Μπορεί η Peugeot να αποσύρθηκε από το WRC όμως ποτέ δεν απομακρύνθηκε από τον χώρο των ράλλυ και μάλιστα σήμερα οι γάλλοι μας παρουσιάζουν την πρόταση της επόμενης μέρας με την μορφή του 207 S2000.
Μετά την απόσυρση της Peugeot από το WRC το αγωνιστικό τμήμα της εταιρίας γνώρισε αρκετές αλλαγές με πιο σημαντικές την διαδοχή του Ζαν Πιερ Νικολά στην κορυφή της ιεραρχίας από τον Μισέλ Μπαρζέ καθώς και την στροφή του κεντρικού άξονα δραστηριοποίησης προς τους αγώνες αντοχής. Σήμερα το μεγάλο στοίχημα για την Peugeot Sport είναι η επικράτηση στον εικοσιτετράωρο αγώνα του ΛεΜαν, για τον οποίο έχει ξεκινήσει ήδη η εξέλιξη του πετρελαιοκίνητου πρωτότυπου 908. Βέβαια όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν την απομάκρυνση από τις υπόλοιπες αγωνιστικές δραστηριότητες, πόσο μάλλον από τα ράλλυ.
Η Peugeot λοιπόν στην μετά WRC εποχή ποντάρει στο…χαρτί των S2000 που σήμερα βρίσκονται στα πρώτα τους βήματα αλλά μελλοντικά πιθανότατα θα διαδεχθούν τα WRC στην πρώτη γραμμή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ έχοντας ως μεγάλο τους όπλο τις σαφώς χαμηλότερες οικονομικές απαιτήσεις. Οι πρώτες φωτογραφίες και πληροφορίες για το αγωνιστικό πρωτότυπο με την αρχική ονομασία 207 Rcup διέρρευσαν στις αρχές της χρονιάς, οι δοκιμές εξέλιξης ξεκίνησαν στο τέλος της άνοιξης και σήμερα το 207 S2000 είναι πανέτοιμο για δράση. Μάλιστα η Peugeot παρουσίασε το νέο της όπλο σε εκδήλωση στην περιοχή Λοεάκ στην Γαλλία όπου και είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και να ζήσουμε την εμπειρία του 207 S2000 μέσα από το μπάκετ.
Το πρόγραμμα εξέλιξης ξεκίνησε πριν από περίπου ένα χρόνο και σύμφωνα με τον υπεύθυνο του προγράμματος για το S2000,
Μπερτράν Βαλάτ ο σύντομος χρόνος μέχρι την υλοποίηση του αυτοκινήτου οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στην υπάρχουσα εμπειρία της Peugeot Sport. «Εκμεταλλευτήκαμε την εμπειρία και τα δεδομένα που είχαμε από τα WRC και το S1600 ώστε το νέο αυτοκίνητο να είναι από την αρχή ανταγωνιστικό. Η τεχνολογία και η φιλοσοφία του πλησιάζει περισσότερο αυτή ενός S1600 καθώς ουσιαστικά το μόνο πεδίο ομοιότητας με ένα WRC είναι αυτό της τετρακίνησης». Φυσικά για την κατασκευή του πλαισίου έχουν υιοθετηθεί οι πιο προηγμένες και αυστηρές προδιαγραφές κάτι που άλλωστε αποδεικνύει και το γεγονός πως η συνολική ακαμψία είναι μεγαλύτερη και από αυτή του 307 WRC. Από εκεί και πέρα καρδία της κατασκευής αποτελεί ένας δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας με απόδοση 280 ίππων στις 8.500 σ.α.λ., που είναι και το ανώτατο όριο περιστροφής που επιτρέπουν οι κανονισμοί της κατηγορίας.
Αντίστοιχα υποχρεωτική από τους κανονισμούς είναι η χρήση του σειριακού κιβωτίου έξι σχέσεων της Sadev μέσω του οποίου μεταδίδεται η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
Σε αυτόν τον τομέα εντοπίζεται και η δεύτερη μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με τα WRC πέραν της απουσίας υπερτροφοδότησης στον κινητήρα, καθώς τα τρία διαφορικά είναι υποχρεωτικά μηχανικά χωρίς να επιτρέπεται η χρησιμοποίηση οποιουδήποτε ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της λειτουργίας τους όπως δεν επιτρέπεται γενικότερα και η χρήση εξωτικών υλικών για την κατασκευή οποιουδήποτε μηχανικού μέρους. Το τελευταίο κάνει αρκετά δύσκολη και την επίτευξη του ελάχιστου επιτρεπόμενου βάρους των 1.100 κιλών. Από εκεί και πέρα όμως σε ανάρτηση και φρένα οι προδιαγραφές δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τα WRC. Η απουσία περιορισμών επιτρέπει την πλήρη αναθεώρηση της αρχιτεκτονικής της ανάρτησης σε σχέση με το μοντέλο παραγωγής. Έτσι τόσο εμπρός όσο και πίσω έχει υιοθετηθεί η λύση των γονάτων ΜακΦέρσον με σωληνωτά ψαλίδια που προσφέρουν πλήρη ελευθερία ρύθμισης της γεωμετρίας ενώ αντίστοιχα ρυθμιζόμενα είναι και τα χαρακτηριστικά απόσβεσης των αμορτισέρ με την υπογραφή της Peugeot Sport. Αντίστοιχα στον τομέα των φρένων χρησιμοποιούνται αεριζόμενοι δίσκοι (355/300 χιλ.σε άσφαλτο/χώμα) εμπρός και απλοί πίσω (300 χιλ.) που συνεργάζονται με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo.
Την εξέλιξη του αυτοκινήτου σε άσφαλτο και χώμα έγινε από τους Ζιλ Πανιζί, Σεμπάστιαν Λίντχολμ, Μπριάν Μπουφιέ και Φιλίπ Αρανιό εντός των γαλλικών συνόρων και όχι μόνο. Μάλιστα αποτελεί ήδη γεγονός και η παρουσία του αυτοκινήτου σε πραγματικό αγώνα καθώς το 207 S2000 εμφανίστηκε σε ρόλο πλοηγού στο 41ο Rally d’Antibes με τον Ζιλ Πανιζί στα πηδάλια στο πλαίσιο της περαιτέρω εξέλιξης και δοκιμής του σε πραγματικές συνθήκες αγώνα. Τα αποτελέσματα μάλιστα από αυτή την δοκιμασία ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά σε επίπεδο αξιοπιστίας παρουσιάζοντας σε όλη τη διάρκεια του τριήμερου αγώνα μόνο κάποια μεμονωμένα ηλεκτρικά προβλήματα. Σε επίπεδο αποτελεσματικότητας δεν υπάρχουν ακόμα δείγματα γραφής ώστε να υπάρξουν συγκρίσεις και συμπεράσματα. Από εκεί και πέρα στο πλαίσιο της γνωριμίας μας δεν μπορούμε να κρύψουμε πως το 207 S2000 εντυπωσιάζει σε κάθε επίπεδο αποδεικνύοντας χωρίς κανένα υπαινιγμό τον προσδιορισμό του ως ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό πρώτης γραμμής.
Σε ότι αφορά την εμπλοκή του αυτοκινήτου η Peugeot κάνει σαφές πως δεν εμπλακεί με κάποια εργοστασιακή συμμετοχή αλλά θα περιοριστεί στην συνέχιση της εξέλιξης του αυτοκινήτου και στην προσφορά τεχνικής υποστήριξης στις ιδιωτικές ομάδες που θα τρέχουν με το 207 S2000. Μάλιστα οι γάλλοι προβλέπουν πως το αυτοκίνητο θα εμφανιστεί σε πολλούς διαφορετικούς θεσμούς όπως στο παγκόσμιο πρωτάθλημα στο πλαίσιο του PWRC, στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, στο IRC (international rally championship) που υποστηρίζεται από το Eurosport αλλά και σε αρκετά εθνικά πρωταθλήματα. Με το δεδομένο λοιπόν της ιδιωτικής εμπλοκής η παράμετρος του κόστους αποκτά ιδιαίτερη σημασία και βέβαια το γεγονός πως έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό πολύ υψηλών δυνατοτήτων με κόστος που φθάνει μόλις το 1/3 αυτού ενός WRC, διευρύνει τις προοπτικές μιας ευρεία απήχησης.
Για περισσότερες λεπτομέρειες από την γνωριμία μας με το 207 S2000 αλλά και τις υπόλοιπες φρέσκιες αγωνιστικές προτάσεις της Peugeot όπως το 207 LightWeight με προδιαγραφές για αγώνες Ενιαίου και το ανοιχτό πρωτότυπο 207 Sprider για αγώνες ταχύτητας, μείνετε συντονισμένοι μέχρι το τεύχος Ιανουαρίου των 4Τροχών._Γ.Χ. (giannisx@4troxoi.gr)