Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
βαθμολογία
πρωταγωνιστές

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Ελληνικοί Αγώνες  / Αγώνες Ράλλυ  / Νέα  / Aρθρο

Οι απαντήσεις του προέδρου της ΕΛΠΑ για τη ματαίωση του Ράλλυ ΕΛΠΑ-Χαλκιδικής 19/8/2008 4:43 μμ

Ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ, Βασίλης Δεσποτόπουλος, απάντησε στις δέκα ερωτήσεις που του υπέβαλε το rally.gr για τη ματαίωση του Ράλλυ ΕΛΠΑ-Χαλκιδικής, που προσμετρούσε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, λόγω της απουσίας χορηγών.


Πότε ξεκίνησαν οι επαφές από πλευράς ΕΛΠΑ με κρατικούς ή άλλους φορείς και με ποιους, ώστε να εξασφαλιστεί το ποσόν που θα βοηθούσε στην ομαλή τέλεση του αγώνα; Δεν υπήρξε από κανέναν ανταπόκριση;

Την οικονομική διαχείριση των αγώνων του 2007 και του 2008 την είχε αναλάβει η εταιρεία Alman Sport του κ. Αλέξανδρου Μανιατόπουλου. Η εταιρεία αυτή παρουσίασε ζημιές από τη διαχείριση των αγώνων, και έτσι τον περασμένο Φεβρουάριο, αποφασίσαμε από κοινού να σταματήσει η συνεργασία του με την ΕΛΠΑ. Έτσι διοργανώσαμε μόνοι μας και το Ιστορικό και το Ράλλυ Ακρόπολις. Το Ράλλυ Χαλκιδικής (Ράλλυ ΕΛΠΑ) δεν είχε πόρους. Η ΕΛΠΑ είναι ένα μη κερδοσκοπικό σωματείο και δεν έχει τη δυνατότητα να διοργανώσει έναν αγώνα χωρίς χορηγίες. Αρχές Ιουλίου λοιπόν απευθύνθηκα στο κράτος, και συγκεκριμένα στον υπουργό Εσωτερικών για οικονομική βοήθεια. Ο κ. Παυλόπουλος μου απάντησε θετικά και ζήτησε από τα υπουργεία Μακεδονίας-Θράκης και Πολιτισμού να μας βοηθήσουν. Συναντήθηκα με τον υφυπουργό Αθλητισμού, τον κ. Ιωαννίδη, ο οποίος μου είπε ότι ο ίδιος μεν δεν μπορεί να βοηθήσει οικονομικά, αλλά μου ζήτησε να υποβάλω σχετικό αίτημα στον ΟΠΑΠ, το οποίο παρέδωσε ο ίδιος.
Επί ένα μήνα τηλεφωνούσαμε καθημερινά στον ΟΠΑΠ. Μέχρι και το πρωί της 8 Αυγούστου, την ημέρα που ανακοινώσαμε την απόφαση ματαίωσης του αγώνα, παρά τις επανειλημμένες ενοχλήσεις μας, δεν μας ενημέρωσαν αν εγκρίθηκε ποσό και τι ύψους.

Και το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης δεν απάντησε ποτέ στην επιστολή μας. Μέσω του ιδιαιτέρου του υπουργού μάθαμε ότι δεν μπορούν να δεσμευτούν για βοήθεια. Οπότε δεν ήταν δυνατό να γίνει ο αγώνας και αποφασίσαμε τη ματαίωση του. Ταυτόχρονα μίλησα με τα μέλη της ΕΘΕΑ και αποφασίσαμε ότι επειδή ο αγώνας προσμετρά για το ελληνικό πρωτάθλημα θα πρέπει να διεξαχθεί για τα ελληνικά πληρώματα. Μίλησα και με τους εκπροσώπους των συνδέσμων οδηγών αγώνων αυτοκινήτου, ΣΟΑΑ και ΣΟΑΑΒΕ. Ο σύνδεσμος της Βορείου Ελλάδας εξέφρασε αντιρρήσεις ως προς τον τόπο διεξαγωγής του. Ο αγώνας για το ελληνικό πρωτάθλημα δεν μπορούσε να γίνει στη Χαλκιδική λόγω χρημάτων, καθώς και η απόσταση είναι μεγάλη και τα ξενοδοχεία ακριβά. Αποφασίσαμε λοιπόν να διεξαχθεί ο αγώνας στην κεντρική Ελλάδα, τις ίδιες ημερομηνίες (26-28/9).

Η δε στάση που έχει κρατήσει απέναντι μας ο ΕΟΤ είναι τουλάχιστον ακατανόητη. Κατά το 2007 μας «έβαλε μέσα» κατά 400.000 ευρώ. Είχαμε συμφωνήσει αυτό το ποσό για προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό μέσα από τους αγώνες και ουδέποτε μας έδωσε τα χρήματα. Εμείς αυτά τα χρήματα τα ξοδέψαμε. Έχω στείλει επιστολές και στην πρώην υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης κα Πετραλιά και στο νυν τον κ. Σπηλιωτόπουλο και απαξιώνουν να μου απαντήσουν.

Μπορείτε να μας κατατοπίσετε ως προς την τάξη του οικονομικού μεγέθους για την υλοποίηση ενός τέτοιου αγώνα;

Το κόστος του Ράλλυ ΕΛΠΑ ανέρχεται σε περίπου 300.000 ευρώ. Ζητήσαμε 150.000 ευρώ από το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης και άλλα τόσα από τον ΟΠΑΠ. Υπολογίζαμε ότι αν παίρναμε από 100.000 ευρώ, θα μπορούσαμε να καλύψουμε το υπόλοιπο ποσό από τις συμμετοχές.

Ο κ. Μανιατόπουλος, με τη συνεργασία του κ. Παρταλιού, φερόταν έτοιμος να αναλάβει να φέρει εις πέρας τη διεξαγωγή του αγώνα ομαλά και έθεσε εαυτόν στη διάθεση της Οργάνωσης. Ποιοι οι λόγοι της άρνησης;

Αυτό εγώ ουδέποτε το πληροφορήθηκα. Από το Φεβρουάριο ο κ. Μανιατόπουλος μας είχε ενημερώσει ότι αδυνατεί να ανταπεξέλθει οικονομικά. Αν μπορούσε να αναλάβει την οικονομική διαχείριση του αγώνα δεν είχε παρά να έλθει να μας το πει.

Ο όμιλος εταιρειών του κ. Αρμόδιου Βωβού ενδιαφέρθηκε να εμφανιστεί ως χορηγός του αγώνα, καταβάλλοντας ένα μεγάλο ποσόν. Με ποιον έγινε η επαφή και γιατί δεν ευδοκίμησε;

Στις αρχές Αυγούστου άκουσα τη φήμη ο κ. Βωβός ενδιαφέρεται να βοηθήσει τον αγώνα, χωρίς όμως να μου δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Στις 7 Αυγούστου επικοινώνησα ο ίδιος με τον Βωβό και τον ρώτησα για τη συγκεκριμένη φήμη. Ο ίδιος δήλωσε άγνοια για το γεγονός, και δεν επικοινώνησε ξανά μαζί μου. Προφανώς συγχύστηκε με όσα διέδιδαν άλλοι, γιατί ο ίδιος δεν είχε μιλήσει με κανέναν.

Να θεωρήσει κανείς πως η απόφαση της ματαίωσης μπορεί να επηρεάσει τη θέση του αγώνα στο διεθνές καλαντάρι; Έχετε εικόνα της αντίδρασης της FIA σε ανάλογες περιπτώσεις;

Την ίδια ημέρα που ανακοινώσαμε τη ματαίωση του Ράλλυ ΕΛΠΑ, έστειλα δύο επιστολές στον πρόεδρο της FIA, τον Max Mosley, και στον πρόεδρο της επιτροπής του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, στις οποίες ανέφερα ότι οι λόγοι ματαίωσης του αγώνα είναι καθαρά οικονομικοί. Ότι δηλαδή λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης δεν καταφέραμε να βρούμε τις κατάλληλες χορηγίες και προτιμήσαμε αντί να κάνουμε έναν «κουτσουρεμένο» αγώνα να μην τον κάνουμε καθόλου. Τους διαβεβαίωσα ότι αρχίζουμε άμεσα το σχεδιασμό του Ράλλυ ΕΛΠΑ του 2009. Στις 16 Σεπτεμβρίου θα διεξαχθεί συνεδρίαση της FIA στο Παρίσι για να οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα του 2009 και ελπίζω ότι ο αγώνας θα παραμείνει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.
Σε μία ανάλογη περίπτωση, το Ράλλυ Αυστραλίας σταμάτησε για λίγα χρόνια από το WRC λόγω έλλειψης χρημάτων, αλλά αργότερα ξαναμπήκε στο πρόγραμμα.

Ύστερα από αυτό, σκέψεις για ένταξη του Ράλλυ Ακρόπολις το 2010 στο IRC -σε περίπτωση μη προσμέτρησής του στο WRC- μπορούν να θεωρούνται προσγειωμένες;

Δεν είναι σίγουρο ότι θα ισχύσει τελικά ο εκ περιτροπής αποκλεισμός ορισμένων αγώνων κάθε χρονιά από το WRC. Σε πρόσφατη συνεδρίαση της FIA αρκετά μέλη ζήτησαν να υπάρχουν 6-8 σταθεροί αγώνες στο πρόγραμμα κάθε χρονιά, ανάμεσά τους και το Ράλλυ Ακρόπολις.

Η επιλογή της Ιτέας ως έδρας για την τέλεση του πρωταθληματικού πλέον Ράλλυ ΕΛΠΑ σχετίζεται με την πιθανότητα επιστροφής του Ράλλυ Ακρόπολις στη Φθιώτιδα;

Όχι, δεν έχει καμία σχέση με το Ράλλυ Ακρόπολις. Βρήκαμε μεγάλη ανταπόκριση από το δήμαρχο της Ιτέας και από τη νομαρχία, που υποσχέθηκαν ότι θα μας παράσχουν πολλές διευκολύνσεις. Και για το σχεδιασμό του αγώνα εκεί απαιτείτο λιγότερη δουλειά, καθώς οι ειδικές είναι γνωστές. Δεν είχαμε άλλωστε περιθώρια χρόνου.

Υπήρξαν έστω και ελάχιστοι προσωπικοί λόγοι που σας ώθησαν στην απόφαση για ματαίωση του αγώνα;

Ήθελα να χτυπήσω ένα «καμπανάκι» στο κράτος. Η ΕΛΠΑ είναι νομοθετημένα η εθνική λέσχη της Ελλάδας. Τις παλιές εποχές, όταν είχε το μονοπώλιο στην οδική βοήθεια, μπορούσε να χρηματοδοτεί τους αγώνες. Υπήρξαν υπουργοί που βοήθησαν τους αγώνες και άλλοι που δεν ενδιαφέρθηκαν καθόλου. Θα μπορούσε η ΕΛΠΑ να πάει σε μία ξένη πολυεθνική εταιρεία, να ζητήσει 1 εκατ. ευρώ και να αλλάξει το όνομα του Ράλλυ Ακρόπολις, όπως έχει κάνει η Φινλανδία, που έχει δώσει το όνομα του χορηγού. Αλλά να χάσουμε το Ακρόπολις;

Πώς αντιμετωπίζετε ο ίδιος αυτήν την απώλεια;

Το Ράλλυ Χαλκιδικής είναι μία προσπάθεια που ξεκινήσαμε με το Δαρδούφα πριν από 33 χρόνια. Εμείς δεν είχαμε κανένα λόγο να διακινδυνεύσουμε το μέλλον του αγώνα, γιατί είναι μεγάλος ο κίνδυνος να τον χάσουμε. Υπάρχουν 5-6 χώρες που θέλουν να μπουν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.

Υπάρχει λόγος ανησυχίας και για την τέλεση του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις με δεδομένη την αδυναμία συνεργασίας των κ.κ. Δρακάκη και Αποστολίδη;

Όλοι στην ΕΛΠΑ είμαστε ερασιτέχνες, δεν πληρώνεται κανένας. Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις έμεινε «ορφανό» μετά την αποχώρηση του Μανιατόπουλου. Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΠΑ αποφάσισε να αναλάβει τον αγώνα του 2009 ο Γιώργος Δρακάκης. Ο Χρήστος Αποστολίδης εκδήλωσε την αντίθεσή του να συνεργαστεί. Σύσσωμο το ΔΣ του απάντησε ότι η προσφορά είναι εθελοντική και αν δεν θέλει ας μην ασχοληθεί. Υπάρχουν εξίσου άξια στελέχη. Δεν βλέπω κανένα λόγο ανησυχίας για το Ιστορικό Ακρόπολις. Απλά δεν θα ξαναγίνει στο Λουτράκι, αναζητούμε άλλη έδρα για τη διεξαγωγή του.


Η διοίκηση της ΕΛΠΑ θα παραχωρήσει σχετική συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της λέσχης, την Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου._Κ.Μπ.