Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Τι είχες Γιάννη μου… 29/4/2005 9:16 μμ

Δεν του έφτανε που άνοιγε το δρόμο, ο Solberg αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα, τον κινητήρα, αλλά και με δύο σκασμένα ελαστικά.
Η σειρά εκκίνησης και ο μεγάλος αριθμός των σκασμένων ελαστικών, αποτέλεσαν την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Σαρδηνίας το βασικό χαρακτηριστικό της. Το πολύ χώμα στις επιφάνειες των ειδικών διαδρομών, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα το γλιστερό οδόστρωμα, καθόρισε εν μέρει την μοίρα πολλών οδηγών. Κάτι ανάλογο έκαναν και τα πολλά σκασμένα ελαστικά, ελέω των στενών δρόμων, σε συνδυασμό με την ύπαρξη μεγάλων πετρών που παραμόνευαν στις άκρες του δρόμου. Μοναδικός οδηγός αλώβητος από τέτοια, αλλά και κάθε είδους προβλήματα, ήταν ο Sebastien Loeb με την Citroen Xsara. Ο Γάλλος, για ακόμα έναν αγώνα είναι απίστευτα γρήγορος, εκμεταλλευόμενος την αξιοπιστία του αυτοκινήτου, αλλά και τον αλάνθαστο τρόπο οδήγησης που τον χαρακτηρίζει. Την ώρα που τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν μία γρατσουνιά, ένα χτύπημα, αποτέλεσμα της επαφής του με την άκρη του δρόμου στις πολύ στενές ε.δ., η Xsara του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, άνετα θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε βιτρίνα…

Η έκπληξη της ημέρας. Αυτό που δεν κατάφερε ένα χρόνο με το Impreza o Hirvonen, το καταφέρνει σε ένα σκέλος με το Focus του 2003, έστω ως ιδιώτης.
Ο γάλλος, όπως είχαμε προαναφέρει, θα είχε δύο μεγάλους αντίπαλους. Ο ένας από αυτούς, ο Petter Solberg, προσπαθεί να μείνει στη μάχη, αν και 30 δλ. πίσω, την ώρα που ο δεύτερος, ο Marcus Gronholm, έκανε για ακόμα μία φορά το λάθος, πέφτοντας στην έβδομη θέση της γενικής. Ο Νορβηγός, ταλαιπωρήθηκε από το γεγονός ότι άνοιγε το δρόμο για τους υπόλοιπους, την ώρα που είχε δύο σκασμένα ελαστικά στην τελευταία ειδική, αφού πρώτα είχε πρόβλημα με τα φρένα, αλλά και τον κινητήρα του Impreza. Ο Solberg, ήταν και το έδειχνε ιδιαίτερα πικραμένος στο τελευταίο service. O Gronholm από την μεριά του, ξεκίνησε ιδανικά την ημέρα, κερδίζοντας την πρώτη ειδική, αλλά μόλις στην τρίτη, έκανε το λάθος, έριξε το 307 σε ένα χαντάκι και το φταίξιμο στις σημειώσεις. Η ουσία είναι ότι εκείνη τη στιγμή έπεσε 22ος και μετά κόπων και βασάνων, σκαρφάλωσε στο τέλος του σκέλους στην έβδομη θέση της γενικής. Ο Φιλανδός, αναζητούσε διακαώς τη νίκη και είναι ηλίου φαεινότερο, ότι υπό πίεση δεν μπορεί να λειτουργήσει ιδανικά.

Η μεγάλη έκπληξη της ημέρας, ακούει στο όνομα του Mikko Hirvonen, ο οποίος κατάφερε να φτάσει τρίτος στο τελευταίο service της ημέρας. Φυσικά, πρόκειται για τον ίδιο οδηγό που πέρσι συμμετείχε με το δεύτερο Impreza στο WRC, μόνο που αυτή τη φορά είναι με διαφορετικό αυτοκίνητο, με το μανδύα του ιδιώτη και φυσικά πολύ λιγότερο άγχος. Ο νεαρός Φιλανδός είναι εντυπωσιακός και διατηρεί ελπίδες να κρατηθεί ψηλά, με το Focus WRC του 2003. Σημειώστε, ότι το συγκεκριμένο είναι του ιδιώτη, συμπατριώτη του, Jari Viita, ένα
Χαμηλών τόνων, αλλά ταχύτατος ο Rovanpera, είναι τέταρτος με το Lancer του 2005, βλέποντας τις νέες αναρτήσεις να αποδίδουν.
από τα πρώτα ’03 που είχε δώσει η M-Sport. Πίσω από τον Hirvonen, ακόμα ένας Φιλανδός, ο Harri Rovanpera, δίνει τη δική του μάχη και καταφέρνει να βρίσκεται στην τέταρτη θέση της γενικής. Ο συμπαθέστατος Harri, χωρίς τυμπανοκρουσίες και ενθουσιασμό, οδήγησε ψύχραιμα και μεθοδικά το Lancer WRC ’05, την ώρα που όλα τα φλας της δημοσιότητας ήταν στραμμένα πάνω στον ομόσταυλο του, Giggi Galli. O Ιταλός οδηγός, απογοήτευσε τους συμπατριώτες του, αφού δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το σκέλος, εγκαταλείποντας όταν έχασε τον ένα τροχό του Lancer, και θα εκκινήσει αύριο υπό το καθεστώς του superally. Κάτι ανάλογο, θα κάνουν και οι Francois Duval, Chris Atkinson, οι οποίοι εγκατέλειψαν από έξοδο και τροχό αντίστοιχα. Μάλιστα, ο Αυστραλός έχασε τον έλεγχο του Impreza, μαζί με την αυτοσυγκέντρωση του, τη στιγμή που αντίκρισε την Xsara του Βέλγου. Mέχρι τότε, και οι δύο είχαν σημειώσει εντυπωσιακές επιδόσεις.

Στους βαθμούς, βρίσκονται από εκεί και πέρα οι Toni Gardemeister, Markko Martin, Marcus Gronholm και Armin Schwarz. O Φιλανδός οδηγός της Ford, στράβωσε το σύστημα διεύθυνσης του Focus στην πρώτη ειδική, με αποτέλεσμα να κάνει δύο ακόμα με πρόβλημα και να πέσει
Πρώτος και με διαφορά ο Kosti Katajamaki στο JWRC, εκμεταλλεύτηκε τα σκασμένα ελαστικά των υπολοίπων.
πίσω στη κατάταξη. Ο Martin, από την πλευρά του, έκανε μία λάθος επιλογή ελαστικών, αφού χρησιμοποίησε πιο μαλακή γόμα από όσο έπρεπε, αλλά σε γενικές γραμμές δεν μπορεί ούτε ο ίδιος να καταλάβει τι είναι αυτό που του συμβαίνει και είναι τόσο πίσω στους χρόνους. Ο Schwarz, είναι ευτυχής με το Skoda Fabia και θεωρεί ότι το αυτοκίνητο είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα. Για αυτό, μας είπε ο ίδιος, ευθύνεται το γεγονός ότι επιτέλους έκαναν δοκιμές εξέλιξης.

Στο JWRC, έχουν έρθει τα πάνω-κάτω και οι γνωστοί διεκδικητές της νίκης έχουν χάσει την επαφή με την κορυφή. Ειδικά στην μικρή κατηγορία, τα σκασμένα ελαστικά αποτέλεσαν σύνηθες και ενοχλητικό φαινόμενο, με αποτέλεσμα η κατάταξη να διαμορφωθεί ανάλογα. Ο Kosti Katajamaki πέρασε αλώβητος με το Suzuki Ignis και έχει καταφέρει να δημιουργήσει μία πολύ σημαντική διαφορά από τον δεύτερο, Urmo Aava, μοιάζοντας αγκαλιά με τη νίκη. Αρκεί να αποφύγει το λάθος και τις κακοτοπιές. Ο Chris Meeke, o Per Gunar Andersson, ο Daniel Sordo και o Guy Wilks, αντιμετώπισαν όλοι πρόβλημα με τα ελαστικά. Πραγματικός πόλεμος νεύρων.

Έτσι, με τον Loeb να έχει μία σημαντική διαφορά, τα πάντα είναι στα χέρια του. Εκτός και αν η τύχη πάψει να του κλείνει με νάζι το μάτι, όπως κάνει τώρα. Η αυριανή ημέρα είναι και η καθοριστική για την έκβαση του αγώνα, την ώρα που το δελτίου καιρού προμηνύει βροχές και καταιγίδες. Λέτε;_Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Aναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο www.wrc.com