Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας – Μέγαρα: Κόσμος, συμμετοχές και θέαμα!
18/9/2005 2:56 μμ
Ο νικητής και των δυο αγώνων του Ενιαίου, Βασίλης Ζάχος.
Ο Δήμος Ριζικάρης ήταν ο πρώτος της κατηγορίας Sport 1600.
Στην κατηγορία Τουρισμού, ο Γιάννης Ταχτάς ήταν ο νικητής.
Ο Θόδωρος Εδιπίδης κυριάρχησε άνετα στα Ιστορικά.
Πρώτος στην Open ο Δημήτρης Λούκος.
Στην κατηγορία Citroenergy πρώτος ήταν ο Μανώλης Στιβακτάκης.
Ήταν ένας αγώνας του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας που θα τον θυμόμαστε για πολύ ακόμη καιρό. Τα Μέγαρα γέμισαν από οδηγούς αυτοκινήτων και «Supermoto» και οι θεατές ανταποκρίθηκαν, γεμίζοντας μετά από πολύ καιρό το αυτοκινητοδρόμιο της Πάχης.
Ένας αγώνας που είχε τα πάντα. Πολλές συμμετοχές, ωραίο θέαμα, μάχες εντός, αλλά δυστυχώς και εκτός πίστας... Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή τους.
Πρωτάθλημα Ενιαίου – 1ος αγώνας Χωρίς να αφήσει περιθώρια αμφισβήτησης, ο Βασίλης Ζάχος (15:13.636) κέρδισε άνετα τον πρώτο από τους δύο αγώνες για το Πρωτάθλημα Ενιαίου MG ZR. O 20χρονος οδηγός ήταν σαφώς ταχύτερος του υπόλοιπου συναγωνισμού, «παίρνοντας» περίπου δύο δέκατα τον γύρο, από τον δεύτερο και πολύ έμπειρο «Αμερικάνο» (15:20.275). Μάχη για την Τρίτη θέση έγινε από τον 7ο και μετά γύρο, με την Ισμήνη Φαμπιάτου να πιέζει αρκετά τον Ρένο Καίσαρα (15:21.386), χωρίς όμως να καταφέρει τελικά να τον περάσει. Πέμπτος τερμάτισε ο Νίκος Σταγόπουλος, ενώ την εξάδα έκλεισε ο «Νέος» Κώστας Γκόντζος (15:24.771), μετά από πολύ ωραία μάχη και προσπέρασμα στον ένατο γύρω, στον επίσης «Νέο» Κώστα Κωνσταντίνου.
Αμέσως μετά την λήξη του 1ου αγώνα ο Ζάχος μας δήλωσε ότι προσπάθησε να κάνει γρήγορα μια διαφορά ασφαλείας και στην συνέχεια, έκανε αγώνα τακτικής, μέχρι την τελική επικράτηση.
Πρωτάθλημα Ενιαίου – 2ος αγώνας Άναψαν τα αίματα στον 2ο αγώνα του Πρωταθλήματος Ενιαίου. Παρ’ ολίγο επεισόδιο μεταξύ του Αντώνη Παπαρινόπουλου και του Νίκου Σταγόπουλου, θα τίναζε στον αέρα, το κατά τα άλλα ευχάριστο σημερινό σκηνικό, στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή τους. Ο Βασίλης Ζάχος ξεκίνησε από την πρώτη θέση και παρέμεινε εκεί μέχρι και το πέσιμο της σημαίας, κάνοντας τον δικό του αγώνα και σημειώνοντας χρόνο 15:24.708. Ο Αντώνης Παπαρινόπουλος, κάνοντας κακή εκκίνηση έχασε την δεύτερη θέση από τον Νίκο Σταγόπουλο. Ο δεύτερος στην προσπάθειά του να κρατηθεί στην θέση του, έκοβε πολύ από τον ρυθμό του Παπαρινόπουλου, ο οποίος όμως τελικά κατάφερε στον 6ο γύρο να τον περάσει στην στροφή των pits, κάτι που έκανε και η Ισμήνη Φαμπιάτου. Λίγο μετά όμως στην Κ1 ο Σταγόπουλος στην προσπάθειά του να περάσει και πάλι, χτυπάει τον Παπαρινόπουλο –πίσω αριστερά-στα φρένα. Αποτέλεσμα ήταν ο Παπαρινόπουλος να βγει έξω στον επόμενο γύρω, χάνοντας κάθε ελπίδα για κάτι καλύτερο. Αυτά που ακολούθησαν, όμως έξω από την πίστα, μόνο ως αστεία μπορούν να χαρακτηριστούν, αφού ο μόλις 20 ετών Παπαρινόπουλος έχασε την ψυχραιμία του και χρησιμοποιούσε χαρακτηρισμούς, που μόνο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό δεν έπρεπε να τους ακούμε! Στον αγώνα και πάλι, η δεύτερη θέση πήγε τελικά στην Ισμήνη Φαμπιάτου με χρόνο 15:29.488, ενώ την τριάδα (1ος Νέος) έκλεισε ο Κώστας Κωνσταντίνου με χρόνο 15:30.609. Αμέσως μετά την λήξη του αγώνα, τα MG ZR των τριών πρώτων σφραγίστηκαν για αυτεπάγγελτο τεχνικό έλεγχο από τον ΣΟΑΑ, ενώ ταυτόχρονα ο Σύνδεσμος σχετικά με το θλιβερό αυτό συμβάν με τους δύο οδηγούς, ανέφερε τα εξής: «Τόσο οι δύο παρατηρητές του ΣΟΑΑ όσο και ο κριτής της Κ1, εισηγήθηκαν μετά το συμβάν να δοθεί μαύρη σημαία στον Νίκο Σταγόπουλο, καθώς η ενέργειά του, ανεξάρτητα αν ήταν σκόπιμη ή μη, απέβη υπέρ του. Ωστόσο, τόσο ο Αλυτάρχης όσο και οι Αγωνοδίκες, δεν είχαν το θάρρος να ακυρώσουν τον εν λόγω αγωνιζόμενο, με αποτέλεσμα τα όσα επακολούθησαν το τέλος του αγώνα».
Άνετη επικράτηση του Γιάννη Ταχτά στον αγώνα της κατηγορίας Τουρισμού. Πραγματοποιώντας εξαιρετική εμφάνιση, έκανε 23:19.996 με Opel Ascona. Πίσω του τερμάτισε ο Θανάσης Κουρνιάτης με Ford Escort 2000 και χρόνο 23:20.996. Η μάχη της κατηγορίας δόθηκε για την Τρίτη θέση, με τελικό νικητή τον Βαγγέλη Κυπριώτη (Peugeot 106) και χρόνο 23:52.534, ο οποίος επικράτησε του Δημήτρη Χόχολη (Citroen Saxo) και χρόνο 23:59.607.
Απρόσμενη εξέλιξη είχε ο αγώνας της Κατηγορίας Sport. Μέχρι και το, 17ο γύρο (σ.σ. 20 σύνολο) όλα έδειχναν ότι θα εξελιχθούν όπως στις χθεσινές δοκιμές. Ο Δημήτρης Μιχελακάκης ξεκίνησε πρώτος και έλεγχε τον ρυθμό του αγώνα, μέχρι την στιγμή, όπου πιθανόν πρόβλημα στην αντλία βενζίνης, τον έκανε να κόψει πολύ τον ρυθμό του. Φυσικά ο έμπειρος Δήμος Ριζικάρης, που ακολουθούσε, εκμεταλλεύτηκε το γεγονός αυτό και έτσι πήρε την νίκη της κατηγορίας με χρόνο 23:47.685 έναντι 23:49.437 του «Θείου». Πίσω τους τερμάτισε, μετά από καλή εμφάνιση ο Γιώργος Παπαπαύλου με χρόνο 24:38.136.
Στην μάχη των Α/0 όπου «φιλοξενούνταν» στην κατηγορία λόγω των συνθηκών του αγώνα, νικητής αναδείχθηκε ο Θανάσης Δακορώνιας (Cinquecento) και χρόνο 24:15.057. Ακολούθησε η Ελένη Μαλακτάρη με το ισχυρό της «Sei» και χρόνο 24:23.779, ενώ την τριάδα έκλεισε ο Μιχάλης Αναστασόπουλος, με ίδιο αυτοκίνητο και χρόνο 24:29.815.
Άνετη επικράτηση του Θοδωρή Εδιπίδη (Porsche 911) στην κατηγορία των Ιστορικών. Ο οδηγός της κίτρινης γερμανίδας, έφυγε πρώτος και ουσιαστικά εξαφανίστηκε από τον υπόλοιπο συναγωνισμό, σημειώνοντας χρόνο 17:58.823. Στα μέσα του αγώνα έγινε μάχη για την δεύτερη θέση, η οποία τελικά πήγε στον πολύ γρήγορο Σωτήρη Ρόκκο (Alfa Romeo) με χρόνο 18:04.848. Την τρίτη, τελικά, θέση κατέκτησε ο Χρήστος Αναστασιάδης με Ford Escort και χρόνο 18:09.714.
Τρεις μόνο τερματίσαντες στην κατηγορία Open, οι οποίοι φυσικά τερμάτισαν και στις αντίστοιχες θέσεις. Πρώτος ο Δημήτρης Λούκος με VW Golf και χρόνο 23:29.688. Τον ακολούθησε ο Νίκος Πλέσσας (Ford Sierra) και χρόνο 23:59.719, ενώ την τριάδα συμπλήρωσε ο Κυριάκος Αγγελέτος με την BMW M3 κάνοντας 24:00.955.
Όσο αφορά την κατηγορία Citroenergy, o Μανώλης Στιβακτάκης με Citroen Saxo, ήταν ο τελικός νικητής με χρόνο 15:01.066. Τον ακολούθησαν οι Γιώργος Παπαπαύλου και Στέλιος Πρινέας με χρόνους 15:06.103 και 15:08.147 αντίστοιχα.
Επόμενο ραντεβού για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας και πάλι στα Μέγαρα στις 22-23 Οκτωβρίου._Μ.Σαλ.(manoliss@4troxoi.gr)