Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Οι κατασκευαστές προειδοποιούν! 20/5/2005 10:14 πμ

O Martin Muehlmeier προειδοποίησε την FIA, ότι αν δεν μειωθούν οι αγώνες, η Skoda δεν θα συμμετάσχει το 2006 στο θεσμό.
Ο κίνδυνος, να βρεθεί το WRC από την επόμενη χρονιά σε σοβαρή κρίση, είναι πλέον πιο ορατός από ποτέ. Οι κατασκευαστές πιέζουν για την μείωση των αγώνων, για λόγους κόστους, και είναι διατεθειμένοι να φτάσουν στα άκρα. Έτσι, με την Citroen και την Peugeot να έχουν δηλώσει πως το 2007 θα αποχαιρετήσουν το θεσμό, τώρα οι Skoda και Mitsubishi απαιτούν να μειωθούν οι αγώνες για να μην κάνουν το ίδιο. Στην Skoda, o προϋπολογισμός για τη νέα χρονιά υπάρχει, αλλά δεν επαρκεί για τη συμμετοχή της ομάδας και στους 16 αγώνες του θεσμού, αλλά και να εξελίξουν παράλληλα το Fabia WRC. Από την άλλη πλευρά, στην Mitsubishi αν και αρχικά υπήρχαν οι εγγυήσεις για την σίγουρη συμμετοχή της ομάδας το 2006 στο θεσμό, φημολογείται ότι τίποτα δεν είναι οριστικό ακόμα! Αν οι δύο ομάδες αποχωρήσουν από το θεσμό, αυτό αφήνει μόλις δύο κατασκευαστές για το 2006, την Subaru και την Ford, οι οποίες και αναμένεται να συμμετάσχουν στο WRC για τα επόμενα τρία χρόνια. O επικεφαλής της M-Sport, Malcolm Wilson, συμφωνεί με την μείωση του κόστους, έχοντας ήδη ξεκινήσει από το φετινό προϋπολογισμό της ομάδας, στην προσπάθεια του να αποδείξει στους προϊστάμενους του στην Ford, ότι το WRC είναι μία καλή επένδυση.
O επικεφαλής της Skoda, Martin Muehlmeier, δήλωσε: «Από την πλευρά της προβολής και του μάρκετινγκ, θα ήμασταν ικανοποιημένοι με 14 αγώνες. Αλλά από την πλευρά του προϋπολογισμού, θα θέλαμε 10 ή 12 αγώνες. Αν μπορούμε να συμμετάσχουμε σε 12 αγώνες και να μετράνε όλοι, θα είναι καλό. Σε διαφορετική περίπτωση, ίσως να μην συμμετάσχουμε στο θεσμό». Η πρόταση του Muehlmeier είναι ενδιαφέρουσα, αφού ουσιαστικά εστιάζεται στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να συμμετάσχουν σε όλους τους αγώνες του θεσμού. Αν η FIA αρνηθεί να αλλάξει το πρόγραμμα, το συγκεκριμένο σημείο θα μπορούσε να αποτελέσει μία λύση, δίνοντας τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να βαθμολογούνται για ένα συγκεκριμένο αριθμό αγώνων, όπως πχ γίνεται τώρα με το Πρωτάθλημα Παραγωγής και το JWRC.

Άραγε, πως θα είναι η εικόνα στον πρώτο αγώνα του 2006;
Στο ίδίο πνεύμα κινείται και η Mitsubishi, υποστηρίζοντας ένα πρόγραμμα με δώδεκα αγώνες, την ώρα που υποστηρικτής αυτής της ιδέας είναι και η Citroen, από την οποία έχει διαρρεύσει η είδηση πως σε περίπτωση που οι αγώνες είναι δώδεκα, ίσως να επιστρέψουν στο WRC το 2007. Ο αριθμός των αγώνων, αλλά και το γεγονός ότι δεν επιτρέπεται στις ομάδες να δηλώνουν περισσότερα από δύο αυτοκίνητα στο θεσμό, θεωρείται ότι είναι δύο από τους κυριότερους λόγους που έφεραν τις Citroen και Peugeot σε σύγκρουση με την FIA, με αποτέλεσμα να αποχωρήσουν από το θεσμό. Μία εναλλακτική πρόταση, η οποία θα ικανοποιούσε όλες τις πλευρές, θα ήταν το 2006 να μειωθούν οι αγώνες σε 12, αλλά να επιστρέψει και ο κανονισμός που επιτρέπει στις ομάδες να δηλώνουν τρία αυτοκίνητα και να βαθμολογούνται τα δύο καλύτερα για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ακόμα και αν οι Mitsubishi, Skoda, παραμείνουν στο θεσμό το 2006, με τους ισχύοντες κανονισμούς οι εργοστασιακές συμμετοχές θα μειωθούν δραματικά, αγγίζοντας τις οκτώ. Το γεγονός αυτό μπορεί να έχει ακόμα μεγαλύτερη οικονομική επίπτωση, από τον μεγαλύτερο αριθμό των αγώνων. Αν οι τέσσερις ομάδες μπορούν να δηλώνουν τρία αυτοκίνητα σε κάθε αγώνα, τότε τα εργοστασιακά αυτοκίνητα θα είναι όσα και φέτος, που οι ομάδες είναι έξι, αλλά υποχρεώνονται να δηλώνουν δύο αυτοκίνητα.

Ο νέος πρόεδρος της επιτροπής Ράλλυ, Jac Regis, δήλωσε ότι είναι υποστηρικτής της ιδέας να μειωθούν οι αγώνες. Ίσως και αυτή να είναι η λύση. Αυτό που απομένει να δούμε είναι ποιοι αγώνες θα κινδυνεύσουν αν ο Regis αποφασίσει να αλλάξει το πρόγραμμα. Σίγουρα, η Κύπρος είναι ένας από αυτούς, αφού και μετά από τον φετινό αγώνα, οι οδηγοί και οι κατασκευαστές έκαναν φανερή τη δυσαρέσκεια τους. Άβυσσος η ψυχή της FIA._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)