Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Με μια ματιά 10/5/2005 10:58 πμ

Οι ειδικές διαδρομές είναι ακριβώς ίδιες με αυτές του 2004.
Όπως είχαμε προβλέψει πριν από τη Σαρδηνία, το φετινό Πρωτάθλημα αποδεικνύεται συναρπαστικό σε εξέλιξη, αν και οι διεκδικητές της νίκης σε κάθε αγώνα παραμένουν οι ίδιοι. Βλέπετε, ο τρόπος βαθμολόγησης διατηρεί ψηλά το ενδιαφέρον στο θεσμό, αφού όσοι τερματίζουν δεν χάνουν την επαφή με την κορυφή. Καθαρά σε επίπεδο επιδόσεων, το Πρωτάθλημα είναι ξεκάθαρα τριών ταχυτήτων και ίσως δύο. Ο Sebastien Loeb εκμεταλλεύεται ιδανικά το πακέτο αυτοκίνητο-ελαστικά και κυριαρχεί, την ώρα που οι Petter Solberg και Marcus Gronholm προσπαθούν να ακολουθήσουν ελέω του πληθωρικού τους ταλέντου. Η παρουσία του Martin βοηθάει τα μέγιστα τη Peugeot στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και τη διατηρεί στη πρώτη θέση, την ώρα που η Citroen πληρώνει την αστάθεια του Francois Duval.
Από εκεί και πέρα, ο αγώνας αναμένεται δύσκολος και σκληρός, όπως είθισται, ενώ η υπερβολική ζέστη κάνει τη ζωή ανθρώπων και μηχανών δύσκολη. Τα ελαστικά για ακόμα μία φορά αναμένεται να παίξουν το ρόλο τους, με την μάχη μεταξύ Michelin και Pirelli να μαίνεται. Η ιταλική εταιρία έχει πραγματοποιήσει μία σειρά δοκιμών, με μοναδικό στόχο να κλείσει την ψαλίδα από την Michelin._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Άγρια φύση και ομορφιά συνθέτουν το σκηνικό στην Κύπρο
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 62
Eργοστασιακοί Oδηγοί: 12
Oδηγοί FIA 2: 5
Oδηγοί Πρωταθλήματος Παραγώγης: 18
Iδιωτικές συμμετοχές με WRC: 1
Iδιωτικές συμμετοχές με N/4: 19
Iδιωτικές συμμετοχές με A/6: 3

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ: 1063,92 χλμ.
Αριθμός ε.δ.: 18
Συνολικά χλμ ε.δ.: 326,68 χλμ.
Μεγαλύτερη ε.δ.: 1η/4η Λαγουδέρα-Σπίλια(38,32 χλμ.)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 1193 μέτρα (14η/17η Μαχαίρας-Αγίοι)
Οδόστρωμα: χώμα
Service Park: Ένα, Νότια της Λεμεσσού
Πανηγυρική εκκίνηση: Πέμπτη 12 Μαΐου 20.30 μμ (Λεμεσσός)
Τερματισμός: Κυριακή 15 Μαΐου 15.17 μμ (Λεμεσσός)
Περιορισμός Κινητήρων: Ίδιος σε Σαρδηνία και Kύπρο

ΑΛΛΑΓEΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ 2005
Κάθε χρόνο στην Κύπρο νιώθουν με το μαχαίρι στο λαιμό, αλλά από το 2000 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται κανονικά στο πρόγραμμα του WRC.
Ουσιαστικά καμία. Οι ειδικές διαδρομές του αγώνα παραμένουν ακριβώς οι ίδιες, όπως και η διαδρομή του αγώνα. Από εκεί και πέρα, θα υπάρχει νέο service park, το οποίο θα φιλοξενεί και το αρχηγείο του αγώνα, την ώρα που τα αυτοκίνητα θα διανυκτερεύουν στο Παλέ ντε σπορ της Λεμεσού. Ανασυγκρότηση δεν θα υπάρχει στην Πάφο, κάτι που γινόταν πέρσι, ενώ νέο είναι το shakedown του αγώνα. Σε απόσταση 6 χιλιομέτρων από το service park, οι οδηγοί θα μπορούν να κάνουν τις τελευταίες αλλαγές στα αυτοκίνητα τους.

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2004 Loeb-Elena Citroen Xsara WRC (65,82 χλμ./ώρα)
2003 Solberg-Mills Subaru impreza WRC (66,18 χλμ./ώρα)
2002 Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC (67,54 χλμ./ώρα)
2001 McRae-Grist Ford Focus WRC (66,60 χλμ./ώρα)
2000 Sainz-Moya Ford Focus WRC (64,11 χλμ./ώρα)

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Citroen:Οι Sebastien Loeb και Francois Duval, όπως σε κάθε αγώνα, θα είναι οι δύο εργοστασιακοί οδηγοί της ομάδας. Ο team manager της Citroen, Υves Matton, εξηγεί την πρόκληση της Κύπρου για την ομάδα του. Οι συνέπειες ενός τόσο αργού αγώνα είναι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το γεγονός αυτό, τον καθιστά πραγματική πρόκληση για την φυσική κατάσταση των οδηγών. Να ξέρετε ότι οι «αργοί» αγώνες είναι πολύ δύσκολοι για τα πληρώματα». Στην γαλλική ομάδα περιμένουν να εκμεταλλευτούν και στην Κύπρο το πλεονέκτημα της γόμας που παρουσίασε η Michelin στη Ζηλανδία και να κερδίσουν για τρίτη συνεχόμενη φορά. Στον αγώνα συμμετέχει και ακόμα μία Xsara, αυτή του Manfrend Stohl στα χρώματα της OMV.

Ford:Στην Ford, το μόνο που έχουν στο μυαλό τους είναι να γράψουν ιστορία. Αν ένα Focus καταφέρει να τερματίσει στους βαθμούς, η ομάδα του Malcolm Wilson θα φτάσει τους 50 συνεχόμενους τερματισμούς στους βαθμούς! Ένα ασύλληπτο ρεκόρ, το οποίο κρατάει από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο του 2002. Από εκεί και πέρα, το πρώτο Focus ’04 θα οδηγήσει ο Toni Gardemeister, τη στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη φορά, δηλωμένος δεύτερος οδηγός είναι ο Roman Kresta. H Ford έχει καλή παράδοση στην Κύπρο, ενώ το Focus είναι αποδεδειγμένα αξιόπιστο, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον αγώνα στο νησί της Αφροδίτης. Δύο ακόμα Focus ’04 θα ετοιμάσει η M-Sport, για τους Henning Solberg και Antony Warmbold.

Mitsubishi:Επιστροφή του Gilles Panizzi στο προσκήνιο. Μετά από σκληρή δουλειά πίσω από τη σκηνή, όπου ο γάλλος πραγματοποίησε σκληρές δοκιμές με το Lancer, θα αποτελέσει τον δεύτερο οδηγό της ομάδας. Πρώτος, θα είναι φυσικά ο Harri Rovanpera, o οποίος στη Σαρδηνία έδειξε ότι αποτελεί υπολογίσιμο αντίπαλο σε επιφάνειες που του ταιριάζουν. Ο Giggi Galli, θα βρεθεί στην Κύπρο και θα πραγματοποιήσει τις αναγνωρίσεις του αγώνα, αν και δεν θα συμμετάσχει, για να πάρει μία γεύση, για μία πιθανή μελλοντική του συμμετοχή.

Peugeot:Oι Marcus Gronholm και Markko Martin θα προσπαθήσουν για ακόμα μία φορά να κατακτήσουν την πρώτη νίκη του 307 το 2005. Πέρσι, στην Κύπρο, το 307 σημείωσε-έστω και αν την έχασε στα χαρτιά- την πρώτη του νίκη, αποδεικνύοντας ότι είναι ανταγωνιστικό σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Πλέον, είναι ηλίου φαεινότερο, ότι το αυτοκίνητο είναι αξιόπιστο, ανταγωνιστικό, αλλά σίγουρα δύσκολο και νευρικό στην οδήγηση. Το γεγονός ότι Gronholm συχνά πραγματοποιεί λάθη, ενώ ο Martin αποτελεί φέτος σκιά του εαυτού του, μαρτυρά του λόγου το αληθές.

Skoda:Δύσκολοι καιροί για την Skoda, η οποία εξελίσσει την έκδοση του 2005, που έκανε πρεμιέρα στο Μεξικό. Ακόμα, το Fabia δεν είναι ανταγωνιστικό, ενώ τα προβλήματα αξιοπιστίας δεν απουσιάζουν, πονοκεφαλιάζοντας τους Τσέχους. Πέρσι, το Fabia δεν είχε αγωνιστεί στον συγκεκριμένο αγώνα, κάτι που κάνει ακόμα πιο δύσκολο το έργο της ομάδας, αφού δεν έχουν πληροφορίες για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις κυπριακές επιφάνειες. Οι Armin Schwarz και Janne Tuohino, θα οδηγήσουν τα δύο Fabia, τη στιγμή που στο Ακρόπολις θα δούμε τρία Skoda, με τον Paasonen να πλαισιώνει τους δύο πρώτους.

Subaru:Mετά τη Σαρδηνία, όπου η SWRT προετοίμασε τρία Impreza, αυτή τη φορά θα συμμετάσχει με δύο αυτοκίνητα για τους Petter Solberg και Chris Atkinson. To αυτοκίνητο δεν θα έχει αλλαγές σε σχέση με τη Σαρδηνία, τη στιγμή που όλο το παιχνίδι παίζεται στα ελαστικά. Οι υψηλές θερμοκρασίες δεν βολεύουν τα Pirelli και στη Subaru το γνωρίζουν. Για να αντιμετωπίσουν την ζέστη, το προσωπικό της ομάδας θα υποβληθεί σε υποχρεωτική προπόνηση πριν από τον αγώνα.

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Η Κύπρος είναι η τρίτη συνάντηση του Πρωταθλήματος Παραγωγής, μετά από τα Ράλλυ Σουηδίας και Νέας Ζηλανδίας. Ανάμεσα στους οδηγούς που συμμετέχουν, δύο έχουν ξεχωρίσει μέχρι
στιγμής. Οι Toshihiro Arai και Xavier Pons, οι οποίοι και μοιράζονται τις νίκες σε Σουηδία και Ν. Ζηλανδία, αντίστοιχα. Μάλιστα, η μάχη μεταξύ τους έχει και προεκτάσεις, αφού ουσιαστικά πρόκειται για μάχη και κατασκευαστών ανάμεσα σε Subaru και Mitsubishi. O Arai το διάστημα που μεσολάβησε, συμμετείχε στον εναρκτήριο αγώνα του Πρωταθλήματος Ασίας-Ειρηνικού, το Ράλλυ Κανμπέρα στην Αυστραλία. Στον αγώνα τερμάτισε τρίτος γενικής και πρώτος για το θεσμό του APRC. Όμως, μετά τον αγώνα τέθηκε εκτός κατάταξης για τεχνικούς λόγους και οι βαθμοί πήγαν στον Jussi Valimaki στην πρώτη του εμφάνιση στο θεσμό. Ο Pons με τη σειρά του, είχε λάβει μέρος στο Ράλλυ Σαρδηνίας με Peugeot 206 WRC, εγκαταλείποντας μετά από έξοδο. Από εκεί και πέρα, ο Karamjit Singh αναμένεται να ανακοινώσει την συμφωνία του με νέο χορηγό, ενώ ο το ντεμπούτο του στο θεσμό αναμένεται να κάνει και ο Αυστραλός Thomas Bleiner.

Επίσημο site του αγώνα: www.cyprusrally.org.cy
E-mail: caa@cytanet.com.cy
Press Office E-mail: pressoffice@actiongroup.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
O περσινός νικητής -έστω και στα χαρτιά- του αγώνα, Sebastien Loeb.