Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Χάος! 13/5/2005 7:18 μμ

Εκτός συναγωνισμού το τρίπτυχο Loeb-Citroen-Michelin. Ψάξτε για τον δεύτερο!
Μόνο πραγματική τρέλα θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς η πρώτη ημέρα του έκτου γύρου του WRC, του Ράλλυ Κύπρου. Οι εργοστασιακές συμμετοχές, και όχι μόνο, τέθηκαν αντιμέτωποι με σκληρές ειδικές διαδρομές, αλλά και συνθήκες ελέω υψηλής θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα. Αρκετοί από αυτούς, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον αγώνα νωρίς, γνωρίζοντας το σκληρό πρόσωπο του κυπριακού αγώνα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι όλα τα εργοστασιακά πληρώματα αντιμετώπισαν μηχανικό πρόβλημα ή είχαν κλαταρισμένα ελαστικά, τα οποία και τους κόστισαν σε χρόνο. Κανείς από τους δώδεκα εργοστασιακούς δεν αποτελεί εξαίρεση. Ακόμα και ο Loeb που βρίσκεται αγκαλιά με την τρίτη του συνεχόμενη νίκη, είδε τον δείκτη της θερμοκρασίας να κτυπάει κόκκινο κάπου μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης ειδικής. Το γαλλικό «κλειδί» του τρίπτυχου της επιτυχίας, είναι αναμφισβήτητα και τα ελαστικά της Michelin, τα οποία έχουν ανοίξει υπερβολικά την ψαλίδα από την Pirelli. Ο πόλεμος των ελαστικών για φέτος, μάλλον τελείωσε νωρίς, και μοιάζει πολύ δύσκολο, η όποια κατάσταση να ανατραπεί. H ιστορία, θυμίζει κάτι από Formula 1 και τη μάχη της Michelin με τη Bridgestone, όπου το γαλλικό εργοστάσιο βγαίνει και εκεί κερδισμένο…

Mind Games από τον Petter Solberg, ο οποίος έκανε –όπως αρκετοί- χρήση του superally. Κύριοι της FIA, αφυπνιστείτε!
Ο μικρόσωμος Γάλλος, έχει βαλθεί να τρελάνει τον κόσμο με την ταχύτητα του. Και ενώ όλοι περίμεναν ότι η μάχη με τον Solberg θα ήταν υψηλού επιπέδου, ο Seb «έκανε πλάκα» στους αντιπάλους του, κερδίζοντας τις πέντε από τις έξι ειδικές της ημέρας, και αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι αυτή τη στιγμή είναι ο κορυφαίος οδηγός του θεσμού και με διαφορά. Ο συνδυασμός της «γριάς» Xsara, η οποία δεν λέει να γεράσει, μαζί με τα ελαστικά της Michelin, έχουν κάνει τη διαφορά σε σχέση με τους υπολοίπους. Ίσως, αυτή να είναι μακράν η πιο ώριμη περίοδο της εταιρίας, αλλά και του Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Με την διαφορά, αυτή τη στιγμή, από τον δεύτερο να ξεπερνάει τα δύο λεπτά, θα ήταν αστείο να πούμε ότι όλα παίζονται. Το μόνο που θα μπορούσε να αλλάξει την τύχη του αγώνα, είναι ένα πρόβλημα του γαλλικού συνδυασμού. Τον γάλλο, προσπάθησε να κυνηγήσει ανεπιτυχώς ο Petter Solberg. Ο Νορβηγός αντιμετώπισε σωρεία προβλημάτων, αρχικά με την υπερθέρμανση του κινητήρα και στη συνέχεια με το τούρμπο, για να… επιλέξει να εγκαταλείψει μία ειδική πριν από το τέλος. Δέκα μέτρα την εκκίνηση, σταμάτησε στην άκρη το Impreza, δηλώνοντας εγκατάλειψη και έτσι έχοντας το δικαίωμα να επανεκκίνησει αύριο. Χωρίς να ρισκάρει, λοιπόν, μεγαλύτερο πρόβλημα στον κινητήρα του Impreza, και έχοντας χάσει ουσιαστικά τον αγώνα θα ξεκινήσει αύριο με πέντε λεπτά ποινή, στοχεύοντας και πάλι στο πόντιουμ.

Αθόρυβα ο Manfend Stohl σκαρφάλωσε στην δεύτερη θέση της γενικής!
Το σύστημα superally, λοιπόν, φανέρωσε για ακόμα μία φορά την γύμνια του, αποδεικνύοντας ότι δεν έχει θέση στο WRC. Δεν είναι λογικό η εγκατάλειψη να αποτελεί μέρος της στρατηγικής, τη στιγμή που άλλοι οδηγοί δίνουν τον υπερ πάντων αγώνα στις ειδικές, αλλά βρίσκονται πίσω στην κατάταξη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι και αυτό του Mohamed Al-Wahaibi, ο οποίος στην τέταρτη ειδική διαδρομή έφτασε στο stop, και παρόλο που τερμάτισε συνειδητοποίησε ότι ήταν πιο αργός από κάποιους οδηγούς οι οποίοι εκείνη τη στιγμή βρίσκονταν κάτω από κάποια σκιά, περιμένοντας να εκκινήσουν την επόμενη μέρα. Είναι τουλάχιστον άδικο. Καταλαβαίνουμε ότι η FIA έχει ανάγκη την παρουσία των εργοστασιακών συμμετοχών στις ειδικές και τις τρεις μέρες του αγώνα, αλλά αυτό το σύστημα που επέλεξε δεν ευσταθεί. Και στο δια ταύτα, δική της επιλογή να καταργήσει πριν από λίγα χρόνια τις τρεις εργοστασιακές συμμετοχές, πληρώνοντας ουσιαστικά αυτή τη στιγμή, τα σπασμένα.

Με τα superally και τα προβλήματα να αποτελούν τον δευτεραγωνιστή του αγώνα (είπαμε, ο πρωταγωνιστής είναι ένας, Seb) ημιεργοστασιακές συμμετοχές βρήκαν την ευκαιρία να πλασαριστούν ψηλά στην κατάταξη. Πρόκειται για τους Manfrend Stohl και Henning Solberg, οι οποίοι με Citroen Xsara WRC και Ford Focus RS WRC ’04 αντίστοιχα, κατάφεραν να ανέβουν δεύτερος και τρίτος στο πρώτο σκέλος! Ο Markko Martin είχε πρόβλημα με κλαταρισμένα ελαστικά, αλλά τερμάτισε τέταρτος, ενώ την οκτάδα) συμπληρώνουν οι Antoni Warmbold, Francois Duval (αντιμετώπισε πρόβλημα με το γκάζι), Harri Rovnapera (αντιμετώπισε πρόβλημα με την μετάδοση) και Toni Gardemeister (έχασε περίπου 4 λεπτά, όταν σταμάτησε να αλλάξει λάστιχο). Στις κυριότερες εγκαταλείψεις της ημέρας, συμπεριλαμβάνεται αυτή του Marcus Gronholm μόλις στην πρώτη ειδική από ιμάντα χρονισμού, προκαλώντας βλάβη η οποία δεν μπορούσε να επισκευαστεί. Έτσι, ο Φιλανδός ετοιμάζεται να επιστρέψει νωρίτερα στην πατρίδα του, σε αντίθεση με τoν Chris Atkinson, ο οποίος μπορεί να εγκατέλειψε από συμπλέκτη, αλλά αύριο θα επανεκκίνησει.

Ο πρωταθλητής του JWRC το 2003, Brice Tirabassi, είναι πρώτος στην κατηγορία Παραγωγής με το Subaru Impreza N11.
Στην κατηγορία Παραγωγής, ο Πρωταθλητής του JWRC, Brice Tirabassi με Subaru Impreza N11, κατάφερε να επιβιώσει πρώτος μπροστά από τους αντίπαλους του, εκμεταλλευόμενος και την εγκατάλειψη του Mark Higgins, ο οποίος και προηγούταν μέχρι τότε, όταν το Subaru Impreza του τυλίχτηκε στην 4η ε.δ. στις φλόγες. Πίσω του, βρίσκονται τρία πληρώματα από την Αργεντινή, με πρώτο τον Federico Villagra (Mitsubishi EVO VIII), και τους Sebastian Beltran (Subaru Impreza N11), Marcos Ligato (Subaru Impreza N11) να ακολουθούν. Ο Xavier Pons έχασε πολύ χρόνο όταν έσπασε η πίσω ανάρτηση του EVO VIII, ενώ ο Toshihiro Arai εγκατέλειψε νωρίς από πρόβλημα στην ανάρτηση του Impreza N11. Πρώτος ανάμεσα στα κυπριακά πληρώματα, είναι ο Ανδρέας Τσουλόφτας, με το Mitsubishi Lancer EVO VI της κατηγορίας Α, ενώ δεύτερος ο Δημήτρης Παπασάββας με Mitsubishi Lancer EVO VIII, όντας πρώτος και στην άτυπη μάχη μεταξύ των κυπρίων για την κατηγορία Ν.

Mε τα προβλήματα να αποτελούν το κυρίως πιάτο της πρώτης ημέρας, όσοι εκκινήσουν αύριο –και λέμε όσοι, αφού κανείς δεν ξέρει ελέω superally- θα έχουν να αντιμετωπίσουν τις σκληρές ειδικές διαδρομές και την αφόρητη ζέστη. Για το ποιος θα είναι ο νικητής, για ακόμα μία φορά, μάλλον δεν χρειάζεται να αναφερθούμε. Αυτό που έχει σημασία πλέον είναι οι βαθμοί και πόσους από αυτούς θα καταφέρουν οι έτεροι διεκδικητές του να κατακτήσουν._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com
Αγκαλιά με την τρίτη συνεχόμενη και τέταρτη φετινή νίκη είναι ο Sebastien Loeb και η Citroen.