Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-οδηγοί
βαθμολογία

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Formula 1  / Νέα  / Αρθρο

O di Montezemolo «βλέπει» επιστροφή M. Schumacher με Mercedes 19/12/2009 5:08 πμ

Oι φήμες εντείνονταν συνεχώς ότι ο Michael Schumacher θα επιστρέψει στην αγωνιστική δράση με τη Mercedes, ωστόσο ο ίδιος είχε διατηρήσει μέχρι πρότινος σιωπή ιχθύος επί του ζητήματος. Και εξακολουθεί να μην υπάρχει επίσημη δήλωση είτε από τον 40χρονο 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, είτε από τη Mercedes, ωστόσο υπάρχει έμμεση επιβεβαίωση των προθέσεών τους, από τον πρόεδρο της Ferrari, Luca di Montezemolo, ο οποίος επικοινώνησε την Τετάρτη τηλεφωνικά με τον Schumacher. O Ιταλός δήλωσε ότι στη συνομιλία του με τον Schumacher, ο Γερμανός του αποκάλυψε ότι υπάρχει πολύ, πολύ, πολύ μεγάλη πιθανότητα να αγωνιστεί με τη Mercedes. Εντούτοις, ο di Montezemolo δήλωσε ότι η επιστροφή του Schumacher δεν είναι δεδομένη ακόμα.

Ο di Montezemolo ήταν... σαφής: «Ένας τύπος ονόματι Michael Schumacher μας είπε στη Monza ότι θα ανανέωνε το συμβόλαιό του ως σύμβουλος. Και έδειχνε ότι η καριέρα του θα τελείωνε με τη Ferrari. Αλλά υπάρχει και άλλος ένας, που του μοιάζει, 40 προς 41 ετών, Γερμανός, με το ίδιο όνομα, ο οποίος αποφάσισε να ξεκινήσει μια καινούργια καριέρα. Όλοι στη ζωή μπορούν να κάνουν αυτό που προτιμούν και απ' ότι καταλαβαίνω, υπάρχει κάποιος ηλικίας 41 ετών που θέλει να προσπαθήσει ξανά. Οπότε, είναι πιθανό, αυτός ο δίδυμος, άλλος Schumacher, ίδιας ηλικίας, ίδιων ικανοτήτων, με κάμποση αποφασιστικότητα και ψυχή, να αγωνιστεί με τη Mercedes την επόμενη χρονιά».

Ο Ιταλός συνέχισε λέγοντας ότι μερικοί tifosi θα δουν το Γερμανό σαν προδότη, αλλά θα τους εξηγήσει ότι ο αληθινός Michael, που «δέχθηκε και έδωσε πολλά στη Ferrari δημιουργώντας έναν καλό συνδυασμό στις καλές και τις κακές στιγμές» βρίσκεται ακόμα εκεί και είναι άλλος αυτός που θέλει να αγωνιστεί με τη Mercedes.

Αρχικά, τις φήμες πυροδότησαν δηλώσεις του πατέρα του, Rolf Schumacher, ότι ο Michael προπονείται εντατικά για να ανακτήσει τη φυσική του κατάσταση, καθώς και του Bernie Ecclestone ότι οι αναφορές είναι κάτι παραπάνω από φήμες. Έπειτα εμφανίστηκε η πληροφορία ότι ο Γερμανός είχε δώσει την παλιά συσκευή προπόνησης αυχένα στο συμπατριώτη του, Nico Hulkenberg, με τον οποίο μοιράζεται τον ίδιο μάνατζερ, τον Wili Weber.

Σύμφωνα με τις πηγές, έχοντας αποδεσμευθεί πλέον και από τις υποχρεώσεις του στη Ferrari, ο Schumacher έχει συμφωνήσει όσον αφορά τις αρχές μιας συμφωνίας με τη Mercedes, με τις φήμες για τις απολαβές τους να κυμαίνονται από τα 3,5 έως τα 22,5 εκατομμύρια ευρώ... Λέγεται ότι αυτή θα είναι μονοετής, με ενδεχόμενο μελλοντικό ρόλο πρεσβευτή για τη Mercedes, είτε οδηγό εξέλιξης αυτοκινήτων παραγωγής.

Ωστόσο το μεγαλύτερο ερώτημα όσον αφορά την επιστροφή του Michael Schumacher εξακολουθεί να είναι αυτό της φυσικής του κατάστασης. Δεν αποτελεί είδηση το γεγονός ότι ο Schumacher δεν έχει χάσει το αγωνιστικό του πνεύμα και ότι ο ανταγωνισμός ρέει ακόμα στις φλέβες του. Αποδείχθηκε από την προθυμία του και την αφοσίωσή του όταν κλήθηκε να αντικαταστήσει τον τραυματία Felipe Massa στη Ferrari φέτος και την απογοήτευσή του όταν διαπιστώθηκε πως κάτι τέτοιο δεν ήταν δυνατό.

Το Φεβρουάριο, σε δοκιμές για την προετοιμασία του για το Γερμανικό πρωτάθλημα Superbikes στην Cartagena, έπειτα από μια πτώση ο 40χρονος υπέστη κάταγμα στον 7ο σπόνδυλο του αυχένα. Αυτός ο τραυματισμός του απαγόρευσε την επιστροφή στο cockpit της Ferrari φέτος το καλοκαίρι όταν τραυματίστηκε ο Felipe Massa. Έπειτα από ένα τεστ με μια Ferrari του 2007, του πελατειακού προγράμματος της ιταλικής εταιρίας, διαπιστώθηκε ότι ο αυχένας του Schumacher δεν είχε αναρρώσει αρκετά για να βρίσκεται σε θέση να υποστεί τα αυξημένα g που δέχεται κατά τη διάρκεια ενός αγώνα το συγκεκριμένο σημείο του σώματος των οδηγών. Ίσως να μη θέλει να λήξει η λαμπρή καριέρα του με μια ακυρωμένη επιστροφή και το περιστατικό αυτό να τον πείσμωσε να αποδείξει και πάλι την αξία του.

Δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος, πέραν της οδήγησης του μονοθεσίου να διαπιστωθεί αν το σώμα του Γερμανού αντέχει στις συνθήκες που δημιουργούνται εντός του cockpit. Για αυτό και θα κάνει ένα πραγματικό τεστ της φυσικής του κατάστασης, πραγματοποιώντας δοκιμές με μονοθέσιο GP2, το οποίο αναπτύσσει χαμηλότερες τιμές αεροδυναμικών πιέσεων.

Παρά το γεγονός ότι η Mercedes βοήθησε τον Schumacher να φτάσει στη Formula 1, χρηματοδοτώντας το ντεμπούτο του με τη Jordan στο Βέλγιο το 1991 και βοηθώντας στη μετάβασή του στη Benetton από το δεύτερο αγώνα του στη Formula 1, δεν κατάφερε ποτέ να συνδέσει το όνομά της μαζί του, τον πιο επιτυχημένο Γερμανό οδηγό στην ιστορία. Αντιθέτως μάλιστα, αποτελούσε πάντοτε αντίπαλό του!

Όταν η Mercedes αγόρασε τη Brawn οι περισσότεροι θεωρούσαν δεδομένο ότι ο Πρωταθλητής του 2009, Jenson Button, θα παρέμενε στην ομάδα που του χάρισε τον τίτλο, ωστόσο ο Βρετανός επέλεξε να προσχωρήσει στη McLaren, αφήνοντας τη γερμανική ομάδα με μονάχα τον Nico Rosberg, ο οποίος αν και πολύ ταλαντούχος και παρά το γεγονός ότι δηλώνει πως ο στόχος για το 2010 είναι η κατάκτηση του πρωταθλήματος, δεν έχει ακόμα ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Εναλλακτική επιλογή της Mercedes, πέραν του Michael Schumacher, είναι ο Nick Heidfeld, ο οποίος επίσης δεν έχει νικήσει ένα Grand Prix έπειτα από 10 σεζόν στο θεσμό. Αν και το προαναφερθέν οδηγικό δίδυμο θεωρείται αρκετά ισχυρό, πολλοί δεν το εκτιμούν ως αντίστοιχο των φιλοδοξιών της Mercedes, για την επιστροφή της ως κατασκευαστής στη Formula 1 έπειτα από 55 χρόνια.

Για τον ίδιο το Schumacher υπάρχουν πολλοί λόγοι για να του φαίνεται ελκυστική η πρόταση της Mercedes. Είναι βέβαιο ότι ο Ross Brawn, με τον οποίο συνεργάστηκε για να κατακτήσει όλα του τα πρωταθλήματα, αποτελεί ένα από τους πιο ισχυρούς λόγους που προσέλκυσαν το Schumacher σε αυτήν. Άλλωστε, ο Willi Weber δήλωσε ότι ο ίδιος, ως μάνατζερ του Γερμανού, δεν έχει συνομιλήσει με τη Mercedes, εντούτοις ο Schumacher μιλάει καθημερινά στο τηλέφωνο με τον Brawn.

Άλλωστε, η καριέρα του Schumacher πιστεύεται ότι έληξε αναγκαστικά, καθώς οι ιθύνοντες της Ferrari αποφάσισαν το 2006 ότι ο Γερμανός ήταν πλέον πολύ μεγάλος ηλικιακά για να συνεχίσει να αποτελεί τον οδηγό-ηγέτη της και προσέλαβαν τον Kimi Raikkonen, δίνοντας την επιλογή στο Γερμανό να παραμείνει στη Scuderia στη θέση του Felipe Massa. O Schumacher επέλεξε να μη στερήσει στο Βραζιλιάνο το cockpit της Ferrari και να αποχωρήσει από τη Formula 1, ωστόσο η απόφασή του δε θεωρείται ότι ήταν 100% αυτό που πραγματικά ήθελε και εκτιμάται ότι ο ίδιος πίστευε πως θα μπορούσε να παραμείνει στην ενεργό δράση μερικές σεζόν ακόμα.

O Schumacher ίσως απλά θέλει να αποδείξει ότι είναι ο καλύτερος και θα ρισκάρει τη φήμη του στην προσπάθειά του αυτή... Έπειτα από τρία χρόνια απουσίας από την ενεργό δράση και με μια ακυρωμένη απόπειρα επιστροφής, άλλωστε, δεν είναι δεν είναι δεδομένο ότι θα επιστρέψει στο ίδιο υψηλό επίπεδο στο οποίο αποχώρησε.

Θυμάται κανείς την επιστροφή του Nigel Mansell στη McLaren το 1995; Βέβαια, υπάρχουν και ιστορίες σαν και αυτή του Niki Lauda...

Πολλά βέβαια θα εξαρτηθούν και από τις ικανότητες του μονοθεσίου. Θα καταφέρει η ομάδα να ακολουθήσει τα φετινά επιτυχημένα βήματα με το μισό προσωπικό και με έναν βασικό σπόνσορα, την Henkel, να ανακοινώνει ότι η τριετής συμφωνία χορηγίας (αξίας 90 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά) που πίστευε ότι έχει μαζί της η Brawn, δεν ισχύει. Η Henkel ανακοίνωσε ότι είχε ενημερώσει τη Mercedes από το Σεπτέμβριο ότι η συμφωνία δεν είναι έγκυρη. Διαπιστώθηκε ότι είχε διαπραχθεί απάτη, με τον υπεύθυνο χορηγιών (να κλείνει τη συμφωνία χωρίς να έχει την εξουσιοδότηση να το κάνει) και δυο συνεργούς να κατηγορούνται ότι πλαστογραφούσαν έγγραφα χρησιμοποιώντας το όνομα της εταιρίας για να λάβουν δάνεια αξίας 45 εκατομμυρίων ευρώ (για χορηγίες), από τα οποία φαίνεται ότι λείπουν 11...
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr