Η φετινή αγωνιστική χρονιά έφτασε στο τέλος της, όσον αφορά στους αγώνες ράλλυ, με πολλά πληρώματα να συμμετέχουν κάνοντας οικονομικές και όχι μόνον θυσίες. Ορισμένοι μάλιστα είχαν τη χαρά να κατακτήσουν και κύπελλα στις κλάσεις όπου συμμετείχαν.
Αυτή λοιπόν είναι μια καλή ευκαιρία προκειμένου να αναλύσουμε την τελική βαθμολογία και να δούμε ποια πληρώματα κατέκτησαν τους τίτλους της χρονιάw, τόσο σε επίπεδο πρωταθλήματος όσο και επιμέρους κυπέλλων. Το Πρωτάθλημα Ράλλυ λοιπόν, αποτελούνταν από 8 αγώνες στην Ελλάδα και έναν αμοιβό στην Κύπρο. Τα διαγωνιζόμενα πληρώματα έπρεπε να αγωνιστούν σε 4 χωμάτινους και 4 ασφάλτινους αγώνες, προκειμένου να αναδειχθεί ο Πρωταθλητής Ελλάδος 2010.
Έτσι και έγινε, με τους Άρη Βωβό και «ΕΛ ΕΜ» να αναδεικνύονται πρωταθλητές, μετά από 4 νίκες και μία δεύτερη θέση. Οι Πρωταθλητές Ελλάδος, κατέκτησαν τη νίκη στα χωμάτινα ράλλυ Ολυμπιακό και ΕΛΠΑ, με την κάθε ημέρα του δεύτερου να προσμετρά σαν ξεχωριστός αγώνας στο Πρωτάθλημα, αλλά και στο ασφάλτινο Ράλλυ Κένταυρος, ενώ τερμάτισαν δεύτεροι στο ασφάλτινο Φθιώτιδας. Το πλήρωμα που κατάφερε να τους κοιτάξει στα μάτια, ιδιαίτερα στην άσφαλτο, όπου ήταν το ταχύτερο της χρονιάς, ήταν οι Δημήτρης Μίχος-Κώστας Χειράκης, με ακόμη ένα Mitsubishi Lancer EVO IX. Το πλήρωμα ολοκλήρωσε το Πρωτάθλημα στη 2η θέση, με νίκες στα ασφάλτινα ράλλυ Φθιώτιδας και Δ.Ε.Θ. και δεύτερη θέση στα χωμάτινα Κορίνθου και ΕΛΠΑ, κατά την πρώτη ημέρα. Οι τελευταίοι, διεκδίκησαν τις πιθανότητές τους ως και το Ράλλυ Παλάδιο, όπου εγκατέλειψαν με πρόβλημα στον κινητήρα και εντέλει αποχαιρέτησαν τις ελπίδες για τίτλο. Την τριάδα του Πρωταθλήματος, συμπλήρωσε ο Γρηγόρης Νιώρας με το γνωστό Subaru Impreza N12. Ο έμπειρος οδηγός, ξεκίνησε δυναμικά τη χρονιά, με μια δεύτερη και μια τρίτη θέση στα ράλλυ Ολυμπιακό και Κορίνθου, ενώ βρέθηκε στην 5η θέση του Ράλλυ Παλάδιο, για να ολοκληρώσει το Πρωτάθλημα στην πρώτη τριάδα. Σημειώστε, πως στους συνοδηγούς τρίτος δεν τερμάτισε ο Κώστας Κακαλής, αλλά ο Μάνος Αχτίδας, συνοδηγός του Μανώλη Παναγιωτόπουλου στο χώμα και του Θανάση Τσίλη στην άσφαλτο.
Όμως, πρωταθλητή είχαμε και στην κατηγορία F2. Εκεί, όπου η άσφαλτος υπερίσχυσε του χώματος. Πιο συγκεκριμένα, ο τίτλος κατέληξε στα χέρια των Γιώργου Κοσμόπουλου-Σπύρου Μπαρδάκη, που ακολούθησαν και το Κύπελλο Ασφάλτου, το οποίο κατέκτησαν με Renault Clio R3. Ο Βολιώτης οδηγός, κέρδισε την κατηγορία στα Ράλλυ Φθιώτιδας και Δ.Ε.Θ., ενώ βρέθηκε στη 2η θέση του ράλλυ Κένταυρος. Έτσι, ξεπέρασε κατά 2 βαθμούς τους «Pazonen», κατά κόσμο Γιώργο Πάζη και Λάζαρο Καράσο, που με το Toyota Yaris κέρδισαν την κατηγορία στο Ολυμπιακό Ράλλυ ενώ ήταν 2οι στην Κόρινθο, 4οι στο Δ.Ε.Θ. και 6οι στη Φθιώτιδα. Το Θεσσαλονικιό πλήρωμα έχασε την ευκαιρία να κατακτήσει το Πρωτάθλημα στο διήμερο ΕΛΠΑ όπου είχε έξοδο, ενώ άγνωστο παραμένει το αν θα διεκδικήσει τον τίτλο στην Κύπρο. Την τριάδα της κατηγορίας, συμπλήρωσε ο Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης, που τερμάτισε στη 2η θέση των Ράλλυ Φθιώτιδας, Δ.Ε.Θ. και Παλάδιο, ενώ συμπλήρωσε τη δεκάδα στο Κένταυρος. Τρίτοι στους συνοδηγούς ήταν οι Βαγγέλης Ασπρόμουγγος και Γιώργος Φασκιώτης, συνοδηγοί των Βασίλη Ζάχου και Μπάμπη Γαζετά, που κέρδισαν μια θέση από το Λεωνίδα Μαχαίρα, ο οποίος έλειψε από το Ράλλυ Φθιώτιδας.
Φτάνοντας λοιπόν στα επιμέρους κύπελλα, το Πανελλήνιο Κύπελλο της F3 κατέκτησαν οι «Pazonen»-Καράσο, με δεύτερους τους Χαλιβελάκη-Μαχαίρα, ενώ την τριάδα συμπλήρωσαν οι Μπάμπης Γαζετάς-Γιώργος Φασκιώτης, που κέρδισαν και τις δυο ημέρες του χωμάτινου Ράλλυ ΕΛΠΑ. Στις επιμέρους κλάσεις, οι Σωτήρης Κυριαζής-Σπύρος Χατζηπαναγιώτου κέρδισαν το κύπελλο της «ασφάλτινης» Ν/2 μετά από εξαιρετικές εμφανίσεις με το χρυσαφί Citroen Saxo, κερδίζοντας τα ράλλυ Δ.Ε.Θ. και Παλάδιο, ενώ ήταν στη 2η θέση του Ράλλυ Κένταυρος. Πίσω τους, ολοκλήρωσαν τη χρονιά, μετά από νίκη στον αγώνα του Βόλου και 2η θέση στο Παλάδιο, οι Παναγιώτης Χαλάτσης και Ξένια Παπαγεωργίου, με ένα Nissan Micra 1.6, έχοντας επίσης στο παλμαρέ τους εξαιρετικές εμφανίσεις. Στη Ν/4 τα Κύπελλα κατέληξαν όπως στο Πρωτάθλημα, ενώ μάχη είχαμε στην Α/5, όπου οι Δημήτρης Αγγελέτος-Νικόλας Ιντζόγλου επικράτησαν των «Pazonen»-Καράσο, των οποίων την πορεία αναλύσαμε. Οι Κυπελλούχοι της Α/5 λοιπόν, αγωνίστηκαν με το Toyota Yaris τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα, με σημαντικότερη επιτυχία τη νίκη στη 2η ημέρα του Ράλλυ ΕΛΠΑ, ενώ ήταν 2οι στην κλάση στο Ράλλυ Φθιώτιδας, 3οι στην πρώτη ημέρα του ΕΛΠΑ και στο Κορίνθου, ενώ βαθμολογήθηκαν ως 10οι και στο Ράλλυ Παλάδιο.
Μάχη είχαμε και στην Α/6, όπου το Κύπελλο των Οδηγών κατέληξε στα χέρια του Γιάννη Ζούνη με ένα MG ZR. Ο συμπαθής οδηγός, ήταν 2ος στα ράλλυ Ολυμπιακό και Κορίνθου, ενώ τερμάτισε στην 6η θέση του Ράλλυ Φθιώτιδας. Τον ακολούθησαν οι Χρήστος Ξουργιάς και Βασίλης Γάτσος, με Citroen C2 και Saxo αντίστοιχα, με τις συνοδηγούς τους, Νανά Νικολακοπούλου και Μαρία Αμαραντίδου να κατακτούν τις πρώτες δυο θέσεις του κυπέλλου στους συνοδηγούς. Ο Αγρινιώτης οδηγός, ήταν πρώτος στον Πύργο και 2ος στη Λαμία, ενώ ο Γάτσος κέρδισε στη Λαμία και ήταν 5ος στο Παλάδιο. Τέλος, στην Α/7 όπως ήταν αναμενόμενο, το Κύπελλο κατέκτησαν οι Κοσμόπουλος-Μπαρδάκης, εμπρός από το Βαγγέλη Ζάχο και το «ΡΟ ΝΙ» στους οδηγούς. Ο Ζάχος, ήταν δεύτερος στο Κένταυρος και νικητής στο Παλάδιο, ενώ ο «ΡΟ ΝΙ» ήταν 4ος στο Βόλο και 5ος σε Θεσσαλονίκη και Παλάδιο. Όσον αφορά στο Κύπελλο Ασφάλτου, όπως προαναφέραμε, το Κύπελλο κατέκτησαν οι Κοσμόπουλος-Μπαρδάκης. Δεύτερος στους οδηγούς ήταν ο Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης, ενώ στους συνοδηγούς ο Κώστας Χειράκης. Στην F2, ο νεαρός οδηγός κατέκτησε το Κύπελλο, εμπρός από τον Κοσμόπουλο και το Βασίλη Ζάχο, με τους Σπύρο Μπαρδάκη και Βαγγέλη Ασπρόμουγγο να βρίσκονται στις πρώτες δυο θέσεις του Κυπέλλου Συνοδηγών. Οι Ζάχος-Ασπρόμουγγος, κέρδισαν μετά από εξαιρετική εμφάνιση το Ράλλυ Κένταυρος, όπως και το Παλάδιο, ενώ ήταν 2οι στο Αχαιός. Ο Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης, κατέκτησε το Κύπελλο και στην F3, εμπρός από τους Βασίλη Ζάχο και Σωτήρη Κυριαζή.
Περνώντας στις επιμέρους κλάσεις του Κυπέλλου Ασφάλτου, οι Κυριαζής-Χατζηπαναγιώτου κέρδισαν το Κύπελλο της Ν/2, τη στιγμή που στη Ν/4 κυπελλούχοι στέφθηκαν οι Δημήτρης Μίχος και Κώστας Χειράκης. Στην Α/5, έχοντας από μία νίκη, ισοβάθμισαν οι Δημήτρης Παπαδημητρίου και Στέλιος Χαλδαίος, ενώ στην Α/6 το Κύπελλο κατέκτησαν οι Μίλτος Αγγλόπουλος για τους οδηγούς και Μαρία Αμαραντίδου για τους συνοδηγούς. Στην Α/7 κυπελλούχος στέφθηκε ο Γιώργος Κοσμόπουλος, ενώ κυπελλούχους είχαμε και για την κατηγορία Ε. Πιο συγκεκριμένα, στην κλάση Ε/10 επικράτησαν οι νικητές στο Παλάδιο, Δημήτρης Πλακουτσής-Στέλιος Παναγιωτακόπουλος με το Peugeot 205, ενώ στην Ε/11 στους οδηγούς ο Χρήστος Θεοδωρίδης και στους συνοδηγούς ο Κώστας Μόσχος.
Κλείνοντας με τα σύγχρονα αυτοκίνητα, το Πανελλήνιο Κύπελλο Χώματος κατέκτησαν οι Άρης Βωβός και «ΕΛ ΕΜ», ενώ τους ακολούθησαν οι Δημήτρης Μίχος και Διονύσης Σπανός στους οδηγούς, με τους Σωτήρη Γκότοβο και Κώστα Χειράκη, να αλλάζουν θέση στους συνοδηγούς. Ο «Pazonen» επικράτησε των Αντώνη Δημόπουλου και Σωτήρη Οικονόμου στα Κύπελλα F2 και F3, με το συνοδηγό του δεύτερου, Δημήτρη Δημητρόπουλο, να κατακτά τα Κύπελλα στους συνοδηγούς. Στις επιμέρους κλάσεις, τη Ν/4 κέρδισαν οι Βωβός-«ΕΛ ΕΜ», την Α/5 οι «Pazonen»-Καράσο, ενώ στην Α/6 το κύπελλο κέρδισαν οι Σωτήρης Οικονόμου-Γρηγόρης Ανδριανόπουλος, με το γνωστό Citroen C2 του οδηγού από τα Αθίκια Κορινθίας. Στην Α/7, το Κύπελλο κατέκτησαν οι Λεωνίδας Βλαχογιάννης-Απόστολος Μπίτσης με Honda Civic, σε ένα τρόπαιο όπου οι συμμετέχοντες βαθμολογήθηκαν μόνο οι συμμετέχοντες στο σπριντ Χαλκιδικής. Τέλος, στις κλάσεις Ε/10 και Ε/11 επικράτησαν οι Αντώνης Δημόπουλος-Δημήτρης Δημητρόπουλος με τα Toyota Starlet και οι Γιάννης Μποζιόνελος-Βαγγέλης Παναρίτης με Ford Escort αντίστοιχα.
Εκτός από τα σύγχρονα αυτοκίνητα όμως, είχαμε και στα Ιστορικά, τα οποία αγωνίστηκαν στο δικό τους, ξεχωριστό Πρωτάθλημα. Εκεί, τον τίτλο κατέκτησαν οι Μιχάλης Λυκάκης και Θόδωρος Χατζηθεοδωρίδης, που με το Ford Escort κέρδισαν τα Ράλλυ Ολυμπιακό, Φθιώτιδας, ΕΛΠΑ (και τις δυο ημέρες) και Κρήτης, ενώ ήταν δεύτεροι στο Ράλλυ Αχαιός. Πίσω τους, τερμάτισε στους οδηγούς ο Αντώνης Γιοβάς, που με το Audi 80 GT κέρδισε το Ράλλυ Αχαιός, ενώ στην Τρίτη θέση τερμάτισε ο Δημήτρης Βαζάκας, που με το Toyota Starlet ξεχώρισε στο Ράλλυ ΕΛΠΑ, ενώ έκανε χρήση και του αγώνα της Κύπρου. Στους συνοδηγούς, 2ος τερμάτισε ο Γιώργος Χατζηρήγας, συνοδηγός του Μάριου Σταφυλοπάτη και τρίτος ο Σταύρος Αμαξάς, συνοδηγός σε κάποιους αγώνες του Αντώνη Γιοβά.
Στις επιμέρους κατηγορίες, αυτό της κατηγορίας 1 (αυτοκίνητα παραγωγής έως 31-12-1969), επικράτησαν Χρήστος Δάρας-Σεραφείμ Λουκάς με BMW, τη στιγμή που στην κατηγορία 2 (αυτοκίνητα παραγωγής 1970-1975) το Κύπελλο κέρδισαν οι Πρωταθλητές Λυκάκης-Χατζηθεοδωρίδης. Ακόμη, την κατηγορία 3 (αυτοκίνητα παραγωγής 1976-1981) κατέκτησαν οι Δημήτρης Βαζάκας-Κώστας Λύτρας. Όσον αφορά στα έπαθλα, αυτό της κλάσης έως 1300 κ.εκ. (B1,B2,C1,D1) κέρδισε στους οδηγούς ο Δημήτρης Βαζάκας και στους συνοδηγούς η Φαίη Ψαράκου, συνοδηγός των Κάρολου Λάμπρου και Λάζαρου Καλύβα. Όσον αφορά την κλάση έως 1600 κ.εκ. (Β3,C2,D2) το κύπελλο κατέκτησαν οι Δάρας-Σεραφείμ, ενώ στην κλάση 1601-2000 (Β4,C3,D3) επικράτησαν οι Λυκάκης-Χατζηθεοδωρίδης. Τέλος, στην κλάση άνω των 2000 κ.εκ. (Β5, C4, C5, D4) το Κύπελλο κέρδισαν οι Ανδρέας Καροτσιέρης-Παναγιώτης Κατάρας. _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr