Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Μέτρα της FIA εναντίον των εύκαμπτων αεροτομών 16/6/2006 6:18 πμ

Πίσω αεροτομή Ferrari
To επίμαχο διάκενο μεταξύ των δυο ανώτερων πτερυγίων της πίσω αεροτομής. Η FIA ελπίζει ότι με την επιβολή χρήσης διαχωριστικών, η απόσταση μεταξύ τους θα παραμένει σταθερή, στα 50 χιλιοστά, δίνοντας ένα τέλος στις διαμάχες περί εύκαμπτων αεροτομών
H FIA αποφάσισε να θέσει ένα τέλος στην ανησυχίες πολλών ομάδων που ανέκαμψαν και πάλι όσον αφορά τις εύκαμπτες αεροτομές, επιβάλλοντας αλλαγές στο σχεδιασμό των πίσω αεροτομών των μονοθεσίων. Οι διαμάχες όσον αφορά τις εύκαμπτες αεροτομές ξεκίνησαν από τον πρώτο κιόλας αγώνα της σεζόν και κορυφώθηκαν στο δεύτερο (Μαλαισία) όπου οκτώ ομάδες απείλησαν ότι θα καταθέσουν καταγγελία επί της νομιμότητας της Ferrari. Το πρόβλημα έδειχνε να είχε λυθεί όταν μετά από συμβουλή της FIA, η Ferrari, η BMW Sauber και η McLaren πραγματοποίησαν αλλαγές στις αεροτομές τους έτσι ώστε να σιωπήσουν οι φωνές που τις ήθελαν να χρησιμοποιούν πέραν του δεόντως εύκαμπτες αεροτομές. Παράλληλα, το Τεχνικό Επιτελείο της Formula 1 αρνήθηκε να διαφοροποιήσει τα τεστ που πραγματοποιεί η FIA για να διαπιστώσει αν οι αεροτομές των μονοθεσίων είναι εύκαμπτες.

Το πλεονέκτημα που αποφέρει η χρήση ενός εύκαμπτου πτερυγίου στην πίσω αεροτομή (το κομμάτι του μονοθεσίου που παράγει έπειτα από τα ελαστικά τη μεγαλύτερη αεροδυναμική αντίσταση) έγκειται στη σμίκρυνση του διάκενου μεταξύ των δυο ανώτερων πτερυγίων της υπό το αεροδυναμικό φορτίο που παράγεται σε υψηλές ταχύτητες, γεγονός που σημαίνει αυτομάτως μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης και κατά συνέπεια, επίτευξη υψηλότερων τελικών ταχυτήτων. Στις στροφές, όπου η ταχύτητα των μονοθεσίων είναι χαμηλότερη, το διάκενο μεταξύ των δυο πτερυγίων επιστρέφει στα κανονικά επίπεδα και η πίσω αεροτομή παράγει την κάθετη δύναμη που απαιτείται για να έχει το μονοθέσιο την απαιτούμενη πρόσφυση για την ταχύτερη διέλευσή του από την εκάστοτε καμπή.

Οι διαμάχες ωστόσο φαίνεται ότι επέστρεψαν μετά τη συνεχή παρουσία της Ferrari στην κορυφή του πίνακα των τελικών ταχυτήτων σχεδόν σε όλα τα Grand Prix αλλά και τη δραματική άνοδο της BMW Sauber στον ίδιο πίνακα. Έτσι, η FIA έκρινε ότι είναι αναγκαίο να επέμβει (καθώς λόγω της φύσης των σιρκουί όπου διεξάγονται οι επόμενοι δυο αγώνες ένα ανάλογο πλεονέκτημα μπορεί να αποβεί κρισιμότατο) και ο τεχνικός της έφορος, Charlie Whiting, έστειλε έγγραφη επιστολή στις ομάδες, η οποία αναφέρει ότι από το Καναδικό Grand Prix όλα τα μονοθέσια θα πρέπει να φέρουν διαχωριστικά μεταξύ των δυο ανώτερων πτερυγίων της πίσω αεροτομής, διασφαλίζοντας την ακαμψία τους και ότι απόσταση μεταξύ τους παραμένει ανά πάσα στιγμή στα 50 χιλιοστά. Το Τεχνικό Επιτελείο είχε συμφωνήσει την εφαρμογή των διαχωριστικών αυτών από το 2007, ωστόσο η FIA αισθάνθηκε την ανάγκη να επισπεύσει την εφαρμογή τους.

Πάντως, η αλήθεια είναι ότι σε υψηλές ταχύτητες ολόκληρο το αμάξωμα των μονοθεσίων κάμπτεται με τον ένα ή άλλο τρόπο, γεγονός που κάνει πολλούς να ανησυχούν ότι το θέμα αυτό δε θα λήξει απλά με την επιβολή του μέτρου αυτού…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr