O Fernando Alonso κατέκτησε τη νίκη στη Γαλλία για τη Renault. Ο Ισπανός έμοιαζε να βρίσκεται σε δικό του αγώνα, κινούμενος σχεδόν πάντα σε χρόνους χαμηλότερους από τους αντιπάλους του ανεξαρτήτως εάν αυτοί βρίσκονταν στην ίδια τακτική με αυτόν ή όχι. Έτσι με μοναχικό αγώνα, που τον πέρασε από την αρχή μέχρι το τέλος στην πρωτοπορία, κατέκτησε την πέμπτη φετινή νίκη του. Έκπληξη αποτέλεσε η δεύτερη θέση του Kimi Raikkonen ο οποίος εκκίνησε από τη 13η θέση (λόγω της ποινής 10 θέσεων που του επιβλήθηκε μετά την αλλαγή του κινητήρα του την Παρασκευή) και με μια εκπληκτική στρατηγική 2 pit-stop κατάφερε πριν από την πρώτη του στάση να βρεθεί στη θέση που εντέλει τερμάτισε. Τρίτος τερμάτισε ο Michael Schumacher και τέταρτος ο Jenson Button χαρίζοντας στη BAR-Honda τους πρώτους της βαθμούς.
Στην εκκίνηση, ο Alonso πετάχτηκε εμπρός, ξεκινώντας μια ακολουθία ταχύτερων γύρων που του επέτρεπε να ανοίγει τη διαφορά του από τον δεύτερο, Trulli έως και 1,5 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Ο Michael Schumacher με τη σειρά του πίεζε τον Ιταλό αλλά δεν μπορούσε να τον προσπεράσει παρά το γεγονός ότι ο οδηγός της Toyota είχε περισσότερα καύσιμα. Ο Takuma Sato έχασε την τέταρτη θέση στην εκκίνηση από τον Rubens Barrichello, ενώ ο Kimi Raikkonen κέρδισε δυο θέσεις στην εκκίνηση, και προσπέρασε τον VIlleneuve στο δεύτερο γύρο, ανεβαίνοντας στη δέκατη θέση.
Στο 16o γύρο ξεκίνησαν τα pit-stop για αυτούς που είχαν επιλέξει στρατηγική τριών pit-stop. Τρεις γύρους μετά, για ανεφοδιασμό μπήκαν και οι Schumacher και Trulli και λόγω της παραμονής του Ιταλού 2,5 δευτερολέπτων παραπάνω στο pit της Toyota, ο Γερμανός κατάφερε να τον προσπεράσει μέσα στο pit lane, πράγμα που κατάφερε να κάνει και ο Button στον Fisichella όταν ο οδηγός της Renault αντιμετώπισε προβλήματα με την αντλία ανεφοδιασμού και παρέμεινε σταθμευμένος στο pit της Renault για 14,1 δευτερόλεπτα. Μετά την ολοκλήρωση των πρώτων pit-stop ο Alonso εξακολουθούσε να προηγείται με τον Montoya και τον Raikkonen να τον ακολουθούν αφού οι δυο McLaren δεν είχαν ακόμη ανεφοδιαστεί. Πιο πίσω βρίσκονταν οι M. Schumacher, Trulli, Barrichello και Sato. Στον 23ο γύρο σε ένα κυκλοφοριακό μπέρδεμα που προκάλεσε η Minardi του Patrick Friesacher, ο Ιάπωνας βούτηξε στα φρένα και κατάφερε να κλέψει την 6η θέση από το Βραζιλιάνο, ξεκινώντας την καταδίωξη του Trulli, η οποία τερματίστηκε άδοξα όταν ο Sato στην ίδια στροφή προσπάθησε να επαναλάβει την κίνηση που είχε πετύχει με τον πιλότο της Ferrari. Αυτή τη φορά όμως ο Sato καθυστέρησε υπερβολικά το φρενάρισμά του και βγήκε εκτός πίστας. Kατάφερε να επανέλθει όντας όμως 10ος πλέον.
O Schumacher πιέζει τον Trulli στους αρχικούς γύρους του αγώνα
Στον 26ο γύρο έκανε το pit-stop του ο Montoya ενώ ο Raikkonen παρέμεινε στην πίστα άλλους 3 γύρους. Οι χρόνοι του σε αυτούς του επέτρεψαν να παραμείνει εμπρός από τον team-mate του, στη δεύτερη δηλαδή θέση 30 δευτερόλεπτα πίσω από τον Alonso. Η κατάταξη δεν άλλαξε σημαντικά καθώς όλοι οι οδηγοί που ακολουθούσαν τακτική τριών pit-stop πραγματοποιούσαν το δεύτερο ανεφοδιασμό τους. Η διαφορά που είχε ο Alonso από το Raikkonen του επέτρεψε να διατηρήσει την πρωτοπορία.
Εντωμεταξύ οι χρόνοι στο γύρο του Montoya συνεχώς αυξάνονταν, κάνοντας εμφανές το γεγονός ότι ο Κολομβιανός αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα με το μονοθέσιό του. Αυτό επέτρεψε στο M. Schumacher να φτάσει τον Κολομβιανό και να τον προσπεράσει χωρίς καμία δυσκολία. Ο Montoya δυο στροφές αργότερα πάρκαρε στο γρασίδι τη McLaren του, της οποίας ο κινητήρας είχε παραδώσει το πνεύμα. Ο Γερμανός τώρα είχε να ανησυχεί για κάτι άλλο: ο συντομότατος ανεφοδιασμός του Fisichella τον είχε φέρει πίσω από τη Ferrari και ο Ιταλός πίεζε ασφυκτικά το Schumacher χωρίς να καταφέρει όμως να τον προσπεράσει, μέχρι τον 59ο γύρο όταν και πραγματοποίησε τον τρίτο ανεφοδιασμό του. Εκεί και ενώ φαινόταν ότι θα ήταν άλλο ένα pit-stop αστραπή για τη Renault ο κινητήρας του Giancarlo έσβησε. Οι μηχανικοί της ομάδας τον έβαλαν και πάλι σε λειτουργία αλλά ο Fisico είχε χάσει 2 θέσεις, πέφτοντας πίσω από τους Button και Trulli (με το Βρετανό να έχει προσπεράσει με τη στρατηγική που ακολούθησε την Toyota του Ιταλού).
Όταν Alonso και Raikkonen ολοκλήρωσαν τον τελευταίο τους ανεφοδιασμό, ήταν προφανές ότι ο Φιλανδός δε μπορούσε να πιέσει για τη νίκη, όπως και ο Schumacher δε μπορούσε να απειλήσει τον πιλότο της McLaren. O Alonso έφτασε στο σημείο να δώσει γύρο στον 4ο, Button, ο οποίος τερμάτισε εμπρός από τους Trulli, Fisichella, R. Schumacher και Villeneuve. O Barrichello μετά από έναν πολύ άσχημο αγώνα δεν κατάφερε να φέρει βαθμούς στη Ferrari τερματίζοντας ένατος, ενώ οι δυο Williams δεν ουδέποτε πλησίασαν τη βαθμολογούμενη οκτάδα. Μάλιστα ο Heidfeld κατάφερε να τερματίσει πίσω από την Jordan του Monteiro μετά την αλλαγή του πίσω δεξιού ελαστικού του.
Οι τρεις πρώτοι της βαθμολογίας κατέλαβαν με την ίδια σειρά τις τρεις πρώτες θέσεις στο Γαλλικό Grand Prix. Η μόνη αλλαγή στη βαθμολογία ήταν η αύξηση της διαφοράς του Alonso από τον Raikkonen, η οποία έφτασε πλέον τους 24 βαθμούς, ενώ ο M. Schumacher υπολείπεται πέντε του Φιλανδού._Φ.Λ. (fab@freemail.gr)
Αποτελέσματα αγώνα:
A/A
No
Οδηγός
Ομάδα
Γύροι
Χρόνος/Διαφορά
1
5
Fernando Alonso
Renault
70
1:31:22.233
2
9
Kimi Raikkonen
McLaren-Mercedes
70
+11.805
3
1
Michael Schumacher
Ferrari
70
+1:21.914
4
3
Jenson Button
BAR-Honda
69
+1 γύρο
5
16
Jarno Trulli
Toyota
69
+1 γύρο
6
6
Giancarlo Fisichella
Renault
69
+1 γύρο
7
17
Ralf Schumacher
Toyota
69
+1 γύρο
8
11
Jacques Villeneuve
Sauber-Petronas
69
+1 γύρο
9
2
Rubens Barrichello
Ferrari
69
+1 γύρο
10
14
David Coulthard
Red Bull Racing
69
+1 γύρο
11
4
Takuma Sato
BAR-Honda
69
+1 γύρο
12
7
Mark Webber
Williams-BMW
68
+2 γύρους
13
18
Tiago Monteiro
Jordan-Toyota
67
+3 γύρους
14
8
Nick Heidfeld
Williams-BMW
66
+4 γύρους
15
19
Narain Karthikeyan
Jordan-Toyota
66
+4 γύρους
Εγκατέλειψαν:
10
Juan Pablo Montoya
McLaren-Mercedes
46
Υδραυλικά
21
Christijan Albers
Minardi-Cosworth
37
Ελαστικό
20
Patrick Friesacher
Minardi-Cosworth
33
Ελαστικό
12
Felipe Massa
Sauber-Petronas
30
Υδραυλικά
15
Christian Klien
Red Bull Racing
1
Πίεση Καυσίμου
Ταχ. γύρος
Kimi Raikkonen
1:16.423
To βάθρο των νικητών. Οι Γάλλοι για λίγο έκαναν τον Raikkonen Γερμανό και τον Schumacher Φιλανδό όταν μπέρδεψαν τις σημαίες!