Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Νίκη ρουτίνα 15/5/2005 6:10 μμ

Την 14η νίκη του στο WRC σημείωσε ο Sebastien Loeb. Μάλλον, ο γάλλος απειλεί πολλά ρεκόρ…
Σε έναν από τους πιο ανιαρούς και χωρίς ενδιαφέρον φετινούς αγώνες, εξελίχθηκε το Ράλλυ Κύπρου, έκτος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Η υπεροχή του Loeb, σε συνδυασμό με την πρόωρη εγκατάλειψη των Petter Solberg και Marcus Gronholm, έδωσε στον αγώνα μία μορφή ρουτίνας, τη στιγμή που οι διαφορές μεταξύ των πληρωμάτων ξεπερνούσαν το ενάμιση λεπτό. Το τελευταίο στοιχείο, αποδεικνύει εν τέλει, ότι απαραίτητο συστατικό για την επιτυχία του Πρωταθλήματος και την κορύφωση του ενδιαφέροντος δεν είναι μόνο η παρουσία αρκετών και ισχυρών κατασκευαστών, αλλά και ταλαντούχων οδηγών, αφού αυτοί είναι που κάνουν τη διαφορά. Φέτος, το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, αφού πέρα από τους τρεις διεκδικητές του τίτλου, ουδείς μοιάζει ικανός να τους απειλήσει. Για αυτό και η απουσία τους από τα δύο σκέλη του Ράλλυ Κύπρου ήταν κάτι παραπάνω από φανερή.

Ευτυχισμένος ο Manfrend Stohl, αλλά και η ομάδα του, πανηγυρίζουν την τεράστια επιτυχία τους.
Έτσι, ο δαιμόνιος Sebastien Loeb, σε έναν αγώνα που όλα τα πληρώματα αντιμετώπισαν πρόβλημα με τα αυτοκίνητα τους, αλλά και με κλαταρισμένα ελαστικά, κατάφερε με την αλάνθαστη τακτική του, να κινηθεί γρήγορα, να αποφύγει τις κακοτοπιές και εν τέλει να κερδίσει τον αγώνα. Η νίκη του αυτή, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη των Solberg και Gronholm, του δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα από τους διώκτες του. Πάντως, δεν είναι μόνο η ταχύτητα του ιδίου, η οποία είναι χαρακτηριστική, και η αξιοπιστία του αυτοκίνητου, αλλά και η διαφορά των ελαστικών της Michelin από αυτά της Pirelli, τα οποία έχουν δώσει το δικαίωμα στον γάλλο να κάνει τη διαφορά σε σχέση με τους υπολοίπους. Ο πρώτος λόγος και στους επόμενους αγώνες, του ανήκει. Στην Κύπρο, ο –έστω- δεύτερος λόγος, ανήκει στον Manfrend Stohl, ο οποίος σκαρφάλωσε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, σημειώνοντας την σπουδαιότερη επίδοση της καριέρας του. Ο αυστριακός οδηγός, κατάφερε να διατηρήσει την δεύτερη θέση που κατέκτησε στο πρώτο σκέλος του αγώνα και να παραμείνει εκεί ως το τέλος, χαρίζοντας χαμόγελα χαράς στους ανθρώπους της Kronos Team. Σημειώστε, ότι για πρώτη φορά μετά το 2001, θα ανέβει στο βάθρο των νικητών γυναίκα συνοδηγός, αφού ο Stohl αγωνίζεται με την Ilka Minor. Η τελευταία φορά ήταν το 2001, όταν η Thina Thorner είχε τερματίσει δεύτερη στο Ράλλυ Σουηδίας, στο πλευρό του Thomas Radstrom με Mitsubishi Carisma GT.

Ο Markko Martin μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, αλλά τα αποτελέσματα που επιτυγχάνει, μάλλον ικανοποιούν τους ανθρώπους της Peugeot.
Στην τρίτη θέση της γενικής, τερμάτισε ο Markko Martin με το Peugeot 307 WRC, μετά από αντεπίθεση διαρκείας στο σημερινό και τελευταίο σκέλος, ξεπερνώντας το εμπόδιο του Henning Solberg. Ο Εσθονός, εν μέρει απογοήτευσε με τις επιδόσεις του, οι οποίες για ακόμα μία φορά δεν κινήθηκαν πάνω του μετρίου, αλλά από την άλλη πλευρά συνέχισε να συλλέγει βαθμούς για τον ίδιο και την ομάδα του. Η δεύτερη θέση στην βαθμολογία των οδηγών, ενώ η συνεισφορά του όσον αφορά το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, μάλλον δικαιώνει εν τέλει τους ανθρώπους της Peugeot με την επιλογή τους. Ο Henning Solberg από την πλευρά του, προσπάθησε με το Focus WRC ‘04 να διατηρηθεί στην πρώτη τριάδα, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε, υποχωρώντας στην τέταρτη θέση. Πίσω του, ακολούθησαν τα δύο εργοστασιακά Focus, με τους Toni Gardemeister και Roman Kresta, τα οποία σημείωσαν ένα ασύλληπτο ρεκόρ, συλλέγοντας βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για 50η συνεχόμενη φορά! Η πρώτη, ήταν το 2002 στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Σημειώστε ότι ο Gardemeister κέρδισε και τις πρώτες του δύο ειδικές στο τιμόνι του Ford Focus WRC.
Την πρώτη του νίκη στην κατηγορία Παραγωγής σημείωσε ο Brice Tirabassi.
Τις υπόλοιπες δύο βαθμολογούμενες θέσεις, κατέκτησαν οι Harri Rovanpera και Daniel Carlsson, με Mitsubishi Lancer WRC ’05 και Peugeot 206 WRC, αντίστοιχα. Ο πρώτος αντιμετώπισε και σήμερα προβλήματα με την ανάρτηση του Lancer, ενώ ο Σουηδός οδηγός πραγματοποίησε την αντεπίθεση του ξεπερνώντας τον Janne Tuohino με το Fabia WRC.

Στην κατηγορία Παραγωγής, όλα κύλησαν ομαλά, και λόγω των μεγάλων διαφορών η κατάσταση στην κορυφή δεν άλλαξε. Έτσι, ο Brice Tirabassi με το Subaru Impreza N11, κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στο Πρωτάθλημα Παραγωγής. Ο πρωταθλητής του JWRC για το 2003 εκμεταλλεύθηκε τις εγκαταλείψεις των πρώτων από την πρώτη ημέρα, και παρέμεινε στην κορυφή της κατηγορίας ως το τέλος. Πίσω του, ακολούθησε η… «Εθνική Αργεντινής» με τους Sebastien Beltran, Marco Ligato και Gabriel Pozzo, όλοι με Subaru Impreza N11. Πρώτος Κύπριος, ολοκλήρωσε ο Ανδρέας Τσουλόφτας με Mitsubishi Lancer της κατηγορίας Α, τερματίζοντας μάλιστα στην 15η θέση της γενικής. Δεύτερος και στην 22η θέση της γενικής, τερμάτισε ο Δημήτρης Παπασάββας με Mitsubishi Lancer όγδοης γενιάς της κατηγορίας Ν.

Πρώτος ανάμεσα στα κυπριακά πληρώματα τερμάτισε ο Ανδρέας Τσουλόφτας με EVO VI κατηγορίας Α
Είδηση βγήκε στην Συνέντευξη Τύπου του αγώνα, με τον Guy Frequelin να δηλώνει ότι η ομάδα βρίσκεται προς αναζήτηση συνοδηγού για τον Francois Duval! Σύμφωνα με τον team manager της Citroen, o Stephane Prevot δεν επιθυμεί να συνεχίσει να αγωνίζεται με τον Βέλγο οδηγό, χωρίς να αναφέρει τα αίτια του διαζυγίου. Έτσι, αναζητείται για την Τουρκία συνοδηγός, ενώ άγνωστο παραμένει αν η λύση θα είναι προσωρινή ή μόνιμη. Πάντως, αξίζει να σημειώσετε ότι έντονες είναι οι φήμες για πιθανή αποπομπή του Francois Duval! Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, ο Guy Frequelin είναι αυτός που τον κράτησε στην ομάδα, αφού μέχρι χθες ο Claude Chatinet, γενικός διευθυντής της Citroen, επιθυμούσε να λύσει το συμβόλαιο συνεργασίας με τον Βέλγο οδηγό. Αύριο αναμένεται ανακοίνωση της ομάδας, που όπως… «αινιγματικά» ανέφερε ο Frequelin, θα έχει το όνομα ενός νέου συνοδηγού για τον Duval ή ενός νέου οδηγού για τον Prevot…

Η Peugeot, όπως και εμείς, δεν μπορεί να ξεχάσει τον αδικοχαμένο φίλο μας Γιώργο Κυπριανού και σε μία σεμνή τελετή τίμησε τους γονείς του, Νίτσα και Κύπρο Κυπριανού, αλλά και τη μνήμη του. Το Ράλλυ Κύπρου χωρίς τον Γιωργάκη, δεν ήταν όπως παλιά. Φιλαράκο μας έλειψες και μας λείπεις…
Επόμενος γύρος του θεσμού είναι το Ράλλυ Τουρκίας στις 5-6 Ιουνίου. Ο γαλλικός συνδυασμός των Loeb-Citroen και Michelin, μοιάζει να αποτελεί το ακλόνητο φαβορί και το μόνο που απομένει να δούμε είναι ποια θα είναι η αντίδραση των Subaru και Peugeot, αλλά και κυριότερα της Pirelli, η οποία καλείται να βρει την ιδανική συνταγή και σύντομα, μάλιστα._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Ας δούμε, όμως, τι μας δήλωσαν οι πρωταγωνιστές του αγώνα.

Sebastien Loeb:Στην αρχή του αγώνα ήταν πολύ δύσκολα, αφού όλοι αντιμετώπιζαν προβλήματα, ενώ πολλές ήταν οι εγκαταλείψεις. Εμείς, από την πλευρά μας, κινηθήκαμε γρήγορα και προφυλάξαμε το αυτοκίνητο εκεί που έπρεπε. Απλά, για ακόμα μία φορά αποδείχθηκε η αξιοπιστία της Citroen. Πάντως, δεν είναι εύκολο να οδηγείς μόνος σου μπροστά και να περιμένουν όλοι να τερματίσεις. Βέβαια, όταν παλεύεις για τη νίκη η πίεση είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Manfrend Stohl:Ακόμα και για εμάς, αποτελεί μεγάλη έκπληξη το αποτέλεσμα που καταφέραμε, ως ιδιωτική συμμετοχή. Πιστεύω ότι τα καταφέραμε λόγω της σωστής τακτικής που ακολουθήσαμε, προστατεύοντας το αυτοκίνητο και πιέζοντας εκεί που έπρεπε. Η νίκη δεν πέρασε ποτέ από το μυαλό μου και το μόνο που σκεφτόμουν είναι να καταφέρω να διατηρηθώ δεύτερος. Από την νίκη, απέχω πολύ ακόμα. Επόμενος αγώνας για εμάς, είναι το Ράλλυ Ακρόπολις.

Markko Martin:Πιέσαμε πολύ και καταφέραμε να αποκομίσουμε ένα σημαντικό αποτέλεσμα. Στην πρώτη ειδική χάσαμε 40 δλ., ενώ ο Marcus Gronholm εγκατέλειψε, με αποτέλεσμα να αποκτήσουμε μεγαλύτερο άγχος, αφού έπρεπε να τερματίσουμε για τους βαθμούς στο Κατασκευαστών. Δεν ξέρω πότε θα κερδίσω. Ακόμα δεν έχω βρει τον εαυτό μου στο 307, και δεν ξέρω αν θα τον βρω, αν και οι μηχανικοί της ομάδας κάνουν καταπληκτική δουλειά.

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com

Στις σελίδες του WRC μπορείτε να βρείτε τα τελικά αποτελέσματα του αγώνα, αλλά και την βαθμολογία του Πρωταθλήματος
Άνετη νίκη για τον Sebastien Loeb. H πίσω όψη της Xsara είναι αυτή που είδαν οι αντίπαλοι του, σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.