Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Έτοιμο το Ford Fiesta ST Group.N 6/8/2005 4:02 μμ

Το νέο Ford Fiesta ST κατηγορίας Ν κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο ράλλυ Φινλανδίας. Συγκεκριμένα, δυο αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται ως πλοηγοί, με τον πρώην οδηγό της Formula 1 Mika Salo να οδηγεί το ένα από αυτά. Η Ford σε συνεργασία με την M-Sport, δημιούργησε το Ford Fiesta ST Group.N, με σκοπό να προσελκύσει αρκετούς ερασιτέχνες οδηγούς, οι οποίοι θα μπορούσαν να κάνουν το κέφι τους οδηγώντας ένα αξιόπιστο και παράλληλα φθηνό αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο, παρουσιάστηκε από το διευθυντή της Ford TeamRS, Jost Capito και το manager της M-Sport Malcolm Wilson στη Φινλανδία πριν την έναρξη του 10ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Ο Capito δήλωσε: «Από τη στιγμή που έκανε την εμφάνισή του αυτοκινήτου δρόμου στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, η έκδοση ST έδωσε τη δυνατότητα στους αγοραστές να συνδυάσουν τη δυναμική του επιτυχημένου Fiesta με τις επιδόσεις και το νεανικό σχεδιασμό, ώστε να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που θα εντυπωσιάζει τους αρχάριους και θα ανταμείβει τους ειδικούς. Παίρνοντας αυτό το μοντέλο σαν βάση, η M-Sport εξέλιξε την έκδοση δρόμου του ST ακόμη περισσότερο, προκειμένου αυτό να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τόσο των εθνικών όσο και των διεθνών αγώνων ράλλυ».
Ο Malcolm Wilson, από τη μεριά του, δήλωσε: « Η εντολή προς τους μηχανικούς ήταν απλή. Τους ζήτησα να σχεδιάσουν ένα αυτοκίνητο που θα ήταν πολύ διασκεδαστικό στην οδήγηση, ενώ θα μπορούσε να φέρει και καλά αποτελέσματα. Θέλαμε να επιστρέψουμε σε εκείνες τις ημέρες, όπου ένας ερασιτέχνης οδηγός μπορούσε να πάρει ένα απλό αυτοκίνητο από έναν αντιπρόσωπο Ford και χρησιμοποιώντας τα μηχανικά μέρη που προτείνουμε, να αποκτήσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα ήταν τόσο διασκεδαστικό, όσο και αξιόπιστο, ενώ επίσης θα είναι και πολύ οικονομικό. Δοκίμασα ο ίδιος το αυτοκίνητο και μπορώ να πω πως έχει όλα τα στοιχεία που προανέφερα.
Το Fiesta ST Group.N είναι ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει σε οδηγούς όλων των επιπέδων. Μπορεί να το χρησιμοποιήσει οποιοσδήποτε νέος οδηγός θέλει να πραγματοποιήσει τα πρώτα βήματα στους αγώνες, καθώς επίσης και έμπειροι οδηγοί, που θέλουν να αντιμετωπίσουν το συναγωνισμό σε επαγγελματικό επίπεδο».
Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός πως ένα έτοιμο Ford Fiesta ST, κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της μετατροπής από την Μ-Sport. Τα μελλοντικά σχέδια σχετικά με το αυτοκίνητο περιλαμβάνουν τη συμμετοχή του σε θεσμούς Ενιαίων Ευρωπαϊκών χωρών.

To Ford Fiesta ST μετατράπηκε από αυτοκίνητο δρόμου σε αγωνιστικό μέσα σε μόλις πέντε μήνες, από την M-Sport. Υπεύθυνος της προσπάθειας είναι ο Chris Williams, αρχιμηχανικός του Roman Kresta στο WRC. Στην εξέλιξη του συγκεκριμένου αυτοκινήτου η Ford συνεργάστηκε με εταιρείες όπως η SADEV (σύστημα μετάδοσης), Reiger (Αμορτισέρ) και ΟΖ Racing (Ζάντες), με μερικούς από τους οποίους συνεργάζεται στα πλαίσια της συμμετοχής της στο WRC. Μηχανικά, το αγωνιστικό Fiesta ST έχει διατηρήσει τον κινητήρα της έκδοσης δρόμου, με μικρές ωστόσο αλλαγές. Αλλαγή έχει γίνει στο φίλτρο αέρος, ενώ έχει τοποθετηθεί διαφορετική εξάτμιση που περιλαμβάνει και αγωνιστικό καταλύτη. Επιπλέον, αλλαγές υπάρχουν και στη χαρτογράφηση του ηλεκτρονικού γκαζιού του αυτοκινήτου, προκειμένου να επιτευχθεί καλύτερη απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών. Το Fiesta είναι εφοδιασμένο με 5τάχυτο κιβώτιο doc με ίσια δόντια, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (μπλοκέ), καθώς και ενισχυμένα ημιαξόνια.
Στα φρένα έχουν διατηρηθεί οι δίσκοι του μοντέλου παραγωγής εμπρός και πίσω ενώ έχουν τοποθετηθεί αγωνιστικά τακάκια όπως και ρυθμιστής πίεσης.
Τέλος, στην ανάρτηση χρησιμοποιούνται ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Reiger, ενώ ενισχύσεις έχουν γίνει στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. _Ε.Δ( nodas@4troxoi.gr )

Ford Fiesta ST Group N

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1999 κ.εκ Duratec. 4 κύλινδροι σε σειρά, DOHC, 16 βαλβίδες.
Μέγιστη Ισχύς: 165 HP στις 5800 στροφές

Μέγιστη Ροπή: 202Nm στις 4500 στροφές

Μετάδοση: 5τάχυτο κιβώτιο σε διάταξη Η αντίστοιχο με της έκδοσης δρόμου, μπλοκέ διαφορικό, ενισχυμένα ημιαξόνια.

Ανάρτηση: Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ενισχυμένος ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Αμορτισέρ Riger.
Φρένα: Δισκόφρενα εμπρός και πίσω ίδια με αυτά του μοντέλου παραγωγής.

Τροχοί: Χώμα: 15 ιντσών OZ Racing wheels
Άσφαλτος: 17 ιντσών OZ Racing wheels

Διαστάσεις: Μήκος: 3921mm. Πλάτος: 1683mm. Ύψος: 1468mm. Μεταξόνιο:2486mm