Ferrari V8 & silly season |
10/8/2005 10:38 μμ
|
|
|
|
H Ferrari κατέβασε εχθές για πρώτη φορά στην ιδιόκτητη πίστα του Fiorano τον καινούριο 2,4λιτρο V8 (όπως ορίζουν οι νέοι κανονισμοί από το 2006) κινητήρα της, ένα μήνα πριν τη προγραμματισμένη ημερομηνία διεξαγωγής της πρώτης αυτής δοκιμής. Ο Ισπανός δοκιμαστής της Scuderia, Marc Gene συμπλήρωσε εχθές 38 γύρους με καλύτερο χρόνο 59.996 και σήμερα άλλους 58 κατεβάζοντας την επίδοσή του στο 59.305, με μια F2004 κατάλληλα διαμορφωμένη για να φιλοξενήσει τον μικρότερο κινητήρα και γεμάτη με ειδικούς αισθητήρες για την παρατήρηση της συμπεριφοράς του. Ο ιταλικός κινητήρας δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα καμία από τις δυο μέρες, αντίθετα με αντίστοιχες προσπάθειες άλλων κατασκευαστών. Πλέον οι μόνοι κατασκευαστές κινητήρων που δεν έχουν κατεβάσει ακόμη στην πίστα τα όπλα που θα χρησιμοποιήσουν του χρόνου είναι η Renault και η Cosworth. Αύριο ο Gene θα κάνει το shakedown των μονοθεσίων που θα ταξιδέψουν ως την Τουρκία.
Εντωμεταξύ στην Ιταλία κυκλοφορούν φήμες ότι η Ferrari κοιτάζει να εξασφαλίσει τον πολυπρωταθλητή των MotoGP, Valentino Rossi ως δοκιμαστή μέσα στην επόμενη διετία. Για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει ο Ιταλός να αποκτήσει superlicense (για την έκδοση της οποίας χρειάζεται ο οδηγός να έχει καλύψει 300 χιλιόμετρα με μονοθέσιο Formula 1 –ο Rossi την προηγούμενη βδομάδα κάλυψε 375 χλμ. στο Fiorano). Το ιταλικό εβδομαδιαίο περιοδικό Αutosrpint αναφέρει ότι πηγές από τα ενδότερα της Ferrari λένε πως ο Ιταλός σημείωσε τη δεύτερη μέρα χρόνο 57.2 με το περσινό μονοθέσιο, μόλις 1,2 δεύτερα πιο αργό δηλαδή από το ρεκόρ της πίστας που κατέχει ο Michael Schumacher. Οι αναλύσεις της τηλεμετρίας, συνεχίζει ο… κατάσκοπος έδειξαν ότι ο Rossi ήταν ταχύτατος στις εξόδους από τις στροφές (στα επίπεδα του Schumacher) αλλά αντιμετώπιζε κάποια προβλήματα στις εισόδους. Ίσως κάτι τέτοιο να οφείλεται στο ότι δεν έχει συνηθίσει ακόμη τη δύναμη (πάνω από 90 κιλά) που πρέπει να ασκηθεί στο πεντάλ του φρένου… Πάντως το παραπάνω σενάριο δύσκολα θα υλοποιηθεί μέσα στο 2006 όπου ό Valentino θα συνεχίσει να αγωνίζεται με τη Yamaha… Πάντως ο Ιταλός αναμένεται να επιστρέψει στο cockpit της F2004 μέσα στον επόμενο μήνα.
 |
Θα ανταλλάξουν ο Webber και ο Fisichella θέσεις; Εδώ, οι δυο τους σε μια μάχη για την τρίτη θέση η οποία έληξε τον αγώνα και τον δύο στη Μαλαισία... |
|
Καθώς η περίοδος είναι λίγο νεκρή από ειδήσεις τα ευφάνταστα σενάρια τείνουν να έχουν την τιμητική τους τον μήνα του Αυγούστου άλλο ένα σενάριο βγήκε στην επιφάνεια αυτές τις μέρες, αυτό της ανταλλαγής μεταξύ Renault και Williams των οδηγών Mark Webber και Giancarlo Fisichella. Ο Webber φημολογείται ότι δεν είναι ευχαριστημένος με το κλίμα στην ομάδα του Frank (πέραν του γεγονότος ότι ο team-mate του, Nick Heidfeld έχει φέρει πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα φέτος), ενώ το ίδιο ισχύει και για τον Fisichella και το κλίμα της Renault. Άλλωστε η Williams είχε ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον Ιταλό και πέρυσι αλλά δεν κατάφερε να έρθει σε συμφωνία μαζί του. Πάντως ίσως τώρα να είναι η χειρότερη στιγμή να βρίσκεται κανείς στη Williams (όπως υποδηλώνει η απροθυμία του Button να πάει στην ομάδα αλλά και οι αιτήσεις εργασίας από τους μηχανικούς της Williams που έχουν κατακλύσει τις υπόλοιπες ομάδες…) Από την άλλη μάνατζερ του Webber (όπως και του Alonso) είναι ο Flavio Briatore, αγωνιστικός διευθυντής της Renault o οποίος είναι γνωστό ότι προτίθεται να βοηθάει τους οδηγούς των οποίων την καριέρα διαχειρίζεται. Για αυτό και άλλος ένας υποψήφιος για τη θέση στη γαλλική ομάδα είναι και ο Heikki Kovalainen ο οποίος βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας στο πρωτάθλημα GP2 και έτοιμος να κάνει το μεγάλο άλμα προς τη Formula 1. Πάντως Webber και Fisichella έχουν συμβόλαιο με τις ομάδες για τις οποίες αγωνίζονται φέτος και για το 2006.
Και καθώς τα σενάρια της silly season ολοένα και περιπλέκονται είναι προφανές ότι οι δυο ομάδες που τραβάνε τα βλέμματα είναι η BAR και BMW. Στην πρώτη είναι σχεδόν σίγουρο ότι για τα επόμενα δυο χρόνια θα βρίσκεται ο Rubens Barrichello (παρά την άρνηση της ομάδας να επιβεβαιώσει κάτι τέτοιο) μετά το μονοετές συμβόλαιο που υπέγραψε ο Felipe Massa με τη Scuderia για το 2006. Ο Button είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα οδηγήσει για τη Williams παρά τη θέλησή του, άρα η δεύτερη θέση είναι ακόμη ελεύθερη… Ο Takuma Sato υποστηρίζεται από το 45% των μετοχών της ομάδας (Honda) αλλά η βρετανική διοίκηση θέλει να προσφέρει μια ευκαιρία στον Anthony Davidson, νυν δοκιμαστή της ομάδας. Από την άλλη στη BMW o Heidfeld είναι το επικρατέστερο από τα ονόματα που ακούγονται, ενώ ο Villeneuve παρά το συμβόλαιό του με τον Peter Sauber ως το 2006, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μη συμπεριλαμβάνεται στα μελλοντικά σχέδια της BMW. Ονόματα που ακούγονται ότι μπορεί να καταλάβουν τη θέση του Καναδού είναι αυτό των δοκιμαστών της McLaren Alex Wurz και Pedro de la Rosa.
Ως προς τα φετινά, την Κυριακή του Τούρκικου Grand Prix η Jordan θα προσφέρει ένα από τα μονοθέσιά της στη διάθεση του Τούρκου οδηγού Jason Tahincioglu, ο οποίος φέτος αγωνίζεται στο πρωτάθλημα Formula Renault. O Jason είχε την πρώτη του επαφή στο Silverstone με τη Jordan και αποτελεί τον πρώτο Τούρκο που οδηγεί μονοθέσιο Formula 1.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
|
|
|
|
|