 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
31o Ράλλυ ΕΛΠΑ: Νικητές οι Dimitar Iliev - Yanaki Yanakiev |
17/9/2006 4:43 μμ
|
|
|
|
 |
Ο Dimitar Iliev, γεννήθηκε στις 2 Αυγούστου 1975 στη Σόφια της Βουλγαρίας. Πραγματοποίησε τον πρώτο αγώνα της ζωής του το 1994 με VW Golf, ενώ έχει λάβει μέρος στο Πρωτάθλημα Παραγωγής του 2002 με Lancer EVO VII και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Super 1600 το 2003, οπότε και επισκέφθηκε τη χώρα μας για το ράλλυ Ακρόπολις, οδηγώντας Peugeot 206. Κυριότερες στιγμές της καριέρας του, οι κατακτήσεις του κυπέλλου Ανατολικής Ευρώπης το 2000 και 2001. Φέτος, βρίσκεται στη 2η θέση της βαθμολογίας του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, έναν αγώνα πριν τη λήξη του. |
|
 |
Krum Donchev - Stoiko Valchev |
|
 |
Λεωνίδας Κύρκος - Γιώργος Πολυζώης |
|
 |
Κωνσταντίνος Παραδείσης - Κώστας Κάκαλης |
|
 |
Πάνος Χατζητσοπάνης - Νίκος Πετρόπουλος |
|
 |
"Αρης Ιαβέρης" - Σπύρος Κολτσίδας |
|
 |
Λευτέρης Σωτήρχος - Νίκος Ζακχαίος |
|
 |
Γιώργος Πάζης - Λάζαρος Καρασό |
|
 |
"Gaston Jr" - Νίκος Γιαννόπουλος |
|
Μάχη μέχρι την τελευταία στροφή μας επεφύλασσε το ράλλυ ΕΛΠΑ, με τους Iliev – Yanakiev να επικρατούν τελικά των συμπατριωτών τους Donchev – Valchev, μόλις για 6,67 δλ.! Τρίτοι και πρώτοι Έλληνες, οι Λεωνίδας Κύρκος – Γιώργος Πολυζωής, 36,2 δλ. πίσω από τους νικητές.
Το δεύτερο σκέλος του αγώνα, συγκέντρωνε από την εκκίνησή του όλες τις προδιαγραφές, ώστε να γίνει το πιο συναρπαστικό των τελευταίων ετών. Με έξι πληρώματα να διεκδικούν τη νίκη, ήταν σίγουρο πως όλοι θα έδιναν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους, για να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι και έγινε, με τη γλιστερή διαδρομή Άγιος Κωνσταντίνος να ανοίγει το χορό των 6 σημερινών ε.δ.
Εκεί, όσοι μοιράζονταν τετρακίνητα αυτοκίνητα απέκτησαν πλεονέκτημα, με αποτέλεσμα η πρώτη θέση της γενικής, να περάσει στα χέρια των Krum Donchev – Stoiko Valchev, με το Subaru Impreza N12. Μάλιστα, πίσω τους βρέθηκαν οι επίσης Βούλγαροι Dimitar Iliev – Yanaki Yanakiev, με το Mitsubishi Lancer EVO IX και τρίτοι οι Λεωνίδας Κύρκος – Γιώργος Πολυζώης, με αντίστοιχο αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, πως οι μέχρι τότε πρωτοπόροι Βωβός – «ΕΛ ΕΜ» σημείωσαν τον 11ο χρόνο, πέφτοντας τέταρτοι, ενώ ταχύτεροι στην ε.δ. αναδείχθηκαν οι «Κύρκος Junior» - Γρηγόρης Ανδριανόπουλος, με Mitsubishi Lancer EVO VIII. Επίσης, οι επανακάμψαντες με SupeRally Λευτέρης Σωτήρχος – Νίκος Ζακχαίος, ήταν πρώτοι στην F3 και τρίτοι γενικής.
Στη συνέχεια, η μάχη για την κορυφή δόθηκε ανάμεσα στους Donchev – Valchev και Iliev – Yanakiev. Οι Βούλγαροι, πάλεψαν μέχρις εσχάτων και κανείς δεν τολμούσε να προβλέψει το νικητή, αν δε βρίσκονταν στο STOP της τελευταίας ε.δ. του αγώνα. Εκπληκτικό, είναι το γεγονός πως το πλήρωμα του Subaru, μπήκε στην τελευταία διαδρομή με διαφορά μόλις 0,55 δλ. από αυτό του Mitsubishi. Εντέλει, οι Iliev – Yanakiev σημείωσαν το… γκολ στις καθυστερήσεις, επικρατώντας τελικά με διαφορά μόνο 6,67 δλ. Πραγματικός εμφύλιος δηλαδή!
Στην τρίτη θέση του αγώνα και την πρώτη ανάμεσα στους Έλληνες, τερμάτισαν οι Λεωνίδας Κύρκος – Γιώργος Πολυζώης, που οδήγησαν μυαλωμένα, δεν παρασύρθηκαν από το ρυθμό των Βούλγαρων και εντέλει, εκμεταλλεύθηκαν στο έπακρο την εγκατάλειψη των Άρη Βωβού – «ΕΛ ΕΜ», που με το Renault Clio S1600 πάλευαν και αυτοί για την πρώτη ελληνική θέση. Όμως, στο 5ο χλμ. της ε.δ. Ευρωστίνας είχαν τη στιγμή τους, με αποτέλεσμα να βρεθούν εκτός αγώνα. Τέταρτοι γενικής και πρώτοι στην ελληνική F3, τερμάτισαν οι Κωνσταντίνος Παραδείσης – Κώστας Κάκαλης, σημειώνοντας μόλις στον πρώτο τους αγώνα μαζί, την πρώτη νίκη του οδηγού στην κατηγορία, με το Peugeot 206 S1600 της ελληνικής αντιπροσωπείας, αφού κινήθηκαν πολύ γρήγορα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και τελικά, το αποτέλεσμα τους δικαίωσε. Πλέον, ο «λέοντας» της Lion Hellas αποδεικνύει αγώνα με τον αγώνα, ότι είναι ένα αξιόπιστο και ταχύτατο αγωνιστικό «όπλο».
Δεύτεροι στην ελληνική F3 και όγδοοι γενικής, βρέθηκαν οι Λευτέρης Σωτήρχος – Νίκος Ζακχαίος, οι οποίοι άφησαν άριστες εντυπώσεις στην πρώτη εμφάνιση του νεαρού οδηγού σε διεθνή αγώνα, παρά τη χθεσινή ατυχία, που τους ανάγκασε να εγκαταλείψουν προσωρινά, προδομένοι από το δεξί ημιαξόνιο του Saxo Kit Car, καθώς και τα προβλήματα με την τρόμπα βενζίνης που αντιμετώπισαν στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα Ακόμη δυο άτυχοι της δεύτερης ημέρας, ήταν οι «Άρης Ιαβέρης» - Σπύρος Κολτσίδας, οι οποίοι αντιμετώπισαν πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων του Fiat Punto Kit Car στη 10η ε.δ. (Ευρωστίνα), με αποτέλεσμα να επιβαρυνθούν με 80 δλ. ποινής αρχικά και εγκαταλείποντας στη συνέχεια, πριν από την τελευταία ε.δ. του αγώνα. Πάντως, χρησιμοποιώντας το SupeRally, τερμάτισαν στην δεύτερη θέση της ελληνικής F3 και την όγδοη της γενικής, κατακτώντας τους πολύτιμους βαθμούς για το πρωτάθλημα. Την τρίτη θέση ανάμεσα στους Έλληνες και την έκτη της γενικής, κέρδισαν οι πρωταθλητές Πάνος Χατζητσοπάνης – Νίκος Πετρόπουλος, που στην πρώτη τους εμφάνιση με το Subaru Impreza N12, δυσκολεύτηκαν να προσαρμοστούν απόλυτα μαζί του. Παρόλα αυτά σύμφωνα με τον οδηγό το αυτοκίνητο έδειξε από την πρώτη στιγμή ότι είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό και πως τα ακόμη καλύτερα αποτελέσματα δε θα αργήσουν να έρθουν.
Σύμφωνα με τα παραπάνω αποτελέσματα, τα οποία ακόμα τυπικά είναι προσωρινά αφού δεν έχει ολοκληρωθεί ο τερματισμός του αγώνα και η τελική συνεδρίαση των αγωνοδικών που θα τα επικυρώσει, στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος, ο πολύπειρος «Λέας» έχει αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα, αφού έχει συγκεντρώσει 70 βαθμούς, έναντι 44,5 του Κωνσταντίνου Παραδείση και 39,5 του Πάνου Χατζητσοπάνη. Ταυτόχρονα, η μάχη της F3 έχει ανάψει για τα καλά, αφού ο Παραδείσης πέρασε στην κορυφή με 64 βαθμούς, έναντι 62 του «Άρη Ιαβέρη». Αρκετά πιο πίσω τους, με 38 βαθμούς, βρίσκεται ο νικητής του αγώνα και επικεφαλής στη βαθμολογία της κλάσης Α/5 Γιώργος Πάζης, ο οποίος έχοντας δίπλα του το Λάζαρο Καρασό, κινήθηκε ταχύτατα με το Toyota Yaris, ειδικά από τη στιγμή που χθες απαλλάχθηκε από τον… πονοκέφαλο, με το όνομα Σάββας Λευκαδίτης, που προδόθηκε από τον κινητήρα του Peugeot 206 1.4.
Στην πέμπτη και έβδομη θέση της κατάταξης, βρέθηκαν δυο καλοί φίλοι του αγώνα μας. Έτσι, με 4 βαθμούς έφυγαν από τη χώρα μας οι Michal Solowow – Maciek Baran, που με το Renault Clio S1600 πραγματοποίησαν καλούς χρόνους και συναγωνίστηκαν τους Χατζητσοπάνη – Πετρόπουλο σήμερα, υποσκελίζοντάς τους τελικά στην τελευταία ε.δ. του αγώνα. Έβδομοι, ολοκλήρωσαν οι Ιταλοί Marco Cavigioli – Enrico Cantoni, επίσης με Clio S1600, οι οποίοι ευχαριστήθηκαν για ακόμη μια χρονιά την παρουσία τους στο ράλλυ ΕΛΠΑ, αν και δε μπόρεσαν να κινηθούν στο ρυθμό των πρώτων. Τη δεκάδα, συμπλήρωσαν οι έμπειροι Βασίλης Νασούλας – Μιχάλης Πατρικούσσης, που με το Mitsubishi Lancer EVO VII ήταν παραπάνω από φανερό πως δε βρίσκονταν στο στοιχείο τους (χώμα), ενώ παράλληλα αντιμετώπισαν και προβλήματα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους, ο οποίος ρέταρε στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.
Πολύ θετική εμφάνιση, που συνοδεύτηκε από τερματισμό στην 11η θέση, πραγματοποίησαν και οι δικοί μας Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης (νικητής 206 Jr. Cup 2005) – Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης, οι οποίοι αποκόμισαν πολύτιμες εμπειρίες, ενώ ταυτόχρονα απέδειξαν πως και το έτερο 206 της ελληνικής αντιπροσωπείας, τα καταφέρνει περίφημα, ακόμα και σε άκρως απαιτητικούς αγώνες, όπως το ράλλυ ΕΛΠΑ. Επίσης, πολύ καλή εμφάνιση για τους "Gaston Jr" - Γιαννόπουλο, οι οποίοι ήταν οι πρώτοι Α/6, όσον αφορά στο ελληνικό πρωτάθλημα, όπου δε βαθμολογούνται τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Super 1600. Τέλος, αναφορικά με την έξοδο των Βλασταρά - Κόντου με το Renault Clio Williams στην ε.δ. Σελινούντας Ι, το πλήρωμα μεταφέρθηκε προληπτικά στο νοσοκομείο, όπου και παραμένει χωρίς να υπάρχει κανένας κίνδυνος για την υγεία τους.
Άκρως επιτυχημένος και… ασφαλής κρίνεται ο 8ος γύρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, ή αν προτιμάτε, 31ο ράλλυ ΕΛΠΑ, ο οποίος πάντως μας άφησε μια γλυκόπικρη γεύση, αφού για ακόμη μια φορά δε βρέθηκε ελληνικό πλήρωμα στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, παρά τις παραπάνω από φιλότιμες προσπάθειες τους. Εύγε σε όλους λοιπόν, πληρώματα, μηχανικούς, οργανωτές και δυστυχώς, λιγοστούς θεατές και ανανεώνουμε το ελληνικό ραντεβού μας, πλέον, για τις 7-8 Οκτωβρίου, στις πανέμορφες ε.δ. της Βορείου Ελλάδος και του ράλλυ ΔΕΘ. _Ν.Δ. (nodas@4troxoi.gr)
Αναλυτικά αποτελέσματα και γενική κατάταξη στη σελίδα του αγώνα.
Επίσης, στις σελίδες του rally.gr, μπορείτε να βρείτε τη βαθμολογία, όπως έχει διαμορφωθεί μετά το ράλλυ ΕΛΠΑ.
Oι πρωταγωνιστές δήλωσαν:
Ντίμιταρ Ίλιεφ:
«Το συναίσθημα είναι καταπληκτικό. Είμαι πολύ χαρούμενος διότι ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας. Όλα πήγαν καλά τελικά. Φυσικά το αποτέλεσμα αυτό είναι ότι καλύτερο θα μπορούσαμε να περιμένω σε αυτόν τον αγώνα, γιατί ήταν η πρώτη μου νίκη σε αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος με τον ανώτατο συντελεστή.»
Κρουμ Ντόντσεφ:
«Είμαι πολύ χαρούμενος. Αυτό είναι το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας μου. Είχαμε εκπληκτική μάχη και ο αγώνας ήταν πολύ δύσκολος. Όλα πήγανε καταπληκτικά. Οι Έλληνες είναι πολύ γρήγοροι οδηγοί και θα ήθελα να τους προσκαλέσω στην Βουλγαρία για να συμμετάσχουν και σε δικούς μας αγώνες.»
Λεωνίδας Κύρκος:
«Ο αγώνας μου άρεσε πολύ. Οι ειδικές ήταν ωραίες. Απ’ ότι φαίνεται εμείς οι Έλληνες έχουμε μείνει λίγο πίσω διότι είμαστε σχετικά απροπόνητοι στην άσφαλτο, ενώ οι αντίπαλοί μας αγωνίζονται σε αυτή την επιφάνεια πολύ πιο συχνά. Το αυτοκίνητο ήταν πολύ καλό αν και αντιμετωπίσαμε κάποια μικροπροβλήματα με τα φρένα και την ρύθμιση των διαφορικών.»
Κώστας Παραδείσης:
«Ξεκινήσαμε καλά τον αγώνα και βρισκόμαστε κοντά στον καταπληκτικό συναγωνισμό. Στην συνέχεια πιστέψαμε ότι μπορούμε να μείνουμε κοντά και παλέψαμε, δείχνοντας ταυτόχρονα την απαιτούμενη προσοχή όπου έπρεπε. Στο τέλος είχε σασπένς γιατί υπήρχε μικρή διαφορά με τον Σόλοβοφ και τον Χατζητσοπάνη. Συνολικά, είμαστε πολύ χαρούμενοι.»
|
|
|
 |
Μεγάλοι νικητές του αγώνα οι Dimitar Iliev - Yanaki Yanakiev! |
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|