Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Μια Alfa 147 για ράλι 23/5/2003 8:59 μμ

Φαίνεται σαν ψέματα, όμως το η Alfa Romeo επέστρεψε στους αγώνες ράλι. Μπορεί με κάπως ανορθόδοξο τρόπο και με αμφίβολο μέλλον, όμως η παρουσία του Alfa Romeo 147 Super 1600 στο πρωτάθλημα ράλι της Μ. Βρετανίας είναι γεγονός.

Πρωτεργάτης του εγχειρήματος είναι ο Steve Hill, οδηγός, μηχανικός και ιδιοκτήτης μιας εταιρείας ενοικίασης και υποστήριξης αγωνιστικών Alfa Romeo 156 για αγώνες ταχύτητας. Μόλις η επιχείρηση συνήλθε από τα προβλήματα που αντιμετώπισε εξαιτίας της αποχώρησης του κυρίως χορηγού με τις Alfa 156, ο Steve Hill αποφάσισε να ασχοληθεί με τα ράλι και το αποτέλεσμα ήταν το Alfa 147.

H επιλογή δεν ήταν τυχαία, αλλά αποτέλεσμα του χαμηλού κόστους που παρουσίαζε μια τέτοια επιλογή σε σχέση με τα αυτοκίνητα της ομάδας Α και τα WRC, καθώς και η πολύ περιορισμένη εμπειρία ολόκληρης της ομάδας σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα και κανονισμούς. Παράλληλα η αυξανόμενη εμπλοκή των S1600 σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θεωρήθηκε σαν η καλύτερη προτροπή προς αυτή τη κατεύθυνση.

Ο κινητήρας του 147 αν και συμφωνεί με τους κανονισμούς για τα S1600 προέρχεται από την Alfa 156 των 1800 κ.ε. Και αυτό γιατί τα 156 διατίθενται με κινητήρες των 1600, 1800, 2000 και 2,5 λίτων σε αντίθεση με την 147 που έχει κινητήρες με 1,6 και 2,0 λίτρα μόνο. Η εξέλιξη του κινητήρα που τώρα δουλεύει στις 8750 rpm με προοπτική να φτάσει στις 9000 rpm και που αποδείχθηκε ιδιαίτερα αξιόπιστος, έγινε από την ΙΕS. Τη μετάδοση της κίνησης εμπιστεύτηκαν στο πολύ γνωστό εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο με το ρυθμιζόμενο μηχανικό διαφορικό για τα Super 1600 της Hewland, που χρησιμοποιούν με επιτυχία τα Puma και τα Punto.

Το αμάξωμα είναι ακριβώς ίδιο με αυτό των Touring Cars, εκτός από τους προφυλακτήρες και την πίσω αεροτομή που αναγκάστηκαν να τροποποιηθούν εξαιτίας των περιορισμών στο μήκος του αυτοκινήτου και τα αεροβοηθήματα. Το βάρος του αυτοκινήτου, για λόγους συμμόρφωσης με του κανονισμούς του Βρετανικού πρωταθλήματος είναι 1030 κιλά, αντί για 1000 που προβλέπουν οι κανονισμοί των S1600.

Πολύ καλή δουλειά έγινε και με τις αναρτήσεις και ιδιαίτερα στον τομέα αύξησης της διαδρομής τους, καθώς ήταν γνωστό ότι το αυτοκίνητο δεν είχε στο χώμα την εξαιρετική συμπεριφορά την οποία είχε στην άσφαλτο. Και η προσπάθεια φαίνεται να απέδωσε καθώς το αυτοκίνητο τώρα «κουμπώνει» και στις στροφές εκείνες που συνήθως «έβγαζε μούτρα».
Το μεγάλο πρόβλημα με αυτή την προσπάθεια είναι ότι τα S1600 που συμμετέχουν στους αγώνες ράλι πρέπει να είναι «αναγνωρισμένα» από την FIA, και το 147 δεν είναι. Παρόλα αυτά στο Βρετανικό πρωτάθλημα επιτρέπεται, με κάποιους περιορισμούς, η συμμετοχή κάποιων μοντέλων που υπάρχει πρόβλεψη ότι θα «αναγνωριστούν» μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Πατήστε για μεγέθυνση
“Ελπίζουμε το αυτοκίνητο να ομολογκαριστεί από τη FIA μέχρι το τέλος του χρόνου (2003) πράγμα που θα μας δώσει την νομιμότητα που μας είναι απαραίτητη. Πάντως είναι στο χέρι μας να αποδείξουμε ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κάνει «καλή δουλειά» στους αγώνες και ελπίζουμε η Alfa Romeo μετά από αυτό να αναλάβει την διαδικασία αναγνώρισής του», δήλωσε ο επικεφαλής του εγχειρήματος Steve Hill.

Η πρώτη παρουσία του 147 σε αγώνες ράλι ήταν στην πρεμιέρα του Βρετανικού πρωταθλήματος, όμως η παρουσία του τελείωσε άδοξα καθώς μια πέτρα έσπασε τον ιμάντα χρονισμού. Στον δεύτερο αγώνα το Ράλι Ρirelli μια βλάβη στο ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού που δεν μπορούσε να επισκευαστεί εξουθένωσε τον Steve Hill, που εγκατέλειψε μετά τη μέση του αγώνα.

Με ισχυρότερα σημεία ήδη τον κινητήρα του και το πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων, το μόνο που απαιτεί χρόνο για το 147 είναι η ανάρτηση, που απιτεί βελτίωση. Μέχρι τώρα το εγχείρημα αυτό είναι χρηματοδοτείται από τον Steve Hill και την παρέα του, χωρίς καμία άλλη σημαντική βοήθεια, γεγονός που καθυστερεί σημαντικά την εξέλιξη του Alfa 147. Πάντως μια καλή παρουσία του αυτοκινήτου στο πρωτάθλημα σε συνδυασμό με την απαραίτητη ομολογκασιόν θα δώσει την ευκαιρία στην ομάδα του Hill να δώσει την ευκαιρία σε δύο νεαρούς οδηγούς να συμμετάσχουν με τις Alfa 147 στο Βρετανικό πρωτάθλημα._Σω.Κ. (sockil@rally.gr)
Πατήστε για μεγέθυνση
Πατήστε για μεγέθυνση