Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Με μια ματιά 1/6/2005 9:51 πμ

Οι κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη γειτονική χώρα, σε συνδυασμό με τις κακές επιφάνειες, κάνουν την επιλογή των ελαστικών να αποκτά ζωτική σημασία.
H σειρά των τριών σκληρών αγώνων της Μεσογείου, ξεκίνησε πριν από δύο εβδομάδες από την Κύπρο. Στην γειτονική Τουρκία, οι μονομάχοι του WRC θα δώσουν τις δικές τους μάχες για να αλλάξουν τις ισορροπίες στον θεσμό. Οι τρεις τελευταίοι χωμάτινοι αγώνες (Ν. Ζηλανδία, Σαρδηνία και Κύπρος) του Πρωταθλήματος έχουν ξεκαθαρίσει το τοπίο δίνοντας ένα σημαντικό προβάδισμα στον γαλλικό τριπλό συνδυασμό Loeb-Citroen-Michelin. O περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής είναι πιο ώριμος και ταχύς από ποτέ, η Xsara είναι το καλύτερο αυτοκίνητο του θεσμού, την ώρα που η Michelin έχει τη βρει τη μαγική συνταγή στα ελαστικά, με τα νέα Z BTO. Οι υπόλοιποι, κατά πρώτο λόγο τον Petter Solberg και κατά δεύτερο τον Marcus Gronholm, προσπαθούν να φτάσουν τους γάλλους. Σημαντικό γεγονός του αγώνα της Τουρκίας, είναι και η επιστροφή του Carlos Sainz, ο οποίος για μία και μοναδική φορά θα επιστρέψει στο bucket της Xsara αντικαθιστώντας τον «τιμωρημένο» Francois Duval. Σημειώστε, ότι στον αγώνα θα συμμετάσχουν για δεύτερη συνεχόμενη φορά τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Παραγωγής, η οποία συγκεντρώνει και μεγάλο ενδιαφέρον. Ακόμα, ο αγώνας συγκεντρώνει και ελλυηνικό ενδιαφέρον, αφού το παρών στον αγώνα θα δώσουν και ο Έλληνας πολυπρωταθλητής, Άρης Βωβός, πάντα με τον «ΕΛ-ΕΜ» στο δεξί μπάκετ, στο τιμόνι του Subaru Impreza WRC ’04 της ομάδας του Τούρκου Kazaz. Σε περίοδο προετοιμασίας εν όψει Ακρόπολις, το ελληνικό πλήρωμα είναι ικανό για το καλύτερο. Παρών και ο Γιάννης Παπαδημητρίου, ο οποίος για την περίσταση θα οδηγήσει το Subaru Impreza κατηγορίας Α. Με τις συνθήκες αυτή τη στιγμή να είναι αντίξοες, αφού κυριαρχούν έντονα καιρικά φαινόμενα, τα όποια έχουν γεμίσει λάσπη τις ειδικές, η επιλογή των ελαστικών, αλλά και η στρατηγική η οποία θα ακολουθήσουν τα πληρώματα, αναμένεται να είναι το κλειδί για την επιτυχία._Π..Τ.(panost@4troxoi.gr)

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Αρκετοί είναι οι φίλοι του αυτοκινήτου στην Τουρκία.

Συνολικά: 85
Eργοστασιακοί Oδηγοί: 12
Iδιωτικές συμμετοχές με WRC: 15
Oδηγοί Πρωταθλήματος Παραγώγης: 19
Iδιωτικές συμμετοχές με N/4: 22
Iδιωτικές συμμετοχές με A/6: 14

Μεγάλες στιγμές έζησε η χώρα μας πέρσι κατά τη διάρκεια του αγώνα της Τουρκίας, αφού τότε είχε κερδίσει την Γαλλία με 1-0 στο Euro 2004. Μάλιστα, τότε, δεν την είχε γλιτώσει ο Γάλλος Gilles Panizzi...
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ: 1228,94 χλμ.
Αριθμός ε.δ.: 17
Συνολικά χλμ ε.δ.: 348,43 χλμ.
Μεγαλύτερη ε.δ.: 17η Όλυμπος (33,35 χλμ.)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 1.800 μέτρα (4η / 7η Μίρα )
Οδόστρωμα: χώμα
Service Park: Ένα, στο Κεμέρ
Πανηγυρική εκκίνηση: Πέμπτη 2 Ιουνίου 19.00 μμ (Αττάλεια)
Τερματισμός: Κυριακή 5 Ιουνίου 12.55 μμ (Κεμέρ)
Σούπερ Ειδική: Στο πανεπιστήμιο Akdeniz, θα πραγματοποιηθεί δύο φορές.
Περιορισμός Κινητήρων: Ίδιος σε Σαρδηνία και Τουρκία

AΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ 2005
Ο αγώνας του 2005, θα έχει νέα βάση και αρχηγεία, στο Grand Haber Hotel, μόλις τρία χιλιόμετρα μακριά από το service park. Παράλληλα, διαφοροποίηση θα υπάρχει και στην σούπερ ειδική στην Αττάλεια, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε νέα περιοχή. Μάλιστα, την Παρασκευή τα πληρώματα θα κάνουν μόλις έναν γύρο, σε αντίθεση με το Σάββατο, όπου η ειδική θα ολοκληρώνεται μετά από δύο γύρους στην πίστα. Σημειώστε, ότι υπήρξε αλλαγή σε όλο το πρόγραμμα του αγώνα, αφού τελικά αποφασίστηκε να ακυρωθεί η σούπερ ειδική της Πέμπτης και να πραγματοποιηθεί μόνο η εθιμοτυπική και πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα.

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2004 Sebastien Loeb / Daniel Elena Citroen Xsara WRC (79,74 χλμ.)
2003 Carlos Sainz / Marc Marti Citroen Xsara WRC (74,74 χλμ.)

O αγώνας συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα του WRC το 2003.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Citroen:
Μετά από την νέα καταστροφή που προκάλεσε ο Francois Duval στην Κύπρο, ο Guy Frequelin πήρε την μεγάλη απόφαση και άλλαξε τον Βέλγο με τον Carlos Sainz. Δυστυχώς για τον γάλλο team manager, ο Ισπανός δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δέχθηκε να αντικαταστήσει τον Duval, αλλά μόλις για έναν αγώνα. Έτσι, το ερώτημα για το ποιος θα βρεθεί στη συνέχεια πίσω από το τιμόνι της δεύτερης Xsara, παραμένει αναπάντητο. Την ίδια ώρα, ο Sebastien Loeb απολαμβάνει τις επιτυχίες των δαφνών που επάξια κατέκτησε σε τρεις συνεχόμενους αγώνες. Ο γάλλος είναι το απόλυτο φαβορί και για την Τουρκία, έχοντας ως άσσους στο μανίκι του την Citroen Xsara, αλλά και τα ελαστικά της Michelin.

Ford:
Στην ομάδα του Malcolm Wilson, ακόμα πανηγυρίζουν το ρεκόρ των 50 συνεχόμενων τερματισμών στους βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. O Christian Loriaux βρίσκεται ήδη στον πέμπτο μήνα εξέλιξης του Focus ’06 και οι άνθρωποι της ομάδας σκέφτονται τη νέα χρονιά. Αντίθετα, οι δύο οδηγοί έχουν μόνο μυαλό για τις επόμενες συναντήσεις. Ο Toni Gardemeister, ελπίζει στον σκληρό αγώνα της Κύπρου να επιστρέψει στο πόντιουμ, την ώρα που ο Kresta θέλει να συνεχίσει τις καλές εμφανίσεις και τους τερματισμούς στους βαθμούς. Πάντως, τα Ford θα κατακλύσουν τις ειδικές, αφού ούτε λίγο, ούτε πολύ, επτά εργοστασιακά αυτοκίνητα θα δώσουν το παρών. Τα τέσσερα Focus της M-Sport, δύο της Ford Τουρκίας και ένα εργοστασιακό Fiesta S1600!

Mitsubishi:
Για άλλη μια φορά, η MMSP φρόντισε να μας εκπλήξει ευχάριστα. Την τελευταία στιγμή, ο εντυπωσιακός Giggi Galli προτιμήθηκε από τον Gilles Panizzi και ο Ιταλός θα δώσει κανονικά το παρών στο δεύτερο εργοστασιακό Mitsubishi Lancer WRC ’05. O Γάλλος οδηγός «έμεινε πίσω», αφού πραγματοποιεί δοκιμές σε τεχνολογικές εξελίξεις του αυτοκινήτου, οι οποίες και θα παρουσιαστούν στον αγώνα της πατρίδας μας. Φυσικά, στο πρώτο Lancer θα βρίσκεται ο Harri Rovanpera, ο οποίος στους τελευταίους αγώνες έχει δείξει σαφή σημάδια βελτίωσης και λογικά θα είναι ανταγωνιστικός σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Σημειώστε, ότι και τα δύο Lancer θα ξεκινήσουν τον αγώνα με ασφράγιστους κινητήρες, αφού κανένα από τα δύο δεν είχε τερματίσει στην Σαρδηνία.

Peugeot:
Όπως έχουμε συνηθίσει, δύο 307 WRC EVO2 θα ξεκινήσουν και τον τουρκικό αγώνα. Οι Marcus Gronholm και Markko Martin θα κάνουν ότι είναι δυνατό για να διατηρήσουν την Peugeot στην πρώτη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών. Ο Φιλανδός από την πλευρά του, έχει την ταχύτητα και την εμπειρία για να μπορέσει το κάτι παραπάνω. Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, μπορεί ακόμα και τη νίκη, όντας μαζί με τον Petter Solberg, ο μοναδικός που μπορεί να ακολουθήσει τους δαιμονιώδεις ρυθμούς του Loeb. Aντίθετα, ο Martin αποδεικνύεται το αγαπημένο παιδί του Jean Pierre Nicolas, αφού καταφέρνει και τερματίζει σε κάθε αγώνα του θεσμού, συλλέγοντας βαθμούς για την ομάδα, και χωρίς όμως να μας θυμίζει σε τίποτα τον περσινό «ταχύ» Εσθονό οδηγό.

Skoda:
Για πρώτη φορά τα Skoda Fabia WRC θα συμμετάσχουν στον αγώνα της Τουρκίας. Οπως και στους προηγούμενους αγώνες, οι Armin Schwarz και Janne Tuohino θα αποτελέσουν τη δύναμη πυρός του τσέχικου εργοστασίου. Και οι δύο θα αγωνιστούν με τα ίδια αυτοκίνητα που συμμετείχαν και στη Σαρδηνία. Πάντως, στις τάξεις της ομάδας κυριαρχεί η αισιοδοξία, αφού οι συνθήκες και οι επιφάνεις του αγώνα, ταιριάζουν στο Fabia, με το οποίο τις τελευταίες εβδομάδες έχουν πραγματοποιήσει αρκετά χιλιόμετρα δοκιμών. Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειώσετε ότι ο Janne Tuohino έκλεισε τα 30 του χρόνια, τη στιγμή που έκανε το ντεμπούτο του στο WRC μόλις στα 21!

Subaru:
Ως είθισται, οι Petter Solberg και Chris Atkinson θα είναι στο τιμόνι των δύο εργοστασιακών Subaru Impreza ’05. Τα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιήσουν οι «μπλε» είναι τα ίδια με αυτά που αγωνίστηκαν στη Νέα Ζηλανδία. Τα προβλήματα με τον συμπλέκτη που αντιμετώπισαν στην Κύπρο, παρουσιάστηκαν λόγω της σκόνης και άμμου, με αποτέλεσμα να έχουν παρθεί πλέον «προληπτικά μέτρα»… Από εκεί και πέρα, ο Νορβηγός είναι με τον Gronholm, ο μοναδικός οδηγός που μοιάζει ικανός να σπάσει το σερί του Loeb. Σημαντικός παράγοντας στην προσπάθεια του είναι τα ελαστικά της Pirelli, τα οποία αυτή τη στιγμή υπολείπονται κατά πολύ αυτών της Michelin.

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Ο αγώνας της Τουρκίας, μαζί με τον τελευταίο του θεσμού στην Αυστραλία, είναι αυτοί που αναμένεται να δώσουν το παρών όλοι οι συμμετέχοντες του θεσμού. Μετά την Κύπρο, ο Toshihiro Arai ισχυροποίησε τη θέση του ως ο ταχύτερος οδηγός του Πρωταθλήματος Παραγωγής, αφού πλέον μετρά 28 ταχύτερους χρόνους στις ειδικές διαδρομές που έχουν αγωνιστεί τα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Ατυχίες, όμως, του έχουν στερήσει δύο νίκες, σε Νέα Ζηλανδία και Κύπρο, με αποτέλεσμα οι Xavier Pons, Marco Ligato και Brice Tirabassi να ακολουθούν κατά πόδας. Πάντως, η ουσία είναι ότι με τρεις διαφορετικούς νικητές σε τρεις αγώνες, το ενδιαφέρον στο θεσμό παραμένει υψηλό.

KAI SUPER 1600!
Ο αγώνας της Τουρκίας, μπορεί να μην μετράει στο Πρωτάθλημα Νέων ή αλλιώς του JWRC, αλλά ο αγώνας να έχει μεγάλο ενδιαφέρον με την παρουσία 14 αυτοκινήτων της κατηγορίας! Φυσικά, το παρών θα δώσει η Suzuki με δύο Ignis για τους Per Gunnar Andersson και Guy Wilks, ακολουθώντας όλο το πρόγραμμα του WRC, ανεξαρτήτως βαθμολογικού ενδιαφέροντος. Ομως, αυτή τη φορά δεν θα είναι μόνοι τους, αφού ο Βρετανός David Higgins στο τιμόνι ενός Opel Corsa S1600 της επίσημης τουρκικής αντιπροσωπείας, αλλά και ο Mirco Baldacci με ένα εργοστασιακό Fiat Palio S1600, θα φροντίσουν να τους κάνουν τη ζωή δύσκολη! Σημειώστε, ότι το Palio χρησιμοποιεί τα περισσότερα από τα μηχανικά μέρη του Punto, με εξαίρεση τον κινητήρα, ο οποίος είναι από διαφορετικό μοντέλο της εταιρίας.

Επίσημο site του αγώνα: Επίσημο site του αγώνα: www.wrcturkey.com
E-mail: tr@tomsgfed.com
Press Office E-mail: pressoffice@tomsfed.gr
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Την πρώτη του -πραγματική- νίκη στο χώμα σημείωσε πέρσι στην Τουρκία ο Seb Loeb.