Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Αλλού… 30/4/2005 10:30 μμ

Απογοητευμένος από τα ελαστικά του ο Petter Solberg, έκανε ότι μπορούσε αλλά δεν ήταν αρκετό για να κυνηγήσει τον Loeb.
Και ενώ όλοι περίμεναν να δουν ποια θα είναι η απάντηση του Petter Solberg, σχετικά με τις χθεσινές επιδόσεις του Loeb στο πρώτο σκέλος του αγώνα, γίναμε μάρτυρες ενός ξέφρενου ρυθμού που επέβαλλε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής μετατρέποντας τον αγώνα σε παράσταση για έναν ρόλο. Ο γάλλος δεν είναι μόνο ψύχραιμος και αλάνθαστος, αλλά και ταχύτατος. Εκμεταλλευόμενος τα εξαιρετικά Michelin, τα οποία όπως και στη Ν. Ζηλανδία, λειτουργούν ιδανικά κάτω από υψηλές θερμοκρασίες, δεν άφησε σε κανέναν το περιθώριο να τον απειλήσει-προβληματίσει. Η επίδοση αυτή, λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις, αν αναλογιστεί κανείς, ότι η Xsara είναι το αυτοκίνητο με την μικρότερη –σχεδόν μηδαμινή από φέτος- εξέλιξη σε σχέση με όλα τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Ο ίδιος παραδέχθηκε σήμερα ότι συνειδητοποίησε ότι μπορεί να πάει γρήγορα, του επέτρεπε το αυτοκίνητο και οι συνθήκες και απλά το έκανε. Λιτός ο «γυμναστής».

Ευχάριστη έκπληξη ο Harri Rovanpera, που παρά τα όποια προβλήματα κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά από τα δύο 307.
Στο προσωπικό κρεσέντο του Loeb, μοναδική παραφωνία προσπάθησε να γίνει ο Petter Solberg, αλλά με αποτυχία. Τελικά ο Νορβηγός δεν κατάφερε όχι απλά να μικρύνει τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο, αλλά την είδε να μεγαλώνει σε βαθμό, που να του στερεί κάθε ελπίδα για νίκη. Ο Πρωταθλητής του 2003, παραδέχθηκε –προς τιμή του- ότι σε κανένα σημείο του αγώνα δεν σήκωσε το πόδι από το πάτωμα, πίεσε «όπως ο διάολος», όπως είπε χαρακτηριστικά, αλλά με τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν μπορεί να ελπίζει απέναντι στο γαλλικό συνδυασμό. Τα ευχάριστα μηνύματα, έρχονται από το στρατόπεδο της Mitsubishi, με τον Harri Rovanpera να φλερτάρει με το πόντιουμ. Ο Φιλανδός, αν και στο πρώτο μισό της ημέρας αντιμετώπισε προβλήματα με το κιβώτιο του Lancer, κατάφερε να απαντήσει στη συνέχεια στις ειδικές και να διατηρηθεί στην τρίτη θέση της γενικής, μπροστά από τα δύο Peugeot 307 WRC, των Marcus Gronholm και Markko Martin.

Aυτή η τριάδα, αναμένεται αύριο να συγκεντρώσει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αφού η διαφορά μεταξύ τους είναι σχετικά μικρή και όλα μπορεί να συμβούν. Ο Gronholm μετά από το χθεσινό κάζο, όπου τέθηκε για ακόμα ένα αγώνα εκτός διεκδίκησης της νίκης, είναι ευτυχισμένος με το γεγονός ότι έχει μία ευκαιρία να ανέβει στο πόντιουμ. Σκεφτείτε, ότι μετά από την έξοδο της τρίτης ειδικής, είχε πέσει στην 22η της γενικής! Ο ομόσταυλος του, Markko Martin, συνεχίζει να βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας στο τιμόνι του 307. Ο Εσθονός δεν μπορεί να προσαρμοστεί με το αυτοκίνητο και δεν χάνει την ευκαιρία να το δηλώνει. «Συνήθως σε ένα αυτοκίνητο, υπάρχει ένας οδηγός. Στο δικό μας υπάρχουν δύο. Εγώ και το αυτοκίνητο που κάνει ότι θέλει».
Σίγουρα ο Jean Pierre Nicolas, το μόνο που θα θέλει, είναι να δει και τα δύο 307 στον τερματισμό και την Peugeot να διατηρείται πρώτη στην βαθμολογία των κατασκευαστών.
Πάντως, αν κρίνουμε από τις επιδόσεις δύο χαρισματικών οδηγών, όπως είναι οι Gronholm και Martin, δεν είναι δύσκολο να συμπεράνει κανείς ότι το 307 δεν είναι και το πιο ευκολοδήγητο από τα αυτοκίνητα του WRC.

Την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπληρώνουν οι Mark Higgins, Roman Kresta και Toni Gardemeister. O Βρετανός οδηγός, με Ford Focus του 2003, στα χρώματα της ομάδας του Paul Stobbard, εντυπωσιάζει με την οδήγηση του, ενώ εκμεταλλευόμενος τις εγκαταλείψεις ισχυρών συνδυασμών, φιγουράρει στην έκτη θέση της γενικής. Ο Kresta από την πλευρά του, αφού ξεπέρασε χθες το σοκ της Ν. Ζηλανδίας, προσπάθησε σήμερα να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι άνοιγε το δρόμο για τους υπόλοιπους, παρομοιάζοντας την εμπειρία με οδήγηση στο χιόνι! Ο team mate του, o Toni Gardemeister, ήταν από τους άτυχους της σημερινής ημέρας, αφού μπορεί να βρίσκεται στην όγδοη θέση της γενικής, αλλά έχει εγκαταλείψει. Και εξηγούμαστε! Ο Φιλανδός οδηγός ήταν πέμπτος μέχρι την προτελευταία ειδική της ημέρας, αλλά ένα πρόβλημα με την πίεση λαδιού στην τελευταία τον οδήγησε στην εγκατάλειψη, αναλογιζόμενος
Στον τρίτο χωμάτινο αγώνα της ζωής του, ο Daniel Sordo –προστατευόμενος του Carlos Sainz- βρέθηκε να προηγείται στο JWRC!
το γεγονός ότι με τον ίδιο κινητήρα θα αγωνιστεί και στην Κύπρο. Αυτή τη στιγμή, με την ποινή των πέντε λεπτών και ελέω superally, είναι στην όγδοη θέση της γενικής, αλλά παραμένει άγνωστο αν θα εκκινήσει την αυριανή ημέρα. Εκτός αγώνα, χωρίς να είναι σίγουρο ότι θα επανεκκίνησουν αύριο, τέθηκαν οι Mikko Hirvonen από ανάρτηση, Janne Tuohino από ηλεκτρικά και Armin Schwarz από συμπλέκτη. Και τα δύο Skoda Fabia καταποντίστηκαν…

Μπορεί, λοιπόν, σε επίπεδο γενικής να μην είχαμε μεγάλες ανατροπές, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει για το JWRC, όπου ήρθαν πραγματικά τα πάνω κάτω! Μία έξοδος για τον Urmo Aava με το Ignis, αλλά και ένα πρόβλημα με την προστατευτική ποδιά για τον Kosti Katajamaki, σε συνδυασμό με μία έξοδο για τον Chris Meeke με το C2, έφεραν στη πρώτη θέση τον Daniel Sordo με το Citroen C2! O Ισπανός προστατευόμενος του Carlos Sainz, ο οποίος σημειωτέον, συμμετέχει και με τον πρώην συνοδηγό του δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Marc Marti, είναι πρώτος με διαφορά ασφαλείας από τον δεύτερο Aava και οδεύει ολοταχώς για τη πρώτη του νίκη στο JWRC. Και όλα αυτά, μόλις στον τρίτο χωμάτινο αγώνα της ζωής του.

Αύριο, τα πληρώματα θα πραγματοποιήσουν έξι ειδικές διαδρομές, αλλά όπως όλα δείχνουν ο Loeb θα σημειώσει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του. Όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος ο Solberg, θα πρέπει να αντιμετωπίσει πρόβλημα ο γάλλος για να έρθουν τα πάνω κάτω. Και δεν λέει ψέματα ο Νορβηγός._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com
Ότι και να πει κανείς για τον Loeb σε αυτόν τον αγώνα, είναι λίγο…