Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Ψηφίστηκαν όλες οι αλλαγές 15/10/2003 11:44 μμ

Όλες οι προτάσεις για τις αλλαγές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ψηφίστηκαν, όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο, σήμερα από το παγκόσμιο συμβούλιο της FIA και θα ισχύσουν από τις αρχές της νέας χρονιάς.

Οι βασικές γραμμές των προτάσεων αυτών, για τις οποίες λεπτομέρειες και αναλυτικές πληροφορίες θα μάθουμε τις επόμενες ημέρες, είναι οι παρακάτω:

- Το παγκόσμιο πρωτάθλημα (W) αποτελείται από 16 αγώνες. Το οριστικό πρόγραμμα καθώς και το πρόγραμμα των Πρωταθλημάτων Νέων (J) και Οδηγών Αυτοκινήτων Παραγωγής (N) είναι:

  
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΙ 2004
Ημερομηνία ΑγώναςΠρωτάθλημα
23-25 ΙανουαρίουΡάλι Μόντε ΚάρλοW - J
6-8 ΦεβρουαρίουΡάλι ΣουηδίαςW - N
12-14 ΜαρτίουΡάλι ΜεξικόW - N
16-18 ΑπριλίουΡάλι Νέας ΖηλανδίαςW - N
14-16 ΜαίουΡάλι ΚύπρουW
28-30 ΜαίουΡάλι ΑκρόπολιςW - J
11-13 ΙουνίουΡάλι ΑργεντινήςW - N
25-27 ΙουνίουΡάλι ΤουρκίαςW - J
6-8 ΑυγούστουΡάλι ΦινλανδίαςW - N
20-22 ΑυγούστουΡάλι ΓερμανίαςW - J
3-5 ΣεπτεμβρίουΡάλι ΙαπωνίαςW
17-19 ΣεπτεμβρίουΡάλι Μεγ. ΒρετανίαςW - J
1-3 ΟκτωβρίουΡάλι Ιταλίας (Σαρδηνία)W - J
15-17 ΟκτωβρίουΓύρος Κορσικής (Ράλι Γαλλίας)W - N
29-31 ΟκτωβρίουΡάλι Καταλονίας (Ισπανίας)W - J
12-14 ΝοεμβρίουΡάλι ΑυστραλίαςW - N
  

- Θα ισχύσει το σύστημα «1000 Pistes» που περιορίζει τις συνολικές ημέρες του αγώνα σε 5. Σύμφωνα με το σύστημα αυτό, την Τετάρτη πριν τον αγώνα θα γίνεται η αναγνώριση των ε.δ. του αγώνα με ένα μόνο πέρασμα. Την Πέμπτη θα ολοκληρώνεται το πρώτο πέρασμα από όλες τις ε.δ., και θα ακολουθεί το shakedown και ο τεχνικός έλεγχος, ενώ θα μπορεί να γίνει και η πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα. Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή το πρωί θα γίνεται το δεύτερο πέρασμα για αναγνώριση των ε.δ. της ημέρας και στη συνέχεια θα αρχίζει ο αγώνας με τις ε.δ. του σκέλους.

- Στο τέλος και των τριών σκελών θα υπάρχει «flexi service». Τα «ευέλικτα σέρβις» θα επιτρέπουν στις ομάδες που διαθέτουν περισσότερα από ένα αυτοκίνητα να κάνουν το σέρβις των 45λεπτών του 2ου και του 3ου αυτοκινήτου διαδοχικά και όχι σύμφωνα με το ωράριο εισόδου στο σέρβις παρκ. Έτσι δεν θα χρειάζονται 2 και 3 ομάδες μηχανικών για τη συντήρηση και τις επισκευές των αυτοκινήτων της κάθε ομάδας.

- Σε περίπτωση που ένας αγώνας δεν είναι δυνατόν να γίνει σύμφωνα με το μοντέλο «1000 Pistes», ο οργανωτής μπορεί να ζητήσει από την FIA άδεια να εφαρμόσει το εναλλακτικό μοντέλο το οποίο προβλέπει αντί της 2ης πρωινής αναγνώρισης από τους αγωνιζόμενους, τον έλεγχο της διαδρομής από ανθρώπους της οργάνωσης και την διανομή σημειώσεων σε όλους τους αγωνιζόμενους στο σέρβις παρκ πριν την εκκίνηση του κάθε σκέλους.

- Οι κατασκευαστές θα μετέχουν στο πρωτάθλημα με δύο αυτοκίνητα τα οποία θα βαθμολογούνται και τα δύο. Ο δεύτερος οδηγός της κάθε ομάδας θα μπορεί να αλλάζει από αγώνα σε αγώνα, ενώ ο πρώτος θα πρέπει υποχρεωτικά να συμμετάσχει και στους 16 αγώνες.

- Περιορίζεται ο συνολικός αριθμός των ελαστικών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί 1ης προτεραιότητας αλλά και οι 2ης προτεραιότητας που υποστηρίζονται από τα εργοστάσια. Για κάθε οδηγό θα υπάρχουν τόσα λάστιχα όσα τα σημεία αλλαγής ελαστικών (σέρβις παρκ, ζώνες αλλαγής ελαστικών κ.λπ.) επί 10.

- Στις αναγνωρίσεις, οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ή τα αγωνιστικά ή τα συμβατικά αυτοκίνητα, ενώ για τους εκτός Ευρώπης αγώνες τα συμβατικά αυτοκίνητα πρέπει να έχουν μόνιμη άδεια κυκλοφορίας της χώρας όπου γίνεται ο αγώνας.

- Απαγορεύονται οι δοκιμές των αυτοκινήτων των ομάδων σε χώρες εκτός Ευρώπης. Επίσης απαγορεύονται οι δοκιμές στις χώρες που γίνεται ο αγώνας από το Σάββατο που προηγείται του αγώνα μέχρι το τέλος του, σε οποιονδήποτε δρόμο είναι ή μπορεί να είναι ε.δ. αγώνα του τρέχοντος πρωταθλήματος. Τέλος οι ομάδες δεν μπορούν να κάνουν δοκιμές τους μήνες Αύγουστο και Νοέμβριο.

- Θα υπάρχει υποχρεωτικά ένα και μόνο σέρβις παρκ σε κάθε αγώνα, που συνιστάται να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για το shakedown, ενώ μπορεί να δημιουργηθούν επιπλέον ξεχωριστές περιοχές για αλλαγή ελαστικών και ανεφοδιασμό.

Σημαντική θεωρείται επίσης η απόφαση για αναδιοργάνωση της επιτροπής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι που θα έχει 8 μέλη με ψήφο και δύο μέλη χωρίς δικαίωμα ψήφου. Η επιτροπή θα αποτελείται από τον πρόεδρό της, που θα διορίζεται από τη FIA, τον πρόεδρο της επιτροπής ράλι ή από εκπρόσωπο του προέδρου της FIA, τρεις εκπροσώπους των κατασκευαστών/ομάδων (τον πρώτο και τον τελευταίο της βαθμολογίας της περασμένης χρονιάς και έναν εκλεγμένο από τους κατασκευαστές εκπρόσωπο) και τρεις εκπροσώπους των οργανωτών (έναν από την Ευρώπη, έναν εκτός Ευρώπης και έναν εκλεγμένο από τους οργανωτές). Χωρίς ψήφο στην επιτροπή θα συμμετέχει ένας εκπρόσωπος του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων του θεσμού (βλέπε David Richards) και ένας εκπρόσωπος του τμήματος εξωτερικών σχέσεων της FIA. Για την λήψη μιας απόφασης απαιτείται απλή πλειοψηφία, ενώ σε περίπτωση ισοβαθμίας υπερισχύει η άποψη του προέδρου.

Τέλος, το συμβούλιο δεσμεύτηκε ότι μέχρι τον Ιανουάριο του 2006 θα διατηρηθεί αμετάβλητο το καθεστώς που ισχύει για τα αυτοκίνητα με κίνηση στους 4 τροχούς, τους δίλιτρους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες και τα αγωνιστικά που βασίζονται στα αυτοκίνητα παραγωγής._Σω.Κ sockil@rally.gr