Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Με το ένα χέρι! 1/5/2005 5:36 μμ

Ο γάλλος οδηγός οδήγησε στο όριο και απέφυγε όπως μας έχει συνηθίσει τα άσκοπα λάθη.
Σε δαιμονιώδη φόρμα; Ίσως. Υπεροχή έναντι των υπολοίπων; Μπορεί. Η ουσία είναι ότι ο Sebastien Loeb έκανε επίδειξη ισχύος στη Σαρδηνία, στέλνοντας σαφές μήνυμα στους διώκτες του. Η ανωτερότητα του αμιγώς γαλλικού συνδυασμού, είναι αναμφισβήτητη. Ο γάλλος οδηγός οδήγησε στο όριο, απέφυγε όπως μας έχει συνηθίσει τα άσκοπα λάθη και σε καμία περίπτωση δεν εφησυχάστηκε από την διαφορά ασφαλείας που είχε δημιουργήσει. H Citroen Xsara απέδειξε για ακόμα μία φορά ότι είναι το πιο ολοκληρωμένο «πακέτο», όντας γρήγορη σε κάθε είδους επιφάνεια και αξιόπιστη, αφού δεν παρουσίασε κανένα πρόβλημα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό. Σημαντικό και το τρίτο γαλλικό γρανάζι του συνδυασμού, τα ελαστικά της Michelin, τα οποία όπως και στην N. Ζηλανδία, λειτούργησαν ιδανικά στις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα, παρουσιάζοντας και την μικρότερη φθορά. Το τελευταίο στοιχείο, στοίχισε σε Subaru και Peugeot, αλλά και στην Mitsubishi, αφού τα ελαστικά τους μετά από τρεις ειδικές έμοιαζαν με σλικ!

Ο Solberg αναζητά ήδη τον τρόπο για να ξεπεράσει τον συνδυασμό Loeb-Xsara και Michelin.
Ο Petter Solberg, τερμάτισε στη δεύτερη θέση της γενικής και σε καμία περίπτωση σήμερα δεν προσπάθησε να πιάσει τον γάλλο. Ο Νορβηγός, από την αρχή της ημέρας δήλωσε ότι σκέφτεται τον επόμενο αγώνα και ότι οι οκτώ βαθμοί της δεύτερης θέσης είναι πολύ σημαντικοί. Πάντως, αν η υπεροχή της Michelin στο τομέα των ελαστικών διατηρηθεί, ο Solberg θα έχει σημαντικό πρόβλημα στους αγώνες που ακολουθούν, Κύπρος-Τουρκίας-Ακρόπολις, αφού οι θερμοκρασίες είναι ακόμα υψηλότερες. Σε γενικές γραμμές, με την λογική του Νορβηγού κύλησε ο αγώνας και για τα υπόλοιπα πληρώματα, αφού οι περισσότεροι περιορίστηκαν στο να διατηρήσουν τις θέσεις που είχαν στην κατοχή τους. Μοναδική εξαίρεση, ο Harri Rovanpera, o οποίος χάλασε την πολύ εικόνα που είχε δημιουργήσει τις προηγούμενες δύο ημέρες του αγώνα, αφού εγκατέλειψε σήμερα από σπασμένη ανάρτηση. Μάλιστα, σε εγκατάλειψη αναγκάστηκε και το δεύτερο Lancer του Giggi Galli, από κιβώτιο. Στην Κύπρο, ο Harri Rovanpera θα οδηγήσει το πρώτο Lancer, ενώ θα επανέλθει στο τιμόνι του δεύτερου ο Gilles Panizzi, την ώρα που ο Galli θα πραγματοποιήσει μόνο τις αναγνωρίσεις. Πίσω στον αγώνα, η εγκατάλειψη του Rovanpera έδωσε την ευκαιρία στα δύο 307 που ακολουθούσαν το Φιλανδό, να ανέβουν στη γενική και να διατηρήσουν την Peugeot στην κορυφή του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

O Marcus Gronholm δεν απέφυγε το λάθος την πρώτη μέρα και συνετίστηκε στη συνέχεια για να ολοκληρώσει τελικά τρίτος.
Ο Marcus Gronholm σήμερα δοκίμασε διάφορες ρυθμίσεις στο 307, εν όψει των τριών αγώνων της Μεσογείου που ακολουθούν και αρκέστηκε στους βαθμούς της τρίτης θέσης. Βέβαια, μετά από το τραγικό λάθος που πραγματοποίησε την πρώτη ημέρα του αγώνα, μόνο ευχαριστημένος θα μπορούσε να είναι εν τέλει από την θέση που κατέβαλε. Είναι φανερό, ότι ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν μπορεί να βρει τον εαυτό του στο 307. Σύγκριση με το 206 δεν υπάρχει, αφού το τελευταίο ο Gronholm ουσιαστικά το είχε χτίσει γύρω από τον εαυτό του. Η συνέχεια είναι δύσκολη για τον ίδιο, αφού αν θέλει να διατηρηθεί στο κυνήγι των πρώτων, θα πρέπει να υπερβάλλει εαυτό, χωρίς όμως να κάνει λάθη, τα οποία του στοιχίζουν σε αγωνιστικό επίπεδο και όχι μόνο. Στην τέταρτη θέση της γενικής, ο Markko Martin συνεχίζει την προσφιλή του τακτική, προσπαθώντας να διατηρηθεί σε απόσταση βολής από τους πρώτους. Ο Εσθονός δεν μπορεί να προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες του 307 και το μεγάλο ερωτηματικό παραμένει αν θα τα καταφέρει ποτέ. Στην Σαρδηνία δεν κατάφερε τίποτα περισσότερο από τους προηγούμενους αγώνες, όντας πλέον θεατής των κορυφαίων.

Στο στρατόπεδο της Ford, μοναδικός άνθρωπος που είναι ευχαριστημένος είναι ο Malcolm
Πλέον, όλοι αναρωτιούνται αν θα μπορέσει ο Martin να προσαρμοστεί με το 307. Δύσκολο σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες.
Wilson. O Βρετανός είδε και τα δύο Focus να φτάνουν στη ράμπα του τερματισμού, από την πέμπτη και έκτη θέση, συλλέγοντας για ακόμα ένα αγώνα βαθμούς. Ο team manager της Ford έχει ήδη στο μυαλό του τη σεζόν του 2006, και την ημέρα που θα κάνει το ντεμπούτο το νέο Focus μέσα στη χρονιά. Οι Toni Gardemeister και Roman Kresta έκαναν αυτό που μπορούσαν καλύτερα, με τον Φιλανδό ίσως να είχε τερματίσει ψηλότερα, αν δεν είχε αντιμετωπίσει χθες πρόβλημα με την πίεση λαδιού του κινητήρα. Ο Τσέχος, το μόνο που ήθελε ήταν να φτάσει στον τερματισμό, ειδικά μετά από τον εφιάλτη της Νέας Ζηλανδίας, και ένιωσε ανακουφισμένος που τα κατάφερε από την έκτη θέση της γενικής, μάλιστα. Στην έβδομη θέση της γενικής, βρέθηκε ακόμα ένα Ford Focus, αυτό του Antony Warmbold, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις πραγματοποίησε πολύ καλούς χρόνους. Ο Γερμανός οδηγός, δεν θυμίζει σε τίποτα πλέον το μικρό αγόρι που έδειχνε να ταλαιπωρείται στις ειδικές διαδρομές και κινείται με αξιοπρέπεια και ταχύτητα, ανάμεσα σε πολύ πιο έμπειρους συνδυασμούς. Βέβαια, το τελευταίο στοιχείο, είναι κάτι που και ο ίδιος πλέον κατέχει, αφού τα τελευταία τρία χρόνια συμμετέχει συστηματικά σε όλους τους αγώνες του WRC.

Την πρώτη δεκάδα, ελέω των πολλών εγκαταλείψεων, συμπλήρωσαν οι Juuso Pykalisto, Manfrend Stohl και Mark Higgins. Oι δύο πρώτοι, με τις ιδιωτικές Xsara WRC στα χρώματα της OMV, εκμεταλλεύθηκαν το αυτοκίνητο και τις εγκαταλείψεις, τη στιγμή που η προσπάθεια του Αυστριακού οδηγού μοιάζει με άθλο, αφού λίγες ώρες πριν από την εκκίνηση, ήταν άρρωστος,
Χωρίς να εντυπωσιάσουν τα Ford έφτασαν στον τερματισμό, μάζεψαν βαθμούς, ενώ ο Gardemeister ήταν και πάλι ο ταχύτερος ανάμεσα στους οδηγούς του Malcolm Wilson.
έχοντας πάθει τροφική δηλητηρίαση. Ο Βρετανός Higgins, με το Ford Focus WRC ’03 στα χρώματα του Paul Stobard, αντιμετώπισε σήμερα πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να χάσει θέσεις στην γενική κατάταξη. Ανάμεσα στους οδηγούς που είδαν την καρό σημαία του τερματισμού, αλλά ελέω superally, ήταν οι Francois Duval, Stephan Sarrazin και Chris Atkinson. O Βέλγος σε γενικές γραμμές απογοήτευσε και τις μέτριες εντυπώσεις διασκέδασε το γεγονός ότι πρόσφερε δύο βαθμούς στην ομάδα της Citroen για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο γάλλος από την μεριά του, ήταν πίσω από τους πρώτους, αλλά και τους ιδιώτες με WRC, ενώ στο τελευταίο σκέλος έδειχνε να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του χώματος. Ο Chris Atkinson, αντίθετα, με το δεύτερο εργοστασιακό Impreza WRC ’05, απέδειξε για ακόμα ένα αγώνα ότι έχει την ταχύτητα που απαιτείται. Ίσως να ήταν και ο μοναδικός που καταφέρνει να ακολουθεί το ρυθμό της πρώτης τριάδας, αλλά είναι φανερό ότι χρειάζεται ακόμα αγωνιστικά χιλιόμετρα και εμπειρία πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου WRC.

Στο JWRC, o Daniel Sordo κατάφερε, έστω και με λίγη τύχη, να σημειώσει την πρώτη του νίκη στην κατηγορία. Ο Ισπανός οδηγός, με την καθοδήγηση του μέχρι πρότινος συνοδηγού του Carlos Sainz, Marc Marti, συμμετείχε για τρίτη φορά στην καριέρα του σε χωμάτινο αγώνα και κατάφερε να φέρει το εργοστασιακό C2 του πρώτο στην ράμπα του τερματισμού. Πίσω από τον Ισπανό, τερμάτισε ο Urmo Aava με Suzuki Ignis, ενώ τρίτος ολοκλήρωσε ο Chris Meeke με το δεύτερο Citroen C2. Πάντως, αξίζει να τονίσουμε ότι τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα από τους σκληρούς δρόμους, θυμίζοντας τον αποδεκατισμό παλαιότερων χρόνων στο δικό μας Ακρόπολις. Μόνο που τα τελευταία δύο χρόνια, το superally του επιτρέπει τουλάχιστον να τερματίζουν.

O Daniel Sordo είναι ένα από τα ταλέντα, που σύμφωνα με τους Ισπανούς, θα μιλάμε συχνά στο μέλλον.
Ο Daniel Sordo, επειδή δεν γνωρίζουν πολλοί τον Ισπανό οδηγό, είναι 22 χρονών –αύριο έχει τα γενέθλια του- και συγκαταλέγεται ανάμεσα στα καλύτερα ταλέντα της χώρας, τα τελευταία χρόνια, ενώ γεννήθηκε και ζει στην Torrelavega. Το γεγονός αυτό, οδήγησε τον Ισπανό Carlos Sainz να τον στηρίξει, μαζί πάντα με την ισπανική ομοσπονδία αυτοκινήτου την RACC και να λάβει μέρος φέτος στο JWRC. Ο Sainz, για να βοηθήσει ακόμα περισσότερο τον νεαρό οδηγό, έβαλε δίπλα του έναν έμπειρο συνοδηγό, όπως είναι ο Marc Marti, με τον οποίο και αγωνίζεται φέτος. Ο Sordo, ξεκίνησε το 1995 συμμετέχοντας σε αγώνες Μότοκρος και κατέκτησε τον επόμενο χρόνο τον τίτλο στην κατηγορία των 80 κ.εκ. Στη συνέχεια συμμετείχε σε αγώνες το καρτ, ενώ το ντεμπούτο του στους αγώνες Ράλλυ το πραγματοποίησε το 2001 με Mitsubishi Lancer EVO VI της κατηγορίας Ν. Το 2003 και το 2004 αναδείχθηκε πρωταθλητής Junior στην Ισπανία, ενώ το 2003 τερμάτισε δεύτερος στο Ράλλυ Καταλονίας και το 2004 δεύτερος στο γύρο της Κορσικής, πάντα στην κατηγορία Ν, και στο πλαίσιο του WRC. Πανευτυχής, μετά από την επιτυχία του στη Σαρδηνία, μας είπε: «Σίγουρα, είμαι πολύ ικανοποιημένος, αφού ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας. Αυτό το αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερο από ότι περιμέναμε όταν ήρθαμε αρχικά εδώ. Ξέραμε ότι το αυτοκίνητο θα είναι ανταγωνιστικό. Προσπαθήσαμε να το προστατέψουμε και είναι απίστευτο πως καταφέραμε να έχουμε μόλις ένα λάστιχο».

Και ο πέμπτος γύρος του θεσμού πέρασε στην ιστορία, με τα φώτα να σβήνουν στο κοσμοπολίτικο νησί της Σαρδηνίας. Οι πρωταγωνιστές του WRC δεν έχουν πολύ χρόνο για ξεκούραση, αφού σε δύο εβδομάδες ανανεώνεται το ραντεβού τους για το νησί της Αφροδίτης. Στις 13 Μαΐου, λοιπόν, η Κύπρος θα γίνει το επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος και το μόνο που απομένει να δούμε είναι αν ο Loeb θα συνεχίσει τον μονόλογο που έχει ξεκινήσει από την Ν. Ζηλανδία, ή αν οι Solberg και Gronholm θα έχουν την δική τους απάντηση. Η ουσία είναι ότι φέτος, τον λόγο έχουν οι τρεις τους._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Ας δούμε, όμως, τι μας δήλώσαν οι τρεις πρώτοι του αγώνα:

Sebastien Loeb: « Σίγουρα η νίκη με ικανοποιεί απόλυτα. Πέρσι ήμασταν εμείς στη θέση του Petter, δεύτεροι και ένα λεπτό πίσω, και δουλέψαμε πολύ στις δοκιμές για να είμαστε ανταγωνιστικοί. Το αυτοκίνητο είναι ιδανικό και νιώθω τεράστια αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι της Xsara. Είμαι αισιόδοξος για τη συνέχεια. Σημαντικό είναι το γεγονός στο Πρωτάθλημα να καταφέρνουμε να τερματίζουμε. Για τους επόμενους σκληρούς αγώνες του θεσμού δεν μπορεί κανείς να κάνει καμιά πρόβλεψη, αφού είναι διαφορετικοί σε σχέση με ότι έχουμε αντιμετωπίσει μέχρι τώρα».

Petter Solberg: «Σε σχέση με πέρσι, δεν άλλαξε κάτι. Είμαι ευχαριστημένος που τερματίσαμε δεύτεροι. Απλά, δεν μπορέσαμε να κυνηγήσουμε τον Seb. Τώρα πρέπει να κάτσουμε να σκεφτούμε και να βρούμε τον τρόπο που θα τον κερδίσουμε. Από εκεί και πέρα, εγώ θα τα δώσω όλα για να είμαι ο τελικός νικητής».

Marcus Gronholm: «Ήταν ένας πολύ σκληρός αγώνας, ίσως ο πιο σκληρός της χρονιάς, και είμαι ευχαριστημένος από την τρίτη θέση. Κάναμε ένα λάθος την πρώτη ημέρα, το οποίο πάλι μας στοίχισε. Πάντως, στην αρχή της σημερινής ημέρας, δεν ήμουν σίγουρος ότι θα περάσω τον Harri, αφού στην πρώτη ειδική ήταν ταχύτερος από εμένα. Έτσι, επέλεξα να τον πιέσω, μέχρι που έκανε το λάθος στην επόμενη και έσπασε την ανάρτηση του Lancer. Το θετικό στοιχείο της ιστορίας είναι ότι το αυτοκίνητο είναι αξιόπιστο, αν και ακόμα υπολείπεται σε ταχύτητα»

Αναλυτικά, η βαθμολογία όπως έχει διαμορφωθεί μετά από τον αγώνα.

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com
Χαρές και πανηγύρια στην Citroen, αφού το γαλλικό εργοστάσιο και ο Sebastien Loeb, δείχνουν το ίδιο ισχυροί όσος καιρός και αν περάσει.