Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Πρώτη διεθνής νίκη του Carlsson στην Πορτογαλία 4/4/2005 11:54 πμ

Καταιγιστικός ήταν ο ρυθμός του Daniel Carlsson με το Subaru Impreza STI.
O Daniel Carlsson κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη του νίκη εκτός Σουηδίας, σε επίπεδο γενικής, σε αγώνα τον οποίο τον είχε προσκαλέσει η οργανωτική επιτροπή του PT Ράλλυ Πορτογαλίας, τον αγώνα με τον οποίο οι Ίβηρες ελπίζουν να επανέλθουν στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Βασισμένο σε αγώνα που παλιότερα συμπεριλαμβανόταν σε αγώνα του εθνικού Πρωταθλήματος, ήταν διήμερος και διεξήχθη στην περιοχή της Villamoura, στην παραλία της Algarve. Οι ειδικές δεν είχαν χρησιμοποιηθεί για πολλά χρόνια σε αγώνα Ράλλυ, την στιγμή που οι οργανωτές στοχεύουν στην νέα και ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη, περιοχή της Νοτίου Πορτογαλίας. Ο Daniel Carlsson, αλλά και ακόμα τέσσερις διάσημοι οδηγοί (Juha Kankkunen, Didier Auriol, Mikko Hirvonen και Jukka Ketomaki), οδήγησαν Subaru Impreza της κατηγορίας Ν, τα οποία και παρείχε η οργάνωση του αγώνα. Παράλληλα, ανάμεσα στα σημαντικά ονόματα που συμμετείχαν στον αγώνα, ήταν αυτά των Daniel Sordo και Kosti Katajamaki, με Citroen C2 S1600 και Suzuki Ignis, αντίστοιχα. Tελικά, ο Carlsson κέρδισε με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον δεύτερο Mikko Hirvonen, ο οποίος έχασε χρόνο από πρόβλημα στην πίεση του τούρμπο τη πρώτη μέρα. Ο Juha Kankkunen χρειάστηκε να περάσει ένα εύλογο διάστημα για να συνηθίσει τις ιδιαιτερότητες ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας Ν, ενώ ο Didier Auriol εγκατέλειψε από πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης. Ανάμεσα στα αστέρια που έλαμψαν στον αγώνα, ήταν και ο Carlos Sainz, ο οποίος οδήγησε το πλοηγό αυτοκίνητο, επίσης Subaru, έχοντας μετά από καιρό τον Luis Moya και πάλι στο δεξί του μπάκετ.

Oι Didier Auriol, Juha Kankkunen, Mikko Hirvonen και Daniel Carlsson ήταν οι επίσημοι προσκεκλημένοι της οργάνωσης. Μαζί και ο Denis Giraudet, συνοδηγός του Γάλλου Παγκόσμιου Πρωταθλητή του 1994.
Με τις συνθήκες να είναι σχετικά ευμετάβλητες, ο Carlsson ήταν άπιαστος από το shakedown μέχρι και το podium. O ταχύτερος τοπικός οδηγός ήταν ο νυν Πρωταθλητής Πορτογαλίας, Armindo Araujio, o οποίος σε ειδικές διαδρομές που γνώριζε για πρώτη φορά, κατάφερε να είναι ταχύτερος από τους δύο πρώην Παγκόσμιους Πρωταθλητές, οι οποίοι οδηγούσαν αυτοκίνητο της κατηγορίας Ν για πρώτη φορά στην καριέρα τους. Οι Sordo και Katajamaki ήταν οι ταχύτεροι οδηγοί με αυτοκίνητα προδιαγραφών Super 1600, αλλά ο Φιλανδός βγήκε από το δρόμο τη πρώτη μέρα. Ταχύτερος τοπικός, ήταν ο Jose Pedro Fontes με Renault Clio S1600.

O αγώνας για τους Πορτογάλους, είχε ζωτική σημασία, αφού θα αποτελούσε κριτήριο για την ένταξη του και πάλι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Το ιστορικό Ράλλυ, έχασε τη θέση του στο θεσμό το 2002, όταν ο αγώνας πραγματοποιήθηκε κάτω από πολύ κακές καιρικές συνθήκες, κάτι που οδήγησε κακές αποφάσεις κατά την διάρκεια του. Από τη στιγμή που η οργάνωση του αγώνα, αλλά και η ομοσπονδία «άλλαξαν πρόσωπο», έθεσαν μαζί την Ιορδανία και την Νότιο Αφρική, υποψηφιότητα για μία θέση στο πρόγραμμα του θεσμού. Και οι δύο άλλες χώρες, θα
Μετά από τρία σχεδόν χρόνια, οι Carlos Sainz και Luis Moya, βρέθηκαν και πάλι μαζί σε αγωνιστικό αυτοκίνητο.
παρουσιάσουν τις υποψηφιότητες τους στους παρατηρητές της FIA στις 5-7 Μαΐου. Οι οργανωτές του Ράλλυ Πορτογαλίας, επιθυμούσαν να καλέσουν διάφορα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, αλλά και ομάδες, μόνο που η ομοσπονδία είχε διαφορετική άποψη, αφού έχει απαγορέψει την συμμετοχή αυτών στο εθνικό Πρωτάθλημα, με αποτέλεσμα οι «καλεσμένοι» να λάβουν μέρος με λευκά Impreza Gr.N.

Ποιες είναι όμως οι πιθανότητες να επανέλθει το Πορτογαλίας στο WRC; Έχουν ελπίδες; Η πολιτική σίγουρα παίζει τον ρόλο της, αλλά όσον αφορά τα οργανωτικά οι οδηγοί ήταν ενθουσιασμένοι. Ο Didier Auriol, είπε: «Μπορώ με σιγουριά να πω, ότι με την σημερινή εξέλιξη των αγώνων, λίγοι είναι αυτοί που καλύπτουν τα στάνταρ. Το Πορτογαλίας τα καλύπτει και με το παραπάνω». Ο Juha Kankkunen, μετά τον τερματισμό, είπε: «Ειλικρινά, τις τελευταίες δύο μέρες προσπαθώ να σκεφτώ έναν λόγο για να μην συμπεριλαμβάνεται αυτός ο αγώνας στο WRC, και δεν έχω βρει ούτε έναν»! Ο μάνατζερ της Prodrive, Luis Moya, βρέθηκε μετά από τρία σχεδόν χρόνια σε μπάκετ αγωνιστικού αυτοκινήτου, και μάλιστα δίπλα στον άνθρωπο με τον οποίο γνώρισαν μεγάλες στιγμές, τον Carlos Sainz. «Οι ειδικές είναι πολύ ωραίες, τη στιγμή που παρέμειναν σε πολύ καλή κατάσταση παρά τα πολλά περάσματα. Βέβαια, πάντα μου άρεσε αυτός ο αγώνας (η πατρίδα του είναι κοντά στα σύνορα με την Πορτογαλία), αλλά δεν ξέρω πως θα μπορέσει η FIA να χειριστεί αυτή την ιστορία». Πάντως, όλα έδειχναν ιδανικά στην Πορτογαλία. Οι ειδικές διαδρομές είχαν εύκολες προσβάσεις, από τα αρχηγεία του αγώνα, κοντά σε μία περιοχή που μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλο αριθμό κόσμου. Ο χρόνος θα δείξει, αλλά αν ο συναγωνισμός για μία θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ είναι έντονος, μόνο το Πρωτάθλημα καθεαυτό, μπορεί να βγει κερδισμένο._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

Τελικά Αποτελέσματα
Α/αΠλήρωμαΑυτοκίνητοΣυν. Χρόνος
1Daniel Carlsson/Mattias AnderssonSubaru Impreza WRX2:44:54.0
2Mikko Hirvonen/Jarmo LehtinenSubaru Impreza WRX+1:09.0
3Armindo Araujo/Miguel RamalhoMitsubishi Lancer EvoVIII+2:25.2
4Juha Kankkunen/Juha RepoSubaru Impreza WRX+2:51.1
5Daniel Sordo/Marc MartiCitroen C2 S1600+3:49.4
6Ricardo Teodosio/Paulo PrimazMitsubishi Lancer EvoVII+6:20.3
7Jose Pedro Fontes/Fernando PrataRenault Clio S1600+7:54.2
8Pedro Matos Chaves/Nuno RodriguesRenault Clio S1600+8:12.9
9Carlos Guimaraes/Nuno GomesMits. Lancer EvoVI+13:13.8
10Vitor Lopes/Octavio AraujoSubaru Impreza WRX+13:52.7