 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Απλά, ο κορυφαίος όλων! |
4/9/2006 12:36 μμ
|
|
|
|
 |
Το νούμερο στις πόρτες, και όχι μόνο... |
|
Αν οι αριθμοί ήταν αυτοί που έκριναν τον καλύτερο οδηγό όλων των εποχών, τότε ο Sebastien Loeb θα ήταν αναμφισβήτητα ο κορυφαίος όλων. Ο μικρόσωμος γάλλος, ή αλλιώς ο «κοντός» και ο «γυμναστής», όπως τον αποκαλούν, έχει σπάσει κάθε ρεκόρ. Αυτά των περισσοτέρων νικών σε μία χρονιά και των συνεχόμενων επικρατήσεων, τα έκανε πέρσι. Φέτος, κατέκτησε για πέμπτη συνεχή χρονιά τη νίκη σε έναν αγώνα (Γερμανίας) –κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στο θεσμό, ενώ στην Ιαπωνία κράταγε το καλύτερο για το τέλος. Στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, κατάφερε να γίνει ο πολυνίκης του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, φθάνοντας τις 27 νίκες και ξεπερνώντας με αυτόν τον τρόπο, τον «Βασιλιά» Carlos Sainz. Τι είναι ασύλληπτο; Όχι το γεγονός ότι το κατάφερε, αλλά ο τρόπος που αυτό έγινε. Από το 2002 στη Γερμανία, όταν και σημείωσε την πρώτη του νίκη, χρειάστηκε μόλις τέσσερα χρόνια, και συγκεκριμένα τα τελευταία τρία. Χαρακτηριστικός είναι ο αυξανόμενος αριθμός αυτών. Μετρήστε! 2002: 1, 2003: 3, 2004: 6, 2005: 10, 2006: 7 και απομένουν ακόμα πέντε αγώνες. Απίστευτος. Το μόνο που του απομένει πλέον, είναι να ξεπεράσει τους Juha Kankkunen και Tommi Makinen, όσον αφορά την κατάκτηση τίτλων, αφού οι δύο μεγάλοι Φιλανδοί έχουν από τέσσερις, ενώ ο γάλλος με τον φετινό –που τον έχει ήδη στο τσεπάκι- θα φτάσει τους τρεις.
 |
Πλέον, δεν μένουν πολλά ρεκόρ... |
|
H ιστορία του μοιάζει βγαλμένη από παραμύθι. Πρωταθλητής στην εφηβεία στην ενόργανη γυμναστική, αποφάσισε να ασχοληθεί με τους αγώνες αυτοκινήτου το 1995, όπου και κατέκτησε νίκες και διακρίσεις. Το 1998, κατάφερε να κερδίσει δύο αγώνες στην πρώτη του χρονιά στο Saxo Trophy Kit Car, ενώ την αμέσως επόμενη κατέκτησε με άνεση τον θεσμό. Κάπου εκεί, ο Guy Frequelin –επικεφαλής της Citroen Sport- αναγνώρισε το ταλέντο του και τον βοήθησε να αναδειχθεί. Του πρόσφερε τη δυνατότητα να συμμετάσχει στο γαλλικό Πρωτάθλημα με Saxo S1600, με το οποίο κατέκτησε τον τίτλο στο JWRC το 2001, κατακτώντας τη νεοσύστατη –τότε- κατηγορία. Κάνει εύκολα το 5 στα 5, ενώ κλέβει τις εντυπώσεις στο Ράλλυ Σαν Ρέμο, όταν με Citroen Xsara WRC τερματίζει δεύτερος στην πρώτη του εμφάνιση με το γαλλικό υπερόπλο. Από εκεί και πέρα, η ιστορία του είναι γνωστή και άμεσα συνυφασμένη με νίκες τίτλους, και μόνο επιτυχίες.
 |
Με τον Daniel Elena, τον άνθρωπο που τον κατευθύνει από το δεξί μπάκετ, με τον οποίο τους συνδέει στενή φιλία. |
|
Για τον ίδιο, αλλά και τους λόγους που κυριαρχεί έχουν γραφτεί πάρα πολλά. Το μοναδικό του ταλέντο, η απίστευτη ταχύτητα που τον διακρίνει σε κάθε είδους επιφάνεια, η ψυχραιμία του στο τιμόνι, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ΠΟΤΕ δεν κάνει λάθος, τον καθιστούν ανάμεσα στους κορυφαίους. Σίγουρα, το γεγονός ότι όλη η ομάδα δουλεύει γύρω από αυτόν και μόνο για αυτόν έχει σημασία, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κάτι ανάλογο συνέβαινε και για τον Tommi Makinen όταν κατέκτησε τέσσερις συνεχόμενους τίτλους. Αυτό που έχει σημασία, είναι ότι ο γάλλος είναι μία μοναδική πάστα οδηγού, που όμοιας της δεν έχει συναντήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Και κάπου εδώ έρχεται και το ερώτημα της σύγκρισης με παλαιότερους μύθους του θεσμού. Με αριθμούς, όπως είπαμε και στην αρχή, ο γάλλος είναι αλλού. Απλά, εκείνοι οι οδηγοί μιλούσαν στη καρδιά του θεατή. Άλλες εποχές, άλλα ήθη. Πάντως, και ο γάλλος τα καταφέρνει, αν και πιο ψυχρός, θυμίζοντας περισσότερο Φιλανδό. Εν τέλει, για τον καθένα, ο κορυφαίος είναι κάποιος άλλος. Οι αριθμοί μιλούν, αλλά η καρδιά όχι. Πάντως, θα είχε ενδιαφέρον ένας αγώνας, όπου οι Walter Rohrl, Hannu Mikola, Markku Alen, Bjorn Waldergard, Ari Vatanen, Juha Kankkunen, Colin McRae, Carlos Sainz και Tommi Makinen, θα αντιμετώπιζαν τους Loeb, Gronholm, Solberg. Αλλά με τον καθένα στην καλύτερη ηλικία και φόρμα του; Γίνεται, όμως; Δεν γίνεται._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)
|
|
Oι νίκες του Loeb | Έτος | Αγώνες | Αυτοκίνητο | 2002 | Γερμανία | Citroen Xsara WRC | 2003 | Μόντε Κάρλο | Citroen Xsara WRC | | Γερμανία | | | Αυστραλία | | 2004 | Μόντε Κάρλο | Citroen Xsara WRC '04 | | Σουηδία | | | Κύπρος | | | Τουρκία | | | Γερμανία | | | Αυστραλία | | 2005 | Mόντε Κάρλο | Citroen Xsara WRC '05 | | Ν. Ζηλανδία | | | Σαρδηνία | | | Γερμανία | | | Κύπρος | | | Τουρκία | | | Ακρόπολις | | | Αργεντινή | | | Καταλονία | | | Κορσική | | 2006 | Μεξικό | Citroen Xsara WRC '06 | | Καταλονία | | | Κορσική | | | Αργεντινή | | | Σαρδηνία | | | Γερμανία | | | Ιαπωνία | |
Οι πολυνίκες του WRC | A/α | Οδηγός | Νίκες | 1 | Sebastien Loeb | 27 | 2 | Carlos Sainz | 26 | 3 | Colin McRae | 25 | 4 | Tommi Makinen | 24 | 5 | Juha Kankkunen | 23 | 6 | Marcus Gronholm | 22 | 7 | Didier Auriol | 20 | 8 | Markku Alen | 19 | 9 | Hannu Mikkola | 18 | 10 | Miki Biasion | 17 | 11 | Bjorn Waldergard | 16 | 12 | Walter Rohrl | 14 | 13 | Petter Solberg | 13 | 14 | Stig Blomqvuist | 11 | 15 | Timo Salonen | 11 | 16 | Richard Burns | 10 | 17 | Ari Vatanen | 10 |
|
 |
Η πρώτη νίκη στη Γερμανία το 2002 |
|
 |
Και η πιο πρόσφατη, στην Ιαπωνία. Η 27η... |
|
|
 |
Με το Saxo κέρδισε στα S1600 τον πρώτο του τίτλο. |
|
 |
Με την Xsara τον γνωρίσαμε για πρώτη φορά το 2001 στο Σαν Ρέμο. |
|
|
 |
Και η συνέχεια ήταν γνωστή τα επόμενα χρόνια... |
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|