Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

30ο ΕΚΟ Ράλλυ: Προ των πυλών 22/9/2005 1:40 μμ

O Basso προσπαθεί να «κλέψει» τον τίτλο από τον Travaglia, αν και γνωρίζει ότι το έργο του είναι δύσκολο.
Το 30ο Ράλλυ ΕΚΟ σηματοδοτεί τον όγδοο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, αλλά και τον 5ο-6ο του δικού μας Παν.Π.Ρ. Και οι δύο θεσμοί, βρίσκονται στην κρισιμότερη καμπή τους, αφού απομένουν ελάχιστες στροφές μέχρι το τέλος της παράστασης, όπου θα κριθούν νικητές και ηττημένοι. Και όλα αυτά, με την μάχη μεταξύ ελλήνων και ξένων οδηγών να βρίσκεται, όπως κάθε χρόνο, στο επίκεντρο. Φέτος, ο αγώνας έχει δεχθεί ένα ισχυρό λίφτινγκ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αν και οι ειδικές είναι λίγο πολύ γνωστές. Χαρακτηριστικό τους, τα πολλά χιλιόμετρα, αλλά και η ποικιλία που τις διακρίνει. Σίγουρα απαιτητικές για ανθρώπους και μηχανές. Το επίκεντρο του αγώνα θα είναι η παραλία Άκολης, όπου και θα βρίσκεται το ένα και μοναδικό σέρβις παρκ. Οι ειδικές διαδρομές θα είναι συνολικά 13, με τα αγωνιστικά χιλιόμετρα να αγγίζουν τα 279,90!

Από πλευράς αγωνιζομένων, οι πρωταγωνιστές του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και ουσιαστικοί διεκδικητές του, βρίσκονται ήδη στη χώρα μας και πραγματοποιούν τις επίσημες αναγνωρίσεις του αγώνα. Ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία Renato Travaglia, ο διώκτης του Giandomenico Basso, αλλά και ο τρίτος της παρέας και περσινός Πρωταθλητής Simon Jean Joseph, θα δώσουν μεγάλη μάχη για την κατάκτηση της νίκης, τη στιγμή που ο πρώτος, έχει τη δυνατότητα να πανηγυρίσει τον τίτλο στη χώρα μας. Άλλωστε, αν καταφέρει να κερδίσει εδώ, δεν θα είναι η πρώτη φορά, αφού το έχει επαναλάβει το 2002 με
O Simon Jean Joseph, αλλά και ο Mirco Baldacci, μπορούν να παίξουν ρόλο ρυθμιστή στην υπόθεση τίτλος.
Peugeot 206 WRC. Παράλληλα, στον αγώνα θα λάβει μέρος και ο γνωστός από την παρουσία του στο JWRC πέρσι με τη Suzuki και φέτος με τη Fiat, Mirco Baldacci. Ο οδηγός από το Σαν Μαρίνο, αγωνίστηκε και στον αγώνα της Τουρκίας και στόχος του είναι να βοηθήσει τον Basso, με τον οποίο είναι ομόσταυλοι, να κατακτήσει τον τίτλο, κόβοντας βαθμούς από τον Renato Travaglia. Από εκεί και πέρα, το παρών θα δώσουν και οδηγοί που ακολουθούν το ERC, όπως οι Solowow, Jandik, Donchev και Τanev.

Φυσικά, οι έλληνες οδηγοί δεν πρόκειται να περιοριστούν σε ρόλο κομπάρσου. Αν και ο αγώνας αποτελεί τον 5ο και 6ο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με κάθε ημέρα του αγώνα να μετράει ξεχωριστά, υπάρχουν συνδυασμοί ικανοί για το κάτι παραπάνω. Mε αυτοκίνητα προδιαγραφών S1600 ή κατηγορίας Ν, ανάλογα με τις ειδικές ή τις συνθήκες, είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσουν πονοκέφαλο για τους ξένους αγωνιζόμενους. O περσινός Πρωταθλητής Ελλάδος, Πάνος Χατζητσοπάνης με το Lancer EVO VIII MR και Πρωταθλητής του 2003 Σωκράτης Τσολακίδης με το Subaru Impreza N11, μπορεί να υστερούν σε αυτές τις ειδικές, απέναντι στα S1600, αλλά σε περίπτωση που βρέξει σίγουρα θα έχουν το πάνω χέρι. Από εκεί και πέρα, όμως, ο μετρ της ασφάλτου, ο Σάκης Ευσταθίου με το Reanult Clio S1600, αλλά και ο Ιαβέρης Jr. με το Fiat Punto S1600, είναι οι συνδυασμοί που μπορούν να σταθούν και να κοιτάξουν στα μάτια τους κορυφαίους ξένους οδηγούς. Βέβαια, υπάρχουν
Οι έλληνες οδηγοί είναι εδώ, όπως ο Πρωταθλητής Ελλάδος, Πάνος Χατζητσοπάνης με το Lancer EVO VIII MR.
πολλά ακόμα ελληνικά πληρώματα, όπως ο τοπικός Πάνος Σπυρόπουλος με EVO VII, o Κώστας Παραδείσης με το Peugeot 206 S1600, ο Λάμπρος Αθανασσούλας με Fiesta S1600, o Μάκης Θεργιάκης με το Opel Corsa S1600 και ο Θοδωρής Πεταλίδης με το Citroen C2 S1600, μπορούν για το κάτι παραπάνω εκμεταλλευόμενοι την ταχύτητα τους σε άσφαλτο, τη γνώση του δρόμου, αλλά και τα σύγχρονα όπλα τους.

Βέβαια, το ελληνικό στοιχείο είναι ισχυρό και στις επιμέρους κλάσεις και κατηγορίες, όπως στην Α/5, όπου η υπόθεση τίτλος επικεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον. Ο Lourbas με το MG, o Γιάννης Πλάγος με το Toyota Yaris, αλλά και ο περσινός κυπελλούχος της κατηγορίας Λευτέρης Μανιαδάκης με ίδιο αυτοκίνητο, αναμένεται να δώσουν τον υπέρ πάντων αγώνα για την μέγιστη συγκομιδή βαθμών. Ο αγώνας προσμετρά επίσης με συντελεστή 3 στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων, ενώ η φετινή διοργάνωση αποτελεί "πρόβα τζενεράλε" για την ένταξη της διοργάνωσης στο αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων.

Αύριο, τα πληρώματα θα πραγματοποιήσουν την τελευταία τους πρόβα πριν από τον αγώνα, μέσα από τη διαδικασία του shakedown, όπου και θα κάνουν τις τελευταίες τους ρυθμίσεις στα αυτοκίνητα, πριν ριχτούν στη μάχη των ειδικών διαδρομών το Σάββατο. Επίσης, αξίζει να τονίσουμε ότι το μετεωρολογικό δελτίο, προβλέπει για σήμερα στα βουνά της Αχαΐας βροχοπτώσεις, κάτι που δεν ισχύει κατά τη διάρκεια του αγώνα. Το rally.gr θα βρίσκεται στην Πάτρα τις ημέρες του αγώνα και θα σας μεταδίδει λεπτό προς λεπτό, όλες τα τελευταία νέα του αγώνα. Μείνετε συντονισμένοι._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Περισσότερες και αναλυτικές πληροφορίες για τον αγώνα, μπορείτε να βρείτε στο www.ekorally.gr

Mεγάλο ενδιαφέρον έχουν και οι επιμέρους κλάσεις, όπως η Α/5, με τον Lourba -νικητή της κατηγορίας σε Βόλο και Θεσσαλονίκη- να μοιάζει και πάλι το φαβορί.
Ας δούμε, όμως τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές του αγώνα, πριν την έναρξη του:

Renato Travaglia: «Ο αγώνας δεν θα είναι εύκολος. Υπάρχουν πολλά καλά πληρώματα. Οι έλληνες οδηγοί ξέρουν καλά τις διαδρομές και μπορούν το κάτι παραπάνω. Το επίπεδο στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλό και θα είναι ανταγωνιστικοί».

Giandomenico Basso: «Φέτος το ERC είναι γενικά πολύ ισχυρό και ανταγωνιστικό, με οδηγούς υψηλού επιπέδου, αλλά και ομάδες, όπως η Fiat. Σίγουρα, οι έλληνες οδηγοί είναι γρήγοροι και γνωρίζουν καλά τις ε.δ., αλλά και την ποιότητα της ασφάλτου».

Simon Jean Joseph: «Φέτος ο ανταγωνισμός είναι πολύ υψηλός, ενώ ανάλογο είναι και το επίπεδο των οδηγών, κάτι που φανερώνει και την γενικότερη αλλαγή στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ. Τους έλληνες οδηγούς τους γνωρίζω από πέρσι και ξέρω καλά ότι είναι γρήγοροι και ανταγωνιστικοί».

Mirco Baldacci: «Ο αγώνας θα είναι δύσκολος. Σέβομαι τους έλληνες οδηγούς και είμαι σίγουρος ότι θα είναι γρήγοροι. Σε κάθε χώρα υπάρχουν οι τοπικοί οδηγοί, οι οποίοι γνωρίζουν τα αυτοκίνητα τους και τις ειδικές διαδρομές πάρα πολύ καλά».

Πάνος Χατζητσοπάνης: «Φέτος, οι συμμετοχές στον αγώνα είναι πολύ καλές, λόγω και της μάχης για τον τίτλο του Πρωταθλητή. Θεωρώ ότι οι μεγάλες ειδικές δεν θα βοηθήσουν τους έλληνες οδηγούς, που δεν είναι συνηθισμένοι σε αυτές. Μετά από τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε στο Δ.Ε.Θ., αυτό που θέλουμε είναι να κάνουμε μία καλή εμφάνιση».

Σωκράτης Τσολακίδης: «Πιστεύω ότι το επίπεδο των ελλήνων οδηγών είναι πολύ καλό και μπορούμε να σταθούμε επάξια απέναντι στους ξένους οδηγούς. Στόχος μας είναι να τερματίσουμε όσο ψηλότερα μπορούμε ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, και αν δούμε ότι μπορούμε το κάτι παραπάνω θα το προσπαθήσουμε».

Σάκης Ευσταθίου: «Σίγουρα, έχουμε κάποιο πλεονέκτημα όσον αφορά τη γνώση των ειδικών διαδρομών και θα μπορέσουμε να ακολουθήσουμε τους ξένους συνδυασμούς. Θέλουμε να κάνουμε μία καλή εμφάνιση, σε γρήγορους, όμως, ρυθμούς».

Ιαβέρης Jr.: «Πιστεύω ότι μπορούμε να κρατηθούμε κοντά στους ξένους οδηγούς, αλλά όχι να τους κερδίσουμε. Μην ξεχνάμε ότι είναι επαγγελματίες, οι οποίοι πραγματοποιούν εκατοντάδες αγωνιστικά χιλιόμετρα κάθε μήνα. Δικός μας στόχος είναι να πάρουμε βαθμούς για το ελληνικό πρωτάθλημα της F3 και από εκεί και πέρα, αν δούμε ότι μπορούμε για το κάτι παραπάνω και νιώθω άνετα με το αυτοκίνητο, τότε θα το προσπαθήσω».

Δείτε την βαθμολογία του Παν.Π.Ρ., αλλά και την εξέλιξη αυτής του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος.

H EΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΕRC
ΟδηγόςΣύνολο1000 ΜigliaΠολωνίαςΒέλγιοΒουλγαρίαΠορτογαλίαΤσεχίαΤουρκία
Renato Travaglia40105  10105
Giandomenico Basso293  10 88
Simon Jean Joseph21  38  10

Στη χώρα μας, ο Renato Travaglia ίσως να έχει την ευκαιρία να πανηγυρίσει για δεύτερη φορά τον τίτλο του Πρωταθλητή Ευρώπης, μετά από το 2002.