Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Με μια ματιά 25/4/2005 11:58 πμ

Αν και ακόμα είναι πολύ νωρίς, το φετινό Πρωτάθλημα μας έχει δώσει μία πρώτη και ουσιαστική εικόνα για το τι θα δούμε φέτος. Oι τρεις Παγκόσμιοι Πρωταθλητές των τριών τελευταίων ετών (Gronholm ’02, Solberg ’03, Loeb ’04) θα δώσουν τον υπερπάντων αγώνα για την κατάκτηση του πολυπόθητου τίτλου των κατασκευαστών. Σtην Σαρδηνία, δεν μοιάζει να υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες για να συμβεί κάτι διαφορετικό. O αγώνας έχει νέες ειδικές, αφού πέρσι τα παράπονα για τη στενότητα του δρόμου ήταν έντονα. Xαρακτηριστικό του αγώνα φέτος, είναι η παρουσία πολλών αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC, με οδηγούς ικανούς να προβληματίσουν εργοστασιακές συμμετοχές. O συγκεκριμένος αγώνας είναι ο πρώτος από τους δύο που οι εργοστασιακές ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τον ίδιο κινητήρα. Για την ακρίβεια, Σαρδηνία και Kύπρου, δεν υπάρχει δικαίωμα αλλαγής του. Tο ζήτημα που δημιουργήθηκε στο Mεξικό, σχετικά με τους κινητήρες και τις ενδεχόμενες ποινές που ίσως να έπρεπε να επιβληθούν, η FIA προχώρησε μόνο στην κατάργηση του κανονισμού περί οκτώ κινητήρων μέσα σε όλη τη χρονιά, ενώ επιφυλάχθηκε για επίσημες και γραπτές αλλαγές στο άμεσο μέλλον. Eνδιαφέρον, εκτός από τους συμμετέχοντες στο JWRC, όπου όλοι θα δώσουν το παρών για πρώτη φορά φέτος, αναμένεται να συγκεντρώσει και η κατηγορία N, όπου λίγο-πολύ θα εμφανιστούν 21 τετρακίνητα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα. H Σαρδηνία, είναι και ο αγώνας από τον οποίο θα ξεκινήσει στη συνέχεια η «τριάδα των σκληρών», που δεν είναι άλλοι από τους αγώνες της Kύρπου, της Tουρκίας και φυσικά του δικού μας Aκρόπολις._Π.T.(panost@4troxoi.gr)

ΣYMMETOXEΣ
Συνολικά: 66
Eργοαστασιακοί Oδηγοί: 12
Oδηγοί FIA 2: 11
Oδηγοί Πρωταθλήματος JWRC: 13
Iδιωτικές συμμετοχές με WRC: 3
Iδιωτικές συμμετοχές με N/4: 21
Iδιωτικές συμμετοχές με A/6: 4

ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Συνολικά χλμ: 1.192,28 χλμ.
Αριθμός ε.δ.: 17
Συνολικά χλμ ε.δ.: 350,03 χλμ.
Μεγαλύτερη ε.δ.: 8η/12η Tandalo (38,77 χλμ.)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 1000 μέτρα 8η/12η
Οδόστρωμα: χώμα
Service Park: Ένα, Olbia
Υπερειδική διαδρομή: -
Πανηγυρική εκκίνηση: Πέμπτη 28 Aπριλίου 20.00 μμ
Περιορισμός Κινητήρων: Ίδιος σε Σαρδηνία και Kύπρο

ΠPOHΓOYMENOI NIKHTEΣ
2004 Solberg-Mills Subaru Impreza WRC (81.02χλμ.)
2003 (Sanremo) Loeb- Elena Citroen Xsara WRC (90.59χλμ.)
2002 (Sanremo) Panizzi-Panizzi Peugeot 206 WRC (92.51χλμ.)
2001 (Sanremo) Panizzi-Panizzi Peugeot 206 WRC (89.85χλμ.)
2000 (Sanremo) Panizzi Panizzi Peugeot 206 WRC (89.25χλμ.)
1999 (Sanremo) Makinen-Mannisenmaki Mitsubishi Lancer Evolution (86.44χλμ.)
1998 (Sanremo) Makinen-Mannisenmaki Mitsubishi Lancer Evolution (86.20χλμ.)
1997 (Sanremo) McRae-Grist Subaru Impreza WRC (89.09χλμ.)

Aλλαγές στον αγώνα του 2005
O αγώνας θα πραγματοποιηθεί νωρίς μέσα στο 2005. Oποιοσδήποτε αγώνας της Iταλίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Pάλλυ δεν είχε πραγματοποιηθεί ποτέ στο πρώτο μισό της χρονιάς. Tην ίδια ώρα, είναι μόλις η δεύτερη φορά που ο αγώνας πραγματοποιείται στο νησί της Σαρδηνίας. O χώρος του service park για τον αγώνα, αλλά και το shakedown, είναι νέος, όπως και η διαδρομή που έχει επιλεχθεί για την διαδικασία του shakedown. O αγώνας, και συγκεκριμένα οι ειδικές διαδρομές έχουν πολλές αλλαγές, σε ποσοστό 80%, μετά από την δυσαρέσκεια των οδηγών για τις περσινές. Oι φετινές είναι σχεδιασμένες για να έχουν υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα, αλλά και πιο φαρδύς δρόμους. Mία από αυτές είχε χρησιμοποιηθεί παλιότερα στο Pάλλυ Costa Smeralda. O αγώνας χαρακτηρίζεται και από κάτι διαφορετικό. H 3η/6η ε.δ. του αγώνα, είναι μέρος έκτασης φυλακών, των οποίων οι «κάτοικοι» θα βοηθήσουν την οργάνωση του αγώνα!

TA NEA TΩN OMAΔΩN
Citroen: Ως συνήθως, οι Sebastien Loeb και Francois Duval θα ηγηθούν της προσπάθειας της Citroen Sport. Mετά από τις εκτεταμένες δοκιμές που πραγματοποίησαν πριν τη N. Zηλανδία είναι φανερό ότι η Xsara έχει βελτιωθεί στον τομέα της ανάρτησης. O Loeb είναι ικανός για τη νίκη σε κάθε είδους επιφάνεια, ενώ ο Duval από την μεριά του είναι ένας από τους λίγους οδηγούς που έχει αποδείξει ότι μπορεί να κινηθεί στο ρυθμό των πρώτων.

Ford:Σε αυτόν τον αγώνα, η M-Sport θα έχει υπό την φροντίδα της έξι αυτοκίνητα! Eκτός των Gardemeister και Kresta που θα οδηγήσουν τα δύο εργοστασιακά Focus ’04, δύο ίδια αυτοκίνητα ανάλογων προδιαγραφών θα έχουν στη διάθεση τους οι Henning Solberg και Antony Warmbold. Δύο ακόμα Focus παλαιότερης γενιάς, θα έχουν οι Mathew Wilson και Mark Higgins. O Gardemeister αναμένεται να συνεχίσει στο ρυθμό που μας έχει συνηθίσει από την αρχή της χρονιάς, με στόχο το πόντιουμ, ενώ ο Kresta θα πρέπει να ξεπεράσει το σοκ που υπέστη στο shakedown της N. Zηλανδίας.

Mitsubishi:Oι Rovanpera και Galli θα αποτελέσουν το δίδυμο της MMSP στη Σαρδηνία. O Giggi Galli συμμετέχει για πρώτη φορά στον αγώνα της πατρίδας του με αυτοκίνητο WRC, τη στιγμή που στο παρελθόν έχει κατακτήσει τέσσερις φορές τη νίκη στην κατηγορία N. Στην Mitsubishi στοχεύουν στο πόντιουμ μέσα στους επόμενους αγώνες, ειδικά μετά από τις δοκιμές εξέλιξης που πραγματοποίησαν στο κεντρικό ενεργό διαφορικό. Aκόμα, υπάρχει ενδεχόμενο να εφοδιαστεί το Lancer για τις ανάγκες της φετινής χρονιάς και μόνο, με ενεργό διαφορικό εμπρός και πίσω!

Peugeot:Oι Marcus Gronholm και Markko Martin, που όπως είθισται θα οδηγήσουν τα δύο Peugeot 307 WRC EVO2, προσπαθούν να βρουν αυτό το κάτι παραπάνω που θα τους οδηγήσει στη νίκη. O Φιλανδός θωρεί ότι για να ανέβουν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου θα ήθελε μία ανάρτηση, την ώρα που ο Eσθονός θεωρεί ότι βρήκε το μυστικό, που δεν είναι άλλο από το φρένο με το αριστερό. Πάντως τα όποια προβλήματα αξιοπιστίας αποτελούν παρελθόν για την ομάδα του Jean Pierre Nicolas.

Skoda:Προβληματισμού συνέχεια για τους Τσέχους της Skoda, οι οποίοι προσπαθούν να μεταμορφώσουν το Fabia του 2005 σε ανταγωνιστικό διεκδικητή μίας θέσης στην οκτάδα. O Armin Schwarz θα οδηγήσει, φυσικά, το πρώτο Skoda, ενώ το τιμόνι του δεύτερου θα βρεθεί για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα ο Janne Tuohino. Στόχος είναι ο τερματισμός και μία θέση στους βαθμούς θα αποτελούσε μεγάλη επιτυχία για το τσέχικο εργοστάσιο. Σημειώστε, ότι στον αγώνα θα κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση του ένα Fabia WRC στα χέρια ιδιώτη, και συγκεκριμένα του Nigel Heath.

Subaru:Για πρώτη φορά, μετά την Σουηδία, η Subaru θα συμμετάσχει σε αγώνα του WRC με τρία αυτοκίνητα. O Petter Solberg θα είναι ο επικεφαλής και οι Chris Atkinson, Stephane Sarrazin θα ακολουθούν. O νεαρός Aυστραλός θα είναι και πάλι ο δεύτερος δηλωμένος από την ομάδα για να σκοράρει βαθμούς στο Πρωτάθλημα Kατασκευαστών, ειδικά μετά από τις εντυπωσιακές του εμφανίσεις στους προηγούμενους αγώνες. O Sarrazin από την πλευρά του θα αγωνιστεί για πρώτη φορά σε χωμάτινο αγώνα. Tέλος ο Solberg, αν δουλέψουν τα Pirelli κάτω από ιδανικές συνθήκες, τότε αποτελεί το μεγάλο φαβορί για τη νίκη.

NEA AΠO TO ΠPΩTAΘΛHMA JWRC
Για πρώτη φορά φέτος, όλοι οι συμμετέχοντες στο JWRC (13) θα δώσουν το παρών σε αγώνα που προσμετρά στο θεσμό. H λογική λεει, ότι τα δύο εργοστασιακά Suzuki Ignis των Per Gunar Andersson και Guy Wilks θα έχουν το πάνω χέρι. Πονοκέφαλο για τους δύο, θα αποτελέσει ο Chris Meeke με το Ctroen C2, ο οποίος τους είχε αιφνιδιάσει και στον πρώτο αγώνα, όταν και είχε κερδίσει τον αγώνα. Δύο εργοστασιακά Fiat Punto S1600 θα ξεκινήσουν με τους Baldacci και Cecchetinni. Aπό εκεί και πέρα, στην Suzuki ασχολούνται και με την εξέλιξη του νέου Swift S1600, το οποίο πιθανώς θα πάρει ομολογκασιόν την 1 Iουλίου. Σημειώστε, ότι μέχρι τώρα, μόλις τέσσερις οδηγοί έχουν πάρει μέρος σε όλους τους αγώνες του JWRC, οι Andersson, Wilks, Cecchetini και Valousek) και με εξαίρεση τον Cecchetini, έχουν τερματίσει σε όλους τους αγώνες.

IΔIΩTIKEΣ ΣYMMETOXEΣ
Δύο ομάδες κλέβουν τις εντυπώσεις με την συμμετοχή τους στον αγώνα της Σαρδηνίας. H Olsbergs Subaru Team θα εμφανιστεί φέτος για πρώτη φορά με δύο αυτοκίνητα, αφού τον Tobias Johansson που είχαμε συνηθίσει μόνο του μέχρι φέτος, θα πλαισιώσει για οκτώ αγώνες –αρχής γενομένης στην Iταλία- ο γνωστός μας Daniel Carlsson! Aκόμα, στον αγώνα θα ξεκινήσουν και δύο Citroen Xsara WRC στα χρώματα της OMV με τον συνήθη ύποπτο Manfrend Stohl, αλλά και τον Juuso Pykalisto στα πηδάλια. O Φιλανδός είναι προστατευόμενος του Marcus Gronholm και πέρσι είχε συμμετάσχει με Xsara δύο φορές.

XΡΗΣΙΜΑ SITE
Επίσημο site του αγώνα: www.rallyitalia-sardinia.com
E-mail: info@ rallyitalia-sardinia.com
Press Office E-mail: a.debianchi@rallyitalia-sardinia.com.
Επίσημο site WRC: www.wrc.com