποία έφεραν και ένα μεγάλο λογότυπο της JVC Benelux, προσωπικού σπόνσορα του Christijan Albers που πλέον έγινε και από τους βασικούς χορηγούς και τεχνολογικός συνεργάτης της ομάδας καθώς θα την προμηθεύει με ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Η MF1 έφερε στη Jerez μια φετινή EJ15B, την οποία οδήγησε ο Ιταλός Πρωταθλητής του 2003 στο FIA GT, Thomas Biagi και μια υβριδική EJ15B με τον V8 κινητήρα της Toyota που θα χρησιμοποιεί η ομάδα του χρόνου και τον Christijan Albers στο τιμόνι. Ο Ολλανδός πραγματοποίησε το shakedown του υβριδικού μονοθεσίου, ενώ ο Biagi επικεντρώθηκε στην εξέλιξη ηλεκτρονικού λογισμικού και ελαστικών της Bridgestone. Αύριο η ομάδα θα συνεχίσει το πρόγραμμά της με τους Tiago Monteiro και Jeffrey van Hooydonk να λαμβάνουν τη σκυτάλη. Η ΜF1 κάλεσε επίσης σε αυτό το τεστ και τον Fabrizio Del Monte να δοκιμάσει για λογαριασμό της. O 25χρονος Ιταλός αγωνίστηκε φέτος σε κάποιους αγώνες των ChampCars και του Ιταλικού Πρωταθλήματος Formula 3000. Πέραν της προόδου της στην πίστα, η ομάδα είναι η μόνη που δεν έχει υπογράψει το έγγραφο που έχει προετοιμάσει η Super Aguri για την ετεροχρονισμένη αίτηση συμμετοχής της στο Πρωτάθλημα του 2006, το οποίο πρέπει να υπογράψουν και οι δέκα ομάδες για να δοθεί έγκριση στην ιαπωνική ομάδα από τη FIA. O λόγος για την άρνηση αυτή της MF1, είναι απλός: σύμφωνα με τους όρους της ισχύουσας Συνθήκης Ομονοίας, μόνο οι 10 πρώτες ομάδες στην τελική βαθμολογία Κατασκευαστών απολαμβάνουν μέρος των εσόδων που προκύπτουν από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Η έλευση μιας 11ης ομάδας μπορεί να εκθρονίσει την ομάδα του Alex Shnaider εκτός της προνομιούχου δεκάδας. Ωστόσο, πιστεύεται ότι ο Bernie Ecclestone θα κινήσει τα νήματα για να βάλει και η MF1 την υπογραφή της στο προαναφερθέν έγγραφο. Η ίδια πηγή που αναφέρει τα προηγούμενα, ισχυρίζεται ότι η Super Aguri έχει ήδη δεσμευτεί ότι θα υπογράψει την καινούρια Συνθήκη Ομονοίας (2008-2012).
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez de la Frontera, 7/12 | A/Α | Οδηγός | Μονοθέσιο | Ελαστικά | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι | 1 | Franck Montagny | Renault R25 V10 | Michelin | 1:19.468 | | 103 | 2 | Marc Gene | Ferrari F2004M V8 | Bridgestone | 1:19.687 | 0.249 | 83 | 3 | Heikki Kovalainen | Renault R25 V10 | Michelin | 1:19.809 | 0.371 | 118 | 4 | Anthony Davidson | Honda 078 V8 | Michelin | 1:20.144 | 0.706 | 103 | 5 | Narain Karthikeyan | Williams FW27C - Cosworth V8 | Bridgestone | 1:20.291 | 0.853 | 49 | 6 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20B - Mercedes V8 | Michelin | 1:20.369 | 1.031 | 102 | 7 | Ralf Schumacher | Toyota TF106 V8 | Bridgestone | 1:20.454 | 1.016 | 65 | 8 | Christian Klien | Red Bull RB1 - Cosworth V10 | Michelin | 1:20.581 | 1.143 | 70 | 9 | Nico Rosberg | Williams FW27C - Cosworth V8 | Bridgestone | 1:20.644 | 1.206 | 62 | 10 | Gary Paffett | McLaren MP4-20B - Mercedes V8 | Michelin | 1:20.760 | 1.322 | 66 | 11 | Luca Badoer | Ferrari F2005 V10 | Bridgestone | 1:20.845 | 1.407 | 39 | 12 | James Rossiter | Honda 078 V8 | Michelin | 1:20.978 | 1.540 | 81 | 13 | Ryan Briscoe | Toyota TF106 V8 | Bridgestone | 1:21.211 | 1.773 | 78 | 14 | Thomas Biagi | MF1 EJ15B - Toyota V10 | Bridgestone | 1:21.878 | 2.440 | 90 | 15 | Christijan Albers | MF1 EJ15B - Toyota V8 | Bridgestone | 1:23.203 | 3.756 | 52 |
| |
 |
Η μέρα του Badoer κόπηκε στη μέση από μια σπασμένη ανάρτηση |
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|