Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

H Toyota παρουσίασε το καινούριο της μονοθέσιο! 28/11/2005 6:05 μμ

Πατήστε για μεγέθυνση
Toyota TF106
To καινούριο μονοθέσιο της Toyota, η TF106, διαφέρει με την TF105B μονάχα στο πίσω μέρος και τα ελαστικά φυσικά (Bridgestone αντί Michelin)
Aιφνιδιαστικά, η Toyota παρουσίασε το καινούριο της μονοθέσιο, την TF106, συνεχίζοντας την παράδοση της ομάδας που την θέλει να παρουσιάζει τα μονοθέσιά της πολύ νωρίς. Έτσι, η Toyota θα ξεκινήσει τις χειμερινές δοκιμές της στη Βαρκελώνη αύριο με τη βάση του μονοθεσίου με το οποίο θα αγωνιστεί του χρόνου και τα ελαστικά της Bridgestone τα οποία θα χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της συμφωνίας των δυο πλευρών. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Mike Gascoyne αποκάλυψε ότι η βασιζόμενη στη Γερμανία, ιαπωνική ομάδα εργάζεται πάνω στο μονοθέσιο αυτό από το τέλος του 2004. Στην πραγματικότητα, η TF106 δεν είναι τίποτε άλλο από την TF105B (η βελτιωμένη έκδοση του φετινού μονοθεσίου που αγωνίστηκε στους δυο τελευταίους αγώνες του Πρωταθλήματος), με διαφοροποιημένο φυσικά πίσω μέρος έτσι ώστε να φιλοξενεί τον καινούριο, μικρότερο, V8 κινητήρα της ομάδας, RVX-06. Κατά τον Gascoyne η παρουσίαση του καινούριου μονοθεσίου τόσο νωρίς μέσα στο χειμώνα θα δώσει την ευκαιρία στην Toyota να εξελίξει επιμελώς τη μηχανική πλευρά του πριν παρουσιάσει ένα καινούριο αεροδυναμικό πακέτο για τον πρώτο αγώνα της επόμενης σεζόν στο Μπαχρέιν στις 12 Μαρτίου. Όσον αφορά τον κινητήρα, ο διευθυντής του τεχνικού τμήματος κινητήρα, Luca Marmorini, αποκάλυψε ότι ο νέος κινητήρας είναι πανέτοιμος να αγωνιστεί, έχοντας καλύψει ήδη την απόσταση δυο αγωνιστικών σαββατοκύριακων στα δυναμόμετρα της Toyota, στις 3 Νοεμβρίου. O RVX-06 δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στις εγκαταστάσεις της ομάδας στην Κολωνία στις 21 Μαρτίου και από το ντεμπούτο του στην πίστα στα τέλη Ιουλίου έχει καλύψει σε 8 διαφορετικές ημέρες συνολική απόσταση 2.143 χιλιομέτρων (291 γύρους). Κατά τον Marmorini η δυνατότητα δοκιμής του καινούριου κινητήρα στην πίστα από νωρίς έλυσε τα προβλήματα νεότητας του RVX-06 ο οποίος κατά την άποψή του στον τομέα της αξιοπιστίας είναι ήδη έτοιμος και πλέον η ομάδα πρέπει να ασχοληθεί με την επέκταση των ορίων απόδοσής του. Σήμερα ανακοινώθηκε επίσης και η επέκτασης της συνεργασίας της ομάδας με τον τρίτο της οδηγό, Ricardo Zonta για άλλο ένα χρόνο, ενώ επικυρώθηκε και η παράταση συνεργασίας και με τον επίσημο δοκιμαστή της, 39χρονο Olivier Panis (και οι δυο πιλότοι εντάχθηκαν στο δυναμικό της Toyota το 2003).

Williams FW27C
O χρωματισμός με τον οποίο θα δούμε τη Williams στις φετινές χειμερινές δοκιμές
Παράλληλα, αποκαλύφθηκε και ο (μεταβατικός) χρωματισμός του μονοθεσίου της Williams, με τον οποίο η ομάδα θα διεξάγει τις χειμερινές της δοκιμές. Η FW27C, το υβριδικό μονοθέσιο το οποίο θα στεγάζει τον V8 κινητήρα της Cosworth και το καινούριο κιβώτιο ταχυτήτων της ομάδας μέχρι να παρουσιαστεί η FW28 στο εργοστάσιο της ομάδας στις 27 Ιανουαρίου, θα έχει μπλε χρώμα (και όχι μπλε-άσπρο όπως φέτος) και θα παρουσιάζει «ιπτάμενα» βαθμόσημα στα πλαϊνά του ρύγχους και μια λευκή γραμμή στο εμπρός του μέρος, τα οποία πρωτοεμφανίστηκαν στο χρωματισμό της ομάδας του Frank στα τέλη της δεκαετίας του ’60, πριν ξεκινήσει αυτή να κατασκευάζει τα δικά της μονοθέσια (1977). Επίσης, η ομάδα ανακοίνωσε το φετινό της budget το οποίο αυξήθηκε σε σύγκριση με αυτό του 2004 κατά 5 εκατομμύρια δολάρια για να φτάσει τα 89. Εντωμεταξύ, η θέση του τρίτου οδηγού παραμένει ακόμη κενή και οι πληροφορίες λένε ότι στην πρώτη γραμμή του καταλόγου υποψηφίων παρατάσσονται οι Narain Karthikeyan (φέτος πιλότος της Jordan) και ο Δανός Nicolas Kiesa (τρίτος οδηγός της Jordan φέτος στο δεύτερο μισό της σεζόν), αν και ο μάνατζερ του Ινδού, Piers Hunnisett δήλωσε ότι είχε επαφές και με τη BMW. To μόνο σίγουρο είναι ότι η ομάδα θα κάνει αύριο το ντεμπούτο της στην πίστα της Βαρκελώνης με τον κινητήρα της Cosworth και τα ελαστικά της Bridgestone με το Nico Rosberg (ο οποίος θα πλαισιώσει του χρόνου τον Mark Webber στο οδηγικό δίδυμό της) και τον φετινό Πρωταθλητή του WTCC, Andy Priaulx πίσω από το τιμόνι των δυο μονοθεσίων της.

Πηγές αναφέρουν παράλληλα, ότι όταν ο Robert Doornbos δήλωσε την Τετάρτη ότι βρίσκεται πολύ κοντά στην επισφράγιση συμφωνίας με κάποια ομάδα, δεν εννοούσε τη Williams, αλλά τη Red Bull. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ολλανδός (πιλότος της Minardi φέτος στο δεύτερο μισό της σεζόν) μετέβη πρόσφατα στο εργοστάσιο της ομάδας στο Milton Keynes της Αγγλίας για την κατασκευή καθίσματος στα μέτρα του και θα κάνει δοκιμές με την ομάδα στη Βαρκελώνη ξεκινώντας ίσως και από αύριο! Δεν είναι ωστόσο γνωστό ακόμη ποιο πόστο θα καταλάβει ο 24χρονος. Παράλληλα, η ομάδα ανακοίνωσε ότι η καινούρια της αεροδυναμική σήραγγα στο Bedford παραδόθηκε αλλά δεν είναι ακόμη έτοιμη προς χρήση. Η Red Bull, επιμένοντας στα πλεονεκτήματα της αναμονής, δε θα τη χρησιμοποιήσει μέχρι το 2006 (μέχρι τότε θα εργάζεται στην αεροδυναμική σήραγγα στο Bicester), όταν θα έχει ενσωματωθεί στο προσωπικό της και ο καινούριος τεχνικός διευθυντής της, ορμώμενος από τη McLaren Adrian Newey. Ο τελευταίος, εικάζεται ότι βοηθάει τη FIA στη σχεδίαση των λεπτομερειών της καινούριας πίσω αεροτομής CDG την οποία το κυβερνών σώμα προτίθεται να επιβάλλει το 2007 εάν λάβει την έγκριση 8 εκ των δέκα μελών του Τεχνικού Γκρουπ της FIA την Παρασκευή. Παράλληλα, η δεύτερη ομάδα της εταιρίας, η Τοro Rosso (πρώην Minardi), είναι σχεδόν σίγουρο πλέον ότι θα αγωνιστεί του χρόνου με ελαστικά της Michelin, μετά από αναμονή αρκετών εβδομάδων για την απάντηση της γαλλικής εταιρίας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αύριο η ομάδα θα παρουσιαστεί στη Βαρκελώνη με γαλλικά ελαστικά, ενώ το γεγονός επιβεβαιώνει και η ανακοίνωση της Bridgestone ότι διατηρούσε συμφωνία με τη Minardi αλλά όχι με την Toro Rosso. Κατά συνέπεια η Scuderia Toro Rosso θα είναι η έκτη ομάδα στην οποία θα προμηθεύει ελαστικά η Michelin το 2006.

Christijan Albers, αεροδυναμική σήραγγα MF1
Ο Albers στην αεροδυναμική σήραγγα της Midland η οποία θα αναβαθμιστεί την άνοιξη
Εντωμεταξύ, η MF1 (Midland) σχεδιάζει την αναβάθμιση της αεροδυναμικής της σήραγγας στο Brackley. Η σήραγγα αυτή λειτουργεί προς το παρόν με μοντέλα κλίμακας 40% ενώ μετά την αναβάθμιση θα φιλοξενεί μοντέλα κλίμακας 1:2. Επίσης θα χρησιμοποιείται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο αντί των 18 που χρησιμοποιείται τώρα. Η ομάδα ελπίζει οι εργασίες που θα ξεκινήσουν την άνοιξη να ολοκληρωθούν μέσα σε ένα μήνα, κατά τον οποίο μάλλον θα νοικιαστεί μια άλλη σήραγγα για τις απαραίτητες δοκιμές. Επίσης η MF1 Racing ανακοίνωσε σήμερα την παράταση της συνεργασίας της για άλλα δυο χρόνια με τη MAN όσον αφορά την προμήθεια φορτηγών, ενώ φήμες θέλουν την παράταση της συνεργασίας της ομάδας και με το βασικό χορηγό της Gallaher (Benson & Hedges, Sobranie) παρά την απαγόρευση διαφήμισης καπνοβιομηχανιών από την 1η Αυγούστου.

Σήμερα έγινε γνωστό επίσης ότι ο Jenson Button παραχώρησε τον αριθμό 11 στο Rubens Barrichello για το 2006, αφού ενημερώθηκε ότι αυτός είναι ο τυχερός αριθμός του Βραζιλιάνο καθώς με αυτόν νίκησε τον πρώτο του αγώνα μονοθεσίων στη Formula Ford και κατέκτησε όλους του τους τίτλους στα καρτ. Η Honda σύμφωνα με τη φετινή τελική βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών θα έχει τους αριθμούς 11 και 12 στα μονοθέσιά της του χρόνου και ο Jenson ως ο παλαιότερος στην ομάδα, διατηρούσε το δικαίωμα του νούμερου 11, αλλά όπως δήλωσε, κανένας αριθμός (εκτός από το 1 του Παγκόσμιου Πρωταθλητή) δεν είναι περισσότερο ελκυστικός για αυτόν.

Τέλος, ο Dan Wheldon αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα την έναρξη της συνεργασίας του με την ομάδα του IRL, Target Ganassi Racing. O φετινός Πρωταθλητής του IRL συνδεόταν με τη θέση του δοκιμαστή της BMW Sauber, αλλά φαίνεται ότι η ομάδα δεν κατάφερε να έρθει σε συμφωνία με τον μάνατζερ του Βρετανού, Julian Jakobi.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Toyota TF106
Τoyota TF105/TF105B
H βασική διαφορά της Toyota TF105Β (και συνάμα τη TF106, καθώς εκτός από το πίσω μέρος τα δυο μονοθέσια είναι πανομοιότυπα) και της αρχικής της έκδοσης ήταν ο σχεδιασμός της εμπρός ανάρτησης. Μέχρι φέτος οι σχεδιαστές είχαν να επιλέξουν μεταξύ δυο λύσεων για τη στήριξη του κάτω τριγώνου της: της μονοκάρινης (TF105, πλεονεκτήματα ανθεκτικότητας και ακαμψίας) και της δικάρινης η οποία διαχώριζε το κάτω τρίγωνο του οποίου τα ψαλίδια στηρίζονταν σε προεκτάσεις των πλαϊνών του σασί προς τα κάτω (αεροδυναμικά πλεονεκτήματα). Δυο ομάδες όμως αποφάσισαν να χαράξουν το δικό τους δρόμο το 2005: η Renault και η McLaren. Η πρώτη στήριξε το κάτω τρίγωνο σε μια σωληνωτή τριγωνική κατασκευή η οποία δεν παρουσίαζε την αεροδυναμική αντίσταση της μονοκάρινης λύσης, ενώ παρείχε τα πλεονεκτήματά της όσον αφορά την ανθεκτικότητα. Η McLaren αντιθέτως επέλεξε να στηρίξει τα ψαλίδια του κάτω τριγώνου κατευθείαν στο σασί, αλλάζοντας τη γωνία κλίσης τους. Τη λύση αυτή αντέγραψε και η TF105B, όπως φαίνεται στο σχέδιο και περιμένουμε και άλλες ομάδες να ακολουθήσουν παρόμοιους δρόμους στα καινούρια μονοθέσιά τους.
1. Προηγούμενη θέση στήριξης (μονοκάρινη) των ψαλιδιών του κάτω τριγώνου της εμπρός ανάρτησης
2. Καινούρια θέση στήριξης των ψαλιδιών, απευθείας στο σαασί
3. Προηγούμενη θέση της δοκού στρέψης των τροχών
4. Νέα θέση της δοκού στρέψης των τροχών
5. Προηγούμενη διαρρύθμιση των διευθυντών ροής αέρα στο εσωτερικό των εμπρός τροχών
6. Κάινούρια διαρρύθμιση των διευθυντών ροής αέρα στο εσωτερικό των εμπρός τροχών